2013-04-11, 19:26
Medlem
De som köper på kapiton nu betalar nästan dubbla pengarna mot vad man kan köpa för på BTC-e
Citera
Medlem
Qxxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qxxy
Hur lång tid tar det egentligen för Bitstamp att ta emot mina pengar (Swedbank här)??

Har hört att det tar några timmar men har gått 10 timmar snart.

Bump
Citera
Medlem
Phillemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harman-Smith
ja, det är jättefterblivet att kunna skicka pengar globalt under en timme anonymt, hujedamej!
för att inte tala om hur mycket potential bitcoin har för att slå mot korruption, men svennebanan behöver nog inte oroa sig, jämfört om du vore ukrainsk underklass, cypriot eller något sånt, euron är ju sååå mycket bättre!
priset på en bitcoin beror helt på utbud och efterfrågan, värdet likaså, men du har väl inte läst på det, för du är halvt efterbliven

bitcoin är i sina babysteps, när nya saker utvecklas till den och noobs slutar investera i den för att få lite fiatpengar kommer den stabilisera sig, tills dess kommer vi lyshuvuden tjäna en hacka på idioter som tror att valutan är på undergång p.g.a ddos-attacker och annat tjafs

läs på, räs rätt, du kan börja med https://en.bitcoin.it/wiki/Main_Page (hint, andra adresser måste confirma din transaktion)
gullig profilbild förövrigt
Har svårt att ta en pubertal 18årig på allvar, har du läst om supply och demand i FEK A på gymnasiet och tror dig vara expert? Snälla

Klart fan jag inser att idén är bra, men det motiverar inte uppgången. Den dagen du går ut gymnasiet och känt på livet kommer du inte vara lika kaxig

Det finns många nackdelar med bitcoin men du och hela "Missa-inte-tåget-klanen" är väl för upptagna med att maxa smslånen för att se
Citera
2013-04-11, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philleman
Klart fan jag inser att idén är bra, men det motiverar inte uppgången. Den dagen du går ut gymnasiet och känt på livet kommer du inte vara lika kaxig

Citat:
Hur funkar handel med bitcoins rent tekniskt?

Du vet uppenbarligen ingenting själv och ska inte vara så kaxig.
Citera
2013-04-11, 19:31
Medlem
Phillemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Du vet uppenbarligen ingenting själv och ska inte vara så kaxig.
Nej du har rätt, jag orkar inte gå igenom all irriterande skit för att kolla priser själv. Det gör mig helt okunnig, du har rätt

Ha så kul med era Bitcoins, gråt inte ut i ab sen bara á Northland, det blir pinsamt för alla
Citera
2013-04-11, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Vari ligger substansen, menar du?

I dessa parametrarna nedan naturligtvis.

1. Finns begränsat antal
2. Smidig att förflytta över stora avstånd
3. Anonymt

Varför har guld ett värde? Det används knappt till något?

Jo, det uppfyller kriterie 1 och 3.
Citera
2013-04-11, 19:32
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Tycker allt känns så svart och vitt i denna tråd.

Visst måste det finnas fler än jag som står utanför och tittar på? Jag tror personligen inte bitcoin är värt besväret, speciellt inte i dessa spekulativa tider där all tror sig vara experter.

Men jag förnekar ju absolut inte att bitcoin kanske har potential att bli något i framtiden.
Du är alldeles för nykter för den här tråden.

Men visst finns det fler som står utanför och tittar på. Alla de som hoppat in i tråden under kraschen och säger "vad var det jag sa" utan ett inlägg tidigare har uppenbarligen följt bitcoin och den här tråden ett tag. Det faktum att de inte sagt något tidigare tyder dock på att de inte är helt säkra på sin sak, så de verkar väl vara av ungefär samma åsikt som du egentligen. De verkar bara vara något mer binära i sitt tänkande.
Senast redigerad av 2_Thumbs_Up 2013-04-11 kl. 19:35.
Citera
2013-04-11, 19:34
Medlem
Nazipolizeis avatar
Vilken attityd förändring det har blivit i tråden de senaste dygnet.
Rätt intressant att se vilken makt pengar har över våra själar.
Jätte trevlig stämning i början och alla highfivade för varje 100ing som gick upp, sen krasha de och alla blir som yra höns och gloporden haglar.

Skulle nästan göra en sociologi avhandling på den här tråden!
Citera
2013-04-11, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
De som köper på kapiton nu betalar nästan dubbla pengarna mot vad man kan köpa för på BTC-e

Ja, helt sjukt. Fattar inte vad de håller på med där. Jag hade gärna köpt några, det medges, men 500 sek hade varit en lämplig nivå om man räknar om det till dollar.

Sitter folk där och blänger på den gamla siffran på 123 usd/btc på stängda mtgox kanske?
Citera
2013-04-11, 19:37
Medlem
Citat:
Har svårt att ta en pubertal 18årig på allvar, har du läst om supply och demand i FEK A på gymnasiet och tror dig vara expert? Snälla

Det finns många nackdelar med bitcoin men du och hela "Missa-inte-tåget-klanen" är väl för upptagna med att maxa smslånen för att se

Klart det finns nackdelar.

Den största nackdelen med btc är väl att det är relativt enkelt att starta en liknande valuta?
Citera
2013-04-11, 19:37
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
I dessa parametrarna nedan naturligtvis.

1. Finns begränsat antal
2. Smidig att förflytta över stora avstånd
3. Anonymt

Varför har guld ett värde? Det används knappt till något?

Jo, det uppfyller kriterie 1 och 3.

Hur skapar dessa kriterier substans? Vet du vad ordet "substans" betyder?
Citera
2013-04-11, 19:38
Medlem
Urbanfests avatar
Spännande situation,

finns alltid substans pga underground-marknaden. Marknaden svänger fort det gäller att sälja när orderdjupet blir dåligt och sidorna blir instabila. Tror fortfarande på återhämtning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in