2021-07-21, 19:33
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
När du skriver "svensken" så är det samma sorts generaliserande abstraktion som "juden". Eller "polisen", för den delen - mer om det senare. Det är ju sådant mönstersökande primater som vi människor sysslar med, men det är ändå värt att påpeka att det är precis samma sak, vad vi än fått oss itutat. Frågor om kollektivt ansvar och skuld eller grupptypiska beteenden är saker man kan diskutera och kanske anamma, men då bör man insistera på att det inte bara sker till den egna identitetens nackdel, vare sig inom den egna gruppen eller från medsvenskar. För att det ska råda balans måste man som svensk lämna balanspunkten för att uppväga andras partiska vinklande.

Vad gäller Ben & Jerry så är det förstås ett absolut minimum för ett woke-företag att markera mot folkrättsvidrig ockupation, apartheid och pågående etnisk rensning. Hur det slutar återstår att se. Intressant i sammanhanget är att Ben Shapiro (som ju är öppen judiskmaktförespråkare vad gäller Israel), NU bojkottar företaget. Tidigare gjorde han tydligen en poäng av att inte göra det, eftersom det var att efterlikna "vänsterns" hysteriska mobbmentalitet och något som marknadskapitalister inte sysslar med. Ben Shapiro som för övrigt tydligen skuggBOOSTATS på sociala medier.

I ett större perspektiv reflekterar det förstås den inre spänningen i judisk identitetspolitik, mellan ultranationalistiska israeler och antinationalistisk diaspora. Det händer saker, nyligen såg jag någon afroamerikan som hamnat i blåsväder för att han sa något om att han var trött på att höra om antisemitism, med tanke på det uppenbara judiska privilegiet i det amerikanska samhället. Gruppen kan ju inte gärna vara med icke-marginaliserad än den är.

Vilket som sagt både du och jag ska hoppas fortsätter. Vi är ju nominella antisemiter i den meningen att vi kan kallas "patologiskt besatta" av judar av någon som vill stänga ned varje diskussion om judisk identitetspolitik som en faktor i förståelsen av omvärlden. Detta tabu håller förhoppningsvis på att erodera och gå samma väg som andra tidigare kontroversiella trådnarrativ som normaliserats till trivialitet.

Sedan det här med Alice T. Allra minst tjänar hon samma syfte som hennes tillskyndare i tråden - som något att svara på för att påverka tredje part. Det är värdefullt i sig för att bena ut de tankefällor som uppenbarligen finns.

Ta "polisen", som sagt. Vad händer med Alice sluga plan att låta "svenska polisen" rädda landet när poliserna inte längre stämmer överens med våra inre mallar utan ser ut och beter sig som aktuelle Nadim Ghazale? Om 17-åringen blivit polis istället för polismördare - innebär det med nödvändighet att bara han förändrats och inte också polisen? I många länder är det som sagt en from förhoppning att "civilsamhället" ska reformera "polisen", istället för tvärtom.

Detta är något som Alice-gentlemännen i tråden aldrig bemöter. Är det inte helt enkelt så att hon flyttat de fromma förhoppningarna en nivå, samtidigt som hon anklagar andra för att vara naiva? Är det verkligen ens det minsta positivt och inte lika farligt som föreställningarna att invandringen skulle fungera om alla bara visade god vilja?

Detta långa meddelande, denna långa komplexa tanke har ingen betydelse.
Det enda som har betydelse är FYSISKA HINDER för de som tänker emot dig.
Allt detta "låt oss betrakta de intressanta rörelserna inom tyckande och jouralistisk" är bara onani, som en person som sitter på /pol/ och refreshar och scrollar ner till botten för att se all retardering och alla roliga länkar.

Läser inflytelserika personer de olika "trådgiganterna" här inne? Dippar de in hos Flashback för att "ta temperaturen"?

Nigga, de är alla emot nationalism och vit överhöghet. De är alla as som flyter med strömmen och med sina fiskmunnar snappar upp vad liten belöning de kan komma åt. Alla de där moderaterna och skäggbärarna som Arpi är tomtegestalter som är efter på bollen. ALLA DE kämpar för "den liberala demokratin där alla får rösta och böga och byta kön i frihet, och om vi bara "fixar integrationen" så kan araber och negrer fås att hänga med i denna sekt och bli en del av sverige och lika svenska som Tittio.

De är värdelösa.
Jag säger som 4chan: neck yourselves!

https://i.imgur.com/pVZom07.jpg
Citera
2021-07-21, 20:01
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det händer något varje dag nu. Häromdagen mördades en polis och nu är vi mitt uppe i den stora kebabpizzakrisen.
Och vad i helvete är en "kebabpizzakris"?
Citera
2021-07-21, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Och vad i helvete är en "kebabpizzakris"?
Följer du inte nyheterna?

Gå in på valfri nyhetssida. Gisslandrama på fängelse. Kräver 20 kebabpizzor.
Citera
2021-07-21, 20:17
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Vad är det här, är det våra förskolor som ska fixa integrationen och motverka framtida översvämmning av kriminella på marknaden. Nej nu börjar de leta lösningar allt mer desperat, kan de inte bara ge upp och inse att det krävs dansk politik på steroider.

https://www.expressen.se/ledare/ann-...ar-vi-problem/
Citera
2021-07-21, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droidlife
Detta långa meddelande, denna långa komplexa tanke har ingen betydelse.
Det enda som har betydelse är FYSISKA HINDER för de som tänker emot dig.
Allt detta "låt oss betrakta de intressanta rörelserna inom tyckande och jouralistisk" är bara onani, som en person som sitter på /pol/ och refreshar och scrollar ner till botten för att se all retardering och alla roliga länkar.

Läser inflytelserika personer de olika "trådgiganterna" här inne? Dippar de in hos Flashback för att "ta temperaturen"?

Nigga, de är alla emot nationalism och vit överhöghet. De är alla as som flyter med strömmen och med sina fiskmunnar snappar upp vad liten belöning de kan komma åt. Alla de där moderaterna och skäggbärarna som Arpi är tomtegestalter som är efter på bollen. ALLA DE kämpar för "den liberala demokratin där alla får rösta och böga och byta kön i frihet, och om vi bara "fixar integrationen" så kan araber och negrer fås att hänga med i denna sekt och bli en del av sverige och lika svenska som Tittio.

De är värdelösa.
Jag säger som 4chan: neck yourselves!

https://i.imgur.com/pVZom07.jpg

Skomakare, bliv vid din läst. Eller mem-makare, i det här fallet.

Det handlar givetvis inte om memande ELLER textväggar, lyfta skrot ELLER läsa böcker, teori ELLER praktik. Det handlar om avsikt och ställningstagande på alla nivåer, uppifrån och ned.
Citera
2021-07-21, 20:34
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Jag vet att jag är bonnig och störande.

Låt nu höra hur en "icke-memare", en "vuxen person" vill styra upp läget.

Listen up nigga (tröttsamt bruk av negerengelska), det kommer inte hända ett piss förrens dess att våld händer.
Citera
2021-07-21, 20:38
Medlem
Bara så att ingen till äventyrs glömmer bort precis hur naiva och verklighetsfrånvända våra politiker och folk inom MSM faktiskt är så ges här två färska exempel på samma tema.

Först ut är Ann- Charlotte Marteus som, kunde man kanske tro, visat viss sjukdomsinsikt efter den beryktade "Det är jag som är åsiktskorridoren " för X antal år sedan. Icke då!

Ledaren handlar om att om vi bara hade en perfekt värld så skulle förskolorna kunna motarbeta nyrekrytering in i yrkeskriminella invandrargäng. Marteus verkar tveksam dock med all rätt men nog när hon ett visst önsketänkande om det vore ju finemang om det faktiskt funkade.

Citat:
Om kampen mot utanförskap och ett liv i kriminalitet ska premieras så bör förskolan vara full med utbildade, motiverade, svensktalande förskollärare och ha ett tydligt uppdrag. När det finns på plats kan man fundera på att införa någon form av obligatorium.

Någon vänlig själ bör upplysa Marteus om att det helt enkelt inte finns tillräckligt många " motiverade, svensktalande förskollärare " för att serva/betjäna/integrera invandrarna. För 30 år sedan? Kanske. Idag? Glöm och dröm.

Hon fortsätter.

Citat:
Då är det bara att glömma den valfrihet som finns i dag, åtminstone i landets utanförskapsområden. Dessutom måste skolmarknaden regleras så att den gynnar barnen och samhället, inte (bland dem oseriösa) företag.

Japp! Då är det dags för den gamla hederliga " offra de vita barnen på det mångkulturella altaret för The greater good" mantrat. För att vara ärlig tror jag inte att det är det hon vill eller förespråkar. Jag tolkar det som att hon menar att om det skulle funka (vilket hon verkar betvivla själv) så vore det värt priset.

Sedan har vi moderaten Irene Svenonius som går ut hårt och kräver "osvenska" tag mot den invandrargängskriminalitet hennes eget parti släppte fram så glatt under Reinfeldt. När man läser rubriken om "osvenska" lösningar fick i alla fall jag tankar om "osvenska" lösningar så som obligatorisk utvisning av hela släkten om en gängkriminell döms för grovt brott, om mörkklädda soldater som "rensar upp ghettona" i skydd av mörkret Brazilian style, om stridsvagnar 24/7 i ghettona för att upprätthålla ordningen, om att mura in hela Järvafältet och lämna dem åt sitt öde a la Flykten från New York.

Men nej då. Moderater är fortfarande moderater även om de tar till höga brösttoner.

Citat:
Dessutom är det nödvändigt att kombinera dessa repressiva åtgärder med social- och bostadspolitiska insatser. På samma sätt som Danmark gör i alla de bostadsområden som finns på Polisen lista över utsatta områden. Exempelvis genom att hindra kommuner att anvisa flyktingar till redan utsatta områden.

Svenonius vill alltså skyffla över den oätbara bajsmackan till min kommun och hoppas att jag ska vara hygglig nog att se till att tillflödet av yrkeskriminella invandrare stoppas.

Tack men nej tack. Blanda inte in mig i din "lösning" av olösbara invandrarproblem!

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...mot-gangvaldet
Citera
2021-07-21, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Vad är det här, är det våra förskolor som ska fixa integrationen och motverka framtida översvämmning av kriminella på marknaden. Nej nu börjar de leta lösningar allt mer desperat, kan de inte bara ge upp och inse att det krävs dansk politik på steroider.

Lite festligt att ditt "namn" nämndes när jag själv kommenterade samma ledare alldeles nyss.

Ser nu att det var i samband med debattinlägget från moderaten. Men Freddans ande svävar mäktig och stor än idag hur som!
Senast redigerad av Runningonempty 2021-07-21 kl. 20:43.
Citera
2021-07-21, 20:48
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Vad är det här, är det våra förskolor som ska fixa integrationen och motverka framtida översvämmning av kriminella på marknaden. Nej nu börjar de leta lösningar allt mer desperat, kan de inte bara ge upp och inse att det krävs dansk politik på steroider
Måste erkänna att jag inte har koll på danska åtgärder mer än att de gör något överhuvudtaget, därför la jag till steroider :-) och då kan man komma långt, fråga Arnold.
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
...Sedan har vi moderaten Irene Svenonius som går ut hårt och kräver "osvenska" tag mot den invandrargängskriminalitet hennes eget parti släppte fram så glatt under Reinfeldt. När man läser rubriken om "osvenska" lösningar fick i alla fall jag tankar om "osvenska" lösningar så som obligatorisk utvisning av hela släkten om en gängkriminell döms för grovt brott, om mörkklädda soldater som "rensar upp ghettona" i skydd av mörkret Brazilian style, om stridsvagnar 24/7 i ghettona för att upprätthålla ordningen, om att mura in hela Järvafältet och lämna dem åt sitt öde a la Flykten från New York.

Men nej då. Moderater är fortfarande moderater även om de tar till höga brösttoner.

Svenonius vill alltså skyffla över den oätbara bajsmackan till min kommun och hoppas att jag ska vara hygglig nog att se till att tillflödet av yrkeskriminella invandrare stoppas.

Tack men nej tack. Blanda inte in mig i din "lösning" av olösbara invandrarproblem!

Men här sköt du ner min dansklösning direkt :-)
Citat:
Lite festligt att ditt "namn" nämndes när jag själv kommenterade samma ledare alldeles nyss.
Mitt namn bär jag med stolthet, även om det påminner lite om han den där...
Citera
2021-07-21, 20:48
Medlem
Droidlifes avatar
Hela tramset med tolerans och "JA" och kärringskit måste slopas.
Återinföras bör: skepsis emot negrer och araber, och en kärleksfull sådan emot kvinnor.

Jude och globalistideologi är emot sådant, de tror att de skall "transcendera" det som nassarna pekar på som oomkullrunkeliga livsfundament. På något vis måste den "bördiga jorden" (tex sådana som arpi eller hanif) sås med sanningens frö, så att de i kraft av sitt inflytande kan sprida sanningen vidare.

Om det där ej funkar så kommer landet att förfalla och vi slutar vid en punkt där NMR-sentiment drar fler och fler "normala karlar" till sig tills dess att vi rensar landet på packet verkligen.

Är det någon av er här inne, starka invandringsmotståndare så väl som moderata, som känner synpati med dessa tattare som ränner mellan benen på oss på Europeisk mark och har en massa åsikter och kultur som de vill ha igenom, emot vår vilja?

Varför sitter inte dessa guldfiskmunnade niggers och kacklande araber döda och uppresta på pålar nu?

Historien är cyklisk!

Vibes: https://www.youtube.com/watch?v=cFgCC6Qtg-Q
Senast redigerad av Droidlife 2021-07-21 kl. 20:51.
Citera
2021-07-21, 21:11
Medlem
Citat:
Låt nu höra hur en "icke-memare", en "vuxen person" vill styra upp läget.

Listen up nigga (tröttsamt bruk av negerengelska), det kommer inte hända ett piss förrens dess att våld händer.

Denna kommentar tydliggör hur fullkomligt värdelösa de allra, allra flesta "memer" är.

Droid säger själv att de inte har någon effekt. Förhoppningen är i stället att de ska upp folk ur gamerstolen och dessa ska ta till våld. Troligt? Som av en händelse har Droid våldsfantasier. Underligt sammanträffande det.

"Memingenjören" på Twitter är det bästa/sämsta exemplet på detta. Värdelös, tondöv, kognitivt begränsad. D.v.s. allt som faller Droid på läppen gällande "kidsen". Tanken på 4-chan får mig att revidera hur jag ser på Hitler-regimens avlivande av "defekta" personer. Kanske ligger nåt i det ändå...
Citera
2021-07-21, 21:13
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:

Lägg märke till denna formulering: "hindra kommuner att anvisa flyktingar till redan utsatta områden".

Vad betyder det? Jo, att den sociala dumpningen i glesbygdskommunerna ska fortsätta. Filipstad, Lindesberg, Boden, Arvika, Lessebo, etc., alla ska de fyllas med ännu fler araber och negrer så att det inte finns någonstans att ta vägen längre. Stockholm, Göteborg och Malmö är redan fulla av araber och negrer och där vill ingen normal människa bo. För det är väl ingen som tror att Svenonius tänker dumpa alla negrer och araber i Vasastan i stället för i Husby?

Kan inte Porslinsdockan ta upp det här i stället för att idissla propaganda från Timbro? "Vill ni ha fler negrer och araber i er glesbygdskommun? Ja, det är klart att ni vill. Annars finns det ingen som kan köra runt på en utsliten moped med en värmeväska på ryggen och leverera lunchen till er stressade kontorsarbetare. Dessutom är det bra för integrationen, och negrerna och araberna är säkert tacksamma för en femma i dricks.". Det vore lite av en stresstest av hennes varumärke. I stället för detta monotona malande om "integration" och "trösklar på arbetsmarknaden" år efter år kunde hon bekänna färg och komma ut ur globalistgarderoben en gång för alla. Utan negrer på moped i hemkommunen måste man själv knalla upp till lunchrestaurangen och hämta matlådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in