Citat:
Ursprungligen postat av maslowaurora
Bitcoin finns, man kan tjäna pengar på det och den är riskabel att spekulera i. End of story. Hoppas vi får se endel bitcoin entuseasm i den här tråden.
Det hoppas jag också. Och så lite om vad jag tror om BTC just nu..
Först någon viktiga poäng:
* BTC satt low på $54 12. April med bottoming tail och fick så rekyl upp till $128 där vi fick topping tail.
* BTC gick så ner och satt ny low på $50,4 den 16. April. BTC står nu i $92.6.
*
BTC är nu opp närmare 100% sedan botten 16. April.
* Om vi jämför med aktiemarknaden eller metaller eller annan valuta
så är närmare 100% upp på två dagar sjukt mycket.
* Den senaste veckan har vi haft mer volym än det har varit
hela år fram till den senaste veckan sammanlagt.
* Weak hands fick panik på $50-60 och dumpade, strong hands köpte upp mega-volym. Weak hands måste nu löpa efter.
Jag tycker själv att BTC är extremt bull här. Stort volym är nå sålt och borta ifrån marknaden ett tag.
Jag ser support redan på 91, sen 86.
Mina targets är nu 100-102, sen 110-113 och om kommer dit och bryter upp där kan vi få en 50% retracement till 160.
Att vi är upp närmare 100% sedan botten gör mig dog något osäker även om trenden ser mycket bull ut är. Jag väljer därför å endast sitta long BTC här, jag kör inte någon margin trades på dom här nivån. Tog en 1.5x long BTC margintrade backad av BTC igår ifrån $85.111 till $91, om vi testar support ungefär där igen kommer jag köra en ny 1.5-2x margin-long därifrån. Ser vi en test av 100-102 kommer jag byta BTC till USD och pröva en 1.2-1.4x margin-short backat av USD.