2021-06-28, 11:00
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Det där med "drastiska" åtgärder avser sannolikt bara drastiska åtgärder för att göra de oanställningsbara till en något mindre minuspust i budgeten. Ingenting annat. Annars skulle ju svenskarna kunna bli rasister gudbevars.

"Drastiska" står nog för något homeopatiskt, dvs slänger vi ännu fler goda pengar efter de redan förlorade dåliga, blir kostnaden genom homeopatisk förtunning mindre på något för oss andra obegripligt sätt.
Citera
2021-06-28, 11:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
På tal om sveriges regering, regeringskris osv. så vill jag bara ingjuta lite foliehattande.

Kolla på bilden av regeringen som samanbitet lämnar efter misstroendeomröstningen. Den polis som verkar leda säkerhetsarbetet har en stor jävla frimurartatuering. Bild

Jag trodde mig ha ett scoop, men det fanns redan flera sidor om det i NWO-forat.
Citera
2021-06-28, 11:12
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kolla på bilden av regeringen som samanbitet lämnar efter misstroendeomröstningen. Den polis som verkar leda säkerhetsarbetet har en stor jävla frimurartatuering.

Folkbildning, gode Enoch. Folkbildning. Det är ingen slump att det bilden togs på det där sättet, och publicerades.

Ring väckarklocka ring!

Edit:
Själv lade jag märke till Lövéns förklaring till hur han hade kommit fram till sitt beslut på presskonferensen. "Jag har pratat med de andra partiledarna och även andra människor jag gillar att lyssna till" sa han - vilka kan dessa människor, som han gillar att lyssna till vara tro?

Kan det vara den svenska politikens eviga nyttotagare som haft statsministerns öra inför hans beslut?

Senast redigerad av Nostradumbass 2021-06-28 kl. 11:23.
Citera
2021-06-28, 11:41
Medlem
McAzs avatar
Citat:
På tal om sveriges regering, regeringskris osv. så vill jag bara ingjuta lite foliehattande.

Kolla på bilden av regeringen som samanbitet lämnar efter misstroendeomröstningen. Den polis som verkar leda säkerhetsarbetet har en stor jävla frimurartatuering. Bild

Jag trodde mig ha ett scoop, men det fanns redan flera sidor om det i NWO-forat.

Tycker mig känna igen den där armen, det är en polis som tjänstgör i Stockholm och som figurerat en del i nån serie om Stockholmspolisen. Tror även att denne är aktiv på sociala medier. Har sett honom flera gånger i olika sammanhang men minns inte riktigt var.
Citera
2021-06-28, 11:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Tycker mig känna igen den där armen, det är en polis som tjänstgör i Stockholm och som figurerat en del i nån serie om Stockholmspolisen. Tror även att denne är aktiv på sociala medier. Har sett honom flera gånger i olika sammanhang men minns inte riktigt var.
Tydligen en Segwaypolis. Längst ner på den här sidan.
https://www.fotosidan.se/blogs/frode...adens-heta.htm

Sorry för lite OT där.
Citera
2021-06-28, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Aron Flam personligen är ett exempel på att det inte är helt nyttigt att röka hasch.

Han ser sjavig ut. Han ser ut att tittat för djupt i flaskan efter sin skandalbok

En sån som Westerholm i Ledarsidorna tar Flams parti till 100%, återkommande, på sin sajt i rättsprocessen. Westerholm kan man skicka oytos upplysning om historikern Mikael Nilssons anatema över Flams elaka pekoral. Tidskriften Arbetet Kultur intervjuar Nilsson med dagens datum och fram träder en författare och ett alster som ingen seriös förläggare skulle befatta sig med utan annat än som hopp om skandalsuccé eller för ett politisk syfte, ett av det mest gångbara av alla i Sverige - svenskars skuld gentemot judarnas öden under kriget.

Det finns ingen rikstäckande tidning som inte skyndat till Flams försvar åberopandes yttrandefriheten.
Då är upphovsmannens barn chanslösa i rätten som har denna massiva press på sig inför domsluten.

Flam glömmer att Sverige räddade 7000 judar 1943-44 från Danmark från en säker död på kontinenten.
Flam kan vara bitter och ilsk att det inte gått lika bra för honom som för pappa.
Då finns alltid en möjlighet att göra sig namn och pengar genom författarbanan. Snickra ihop ett fuskbygge och står det för judarnas sak finns alltid investerare.
Sverige kryllar av obegåvade wannabees som på kort tid blivit rikskändisar, en annan är Schulman. Har man ett mäktigt backup i ryggen kan det bära hur långt som helst.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-06-28 kl. 13:16.
Citera
2021-06-28, 14:01
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Han ser sjavig ut. Han ser ut att tittat för djupt i flaskan efter sin skandalbok

En sån som Westerholm i Ledarsidorna tar Flams parti till 100%, återkommande, på sin sajt i rättsprocessen. Westerholm kan man skicka oytos upplysning om historikern Mikael Nilssons anatema över Flams elaka pekoral. Tidskriften Arbetet Kultur intervjuar Nilsson med dagens datum och fram träder en författare och ett alster som ingen seriös förläggare skulle befatta sig med utan annat än som hopp om skandalsuccé eller för ett politisk syfte, ett av det mest gångbara av alla i Sverige - svenskars skuld gentemot judarnas öden under kriget.

Det finns ingen rikstäckande tidning som inte skyndat till Flams försvar åberopandes yttrandefriheten.
Då är upphovsmannens barn chanslösa i rätten som har denna massiva press på sig inför domsluten.

Flam glömmer att Sverige räddade 7000 judar 1943-44 från Danmark från en säker död på kontinenten.
Flam kan vara bitter och ilsk att det inte gått lika bra för honom som för pappa.
Då finns alltid en möjlighet att göra sig namn och pengar genom författarbanan. Snickra ihop ett fuskbygge och står det för judarnas sak finns alltid investerare.
Sverige kryllar av obegåvade wannabees som på kort tid blivit rikskändisar, en annan är Schulman. Har man ett mäktigt backup i ryggen kan det bära hur långt som helst.

Du kommer aldrig att få borgare att vända sig mot folk som Flam, varken i tråden eller på twitter/IRL. Som du vet så är såssarna ensamt ansvariga för situationen i Sverige, och om vi bara får en borgerlig statsminister så kommer allt att ordna sig.

Det finns folk i tråden som uttalat kommer att stödrösta på Folkpartiet, för en borgerlig regering som kommer att "fixa till allt". Vilket gör Anna Kinberg-Batras citat om "lantisar" extra roligt då lantisar iaf har självinsikten att inte ge sig in i politiska diskussioner medans Moderater i tråden lider av Dunning-Kruger effekten och prompt måste visa sin låga IQ.
Citera
2021-06-28, 15:58
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Tydligen en Segwaypolis. Längst ner på den här sidan.
https://www.fotosidan.se/blogs/frode...adens-heta.htm

Sorry för lite OT där.

Exakt, that’s the man.
Citera
2021-06-28, 18:03
Medlem
Det Liberala Imperiet har talat

Anthony Blinken låter meddela följande:

Citat:
Ta hem era medborgare som har stridit för extremistgruppen IS. Den uppmaningen ger USA:s utrikesminister Antony Blinken till sina allierade, däribland svenska utrikesministern Ann Linde, under ett möte med medlemmar i alliansen mot IS.

Omkring 10 000 personer som misstänks ha stridit för IS sitter fängslade i kurdiska områden i norra Syrien, enligt amerikanska beräkningar.

– Situationen är helt enkelt ohållbar. Det kan inte pågå under obestämd tid, sade Blinken enligt nyhetsbyrån AFP.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/in...?ocid=msedgntp

Nu är vi tydligen allierade.
Citera
2021-06-28, 18:21
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar

En viss detektor började blinka rött när jag läste hans efternamn, och javisst! En snabb titt på Wikipedia bekräftade att detektorn var kalibrerad och fungerade klanderfritt.

Så, vad kan syftet vara med att ta hem dessa herrar? Varför sitter denne Blinken rödgråten med darrande underläpp i USA och ömmar för dessa filurer och vill att vi ska flyga hem dem och proppa in dem i utanförskapsområdena under skyddad identitet och på bidrag resten av livet? Ja, jag kan då rakt inte begripa vilka fördelar vi i Sverige skulle vinna på att ta hem dem.

Kanske kan någon trådgigant klura ut det?
Citera
2021-06-28, 18:22
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar

Det är ju USA som skapat situationen. Varför ska vi ta reda på deras skit? Massinvandringen till Sverige beror till stor del på USA härjningar i MENA-länderna.
Citera
2021-06-28, 19:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
En viss detektor började blinka rött när jag läste hans efternamn, och javisst! En snabb titt på Wikipedia bekräftade att detektorn var kalibrerad och fungerade klanderfritt.

Så, vad kan syftet vara med att ta hem dessa herrar? Varför sitter denne Blinken rödgråten med darrande underläpp i USA och ömmar för dessa filurer och vill att vi ska flyga hem dem och proppa in dem i utanförskapsområdena under skyddad identitet och på bidrag resten av livet? Ja, jag kan då rakt inte begripa vilka fördelar vi i Sverige skulle vinna på att ta hem dem.

Kanske kan någon trådgigant klura ut det?
Qui?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in