2013-04-10, 11:23
Medlem
Etnad11s avatar
Oh boy, oh boy sista idioten är inte född än.

Ge bort pengarna till välgörenhet istället!
Citera
2013-04-10, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etnad11
Oh boy, oh boy sista idioten är inte född än.

Ge bort pengarna till välgörenhet istället!

Såg ett liknande tips för 3 år sedan tror vi är ganska många som är glada att vi inte lyssnade.....
Citera
2013-04-10, 11:33
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Fast det stämmer nog ganska bra om alla människor i hela landet vill köpa en varg. Sedan begränsas priset så klart av köpkraften. Du kan inte köpa en 1/1000 av en varg heller, som du kan med bitcoins. 10000 SEK har de flesta råd med i någon bemärkelse. Och dessutom kan de ju köpa 1/1000 av en bitcoin om de vill.

Haha, är du allvarlig? Tror du att något av det du skriver har något med verkligheten att göra?
Citera
2013-04-10, 11:55
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Haha, är du allvarlig? Tror du att något av det du skriver har något med verkligheten att göra?

Läs mitt ursprungliga inlägg, är du snäll. Jag påpekade att det var en tramsig uträkning redan där, så nej, jag tror inte att uträkningen har med verkligheten att göra. Däremot syftade jag till att förmedla en poäng, som jag tror kan vara relevant för perspektivet på bitcoins värde.
Citera
2013-04-10, 12:20
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Läs mitt ursprungliga inlägg, är du snäll. Jag påpekade att det var en tramsig uträkning redan där, så nej, jag tror inte att uträkningen har med verkligheten att göra. Däremot syftade jag till att förmedla en poäng, som jag tror kan vara relevant för perspektivet på bitcoins värde.

Fast du har ju ingen poäng överhuvudtaget, på något sätt. Din uträkning säger ingenting om värdet på bitcoins.

Du delar antalet SEK i omlopp med antalet bitcoins i omlopp, men det har absolut ingenting med varandra att göra, lika lite som du kan få fram värdet på en varg, ett hus, en snusdosa eller en stortå genom att dela antalet kronor i omlopp med dess antal.

Hela tanken bakom uträkningen är dessutom helt vansinnig eftersom du har valt ut ett godtyckligt lands valuta att dela antalet bitcoins med. Du får fram helt andra värden om du delar med USD, euro, yen, real eller något annat.
Citera
2013-04-10, 15:14
Medlem
Etnad11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whockie
Såg ett liknande tips för 3 år sedan tror vi är ganska många som är glada att vi inte lyssnade.....

Lite om bubblor:

Guld: Den ultimata Anti-Bubblan Del 1/2

Guld: Den ultimata Anti-Bubblan Del 2/2

Fast när vi snackar om BitCoin så kan vi inte snacka om en bubbla. Då dess värde har varit, är och kommer att bli: 0 (noll).

Citera
2013-04-10, 15:15
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnad11
Fast när vi snackar om BitCoin så kan vi inte snacka om en bubbla. Då dess värde har varit, är och kommer att bli: 0 (noll).

Enligt vem? Om människor är beredda att betala x för y, så måste ju förstås att y är värt x, eller hur?
Citera
2013-04-10, 15:17
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Det är lagom motiverande att jobba när man tjänar månadslöner på att sitta hemma och trycka på F5.
Citera
2013-04-10, 15:18
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Det är lagom motiverande att jobba när man tjänar månadslöner på att sitta hemma och trycka på F5.

Hahahaha! Jag menar det. Hoppas att det håller i sig. Har haft 40k i nettolön senaste 2 månaderna. Genom att göra ingenting.
Citera
2013-04-10, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up

Hur många btc har du ?
Citera
2013-04-10, 16:04
Medlem
Jag gjorde ett litet köp på c:a 0,5 BTC på btcx.se. Såg sedan på btcx att det minsta man kan sälja är 1BTC. Om jag då lite längre fram vill sälja, hur gör jag då? Är det bara att leta på någon annan sida som accepterar mindre belopp?
Citera
2013-04-10, 16:27
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harman-Smith
jasså? kapiton är utmärkt. När bitcoin får ett skutt i valuta hänger vissa inte riktigt med och man kan köpa billiga bitcoins. Alla sitter inte och ugglar framför hemsidan varje dag och bitcoins har inte blivit populärt nog (ännu ) för att det skulle hänga snabbare med i svängarna. Vill man ha det lite simplare och betalar via andra medel får man acceptera att ta emot humbugräntor

det är billigare för individen att skippa mellanhanden och köpa från en fri marknad marknad istället. Jämför bitcoinnordic SEPA transfer och Cash-alternativen mot Kapiton + 1.35%-avgift så kommer du se att användning av kapiton blir billigare
Det händer mycket oftare att det är dyrare på Kapiton jämfört med t.ex. Mt.Gox, självklart kan man fynda men som du själv säger: Alla sitter inte och ugglar framför hemsidan varje dag.

Vidare är som sagt utbudet dåligt då det inte är så många som använde Kapiton, men med Bitcoins växande popularitet så kan vi hoppas på att det blir fler och fler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in