2013-04-18, 14:38
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftfrikadelle
http://www.forbes.com/sites/timothylee/2011/07/14/how-private-are-bitcoin-transactions/

Läsvärd artikel (forbes = bra källa, right?? )

Kommentar från artikeln:

"You don’t have to be very savvy to hide your bitcoin addresses. You can simply deposit them in an online wallet service (e.g. mybitcoin.com) or trading account (mtgox.com, tradehill.com). Since those services pool all deposits in their own wallet, your withdrawals or payments can’t easily be linked to the original deposit – not without cooperation from the service owner anyway."
-Wcoenen
Vilka tror du säger nej om HLS frågar om information?
Citera
2013-04-18, 14:41
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Vilka tror du säger nej om HLS frågar om information?

Vad är HLS? Läste du övht artikeln???? Eller du läste bara den citterade kommentaren?

Vad har hänt med dig egentligen? Tyckte du va mycket bättre och stabilare för några månader sedan men nu?
Citera
2013-04-18, 14:44
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Har en kille tillgång till internet har han tillgång till en bank.

Fel. Det är många som har tillgång till mobiltelefon och mobilt bredband men inte tillgång till någon bank - och det är företag som gör stora pengar på å erbjuda alternativ.

http://www.dagensit.no/article2277628.ece

"Etter 18 måneders drift har Telenors Easypaisa hatt ti millioner registrerte brukere – mens alle de andre bankene til sammen dekker bare åtte millioner av landets 180 millioner innbyggere."

Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Jaha vad tror vi nu då, verkar plana ut runt 90+? Motståndet verkar ligga allt högre i varje fall. Hade väntat mig ett mindre ras i natt/nu på fm men icke. Man undrar om det är en långsam, stabilare stigning på g.

Kolla https://www.flashback.org/t2125720

Citat:
Ursprungligen postat av BraSma
Jag är lite förvirrad med det här med BitCoins. Jag har skapat ett konto på MtGox och vill göra en anonym överföring med kontanter mot BitCoins.

Din överföring av EUR till MtGox blir inte anonym. Din bank kan se att du skickade något till MtGox. Når du skickar BTC ifrån MtGox kan MtGox se att du skickar dom. Om du sen kör dina BTC genom en mixer-tjänst är dina BTC anonyma och du kan så skicka dom anonymt till andra.

Pass på att du använder Tor som proxy i ditt plånbok-program, BTC transaktioner är i utgångspunkten inte så anonyma som många tror.
Citera
2013-04-18, 15:02
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Vad är HLS? Läste du övht artikeln???? Eller du läste bara den citterade kommentaren?

Vad har hänt med dig egentligen? Tyckte du va mycket bättre och stabilare för några månader sedan men nu?
Home Land Security.
Citera
2013-04-18, 15:08
Medlem
Citat:
Varför är du då Nibiru så emot Bitcoin? Den har ju INGEN kontroll all! = fri marknad.
Att Bitcoin inte har någon kontroll stämmer för det första inte,sen är jag inte så emot Bitcoins som jag är mer emot de som hypar upp den och lurar i folk att BTC är superbra och superanonymt och inte har några nackdelar alls. När i själva verket BTC har massvis av nackdelar.

Citat:

Så du vill alltså att dollarn ska kollapsa och därmed den defacto valutan i världen så vi kan gå mot ditt system? varför vill du att vi ska gå mot ditt system? Har du INVESTERAT i silver? Hur mycket silver har du då? Om du har det inte konstigt att DU hatar BitCoin det förstör "your game"
Nej jag vill inte att Dollarn ska kollapsa, var har du fått det ifrån? Bara för att jag länkade till den informativa och intressanta videon betyder inte att jag håller med personen bakom den i allt han säger och gör.

Citat:
Jag tror du är avundsjuk på att BitCoin har blivit så populärt jmf Det systemet du förespråkar.
Jag är inte avundsjuk och varför skulle jag vara det? BTC har inte blivit så populärt som det hypats, transaktionsvolymerna är ju verkligen småpotatis jämfört med de flesta andra valutor.
Senast redigerad av Nibiru2011 2013-04-18 kl. 15:26.
Citera
2013-04-18, 15:14
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
3. Genom att använda Bitcoin enbart så slipper du skatt

All vinst ifrån BTC-handel måste redovisas och skattas av. Om du endast driver BTC-trading blir det som med aktier. Du tar total realiserad vinst mins total förlust på slutet av året och skattar av det. Om du endast köper BTC och sitter på dom behöver du inte betala skatt av "vinst" efter som du inte har realiserad någon.

Om du startar en webbshop som säljer varor och tjänster i BTC måste du fortfarande betala moms på dom och det måste du betala i SEK.

Med BTC är det självklart lätt å undvika å betala skatt, men det är inte så att lagen är så att man inte är pålagt å betala skatt.

Jag ser inte skatt som något problem och fair så länga Skattverket accepterar å följa samma regler för BTC som för handel med gull, EUR, USD eller annan valuta. Om dom ex prövar å övertyga mig om att jag måste betala skatt av varje BTC-handel direkt och inte får dra förlust av vinst eller dom kräver moms på salu av BTC så kommer jag självklart till å svara "GFY, ni får inte något alls".
Senast redigerad av oyvinds 2013-04-18 kl. 15:19.
Citera
2013-04-18, 15:27
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Citat:
Home Land Security.

Så de opererar utanför USA's gränser mot vanliga folk? Kina äger en större del av Amerikanska statsobligationer då äger faktiskt Kina stora delar av USA.

Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Att Bitcoin inte har någon kontroll stämmer för det första inte,sen är jag inte så emot Bitcoins som jag är mer emot de som hypar upp den och lurar i folk att BTC är superbra och superanonymt och inte har några nackdelar alls. När i själva verket BTC har massvis av nackdelar.

Varför ser jag inte det i dina argumentationer?
Jag hypar inte BTC andra gör det antagligen för att tjäna en hacka.
Det är superanonymt om man vill det tar bara längre tid.
Vilka nackdelar har BTC?

Citat:
Nej jag vill inte att Dollarn ska kollapsa, var har du fått det ifrån? Bara för att jag länkade till den informativa och intressanta videon betyder inte att jag håller med personen bakom den i allt han säger och gör.

Det har faktiskt låtit som du står bakom No truth och det de står för.

Citat:
Jag r inte avundsjuk och varför skulle hjag vara det? BTC har inte blivit så populärt som det hypats, transaktionsvolymerna är ju verkligen småpotatis jämfört med de flesta andra valutor.

För du har hypat guld/silver/andra valutor.
Om man jämför denna tråden NU jämfört med fyra månader sen så har BTC blivit mycket populärt det kan du inte säga emot för då hade du inte varit här inne och debatterat.

Jag kan inget om valutaspekulation eller hantering av värdepapper så jag kan inte säga hur volymerna är.

Påtal om valutaspekulation så sänktes SEK och pund nästan totalt av valutaspekulation
Citera
2013-04-18, 15:39
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
All vinst ifrån BTC-handel måste redovisas och skattas av. Om du endast driver BTC-trading blir det som med aktier. Du tar total realiserad vinst mins total förlust på slutet av året och skattar av det. Om du endast köper BTC och sitter på dom behöver du inte betala skatt av "vinst" efter som du inte har realiserad någon.

Om du startar en webbshop som säljer varor och tjänster i BTC måste du fortfarande betala moms på dom och det måste du betala i SEK.

Med BTC är det självklart lätt å undvika å betala skatt, men det är inte så att lagen är så att man inte är pålagt å betala skatt.

Jag ser inte skatt som något problem och fair så länga Skattverket accepterar å följa samma regler för BTC som för handel med gull, EUR, USD eller annan valuta. Om dom ex prövar å övertyga mig om att jag måste betala skatt av varje BTC-handel direkt och inte får dra förlust av vinst eller dom kräver moms på salu av BTC så kommer jag självklart till å svara "GFY, ni får inte något alls".

Min poäng var givetvis att det är lätt att komma undan skatt, inte att man juridiskt sett slutar vara skattepliktig. Kanske bra att du rättade det så att det framgår mer tydligt.

Jag sker skatt som stöld/rån och våldsamt, men det är en helt annan diskussion.
Citera
2013-04-18, 15:39
Medlem
Citat:
Så de opererar utanför USA's gränser mot vanliga folk? Kina äger en större del av Amerikanska statsobligationer då äger faktiskt Kina stora delar av USA.
Haha! Du tror inte USA äger en stor del av Kina och dess tillgångar/produktionsfaciliteter?

Citat:
Varför ser jag inte det i dina argumentationer?
Läs om läs rätt-
Citat:
Jag hypar inte BTC andra gör det antagligen för att tjäna en hacka.
Could have fooled me.
Citat:
Det är superanonymt om man vill det tar bara längre tid.
Goddag Yxskaft!
Citat:
Vilka nackdelar har BTC?
De har tagits upp ett flertal gånger i tråden så det vet du nog vid det här laget.

Citat:
Det har faktiskt låtit som du står bakom No truth och det de står för.
Nej det är mest vad du inbillat dig.

Citat:
För du har hypat guld/silver/andra valutor.
Nej jag har påtalat fördelar med dessa vs BTC men jag har inte hypat dom.

Citat:
Jag kan inget om valutaspekulation eller hantering av värdepapper så jag kan inte säga hur volymerna är.

De är låga sett till de flesta andra valutor och hypen.

Citat:
Påtal om valutaspekulation så sänktes SEK och pund nästan totalt av valutaspekulation
Beroende mest på skakiga och oerfarna politiker.
Citera
2013-04-18, 15:40
Medlem
20 sidor senare och ni matar fortfarande trollet?
Har ni lite o göra om dagarna eller?
Citera
2013-04-18, 15:48
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
Själv litar jag på MtGox, Bitfinex, Bitcoin-central och Kapiton.

Varför det?

Kapiton finns inte ens som företag. På hemsidan anger de ett felaktigt organisationsnummer och när du sätter in pengar till "Kapiton", sätter du in pengar ett konto som tillhör en privatperson (en 22-åring i Nossbro).

Har sett folk här som påstår att de har tillstånd hos Finansinspektionen, men så är inte fallet. Handeln är fullständigt oreglerad och det enda Kapiton har gjort, är att åta sig att följa lagen om penningtvätt.
Citera
2013-04-18, 16:20
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Varför det?

Kapiton finns inte ens som företag. På hemsidan anger de ett felaktigt organisationsnummer och när du sätter in pengar till "Kapiton", sätter du in pengar ett konto som tillhör en privatperson (en 22-åring i Nossbro).

Har sett folk här som påstår att de har tillstånd hos Finansinspektionen, men så är inte fallet. Handeln är fullständigt oreglerad och det enda Kapiton har gjort, är att åta sig att följa lagen om penningtvätt.
http://www.ratsit.se/910101DDFO-MANITSKI%2c_SEBASTIAN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in