2013-04-07, 20:04
Medlem
Så ni vet så visar sidorna oftast average för senaste timmen.

Så ni måste låta minern köra ett tag.

Ni kan beräkna er vinst på http://dustcoin.com
Citera
2013-04-07, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbequeMarinad
Vad har du för kort?

Jag har 280 Kh/s i minern men endast 130Kh/s på sidan. Dock inte samma som du har.

HD7950.
Går via grafen (som visar hastigheten med 60s mellanrum) så det är inte average. Ligger dock på 125kh/s nu.

Antar att miner får en hel del felaktiga shares - hur kan man fixa detta? Tur?
Citera
2013-04-07, 20:09
Medlem
BarbequeMarinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Så ni vet så visar sidorna oftast average för senaste timmen.

Så ni måste låta minern köra ett tag.

Ni kan beräkna er vinst på http://dustcoin.com

Ah ok , tackar så mycket!

Vilka LTC poools kör folket på då? Kör själv coinotron.com
Dock såverkar det vara sådär med avgiften på 2%
https://github.com/litecoin-project/litecoin/wiki/Comparison-of-mining-pools
Citera
2013-04-07, 21:55
Medlem
Såja, efter lite inställningar ligger jag nu på 575 +/- 25kh/s.
Citera
2013-04-07, 21:58
Medlem
BarbequeMarinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnteSwe
Såja, efter lite inställningar ligger jag nu på 575 +/- 25kh/s.
Vad har du gjort?

Vilken miner använder du samt pool?
Är det i minern du har nästan 600Kh/s eller på poolens hemsida?
Citera
2013-04-07, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbequeMarinad
Vad har du gjort?

Vilken miner använder du samt pool?
Är det i minern du har nästan 600Kh/s eller på poolens hemsida?

Både i minern och hemsidan. Ladda ner Cgminer och sätt in de inställningar som är bäst lämpade för ditt grafikkort (varje grafikkort kräver enskilda inställningar för bäst resultat). Nackdelen med detta är att man kan inte använda datorn samtidigt som man minar - datorn segar ner sig rätt så rejält.
Citera
2013-04-07, 22:20
Medlem
BarbequeMarinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnteSwe
Både i minern och hemsidan. Ladda ner Cgminer och sätt in de inställningar som är bäst lämpade för ditt grafikkort (varje grafikkort kräver enskilda inställningar för bäst resultat). Nackdelen med detta är att man kan inte använda datorn samtidigt som man minar - datorn segar ner sig rätt så rejält.

Sitter med cg just ny med aggresion på 15 eller vad det heter.
Får ut 290kh/s med ett 6870 kort. På hemsidan Give-me-ltc.com får jag bara ut 168 kh/s.
Använde dock cgeasy för att köra ett .bat som man startar cgminer med.
Provade lite olika intensiviteter och inte aggresion vid 19 så fick jag 190Kh/s, vid 15 runt 280, 16 ger mig hela 350kh/s. Provade också lite olika worksize men 256 funkar bäst.
Senast redigerad av BarbequeMarinad 2013-04-07 kl. 22:38.
Citera
2013-04-08, 01:29
Medlem
Det känns lite sådär, när man för ett år sedan köpte 250 bitcoins som man handlat upp ganska direkt, kostade 7000 kr nu är värdet 250 000 kr...

Det enda man har kvar är 10 Bitcoin. just nu... Vad tror ni, hur mycket kan dom stiga i värde dom närmsta månaderna? Det har ju gått i ruskig takt med värdeökningen den senaste tiden.

Efter sommaren kanske en bitcoin är värd 10 000 kr, vem vet... Vad tror ni.?

(Ska tilläggas att jag vet om att en husförsälning på några mille ligger till grund för prisökningen också)
Citera
2013-04-08, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackan2121.
Det känns lite sådär, när man för ett år sedan köpte 250 bitcoins som man handlat upp ganska direkt, kostade 7000 kr nu är värdet 250 000 kr...

Det enda man har kvar är 10 Bitcoin. just nu... Vad tror ni, hur mycket kan dom stiga i värde dom närmsta månaderna? Det har ju gått i ruskig takt med värdeökningen den senaste tiden.

Efter sommaren kanske en bitcoin är värd 10 000 kr, vem vet... Vad tror ni.?

(Ska tilläggas att jag vet om att en husförsälning på några mille ligger till grund för prisökningen också)

Ärligt talat så är nog "några mille" inget jämfört med tex droghandeln omsätter per dag.
Citera
2013-04-08, 03:12
Medlem
Synesiss avatar
Någon som orkar förklara snabbt vad ni talar om? Kan man med hjälp av sitt grafikkort "minea" bitcoins eller va? :s
Det blir ju gratis pengar?!?
Citera
2013-04-08, 03:31
Medlem
Måste man registrera sitt konto på Mt.Gox (eller liknande)? Är inte bitcoins privat? Läste någonstans att det var halvprivat men förstod inte grejen. Vill någon här förklara?

Hur skaffar man sig en "utility bill" om man inte har en sådan? Och varför måste man vänta så länge innan man kan få sitt konto registrerat?

Frustrerande att se att värdet har fördubblats sedan jag försökte skapa mitt konto. Dessutom står det fortfarande att det är klart "inom 10 dagar" såhär 8 dagar efter registreringen..
Citera
2013-04-08, 05:38
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synesis
Någon som orkar förklara snabbt vad ni talar om? Kan man med hjälp av sitt grafikkort "minea" bitcoins eller va? :s
Det blir ju gratis pengar?!?
Nej det blir det inte. Hela eller nästan hela grejen med mineandet är att det skall slösa datorkraft och ta tid för att det inte skall skapas så många nya bitcoins. Sedan kanske man gör någon / lite faktiskt nytta när man gör det också men jag antar att den inte alls står i proportion till arbetet som utförs. Oavsett hur mycket arbete som utförs kommer det över tiden skapas lika många bitcoins och de är inte gratis att skapa eftersom din dator drar mer ström medan den försöker generera någon hash som accepteras.

Ju fler som är med och kör, desto bättre grafikkort eller andra lösningar de har, desto mer arbete kommer krävas för att få ut precis samma sak och sitter du då med samma lösning och bara är en person så blir din del mindre och mindre och alla som är med och kör får dela på samma mängd bitcoins (+ eventuella transaktionsavgifter) som även den halveras då och då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in