2013-06-23, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighTek
Är den här sidan legit? http://www.bitcoin-services.co.uk/ukash-to-bitcoin.php

skulle jag också gärna vilja veta, nån som provat?
Citera
2013-06-23, 18:51
Medlem
zickans avatar
Att sälja bitcoins anonymt verkar enligt mina efterforskningar inte vara så lätt, eller?

Ett alternativ verkar vara anonyma kort med en begränsning på uttag per år. Ett annat alternativ verkar vara localbitcoins.com där man kan möta upp folk irl och växla mot kontanter. Det kostar dock en del i procent på växlingen.

Finns det inga andra alternativ? Hur gör exempelvis säljarna på silk road för att få ut sina bitcoins till kronor och ören?

Kan någon vänlig själ förklara?
Citera
2013-06-23, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zickan
Att sälja bitcoins anonymt verkar enligt mina efterforskningar inte vara så lätt, eller?

Ett alternativ verkar vara anonyma kort med en begränsning på uttag per år. Ett annat alternativ verkar vara localbitcoins.com där man kan möta upp folk irl och växla mot kontanter. Det kostar dock en del i procent på växlingen.

Finns det inga andra alternativ? Hur gör exempelvis säljarna på silk road för att få ut sina bitcoins till kronor och ören?

Localbitcoins används nog mest, och det behöver dessutom inte alls vara IRL.
Men annars, exchanges? Kapiton, MTGox, BTC-e, Bitstamp, osv osv. Vissa kräver leg oftast behövs det inte om det rör sig om några tusen i veckan.
Citera
2013-06-24, 10:51
Medlem
zickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Localbitcoins används nog mest, och det behöver dessutom inte alls vara IRL.
Men annars, exchanges? Kapiton, MTGox, BTC-e, Bitstamp, osv osv. Vissa kräver leg oftast behövs det inte om det rör sig om några tusen i veckan.

Tack för svar.

Om localbitcoins inte behöver vara irl antar jag att personen för över kronor till konto? Då försvinner ju anonymiteten i vilket fall som helst. Är det inte samma med exchanges som kapiton och MTGox? Har jag missat nåt?
Citera
2013-06-24, 18:04
Medlem
Tjena, sitter och försöker köpa bitcoins för första gången, finns det någon sida som man kan handla med paypal/kreditkort osv? Bryr mig inte om anonymitet direkt.

Om någon har lust att efterforska åt mig vore jävligt schysst. Eller är enda lösningen att köra kontoöverföring?

Tack på förhand
Citera
2013-06-24, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zickan

Det undrar jag med! Säljer man sina BTC på tex bitstamp så kommer de komma till det kontot du vill få det insatt på (oftast svenskt konto) tror skattmasen kommer vara där och fråga...
Kan man inte säga att man har vunnit dem? etc etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Raidersson
Tjena, sitter och försöker köpa bitcoins för första gången, finns det någon sida som man kan handla med paypal/kreditkort osv? Bryr mig inte om anonymitet direkt.

Om någon har lust att efterforska åt mig vore jävligt schysst. Eller är enda lösningen att köra kontoöverföring?

Tack på förhand
Virvex kan du köpa för 500kr/dag har jag för mig.
Citera
2013-06-24, 22:34
Medlem
Vill bara säga att - fan vad jag hatar BITCOINS.

Jag är en väl en newb. Jag har 3 frågor till er som använder bitcoins.

1, Hur sätter jag in bitcoins? är det enkelt att köpa bitcoins med tex visa kort?
2, Hur tar jag ut bitcoins till SEK i handen? Är det enkelt att överföra bitcoins till riktiga pengar i mitt bankkonto?

3. Hur enkelt är det att få bitcoins till ett värde av 2000USD för det är den summan jag behöver i bitcoins.
Citera
2013-06-25, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrreee2
Vill bara säga att - fan vad jag hatar BITCOINS.

Jag är en väl en newb. Jag har 3 frågor till er som använder bitcoins.

1, Hur sätter jag in bitcoins? är det enkelt att köpa bitcoins med tex visa kort?
2, Hur tar jag ut bitcoins till SEK i handen? Är det enkelt att överföra bitcoins till riktiga pengar i mitt bankkonto?

3. Hur enkelt är det att få bitcoins till ett värde av 2000USD för det är den summan jag behöver i bitcoins.

Exempel

1: Du skickar pengar till en växlingssida (googla) du skapar konto sätter in pengar via ditt konto eller går till banken med en näve papper och säger sätt in papper på X konto och vips du har nu fått pengar på växlingssidan.

2: Du ber växlingssidan skicka pengarna till ditt konto fungerar som ovan.

3: 2000USD och en BTC ligger på 105 = 19.047~~ BTC. Lätt.
Citera
2013-06-25, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spermabad
Virvex kan du köpa för 500kr/dag har jag för mig.

Japp virwox gick och köpa för 70euro per dag.

Tack för hjälpen
Citera
2013-06-25, 18:01
Medlem
Jag använder bitcoinqt som ännu inte synkat klart, men jag ser mina pengar på Blockchain wallet. Jga försöker skicka pengar, men det står att jag måste skriva in den privata nyckeln. Var hittar jag den? Det går inte genom Bitcoinqt, jag förstår verkligen noll just nu.

tl;dr: Vart hittar man den privata nyckeln man måste skriva in på Blockchain för att kunna skicka pengar?
Citera
2013-06-25, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meir
Jag använder bitcoinqt som ännu inte synkat klart, men jag ser mina pengar på Blockchain wallet. Jga försöker skicka pengar, men det står att jag måste skriva in den privata nyckeln. Var hittar jag den? Det går inte genom Bitcoinqt, jag förstår verkligen noll just nu.

tl;dr: Vart hittar man den privata nyckeln man måste skriva in på Blockchain för att kunna skicka pengar?

Förstår inte det med privat nyckel. Jag använder BARA blockchain wallet som fungerar som alla andra wallets utom då att jag måste tanka hela blockkedjan på 10 gig.

Läst din text några ggr till och förstår mindre varje gång jag läser den

1: DU ser dina BTC på blockchain = då existerar dem, bra!
2: BitcoinQT måste synka med blockchain och kedjan ligger på 10gig om inte mer.
3: Privata nyckeln = vadå? aldrig hört eller sett.
Senast redigerad av Spermabad 2013-06-25 kl. 18:29.
Citera
2013-06-25, 18:59
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meir

Var inte så otålig. Du kör med Bitcoin-qt som måste synkronisera blockkedjan, så då får du vänta tills den gjort det också. När du väl har alla block nedladdade så blir det hur lätt som helst.

Krångla inte till det genom att försöka exportera nycklar från QT-klienten till Blockchain. Vet du inte vad du gör kan du sabba din plånbok och förlora din coins.

Vill du använda blockchain istället och slippa synkronisera själv i framtiden så är det bara att öppna ett konto där och skicka dina coins dit sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in