2014-04-28, 03:33
Medlem
tiddes avatar
hahahah masse har du investerat i "facebook e-peng" när du märkte att ripple gick åt helvete med??

Förövrigt så går jag själv in med tunga summor i bitcoin
Citera
2014-04-28, 03:57
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tidde
hahahah masse har du investerat i "facebook e-peng" när du märkte att ripple gick åt helvete med??

Vågat just idag, gillart. Vore ju inte helt märkligt om vi hittar en ny botten på kort sikt.

Men det är väl som alltid med den här typen av investering; om det känns helt bra och alla är med på noterna är man för sen.
Citera
2014-04-28, 07:41
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Vågat just idag, gillart. Vore ju inte helt märkligt om vi hittar en ny botten på kort sikt.

Men det är väl som alltid med den här typen av investering; om det känns helt bra och alla är med på noterna är man för sen.

För sen för vad? 100000x ökningen, jo men inte många som lyckass med den. Äga bitcoin istället för Facebook e-peng kan väl inte bli för sent? Hehe
Citera
2014-04-28, 09:45
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vohkun
Det är just de större dataintrången som skrämmer bort potentiella köpare. Detta är inte så farligt egentligen, men till skillnad från andra banker så kan man inte få sina pengar tillbaka.
Det är en risk man får ta med P2P teknik och ingen centralbank inblandad.

Tja, i nuläget är väl 20% av alla bitcoins stulna. Men det är tydligen inte så farligt.
Och det är heller inte så farligt att man inte kan få sina pengar tillbaka.
Tänk om det var så att staten garanterade att privatkunder med besparingar under en viss summa var garanterade att få sina pengar tillbaka.

Citat:
Anonymitet.
Många använder sig av Bitcoin för att handla illegala varor och kan inte riskera att spåras.
Mining är väl även en unik teknik för valutor dessutom?

Bitcoin är bara anonymt tills det används. Fråga DreadPirateRoberts hur anonym han var.
Mining är en "unik" teknik, och särskilt unik på det sättet att man driver ett kapprustning med mer och mer processorskraft som kastas på nätverket och som därmed kostar mer och mer energi. Mining har inte gått med vinst sen 1 år tillbaka.
Allt detta är roligt, eftersom blockchain kan verifieras av en Nintendo8bitars maskin.
Citera
2014-04-28, 10:10
Medlem
Vohkuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Allt detta är roligt, eftersom blockchain kan verifieras av en Nintendo8bitars maskin.
Det är väldigt intressant. Läste om några hackare som bröt sig in på ett företag och minade med hjälp av deras övervakningskameror.

Lite synd det där, dock. Mining var tydligen mer lönsamt för några år sedan. Känner ändå att det skulle vara lite roligt att pröva på, har så mycket gamla prylar hemma som bör fungera som miner.
Senast redigerad av Vohkun 2014-04-28 kl. 10:14.
Citera
2014-04-28, 10:50
Medlem
Vohkuns avatar
Citat:

Känns lite smålustigt att förlita sig på att Facebook värnar om ens integritet. Fuckerberg är inte av betydelse i det här fallet enligt mig
Citera
2014-04-28, 15:54
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Känns lite smålustigt att förlita sig på att Facebook värnar om ens integritet. Fuckerberg är inte av betydelse i det här fallet enligt mig

Fan vad insnöade ni är. Go with the flow är min investeringsstrategi. Bitcoin och även ripple känns helt ointressanta. Fokus ligger på annat håll just nu.

Men tack vare mina "fördjupningar" i coinindustrin så kunde jag blixtsnabbt inse värdet av facebooks bank och e-pengs satsning. 27% avkastning på 2 veckor är bra till och med i min bok. En bra kvartalsrapport gjorde ju inte heller ont

För övrigt är jag antifacebook till den grad att jag inte ens har ett konto. Tycker troligtvis att "Zuckan" är rätt rejält gay.
Står nu helt utanför coinindustrin då jag sålt mina ripple med en liten förlust,marginella pengar dock.

Underbart förresten när solen skiner som idag. Det är dagar som dessa man verkligen inser Massepojkens storhet.

ring mig massepojken..

Nedräkningen har börjat för århundradets aktieköp. Spänn fast er mina små killingar, för snart åker vi..
Senast redigerad av massepojken 2014-04-28 kl. 15:56.
Citera
2014-04-28, 18:37
Medlem
tiddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Tja, i nuläget är väl 20% av alla bitcoins stulna. Men det är tydligen inte så farligt.
https://www.youtube.com/watch?v=aMAtgwzS-Q8

9k miljarder dollar har försvunnit men sånt hör man ju inte ett pip om
Citera
2014-04-28, 20:38
Medlem
Idg skrev idag om att Xapo tydligen släpper sina betalkort i sommar, fungerar det för svenskar också?
Citera
2014-04-29, 06:20
Medlem
tiddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Idg skrev idag om att Xapo tydligen släpper sina betalkort i sommar, fungerar det för svenskar också?

Ska väl fungera överallt där mastercard funkar så det borde väl funka för svnesskar också
Citera
2014-04-29, 09:03
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ska väl fungera överallt där mastercard funkar så det borde väl funka för svnesskar också
Det där var väl en missuppfattning? Mastercard hade tydligen aldrig gått med på det. Har för mig att det rättades efter ett tag.
Citera
2014-04-29, 09:34
Medlem
TigerFromSwedens avatar
Vart kan jag sälja bitcoins för ett världe utav 700kr? Btcx tar minst 1000kr när man ska betala ut...

HJÄLP!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in