2014-05-28, 10:12
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calories
hur gör man för att kunna handla över 4000kr på btcx. man lär tydligen bli godkänd för det stog att man lära skicka in id och personbevis etc hur gör man det.

Börja med att gå till din bank och beställ legitimation. Du måste då ha med dig en fullmakt från din vårdnadshavare. Personbevis beställer du hos skatteverket. Scanna och maila.
Citera
2014-05-28, 22:51
Medlem
Skulle vara tacksam för lite vägledning!
Köpte mig lite bitcoins från btcx igår eftermiddag med swish och trodde dom skulle komma direkt, vilket dom inte gjorde. Jag har handlat några gånger tidigare och då har det fungerat galant!

Har kollat blockchain och allt verkar stämma där så jag drog iväg ett mail till supporten på btcx och
det var en lyckad transaktion, men mina bitcoins visas inte i min wallet..

På supporten sa dom att jag skulle synkronisera min plånka men det står redan att den är det.

Jag använder mig av MultiBit om det hjälper något.

Tack på förhand,
Citera
2014-05-28, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ErikL
Köpte mig lite bitcoins från btcx igår eftermiddag med swish och trodde dom skulle komma direkt, vilket dom inte gjorde. Jag har handlat några gånger tidigare och då har det fungerat galant!

Har kollat blockchain och allt verkar stämma där så jag drog iväg ett mail till supporten på btcx och

På supporten sa dom att jag skulle synkronisera min plånka men det står redan att den är det.

Tack på förhand,
Jag hade problem med Blockchain i Firefox, funkar med Chrome om än inte helt smärtfritt. Firefox visade noll kronor i min wallet, vilket inte stämde. Hoppas det hjälpte.
Citera
2014-05-29, 09:50
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikL

Tack på förhand,
Multibit missar transaktioner ibland. Prova "Verktyg -> Återställ blockchain och transaktioner" så söker du igenom blockkedjan igen.
Citera
2014-05-30, 13:52
Medlem
masterior26s avatar
Jag har använt BTCX dom 2 senaste gångerna jag handlat för att dom är snabba, men finns det någon sida som är bättre så skulle jag gärna ta emot tips?
Citera
2014-05-30, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Jag har använt BTCX dom 2 senaste gångerna jag handlat för att dom är snabba, men finns det någon sida som är bättre så skulle jag gärna ta emot tips?

Jag rekommenderar fybse.se och localbitcoins beroende på om du vill köpa via banköverföring och vänta några dagar eller swish om du vill ha dina coins snabbare.
Citera
2014-05-30, 14:35
Medlem
Davidparkers avatar
Någon som kan svara på varför btc värdet helt plötsligt ökat så mycket ?

Med vänlig hälsning
Citera
2014-05-30, 14:46
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davidparker
Någon som kan svara på varför btc värdet helt plötsligt ökat så mycket ?

Med vänlig hälsning
KÖP!

Missar ni alla nyheter eller? Finns andra sidor än Flashback för er som är intresserade av BTC.

-http://dealbook.nytimes.com/2014/05/29/dish-network-to-accept-bitcoin/
-http://www.coindesk.com/amazon-awarded-bitcoin-related-cloud-computing-patent/
-http://www.americanbanker.com/syndication/bitcoin-grabs-dutch-fancy-as-bankers-consider-new-technology-1067755-1.html
-http://www.heraldsun.com.au/technology/bitcoins-value-has-increased-30-per-cent-in-two-weeks/story-fni0bykh-1226937390891

Mycket som händer kring BTC just nu därav värdeökningen, jag skrev redan om trenden när vi låg på 530 här om du kollar några tidigare inlägg i tråden utav mig. Men ska ni hoppa på invänta en liten dipp, för just nu står vi på 614.6 i skrivande stund.

Localbitcoins.com är den bästa & snabbaste tjänsen för btc för er som kan betala med banköverföring/swish.

Bättre priser än btcx också :-)

Har ni tid att vänta är det Bitstamp som gäller.

Bra dag i den digitala valuta världen! Ta ut vinster i tid, redan ökat till 616.92
Citera
2014-05-30, 16:47
Medlem
Trillskes avatar
IMO:
Vi har det där flödet av nyheter hela tiden. Bitcoin har gått väldigt bra.

Värdeökning beror på att vi (troligen och förhoppningsvis) inte längre är i en korrektion efter bubblan. Den "plötsliga" ökningen var inte speciellt plötslig.
Citera
2014-05-30, 17:43
Medlem
rassis avatar
Hej!
Tänkte för första gången köpa lite bitcoins. Och har kollat runt och localbitcoins verkar passa mig bäst.
Dock såg jag att just idag har priset på Bitcoin ökat från 550 till 600.
Borde jag vänta eller kommer priset bara gå upp nu?
Citera
2014-05-30, 17:54
Medlem
boms avatar
https://www.youtube.com/watch?v=FMMPgNrZ52E

Jaha då är det väl slut lyssnat på den här låten nu på ett tag
Citera
2014-05-30, 18:10
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rassi
Hej!
Tänkte för första gången köpa lite bitcoins. Och har kollat runt och localbitcoins verkar passa mig bäst.
Dock såg jag att just idag har priset på Bitcoin ökat från 550 till 600.
Borde jag vänta eller kommer priset bara gå upp nu?
Ja tänk om man visste det, hur mkt pengar skulle man inte kunna göra då. Skämt o sido, studera begrunda och ta ett eget beslut. Satsa inte mer än du är beredd förlora osv osv. Lycka till !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in