Citat:
Det finns alltså en nynazistisk organisation - NMR. Hur många medlemmar har den? Ett par hundra? På grund av den så anser S, M, KD, C och Mp att demokratin i stort sätt skall avskaffas. Visst - SOU rapporten gör ett antal antaganden. I realiteten är det få organisationer som förbjuds men detta är ett första steg. Du hänvisar till DDR. I DDR så var saker och ting strukturerat. Du visste vad du skulle tycka och tänka. Det fanns en form av logik. Vad är SAP och SOU 2021:27 logik? Jag vet inte. Det är så mycket lögn inbakat i den där utredningen. Den är explicit partisk. Linda Sneckers (V) reservation är helt korrekt;
Den där utredningen kan inte ens definiera rasism, ras eller etnicitet. Den är ett skämt. Vad som är rasism och inte är en politisk fråga. Det är inget man lagstiftar om. Det är som sagt bra av SD, V och L att de står upp för demokratin och spelreglerna när S, M, KD, Mp och C inte gör det. SD är riktigt jävla tafatta. Till och med Linda Sneckers (V) står upp för demokratin. Jag skall nog rösta på L, SD eller V - allt annat går bort för mig.
Den där utredningen kan inte ens definiera rasism, ras eller etnicitet. Den är ett skämt. Vad som är rasism och inte är en politisk fråga. Det är inget man lagstiftar om. Det är som sagt bra av SD, V och L att de står upp för demokratin och spelreglerna när S, M, KD, Mp och C inte gör det. SD är riktigt jävla tafatta. Till och med Linda Sneckers (V) står upp för demokratin. Jag skall nog rösta på L, SD eller V - allt annat går bort för mig.
Ja alltså vänstern är som sagt för en generös invandring, men de skulle inte skära ned i välfärden för att bekosta migrationen. Det är detta som skiljer S och V. I det fallet är vänstern bra mycket bättre än S och C. Vänsterns generositet skulle givetvis inte hålla ekonomiskt, men man är i alla fall konsekvent. Sossarnas fulspel med att göra upp med miljöpartiets invandringspolitik och sedan korrigera detta med smygskatter och enorma neddragningar i flera områden är genomruttet.
Det är sossarna som är problemet. Vänstern, miljöpartiet och centern har sina utopier med det är sossarna som är den egentliga regeringen och som går med på utopierna. Jag skyller inte på miljöpartiet när de fick samarbeta med Alliansen, utan det var moderaterna som skulle ha dragit i bromsen.