2011-07-06, 21:48
Citat:
Ursprungligen postat av Newfaceinhell
Geert Wilders har ett ganska starkt stöd i Israel och han och hans parti är såpass accepterade i Holland att de nu sitter i en maktställning som stödparti till regeringen. Om Wilders tydligare Israel-stöd och hans kraftfullare islamkritik är orsaken (troligt!) till att han släppts in i värmen av media och etablissemang så bör SD begrunda detta. Media i Holland ska vara minst lika dominerad av judar som den i Sverige.
Cwejman kanske har teoretiskt koherenta resonemang men politiska teorier (som handlar om att förbättra samhället i rikting mot utopin) har en tendens att medföra helt andra konsekvenser än de som teorin syftade till. Jag föredrar Neuding.
Cwejman kanske har teoretiskt koherenta resonemang men politiska teorier (som handlar om att förbättra samhället i rikting mot utopin) har en tendens att medföra helt andra konsekvenser än de som teorin syftade till. Jag föredrar Neuding.
Geert Wilder har inte alls ett "stark stöd" i Israel. Det är inte wilders inställning till könstympning och kosher som har fått honom att hamna i förhandlingar med regeringen. Det beror på hans politiska makt. Det är vad som spelar roll. Om judarna slog sina ungar (för det är lagligt att göra i Israel), skall det vara lagligt i Sverige också? Bara för att judar tycker det är mysigt? Som jag skrev i ett annat inlägg har inte Wilders stöd av judiska lobbygrupper. De skrev ju till och med ett långt öppet hatbrev tillsammans med muslimerna rörande att Wilders parti blev ett stödparti till regeringen.
Cwejman har koherenta teoretiska resonemang och det gillar jag. Jag gillar Cwejman, han är intellektuellt hederlig i sin störda kosmopolitism - och tror på något. På samma sätt gillar jag Orizon. Jag tål inte Paulina Neuding däremot. Idag kallade hon Sd ett vitmakt parti och drog på rätt rejält hur vidriga Sd är. Det var såklart rena lögner. Cwejman har aldrig varit oförskämd mot sverigedemokrater och han ägnar sig inte heller åt judisk aktivism, som Neuding gör. Cwejman är en ideologiskt motiverad om en gränslös, globaliserad kosmopolitisk ultra-liberal värld. Jag gillar inte hans åsikter men jag respekterar honom. Han svarade till och med någorlunda ärligt när Tino tryckte till honom, att det globalistiska liberala projektet är viktigare än hur det går för svenskarna. Sådan ärlighet skulle aldrig Neuding klara av att framföra.
Paulina Neuding är den jag minst gillar bland kosmopolit-liberalerna, som nu försöker hänga efter de konservativa, för att legitimera deras marknadsliberalism bland oss missnöjesväljare (även om jag inte är en missnöjesväljare än). Jag har en betydligt djupare respekt för Dilsa Demirbag Sten, som inte ens vill ta i de konservativa och som ägnar sig åt att bedriva metapolitik mot vår konservativa sak, än fröken Neuding. Dilsa Demirbag Sten är åtminstånde en moralisk person med ett hjärta för Sverige, även om hennes lösning för Sverige är skev. Paulina Neuding är ingen moralisk person, och därför inga Dogdylan krediter till henne.
Senast redigerad av Dogdylan 2011-07-06 kl. 21:55.
Senast redigerad av Dogdylan 2011-07-06 kl. 21:55.