2013-04-18, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Oj du menar att vi ska imponeras av att att det dagligen handlas för Bitcoin över hela världen för mindre än vad ETT Obs! 1 enda IKEA Varuhus säljer för om dagen!
Du påstod tidigare att handeln med BTC som betalningsmedel hade dött. Menar du då att flera miljoner kronor dagligen är att jämställa med ingenting? I vilken värld lever du?
Citat:
Nu var det ju inte dig jag pratade om utan de som är faktiska manipulerande BTC insiders.
Jag gav bara svar på ditt påhitt om att alla BTC-entusiaster var mer intresserade av att manipulera kursen än att handla för BTC. Vilket uppenbarligen inte stämmer.
Citera
2013-04-18, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storevargen
Du påstod tidigare att handeln med BTC som betalningsmedel hade dött. Menar du då att flera miljoner kronor dagligen är att jämställa med ingenting?
Skrev jag ingenting? Nej du förvränger med flit vad jag skrivit. Varför då kan man undra?

Citat:
Jag gav bara svar på ditt påhitt om att alla BTC-entusiaster var mer intresserade av att manipulera kursen än att handla för BTC. Vilket uppenbarligen inte stämmer.
Även det förvränger du. Jag har inte påstått att alla BTC entusiaster var intresserade av att manipulera kurserna, jag skrev att BTC insiders gjort det men inte att alla BTC insiders gjort det.
Senast redigerad av Nibiru2011 2013-04-18 kl. 11:35.
Citera
2013-04-18, 11:32
Medlem
Shine_s avatar
Jaha vad tror vi nu då, verkar plana ut runt 90+? Motståndet verkar ligga allt högre i varje fall. Hade väntat mig ett mindre ras i natt/nu på fm men icke. Man undrar om det är en långsam, stabilare stigning på g.
Citera
2013-04-18, 11:36
Medlem
Bitcoin Ponzi scheme
http://www.youtube.com/watch?v=0UKC7iaBKvs
Citera
2013-04-18, 12:07
Bannlyst
Citat:
Skrev jag ingenting? Nej du förvränger med flit vad jag skrivit. Varför då kan man undra?
Du skrev tidigare:
Citat:
de som spekulerar och manipulerar i BTC har sabbat folks vilja att använda BTC som betalningsmedel
Så hur vill du ha det? Är folks vilja att använda BTC som betalningsmedel förstörd om det rör sig om miljontals kronor varje dag eller skrev du fel tidigare?
Citat:
Även det förvränger du. Jag har inte påstått att alla BTC entusiaster var intresserade av att manipulera kurserna, jag skrev att BTC insiders gjort det men inte att alla BTC insiders gjort det.
Nu är du otydlig.
Citera
2013-04-18, 12:15
Medlem
Citat:
Du skrev tidigare:

Så hur vill du ha det? Är folks vilja att använda BTC som betalningsmedel förstörd om det rör sig om miljontals kronor varje dag eller skrev du fel tidigare?

Nu är du otydlig.
Inte alls! För det jag skrivit är inte det du påstår att jag har skrivit jag har aldrig skrivit att ALLA manipulerar eller att BTC är värdelöst (än!) och som sagt att det handlas på nätet för miljontals kronor om dagen med Bitcoins är inget att imponeras över motsvarar ungefärligen en dags försäljning på 1 lokalt IKEA varuhus.
Senast redigerad av Nibiru2011 2013-04-18 kl. 12:57.
Citera
2013-04-18, 13:22
Medlem
02-02-2012s avatar
Hur är tanken att den som idag köper BitCoins skall kunna omsätta dem i reela värden om det saknas produkter att köpa? Även om folk kan köpa droger för allt så känns det sådär halvt osäkert att sitta och hoppas på att de skall vara nog många för att underhålla systemet. Saknas en möjlighet att omsätta BitCoins kommer de att krascha och Silk Road lär inom kort överge BitCoins då det är lite för mycket uppmärksamhet kring dem och full spårbarhet på var olika BitCoins tagit vägen.

Lek med tanken att ni får tag på ett gäng drog-BitCoins, hur tror ni att myndigheterna kommer reagera på att ni sitter på dem? Kommer de låta er vara ifred eller försöka åtala er för penningtvätt?
Citera
2013-04-18, 14:19
Medlem
BraSmas avatar
Jag är lite förvirrad med det här med BitCoins. Jag har skapat ett konto på MtGox och vill göra en anonym överföring med kontanter mot BitCoins.

Hur gör jag?
Citera
2013-04-18, 14:32
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Hur är tanken att den som idag köper BitCoins skall kunna omsätta dem i reela värden om det saknas produkter att köpa?

1. Växla till någon fiatvaluta och genomför köpet.

2. Fler och fler företag (och privatpersoner!) accepterar Bitcoin direkt. Incitamenten är dessutom stora att göra detta eftersom det ger många fördelar, rent ekonomiskt. Betänk ex. killen som sålde sitt hus för Bitcoin, samt företaget i USA som börjat sälja bilar för Bitcoins.

Citat:
Även om folk kan köpa droger för allt så känns det sådär halvt osäkert att sitta och hoppas på att de skall vara nog många för att underhålla systemet.

1. De är tillräckligt för att hålla igång Bitcoin.

2. Spekulationshandeln omsätter långt mycket mer, så den är viktigare för Bitcoins värde än droghandel.

Citat:
Saknas en möjlighet att omsätta BitCoins kommer de att krascha och Silk Road lär inom kort överge BitCoins då det är lite för mycket uppmärksamhet kring dem och full spårbarhet på var olika BitCoins tagit vägen.

Nej, detta är ett logiskt felslut. Om staten blir aggressiv och förbjuder växling mellan fiat och Bitcoin så skapas enorma incitament att endast använda Bitcoin:

1. Folk höjer på ögonbrynen över statens aggression.

2. Staten erkänner att Bitcoin är ett hot.

3. Genom att använda Bitcoin enbart så slipper du skatt och transkationsavgifter, samt ingen kan spåra det till dig (om du har huvudet på skaft). Dvs, staten skjuter sig själv i foten om man förbjuder växling till och från Bitcoin.

Citat:
Lek med tanken att ni får tag på ett gäng drog-BitCoins, hur tror ni att myndigheterna kommer reagera på att ni sitter på dem?

1. Bitcoins är bara siffror i en spridd bankbok. Enskilda Bitcoins går inte att spåra eller förflytta.

2. Myndigheterna kan inte få reda på att du sitter på "drog-Bitcoins" om de inte kan bevisa att du tagit emot Bitcoins i utbyte för droger. Det är mycket svårt att bevisa i ett led (i praktiken omöjligt med Zerocoin), och i flera led är det i stort sett omöjligt även med Bitcoins.

Citat:
Kommer de låta er vara ifred eller försöka åtala er för penningtvätt?

Det går inte att åtala för penningtvätt om man inte kan bevisa att droger funnits med i kretsloppet. Helt plötsligt får du åtala antingen ingen alls, eller hela Bitcoin-nätverket. Betänk hur torrent-systemet fungerar.
Citera
2013-04-18, 14:33
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BraSma
Jag är lite förvirrad med det här med BitCoins. Jag har skapat ett konto på MtGox och vill göra en anonym överföring med kontanter mot BitCoins.

Hur gör jag?

MtGox tillåter inte att du för över pengar till dem anonymt.
Citera
2013-04-18, 14:34
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Citat:
Bitcoin Ponzi scheme
http://www.youtube.com/watch?v=0UKC7iaBKvs

Nu länkar du samma video som jag har besvarat men utan att du besvarat!

Detta är TruthNeverTold:
https://www.silverbulletsilvershield.com/about
http://thegreatesttruthnevertold.com/
Silver Shield Group LLC

Detta skriver han som startade:

"Chris took this sense of resonating power and created the Sons of Liberty Academy with the goal of uniting individuals around the idea of total freedom from collective control. As his message grew, so did his efforts."

Kollektivkontroll = Stat och bank eller hur? Varför är du då Nibiru så emot Bitcoin? Den har ju INGEN kontroll all! = fri marknad.

"American Open Currency Standard is the creation of Rob Gray. Rob got his start in the minting business under Bernard von NotHaus at ill fated Liberty Dollar. Learning from the failure of the Liberty Dollar, Rob set about to create a private standard in metals and barter with the American Open Currency Standard. The AOCS famously helped the Lakota Indian Nation establish their sovereignty from the US by helping them form their own silver based currency and banking system. "

Du och han menar alltså att man ska ha en valuta som är backad av guld/silver. Finns det så mycket guld ute bland det fria folket? Nej, så klart inte. Finns det guld/silver så det täcker alla i hela världen? ex: 1 gram = 1 gulden = 5 000 SEK.

The Silver Bullet Silver Shield series is just the beginning of many bold and controversial coins designed to evoke powerful individual action. Your support of this endeavor helps us reach a larger audience and build an intellectual foundation for a truly free and resonating society, in the face of dollar collapse.

Så du vill alltså att dollarn ska kollapsa och därmed den defacto valutan i världen så vi kan gå mot ditt system? varför vill du att vi ska gå mot ditt system? Har du INVESTERAT i silver? Hur mycket silver har du då? Om du har det inte konstigt att DU hatar BitCoin det förstör "your game"

Jag tror du är avundsjuk på att BitCoin har blivit så populärt jmf Det systemet du förespråkar.

Citat:
Hur är tanken att den som idag köper BitCoins skall kunna omsätta dem i reela värden om det saknas produkter att köpa? Även om folk kan köpa droger för allt så känns det sådär halvt osäkert att sitta och hoppas på att de skall vara nog många för att underhålla systemet. Saknas en möjlighet att omsätta BitCoins kommer de att krascha och Silk Road lär inom kort överge BitCoins då det är lite för mycket uppmärksamhet kring dem och full spårbarhet på var olika BitCoins tagit vägen.

Lek med tanken att ni får tag på ett gäng drog-BitCoins, hur tror ni att myndigheterna kommer reagera på att ni sitter på dem? Kommer de låta er vara ifred eller försöka åtala er för penningtvätt?

http://www.forbes.com/sites/timothylee/2011/07/14/how-private-are-bitcoin-transactions/

Läsvärd artikel (forbes = bra källa, right?? )

Kommentar från artikeln:

"You don’t have to be very savvy to hide your bitcoin addresses. You can simply deposit them in an online wallet service (e.g. mybitcoin.com) or trading account (mtgox.com, tradehill.com). Since those services pool all deposits in their own wallet, your withdrawals or payments can’t easily be linked to the original deposit – not without cooperation from the service owner anyway."
-Wcoenen
Citera
2013-04-18, 14:37
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BraSma

Hur gör jag?

Tror inte du kan skicka kontanter till MT Gox. (läs deras FAQ) Annars kan du köpa BitCoins på:
Localbitcoins.com med kontanter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in