2022-12-28, 13:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Jaja, kriget i tråden går nu in på det trettonde året, och vi har inte kommit någon vart.
Jag tycker tråden & dess medresenärer har kommit ganska långt bort från den nymornade stämning som rådde när tråden skapades.

Bara det att vi fått ett eget "concern troll" tyder dessutom på att även andra krafter anser att det kommer fram för många sanningar & insikter. Man märker bara luftvärnet när man börjar närma sig målet.
Citera
2022-12-28, 13:35
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det här är en välbekant manöver - så välbekant att den verkar komma automatiskt. Det faktum att stor invandring ägt rum (tidigare har du insisterat på "utbyte" - inte nu längre) ska ge oss att det som allt som kokas ihop i teoriväg därför också är sant. Så är det naturligtvis inte. Den här lögnen är legio på Twitter till exempel - vad gäller konspirationsteorin - per definition - om "folkutbyte".

Har du missat alla inlägg Edgerton skrivit om skolan? Det spelar ingen roll om du tapetserar varje klassrum med 1000-lappar. Det kommer inte att höja resultaten. Faktum är att jag kommer ihåg att DN gjorde ett reportage från jag tror det var Tierps kommun 2014. Man hade öst pengar över skolorna. Guldkranar på skoltoaletterna hade kunnat genomföras med de pengar man hade. Trots det inga resultat. Polisens misslyckaden har diskuterats mycket. Till och med i den media det ljugs om att det ljugs i.

Nu är det ju i just den här tråden det ljugits om att SD är en del av "åttaklövern" så det där går inte ihop.

Jag fattar vad din poäng är såklart. På grund av att det finns samhällsproblem på alla möjliga håll så är det helt legitimt att ljuga ihop precis vad f*n som helst. Ett bestämt nej på det.

Jag kan tycka att det är lustigt att jag försvarar Ian Wachtmeister och du rapar sosse-propaganda. Alltså är det jag som menar att man ska rösta på (s). Tror man på "Blackrock"-dravel och vinstmaskineri så kanske det är helt logiskt det med, vad vet jag.
Men nu är det ju du som ljuger om att det finns problem! Och dessutom problem som inte beror på nassar och klimat, ett klimat som själviska svenska nassar har förstört!

Jag skrev ju att min kritik och lögner om massinvandring berodde på att nazism fick mig att ljuga om att Sverige fallerar, sanningen är ju att allt är perfekt, förutom klimatet och att vi inte lyssnar på Nina Rung, Greta och Agnes Wold.

Du ser ju hur nazismen smittar när en vettig och moralisk person som du kan påverkas av att läsa våra nasseinlägg till den grad att du börjar inbilla dig och ljuga om att inte MP och S har gett oss ett perfekt fungerande och problemfritt samhälle! Det är ett verkligt problem som visar att yttrandefriheten är skadlig.
Senast redigerad av orrtupp 2022-12-28 kl. 13:42.
Citera
2022-12-28, 13:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Men nu är det ju du som ljuger om att det finns problem! Och dessutom problem som inte beror på nassar och klimat, ett klimat som själviska svenska nassar har förstört!

Jag skrev ju att min kritik berodde på att nazism fick mig att ljuga om att Sverige fallerar, sanningen är ju att allt är perfekt, förutom klimatet och att vi inte lyssnar på Nina Rung, Greta och Agnes Wold.

Du ser ju hur nazismen smittar när en vettig och moralisk person som du kan påverkas av att läsa våra nasseinlägg till den grad att du börjar inbilla dig och ljuga om att inte MP och S har gett oss ett perfekt fungerande och problemfritt samhälle! Det är ett verkligt problem som visar att yttrandefriheten är skadlig.
Expert eller inte. Det är svårt att i längden värja sig mot sprängkraften i den Esoteriska Hitlerism som är trådens & forumets själva innersta essens.
Citera
2022-12-28, 13:53
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Expert eller inte. Det är svårt att i längden värja sig mot sprängkraften i den Esoteriska Hitlerism som är trådens & forumets själva innersta essens.
Nazismen förgör oss alla om inte välvilliga stater utplånar yttrandefriheten.
Citera
2022-12-28, 14:09
Medlem
Citat:

Det är ett feministisk aggression som riktas mot tråden och det är det som är förklaringen till varför den är avvikande. Men det är illustrativt och speglar den föreliggande samhällsdynamiken och dess sprängkrafter.
Citera
2022-12-28, 15:44
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
För de som inte kände till det: Gammelsvenskby ligger i Ukraina. I ett område Ryssland ockuperade till ganska nyligen om jag minns rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Gammelsvenskby ligger i Ukraina. Att ta upp dem och bry sig om deras erfarenheter just nu är 100% politiskt korrekt och helt enligt alla standardmallar som finns för pk-medias antiryska agenda. Varför skulle han "mött en skitstorm" för det?

Ja, det kan vara anledning till att det slank igenom. Det överordnade narrativet* blev en skyddande hinna. Men innebörden i det han sa handlade om att han och drottningen hört en kör sjunga en gammal svensk psalm (från 1695 års psalmbok antagligen), och det var det svenska arvet som gjorde att han var uppenbart känslomässigt berörd.

Men ursprungsorten för dessa gammelsvenskbybors rötter har inte tillhört Sverige sedan 1721, så de emotionella strängarna sattes enbart i rörelse av etnicitet och kultur, inte av politik. Blod, inte vatten som sagt. Att det var svenskar som var utsatta, inte "bara" att det var krig med allt det för med sig, man har väl fantasi.

*När jag skriver "det överordnade narrativet" lägger jag ingen värdering i det utan det är enbart ett konstaterande. Kriget hör inte hit.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2022-12-28 kl. 16:07.
Citera
2022-12-28, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Gammelsvenskby ligger i Ukraina. Att ta upp dem och bry sig om deras erfarenheter just nu är 100% politiskt korrekt och helt enligt alla standardmallar som finns för pk-medias antiryska agenda. Varför skulle han "mött en skitstorm" för det?
Citat:
Ursprungligen postat av Swordomer
Det är ett feministisk aggression som riktas mot tråden och det är det som är förklaringen till varför den är avvikande. Men det är illustrativt och speglar den föreliggande samhällsdynamiken och dess sprängkrafter.

Kul att baggebo1 hittat hit. Detta eftersom vi två nyligen hade en inläggsväxling om ihopkokade narrativ utan tillstymmelse till argumentation. Narrativ som mals sönder likt fulla (självklart tar man en pava vodka innan man ska rakt in i döden) nyrekryterade ryssar i Bakhmut, Ukraina för tillfället. Och just det inträffade ju idag igen i tråden. Swordomer-rutinen att avslöja oerhört mycket om sig själv fortgår. Helt normalt tydligen att bli dominerad av kvinnor. Liksom det var normalt att fundera på svarta mäns bihangsstorlekar - detta i Swordomers värld. Några argument till stöd för t.ex. rough-justice-fantasin om "Blackrock"? Knappast.

Citat:
Jag tycker tråden & dess medresenärer har kommit ganska långt bort från den nymornade stämning som rådde när tråden skapades.

Bara det att vi fått ett eget "concern troll" tyder dessutom på att även andra krafter anser att det kommer fram för många sanningar & insikter. Man märker bara luftvärnet när man börjar närma sig målet.

Jag håller med Enoch som vanligt. Det är väl värt att ta en titt i början av tråden. Ibland förekommer judedravel men det skjuts ner och viftas bort med lätthet. Någon så kallad "sanning" (lögn) i tråden har aldrig kunnat försvaras vilket vi ser nu - igen. Ingen försöker ens försvara det senaste "Blackrock"-narrativet. Det är omöjligt. Inte ens GreffueAnthonius sagor om ofattbara vinster försvaras.

Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Nazismen förgör oss alla om inte välvilliga stater utplånar yttrandefriheten.

Ska vi ta dig som ett testfall? Du är i varje fall halvt om halvt med på det som lögnmaskineriet i den här tråden fabulerar ihop.
Citera
2022-12-28, 16:12
Medlem
Om experter och kättare

Den gamle libertarianen Henrik Jönsson förklarar under inledningen av denna video den ursprunliga och sanna betydelsen av termen expert. (Tar slut ca. 2,50 in i videon)

https://www.youtube.com/watch?v=5U6Tt02L1co

Trådens giganter och följare får fundera kring om han har rätt eller fel. Själv ska jag fundera kring frågan om vad som är bäst (eller minst dåligt) för svenskarna.
Citera
2022-12-28, 16:21
Medlem
Citat:
Kul att baggebo1 hittat hit. Detta eftersom vi två nyligen hade en inläggsväxling om ihopkokade narrativ utan tillstymmelse till argumentation. Narrativ som mals sönder likt fulla (självklart tar man en pava vodka innan man ska rakt in i döden) nyrekryterade ryssar i Bakhmut, Ukraina för tillfället. Och just det inträffade ju idag igen i tråden. Swordomer-rutinen att avslöja oerhört mycket om sig själv fortgår. Helt normalt tydligen att bli dominerad av kvinnor. Liksom det var normalt att fundera på svarta mäns bihangsstorlekar - detta i Swordomers värld. Några argument till stöd för t.ex. rough-justice-fantasin om "Blackrock"? Knappast.

I Bakhmut går det frammåt för ryssarna som jag förstås hejar på och det är ukrainarna som behöver vodka - hoppas verkligen att de har det eller tuffare grejer för det är ju ett helvete ..

Svarta mäns kukstorlek? Har jag skrivit om det? Kanske det men vad är det med det i så fall. Känner du dig träffad? Kvinnor dominerar på sitt sätt, inget fel med det - ett jävla malande när den sången går, men det har sin funktion i hushållet.
Citera
2022-12-28, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Om experter och kättare

Den gamle libertarianen Henrik Jönsson förklarar under inledningen av denna video den ursprunliga och sanna betydelsen av termen expert. (Tar slut ca. 2,50 in i videon)

https://www.youtube.com/watch?v=5U6Tt02L1co

Trådens giganter och följare får fundera kring om han har rätt eller fel. Själv ska jag fundera kring frågan om vad som är bäst (eller minst dåligt) för svenskarna.

En eloge för att du tar upp detta just när Gammelsvenskbyn i Ukraina kommit på tal. Rysk ockupation.

https://sverigesradio.se/artikel/100...gammalsvenskby
"Man hoppas att Ukraina kommer att befria Gammalsvenskby. Det är vad byborna verkligen hoppas på, de vill fortsätta leva i frihet och demokrati", säger hon.
De enda svenskar som köper att du, med tanke på ditt simpande, över huvud taget bryr dig eller någonsin brytt dig om vad som är bäst för svenskarna återfinns i den här tråden.

Jag håller med om att man kan kalla det "aktivism" (klarspråk: propaganda) att hålla på med judeteorier, Bilderberg, "Soros", "DNC" och allt vad nu har varit genom åren. Oavsett hur många gånger dessa narrativ plockas isär forsätter det ändå. Samma sak är det med simpandet för främmande makt som bara fortsätter och fortsätter. Jönsson tar upp någon som har monetära intressen. När du lyfter fram det och gör som du gör väcks ju frågan om du får betalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Swordomer
I Bakhmut går det frammåt för ryssarna som jag förstås hejar på och det är ukrainarna som behöver vodka - hoppas verkligen att de har det eller tuffare grejer för det är ju ett helvete ..

Svarta mäns kukstorlek? Har jag skrivit om det? Kanske det men vad är det med det i så fall. Känner du dig träffad? Kvinnor dominerar på sitt sätt, inget fel med det - ett jävla malande när den sången går, men det har sin funktion i hushållet.

Jaså, gör det det. Nåja, ett ryskt liv är inte värt mycket.

(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Här är det senaste exemplet och något finns uppenbarligen tidigare också. Som du ser var det inte bara jag som reagerade på det. Vad som är normalt för dig framstår som väldigt konstigt för andra. Även det här med att du associerar att bli argumentationsmässigt avklädd med kvinnor. Jag tror inte att någon annan här gör den associationen.
Citera
2022-12-28, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Jag är ingen vän av Gulag men jag förstår komplexiteten i frågan. Jag tenderar att inte köpa en svartvit världsbild där USA och liberaler är per definition på den goda sidan medan den andra sidan är ond.

Du relativiserar och blandar bort korten. Oavsett vad "liberaler" håller på med för tillfället så är den onda sidan ond. Och eftersom den är det kallade Reagan Sovjet för "ondskans imperium" - vilket liberaler motsatte sig i starka ordalag. Så nu står du på liberalernas sida. Att Reagan gjorde detta och sade "Mr. Gorbachev, tear down this wall!" om Berlin-muren nådde trots järnridån fram till många i östblocket och delvis på grund av det så rev de ner hela det sjuka, ruttna och ja, onda, systemet.

Citat:
Sedan är det ingen hemlighet att jag är kritisk till liberalism av olika anledningar. Det handlar inte primärt om en kritik mot traditionell Laissez-faire kapitalism. Det jag kritiserar liberalerna för är deras kulturkrig, likgiltighet, våldsamhet, förkärlek för krig och särintressen. Framförallt kritiserar jag dem för deras krig mot alla som inte vill leva i en nyliberal rotlös kosmopolitisk misär;

Obama och Biden avslutade Irak respektive Afghanistan-krigen. Obama införde "Obamacare" vilket kraftigt subventionerar fattigare människor. Och han gav till och med stöd till sådana som hade problem med amorteringar med början 2009. Detta kallar du... "nyliberalism"? Med tanke på att faktiska liberaler gör det du gillar så kan man få intrycket att du med "liberaler" menar sådana som inte är just: liberaler.

Citat:
Dagens Kina fängslar inte människor mer godtyckligt än USA. Notera - I Kina sitter 121 per 100,000 i fängelse. Faktum är att det sitter mer människor per capita i Spanien, Storbritannien, Ukraina, Malta, Serbien, Australien, Albanien, Ungern, Estland, Lettland, Tjeckien, Polen, Nya Zealand, Litauen, Israel, Ryssland, Belarus osv. Värst av dem alla är USA där 639 per 100,000 sitter i fängelse. Det kan jämföras med Ryssland där 325 per 100,000 sitter i fängelse. Tycker det inte konstigt att "diktaturen" Kina har en population på 1.4 miljarder och en fängelse-population på 1.7 miljoner medan "demokratin" USA har en population på 332 miljoner människor med en fängelse-population på 2.1 miljon.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...rceration_rate

Olof Lagercrantz-nivå på Kina-simpandet nu. Eftersom du gång på gång efterfrågat "humana straff" för de mest bestialiska handlingarna så finns det en sorts logik i att du kallar det "godtyckligt" att låsa in de monster som gör sig skyldiga till sådana. Apropå USA.

Citat:
https://www.cnbc.com/2022/11/30/chin...ondo-says.html

https://www.voanews.com/a/china-rema...y/6808577.html

Jag skrev "China is a threat" på Google och fick 336 000 000 resultat. Jag skulle nog säga att det är rätt lätt att hitta anti-kinesisk propaganda i amerikansk och europeisk press. Det räcker med att läsa Expressens ledar och kultursidor för att notera den uppenbara fientligheten mot Kina. Jag säger inte att Kina är på en goda sidan men samtidigt tänker jag inte köpa den av liberaler ensidiga beskrivningen av landet.

Notera ska här att du pratade om NyT, WaPo, CNN, MSNBC. Du har inga exempel därifrån. Jag tittade igenom den första länken. En rent faktamässig genomgång av läget.

Jag tittade igenom den första artikeln - och den går igenom den fakta USA:s representant gått igenom.

Men det här finns:
It’s now clear to U.S. officials that China, once considered a possible economic and political ally, has become an emerging threat to national security, U.S. companies and American workers, Commerce Secretary Gina Raimondo said Wednesday.
Det simpades. Men inte nu längre.

Återigen blandar du bort korten. Vad du pratade om var att det förekom hatpropaganda mot kineser. Så är det inte - i stället är det som jag sade att folk uppmanades krama kineser. Att du likställer kineser med det kinesiska kommunistpartiet betyder inte att alla gör det.

Citat:
Naturligtvis är liberal media och liberala politiker som George W. Bush duktiga på att uttrycka sig på ett sådant sätt att de inte kan anklagas för islamofobi.

För att knyta an till det jag skrev ovan... jag kan hålla med om att GWB hade vissa liberala tendenser. Men normalt sett är inte det inte så att ordet liberal används som du gör det. Vanligtvis används det ordet om GWB:s politiska motståndare, t.ex. Nancy Pelosi som uppmanade till kineskramning.

Citat:
Som sagt - jag tror man bör vara progressiv där man bör vara progressiv och konservativ där man bör vara konservativ. Så ser jag på samhällsbygget.

Jag håller med om detta. Men lustigt nog så verkar det som om vi med få undantag har rakt motsatta åsikter om vad detta innebär.
Citera
2022-12-28, 21:43
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Brilliant beskrivning av dagens vänster. Tyvärr så måste man i sammanhanget ställa frågan om hennes åsiktspaket växt fram organiskt eller om det odlats fram av media. Kvinnor talar sällan om politik med varandra utan de antar färdiga paket som satts ihop och de är mycket följsamma mot den härskande gruppen och deras värderingar.

Vi kanske kan kalla det skenpräktighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in