2012-12-12, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Mediakrig kan även föras med subtila uttryck. När SVTs Rapport i sin 18-sändning ska berätta om grundskolans lärdomskollaps så är det 100% etniskt svenska barn från en skola i Saltsjö-Boo som får stå som illustration. Idel lillgamla lintottar så långt ögat når.

En slump? Fan tro't.

Reagerade själv. Mycket vanligt att de gör så. Hade det varit motsatsen, dvs en positiv nyhet hade man plockat fram några barn från Tensta. Men det kan väl inte bara vara härdade och mediavana FBackare som reagera på detta? Jag hoppas verkligen inte det
Citera
2012-12-12, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Ja, det var som 17!

Man kan säga mycket om SvD, inte minst nyhets- och kulturredaktionerna, men ledarsidan åstadkommer stundom ställningstaganden av nästan gammalt gott märke. Oväntat rakryggat!

Ja det har bara tagit dem 3 år att frambringa modet att skriva denna artikel. Svd är ett skämt. ett litet mindre skämt än Aftonbladet, men inte så värst längre. Positivt dock såklart att de äntligen tar bladet från mun.
Citera
2012-12-12, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Citat:
Trakasserierna betraktas ibland överslätande, i synnerhet när de drabbar politiker som uppfattas som kontroversiella. Exempelvis sade statsminister Fredrik Reinfeldt till TT angående valrörelsens olika attentat mot SD att ”Jag vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer.” Det är en typ av uttalande om våld mot oppositionen som man normalt bara påträffar i auktoritära stater, och som en demokratisk statsminister ska hålla sig för god för även i en brinnande valrörelse.
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...as_7744408.svd
Det vore det intressant att vid intervjutillfället, utifrån Reinfeldts nyss fällda kommentar, låta honom förklara behovet att utöka skyddet av den egna tjänstebostaden (Sagerska huset)
Senast redigerad av kalle2525 2012-12-12 kl. 01:00.
Citera
2012-12-12, 01:12
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Det var själva fan, från ledarsidan också, inte bara någon lös kanon som Gudmundson.

Det förefaller troligt att det finns gammelmoderater kvar inom M, och att de inte är helt tillfreds med Reinfeldts uppenbara vansinne. Så länge de hade makten kunde det väl gå an, men det ser inte så ljust ut för ett borgerligt regeringsinnehav post-2014 om inte SD imploderar. Gammelmoderater torde inte alls vara imponerade av statsministern och hans falang, och de kanske ser "flyktingströmmar" som inte vi ser? Gammelmoderater som lämnat för SD kommer inte tillbaka i första taget. Reinfeldt kanske inte har en så stark position egentligen?
Citera
2012-12-12, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det förefaller troligt att det finns gammelmoderater kvar inom M, och att de inte är helt tillfreds med Reinfeldts uppenbara vansinne. Så länge de hade makten kunde det väl gå an, men det ser inte så ljust ut för ett borgerligt regeringsinnehav post-2014 om inte SD imploderar. Gammelmoderater torde inte alls vara imponerade av statsministern och hans falang, och de kanske ser "flyktingströmmar" som inte vi ser? Gammelmoderater som lämnat för SD kommer inte tillbaka i första taget. Reinfeldt kanske inte har en så stark position egentligen?

Vad har kvoten förtagsorganisationsbetalda nyliberaler kontra de ack så flyktiga "gammelmoderaterna" varit på Svd ledarsida varit de senaste åren? Typ 1:1000? Vad är kvoten i partiorganisationen? 1:200?

De här ibland hyllade "gammelmoderaterna" var också från 70-talet och framåt ofta en tämligen obehaglig och vulgär skock nyliberaler, dock ska erkännas med en mer hälsosam (enbart av ekonomiska skäl) syn på invandring och integration.
Citera
2012-12-12, 09:27
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Mediakrig kan även föras med subtila uttryck. När SVTs Rapport i sin 18-sändning ska berätta om grundskolans lärdomskollaps så är det 100% etniskt svenska barn från en skola i Saltsjö-Boo som får stå som illustration. Idel lillgamla lintottar så långt ögat når.

En slump? Fan tro't.
Det är ju tur att allt inte är så illa med skolan då. Västerbottniska Norran illustrerar en ledare med rubriken "Det finns tröst i allt elände" lika subtilt.

Inte så många lintottar som får representera trösten i eländet i det annars lintotterika samhället.

Skärmdump.
Senast redigerad av Kaiser Chief 2012-12-12 kl. 09:30.
Citera
2012-12-12, 15:29
Medlem
Dag Sandahl har råkat ut för inkvisitionen. Det är en koordinerad attack från Seglora Smedja och Expo. Förbrytelsen ligger i att han skrivit en artikel för Dispatch International, en hat-tidning.

Han skriver om det här på sin blogg.
Citat:
Först Seglora-folket, därefter ett uppbåd. Helle Klein kallar på folk som ska avtvingas en mening - och ärkebiskopen ska helst gripa in. Det gjorde han för 13 år sedan. Vad ska han göra nu? Säga att en kyrkokristen måste hålla avståndet till de islamkiritiska - för de är parias och ska kallas "rasister". Varför ska man inte lyssna på dem - och när man lyssnat också ta sakdebatten?
...
Det finns många medel för att få upp frågor och farhågor till samtal. Helle Klein använder andra metoder och agerar uppifrån som den översåte hon skolats att bli och vara. Utifrån den positionen kan hon alltid framträda som orakel - och klassens ordningsman, som springer till magistern och skvallrar om någon förbrutit sig mot någon av hennes reghler och pratat med de oönskade. Går någon egentligen på det - utom intresseklubben?
Jag har citerat de kaxigaste meningarna, men man kan också ana en viss nervositet. Jag kan förstå honom. Under det år jag sporadiskt följt hans blogg, som samlar dissidenterna inom svenska kyrkan, så är det inte sällan en större andel anonyma kommentarer än på Avpixlat. Det är uppenbart att oppositionen inom kyrkan är hårt trängd.
Citera
2012-12-12, 16:01
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Dag Sandahl har råkat ut för inkvisitionen. Det är en koordinerad attack från Seglora Smedja och Expo. Förbrytelsen ligger i att han skrivit en artikel för Dispatch International, en hat-tidning.

Jag har citerat de kaxigaste meningarna, men man kan också ana en viss nervositet. Jag kan förstå honom. Under det år jag sporadiskt följt hans blogg, som samlar dissidenterna inom svenska kyrkan, så är det inte sällan en större andel anonyma kommentarer än på Avpixlat. Det är uppenbart att oppositionen inom kyrkan är hårt trängd.
Dag är för gammal och har varit med för länge som oppositionell inom kyrkan för att vika ner sig bara sådär.
Han avskyr Klein och bara därför vill han inte visa sig svag nu. Tror jag.
Citera
2012-12-12, 16:02
Medlem
Citat:

Visst låter Sandahl litet skärrad. Det är nog inte lätt att vara oppositionell inom Svenska kyrkan, som ju är berömd för sin mobbningskultur. Jag måste säga att jag är imponerad av Annika Borg och andra som vågar säga sin mening, trots åsiktspoliserna på Seglora smedja:

http://www.d-intl.com/sv/articles/ed...a-sovjetstaten

Märkligt hur Helle Klein och andra på den "goda" och "toleranta" sidan alltid lyckas vara så hatiska ...

Edit: Nu tvingades Borg visserligen göra en pudel efter att hon låtit sig intervjuas av Dispatch International, men ändå. Nog leder tankarna till Inkvisitionen.
Senast redigerad av Nebeltag 2012-12-12 kl. 16:07.
Citera
2012-12-12, 16:33
Medlem
Igår skrev SvD att Reinfeldts uttalande i samband med misshandeln av en sverigedemokrat i valrörelsen 2010 inte var värdigt en politiker i en demokratisk stat.

Idag skriver man det här om kortedalamisshandeln.

Det är inte det att SvD:s åsikter i de här båda frågorna är spektakulära på något sätt, utan att det är de svenska dissendenternas (till vilka jag räknar mig själv) två favoritexempel när de vill illustrera det postdemokratiska samhällssystem vi gått in i.

Jag finner det anmärkningsvärt att när Svenska Dagbladet nu går mot konkurs, så börjar ledarsidan säga det vanligt folk sagt en längre tid. Det är nästan som om de vill be om ursäkt innan de ekonomiska realiteterna tvingar dem sluta skriva för gott. Samma sak när det gäller Smålandsposten.

Artikeln går att kommentera.
Citera
2012-12-12, 16:42
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Igår skrev SvD att Reinfeldts uttalande i samband med misshandeln av en sverigedemokrat i valrörelsen 2010 inte var värdigt en politiker i en demokratisk stat.

Idag skriver man det här om kortedalamisshandeln.

Det är inte det att SvD:s åsikter i de här båda frågorna är spektakulära på något sätt, utan att det är de svenska dissendenternas (till vilka jag räknar mig själv) två favoritexempel när de vill illustrera det postdemokratiska samhällssystem vi gått in i.

Jag finner det anmärkningsvärt att när Svenska Dagbladet nu går mot konkurs, så börjar ledarsidan säga det vanligt folk sagt en längre tid. Det är nästan som om de vill be om ursäkt innan de ekonomiska realiteterna tvingar dem sluta skriva för gott. Samma sak när det gäller Smålandsposten.

Artikeln går att kommentera.

Ett spel för galleriet. Inget annat. SvD skriver lite kritiska ledare kring Reinfeldts förklaring till våldet mot SD:are och om de lindriga straffen för Kortedalamisshandeln.

Gott så. Men...

Varför inte en kampanj? Om nu SvD anser att det är ett riktigt problem. #skärpstraffen eller #slutadalta eller #SDhatfödervåld?

Att komma månader och år efter att något varit aktuellt är fullständigt meningslöst.
Citera
2012-12-12, 16:53
Medlem
Om SvD satsade på att bli den enda tidningen som rapporterar om saker som de är, istället för hur vänsterjournalister vill att de ska vara, tror jag de skulle kunna rädda sig från konkurs. Det är ju det enda vi har som ens liknar konservativ riksmedia, resten är "rödgrön röra" all the way.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in