2013-04-17, 20:24
Medlem
oyvindss avatar
Vi har redan en tråd för generellt den digitale valutan Bitcoin https://www.flashback.org/t1447232.

Jag tycker vi behöver en tråd endast för Bitcoin dag / vecka trading.

Mitt syn just nu: Vi fick en beartrap idag, och på kort sikt ser det bull ut.

Support: Support: $88, $82, $77
Mål: $100-102, $110-113, kanske 50% retracement till 160.

Det här är inte finans-rådgivning och jag svarar inte för förlust ved BTC trading

Platser där man kan handla BTC:

- http://kapiton.se/ - svensk marknadsplats
- http://mtgox.com/ - den största marknadsplatsen
- https://www.bitstamp.net/ - stor marknadsplats
- https://bitfinex.com/ - den mest avancerade trading plattformen for BTC, endast för vuxna. Erbjuder margintrading, shorts ++

Generell diskussion om BTC https://www.flashback.org/t1447232.
Citera
2013-04-17, 23:25
Medlem
maslowauroras avatar
Tack! Trevlig tråd. Lämpligt då den andra innehåller en del spam och argumentationer om bitcoins kredibilitet

Bitcoin finns, man kan tjäna pengar på det och den är riskabel att spekulera i. End of story. Hoppas vi får se endel bitcoin entuseasm i den här tråden.
Citera
2013-04-18, 14:47
Medlem
Stig-Britts avatar
$500 på sikt.
Citera
2013-04-18, 14:57
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maslowaurora
Bitcoin finns, man kan tjäna pengar på det och den är riskabel att spekulera i. End of story. Hoppas vi får se endel bitcoin entuseasm i den här tråden.

Det hoppas jag också. Och så lite om vad jag tror om BTC just nu..

Först någon viktiga poäng:

* BTC satt low på $54 12. April med bottoming tail och fick så rekyl upp till $128 där vi fick topping tail.
* BTC gick så ner och satt ny low på $50,4 den 16. April. BTC står nu i $92.6.
* BTC är nu opp närmare 100% sedan botten 16. April.
* Om vi jämför med aktiemarknaden eller metaller eller annan valuta så är närmare 100% upp på två dagar sjukt mycket.
* Den senaste veckan har vi haft mer volym än det har varit hela år fram till den senaste veckan sammanlagt.
* Weak hands fick panik på $50-60 och dumpade, strong hands köpte upp mega-volym. Weak hands måste nu löpa efter.

Jag tycker själv att BTC är extremt bull här. Stort volym är nå sålt och borta ifrån marknaden ett tag.

Jag ser support redan på 91, sen 86.

Mina targets är nu 100-102, sen 110-113 och om kommer dit och bryter upp där kan vi få en 50% retracement till 160.

Att vi är upp närmare 100% sedan botten gör mig dog något osäker även om trenden ser mycket bull ut är. Jag väljer därför å endast sitta long BTC här, jag kör inte någon margin trades på dom här nivån. Tog en 1.5x long BTC margintrade backad av BTC igår ifrån $85.111 till $91, om vi testar support ungefär där igen kommer jag köra en ny 1.5-2x margin-long därifrån. Ser vi en test av 100-102 kommer jag byta BTC till USD och pröva en 1.2-1.4x margin-short backat av USD.
Citera
2013-04-18, 15:04
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
Mina targets är nu 100-102, sen 110-113 och om kommer dit och bryter upp där kan vi få en 50% retracement till 160.

Gillar att du tänker i USD. Största delen av handeln sker där (mig veterligen) och de psykologiska effekterna kring 100 USD är stora. Jag vet inte när vi slår igenom $100, men när vi gör det så blir det nog väldigt lätt att vara optimistisk.

Däremot tror jag det är ganska lönlöst att försöka förutspå något som går upp flera 100% i värde på några dygn i större utsträckning än de närmaste timmarna. På sikt kan 1 BTC motsvara $500 eller $5000. Än så länge är den psykologiska effekten på "en hel BTC" stor, men när människor förstår bättre att 1 BTC är lika godtyckligt som 0.00001 BTC så kommer man få en mer avslappnad syn på priset.

Dessutom är det hela tiden människor som går in och ut, så det finns i princip ingen gräns för priset. Går man in på $500 så vill man inte sälja på $400 utan på >$500. Man kan handla med mindre och mindre delar (0.00000001 BTC) så ingenting hindrar priset från att nå fantasipriser.

Mer realistiskt (men väl helt godtyckligt) så tror jag att priset närmaste tiden - närmaste månaden till 6 veckorna - kommer ligga mellan $100 och $200.
Citera
2013-04-18, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Gillar att du tänker i USD. Största delen av handeln sker där (mig veterligen) och de psykologiska effekterna kring 100 USD är stora. Jag vet inte när vi slår igenom $100, men när vi gör det så blir det nog väldigt lätt att vara optimistisk.

Imo gäller detta inte längre. Visst, psykologiskt FÖRSTA gången det hände. Men sedan kraschen har vi hoppat runt mellan $60 och $110 flera gånger.

Den enda psykologiska gränsen som finns nu är att passera förra toppen ($270)
Citera
2013-04-18, 15:45
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Imo gäller detta inte längre. Visst, psykologiskt FÖRSTA gången det hände. Men sedan kraschen har vi hoppat runt mellan $60 och $110 flera gånger.
Den enda psykologiska gränsen som finns nu är att passers förra toppen ($270)

Ok, det kanske du har rätt i. Jag syftade däremot i första hand till att spekulera priser i USD istället för SEK.
Citera
2013-04-18, 15:53
Medlem
Visst, men i Sverige har vi ju i princip ingen trading att tala om.
På kapiton är det typ "vem kan erbjuda billigast BTC till drogköparna".

BTC har för övrigt legat väldigt stilla senaste dagarna. Stabiliserat sig ordentligt kring $80-$90.
Blir nog förvånad om vi ser $60 igen.
Citera
2013-04-18, 15:57
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Visst, men i Sverige har vi ju i princip ingen trading att tala om.
På kapiton är det typ "vem kan erbjuda billigast BTC till drogköparna".

BTC har för övrigt legat väldigt stilla senaste dagarna. Stabiliserat sig ordentligt kring $80-$90.
Blir nog förvånad om vi ser $60 igen.

Nu har jag inte koll på vad som händer på marknaden i detalj, men det verkar som att många bränt sig ordentligt; köpt högt och vägrar sälja nu (till knappt halva priset). Vilket kan vara en anledning att priset inte sjunker lägre.
Citera
2013-04-18, 16:36
Medlem
Phillemans avatar
Shit will go down. Alla som velat köpa har köpt, placerare, pundare och amatörer. Vem ska köpa upp priset nu menar ni?
Citera
2013-04-18, 16:43
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philleman
Shit will go down. Alla som velat köpa har köpt, placerare, pundare och amatörer. Vem ska köpa upp priset nu menar ni?

1. Flera väntar på att bli verifierade hos MtGox.

2. De flesta vet inte ens om att Bitcoin existerar än så länge.
Citera
2013-04-18, 16:49
Medlem
Phillemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt

1. Flera väntar på att bli verifierade hos MtGox.

2. De flesta vet inte ens om att Bitcoin existerar än så länge.
Förutom att det varit hetaste samtalsämnet senaste veckorna? På varenda nyhetssite
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in