2013-02-28, 11:00
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spirates
nån som har swedbank och använder sig av bitstamp? verkar som swedbank har bannat denna banken.. kan inte skicka pengar dit längre

Då byter man bank!.
Citera
2013-02-28, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
Då byter man bank!.

vad kostar det att byta bank / öppna konto hos en annan bank, eller är det gratis? kan man föra över pengar direkt utan väntetid mellan banker i sverige?
Citera
2013-02-28, 12:36
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spirates
vad kostar det att byta bank / öppna konto hos en annan bank, eller är det gratis? kan man föra över pengar direkt utan väntetid mellan banker i sverige?

Ska inte kosta något.
bara o googla
Citera
2013-02-28, 13:19
Medlem
dokoalseleds avatar
Vafan är det för fel på MtGox? Jag registrerade mig där. När jag sen skulle logga in så försökte jag bara en gång. Ändå fick jag detta meddelande:
Citat:
We have recieved too many failed requests from your IP address. Consiquently[sic!], your IP address has been blocked for 24 hours. Please try again after this time tomorrow.

Jag testade att klicka på "use a new identity" i Vidalia för att få en annan IP-adress men det gör ingen skillnad.

Och en annan sak. Jag såg detta meddelande:

http://i.imgur.com/tUJ0n1f.png

Vad är det för green bar de snackar om? Ser det ut som det ska?
Citera
2013-02-28, 13:22
Medlem
Slovenien har spärrat bitstamp enligt swedbank. alltså kan ingen betala in till denna banken?
Citera
2013-02-28, 13:40
Medlem
Är det någon mer än jag som tycker att bankgiro överföringen till www.kapiton.se tar lite väl lång tid? Har väntat 2 dagar nu. Alla andra gånger som jag använt Kapiton så har jag haft mina pengar på kontot dagen efter.
Citera
2013-02-28, 15:44
Medlem
dokoalseleds avatar
Jag registrerade mig på bitcoin-24 och tänkte testa det. Det är väl SEPA man ska använda när man ska sätta in pengar? Var kan man betala detta? Går det på tobaks-/spelbutiker? Det står att det måste vara euro. Måste man växla först eller hur funkar det? Fan vad mycket koder man måste skriva med SEPA. Visar det sig att det inte är så mycket billigare än kapiton så tror jag nog att jag använder kapiton. Där var det ju bara bankgironummer, belopp och en kod i meddelandefältet.
Citera
2013-02-28, 17:44
Medlem
bzeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Vafan är det för fel på MtGox? Jag registrerade mig där. När jag sen skulle logga in så försökte jag bara en gång. Ändå fick jag detta meddelande:

Jag testade att klicka på "use a new identity" i Vidalia för att få en annan IP-adress men det gör ingen skillnad.

Och en annan sak. Jag såg detta meddelande:

http://i.imgur.com/tUJ0n1f.png

Vad är det för green bar de snackar om? Ser det ut som det ska?
För att varje IP adress (slutnod) i Tor-nätverket används av massa människor vilket leder till att de IP-adresserna ofta blir blockerade i olika tjänster.

Längst till vänster i adressfältet ska det vara en grön ruta där det står KK Tibanne (som det gör hos dig), detta är för att säkerställa att det verkligen är MtGox du besöker och inte någon phishingsajt.
Citera
2013-02-28, 18:08
Medlem
mak1s avatar
BTC stiger som aldrig förr. Kan ha och göra med att BTC blir introducerat på Wall Street inom kort. Bitcoinlab är ett företag som precis skrivit kontrakt med MT Gox. Finns megaartiklar på bitcoin magazine om detta.
Citera
2013-02-28, 22:05
Medlem
Bimboankans avatar
Bara en fråga, någon här som har lyckats hacka BitCoin Wallet?.
Citera
2013-03-01, 00:59
Medlem
Hummersåss avatar
Undrar om det kommer bli strul nu, skulle köpa en summa BTC genom btcx.se, förde över pengarna men råkade glömma .80 ören, så förde över den summan separat efteråt, med samma betalningsmedlande osv.

Tror ni de kommer avsluta ordern eller ställa till andra problem?
Citera
2013-03-01, 06:51
Medlem
Mujaheeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrekJanno
Är det någon mer än jag som tycker att bankgiro överföringen till www.kapiton.se tar lite väl lång tid? Har väntat 2 dagar nu. Alla andra gånger som jag använt Kapiton så har jag haft mina pengar på kontot dagen efter.
har max väntat 1dag, 24h, på mina insättningar, gör jag den innan 24.00 så har jag oftast pengarna 16-17 dagen efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in