2013-04-11, 19:39
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Du är alldeles för nykter för den här tråden.

Men visst finns det fler som står utanför och tittar på. Alla de som hoppat in under kraschen och säger "vad var det jag sa" utan ett inlägg tidigare har uppenbarligen följt bitcoin och den här tråden ett tag. Det faktum att de inte sagt något tidigare tyder dock på att de inte är helt säkra på sin sak, så de verkar väl vara av ungefär samma åsikt som du egentligen. De verkar bara vara något mer binära i sitt tänkande.
Implicit erkänner du att det endast är spekulation från din sida. Då är det någon annan som skall stå för värdet i valutan och frågan blir då vem? Om inte du tänkt köpa något för BitCoins är det fullt naturligt att det finns andra som endast spekulerar och då måste ni förr eller senare erkänna att minst en måste förlora. Mer troligt att det är många som förlorar och få som vinner.

Hade ni sagt att ni köper BitCoins för att kunna köpa vara X eller tjänst Y skulle det finnas substans i valutan. Som det är nu verkar det som om det är ett gäng idioter som väntar på en större idiot för att casha ut. BitCoins kan mycket väl ha en framtid som en valuta men inte om den sjunker i värde med 40% på ett par dagar. Det är helt orimligt att någon skulle vilja handla med den om deras ingående komponenter kostar $200 ena dagen och de kan sälja dem för $120 nästa. Hur är tanken att man skall kunna förutse framtiden och lägga upp något som kan liknas vid en budget under dessa förutsättningar?
Citera
2013-04-11, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Hur skapar dessa kriterier substans? Vet du vad ordet "substans" betyder?

Ja, frågan är om du vet det. Vad har Dollar för substans? Du kan använda exakt vadsomhelst som valuta, det vet du va? Men det gäller att använda något som uppfyller kriterierna.

BTC gör just det.
Citera
2013-04-11, 19:40
Avstängd
sossesuspensoars avatar
Jag skickade mina 3.83143282 bitcoins från bitstamp till min wallet, när hamnar dom där?
Citera
2013-04-11, 19:43
Medlem
Qxxys avatar
Ingen som använder Bitstamp här?
Citera
2013-04-11, 19:47
Medlem
Smakkers avatar
Fick precis in 19 bitcoins på mitt kapiton konto från bitstamp, dessa ska säljas för 850!
Citera
2013-04-11, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qxxy
Ingen som använder Bitstamp här?

Citat:
Ursprungligen postat av sossesuspensoar
Jag skickade mina 3.83143282 bitcoins från bitstamp till min wallet, när hamnar dom där?

Citera
2013-04-11, 20:03
Medlem
y.ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harman-Smith
ja, det är jättefterblivet att kunna skicka pengar globalt under en timme anonymt, hujedamej!
för att inte tala om hur mycket potential bitcoin har för att slå mot korruption, men svennebanan behöver nog inte oroa sig, jämfört om du vore ukrainsk underklass, cypriot eller något sånt, euron är ju sååå mycket bättre!
priset på en bitcoin beror helt på utbud och efterfrågan, värdet likaså, men du har väl inte läst på det, för du är halvt efterbliven

bitcoin är i sina babysteps, när nya saker utvecklas till den och noobs slutar investera i den för att få lite fiatpengar kommer den stabilisera sig, tills dess kommer vi lyshuvuden tjäna en hacka på idioter som tror att valutan är på undergång p.g.a ddos-attacker och annat tjafs

läs på, räs rätt, du kan börja med https://en.bitcoin.it/wiki/Main_Page (hint, andra adresser måste confirma din transaktion)
gullig profilbild förövrigt
Vad gäller värdet på bitcoin kan du tänka såhär. När alla 'bitcoinmiljonärer' skall köpa hus och bil, varifrån kommer bilarna? Bitcoin kan inte öka i värde mer än andra valutor tappar.

Sedan är efterfrågan en mikroterm, människor efterfrågar generellt inte pengar utan det som kan köpas för pengar.
Citera
2013-04-11, 20:09
Medlem
Etnad11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Du är alldeles för nykter för den här tråden.

Men visst finns det fler som står utanför och tittar på. Alla de som hoppat in i tråden under kraschen och säger "vad var det jag sa" utan ett inlägg tidigare har uppenbarligen följt bitcoin och den här tråden ett tag. Det faktum att de inte sagt något tidigare tyder dock på att de inte är helt säkra på sin sak, så de verkar väl vara av ungefär samma åsikt som du egentligen. De verkar bara vara något mer binära i sitt tänkande.

December 2011: 2011-12-16, Zynga tar in 7 miljarder i börsnotering:

2011-12-16, Zynga tar in 7 miljarder i börsnotering:
http://www.e24.se/business/internet-...ng_3239727.e24

Helt otroligt...ja...vad skal man säga? Vem köper den D(Z)yngan?

Jag tror att $IMFS enda akilleshäl är detta:
Citat:
"Inflödet av nya idioter är enorm MEN den är inte oändlig!"

Anyway, stay strong...IN GOLD.

PS Om detta inte är beviset på att superorganismens IQ är under 50 så vet jag inte vad som skulle vara det.

PS2 Dessa "experter" som skriver liknande texter på diverse ekonomi sidor...kan de verkligen vara så okunniga och blåsta? Eller är de helt enkelt betalda för att skriva sån dynga? Pump-and-dump? Hm...tragiskt i vilket fall som helst.

Varför nämner jag Zynga-Dynga i december 2011? För att detta efterblivna företag, i likhet med BitCoin-ShitCoin, startade sin egen virtuella valuta:
This is how Zynga entices you to buy virtual currency

"Valutan" kan du bl.a. använda i efterblivna Facebook spel.

Denna tål att upprepas och jag vidhåller starkt påståendet:
Citat:
"Inflödet av nya idioter är enorm MEN den är inte oändlig!"

Vidare vidhåller jag att 99,99% av BitCoin-ShitCoin köparna är dummare än en vanlig apa? Jasså, säger du? Hur kan det stämma? Well, gör en test själv så får du se:

Amazing Monkey Memory Test

OK, nu lovar jag mig själv, att ifall jag postar fler kommentarer i BitCoin tråden så kommer jag att "sodomize" mig själv. Påminn mig om det ifall du ser fler posts!

PS Till sist men inte minst: Dynga och ShitCoin passar bra ihop.
Citera
2013-04-11, 20:09
Medlem
Jag tycker det är skoj - digital guldrush utan guld - gl hf

Något för tidigt.. kanske om 1000 år ?
Citera
2013-04-11, 20:12
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Implicit erkänner du att det endast är spekulation från din sida. Då är det någon annan som skall stå för värdet i valutan och frågan blir då vem? Om inte du tänkt köpa något för BitCoins är det fullt naturligt att det finns andra som endast spekulerar och då måste ni förr eller senare erkänna att minst en måste förlora. Mer troligt att det är många som förlorar och få som vinner.
Jag spekulerar ja, inget fel med det. Jag har sagt det explicit i tråden också. Jag spekulerar i bitcoins framtid. Jag anser att bitcoins egenskaper (syftar främst på deflationär, psuedonym, låga transaktionskostnader) gör den överlägsen alla andra alternativ som valuta, och att dessa egenskaper oundvikligen kommer innebära att bitcoin tar över mer och mer marknadsandelar från andra valutor.

Spekulation innebär inte nödvändigtvis att minst en måste förlora. Spekulation går ut på att gissa framtiden. De som har rätt vinner, och de som har fel förlorar. Spekulation skapar nytta i form av prisinformation, och de som är bättre än andra på att ge korrekt information om framtiden vinner. Om jag har rätt angående bitcoins framtid så kommer jag och alla andra som spekulerat likartat att vinna. Nu har jag en något längre tidshorisont än de flesta spekulanter verkar ha dock, men principen finns där.

Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Hade ni sagt att ni köper BitCoins för att kunna köpa vara X eller tjänst Y skulle det finnas substans i valutan. Som det är nu verkar det som om det är ett gäng idioter som väntar på en större idiot för att casha ut. BitCoins kan mycket väl ha en framtid som en valuta men inte om den sjunker i värde med 40% på ett par dagar. Det är helt orimligt att någon skulle vilja handla med den om deras ingående komponenter kostar $200 ena dagen och de kan sälja dem för $120 nästa. Hur är tanken att man skall kunna förutse framtiden och lägga upp något som kan liknas vid en budget under dessa förutsättningar?
För det första har du uppenbart fel. Folk handlar med Bitcoin idag, och alla bitcoinmarknader växer snabbare än deras fiatmotparter. Det är alltså inte alls orimligt att folk skulle vilja handla med BTC, eftersom de redan gör det. Det är däremot väldigt orimligt att hävda motsatsen.

I övrigt, om du köpt och sålt bitcoins vid två helt slumpmässiga tillfällen så har du i en stor majoritet av fallen gjort en jävligt bra affär. Väntevärdet av att köpa bitcoins har slagit alla index. Om du inte är priskänslig och kan filtrera bort volatiliteten så har bitcoin åtminstone hittills varit en väldigt attraktiv valuta. Jag anser också att ju fler som accepterar bitcoin, desto lägre kommer volatiliteten bli, vilket öppnar upp användningsområden för andra. Vi får se, för att den här kraschen ska bli lika stor procentuellt som den 2011 så måste bitcoin sjunka till <$20 och stanna där i några månader. Om det inte sker så är bitcoin mindre volatil nu än för två år sedan. Jag tror det kommer fortsätta så, att varje svängning upp och ner blir mindre och mindre procentuellt, vilket bör öppna upp bitcoin för mer och mer vardagliga transaktioner. Om jag har rätt får framtiden utvisa.
Citera
2013-04-11, 20:12
Medlem
Legendarys avatar
Jag förstår att denna fråga har tagits upp förut men jag har det lite trassligt att komma underfund med en sak(Jag HAR läst den officiela bitcoinwikin)

Kan ett block alltså skapas hur som helst för vem som helst?

Säg att Kalle börjar farma 2013-01-01 och Erik börjar farma 2013-04-11, kan då Erik likväl skapa ett block samma dag som han startar medans Kalle kanske ännu inte skapat ett block?
Citera
2013-04-11, 20:15
Medlem
Jag har en fråga, jag använder kapiton.
När jag ska Trade över riksdaler till BTC så finns det ett fält som lyder:
Recommended price based on market data is XXX

Måste jag minst köpa BTC för det värdet då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in