2012-10-31, 17:50
Moderator
Siegfrids avatar
Den här tråden modereras varsamt. Jag vill dock framhålla att allmänna diskussioner om Zog och fraktionsstrider i olika partier riskerar att hamna utanför topic. Det finns andra trådar och forum för sådant.
Topic är satt i de första inläggen och är debatten i media mellan olika synsätt på mångkulturen. Det är inget totalt förbud mot utvikningar. Inlägg som knyter an till den mediadebatten räknas som inom topic, även om de också berör andra ämnen.
/Mod.
Citera
2012-10-31, 19:07
Medlem
Aktuellt har gjort ett reportage om att allt fler frikyrkor läggs ner, och exemplifierar med en som blir till moské:

http://www.svt.se/nyheter/sverige/en...ckan-laggs-ned

Detta gillas inte av Aftonbladets proffstyckare, som slentrianmässigt fortsätter tala om för Public Service hur de förväntas sköta sitt arbete. Skribenten Ulrika Stahre spelar ut muslimhatarkortet med liknöjd självklarhet:

Citat:
SVT:s Aktuellt spelar fult med vinkling och dramaturgi

Citat:
Hur redaktionen ser på muslimer är uppenbart, när man inte bryr sig om att prata med så värst många. Inslaget visar med mycket oönskad tydlighet hur man skapar ett vi-och-dom-samhälle.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article15701058.ab

Funderingar angående Aftonbladets ledarredaktion:

1. Händer det någonsin att de skriker sig hesa och känner behov av en paus?

2. Är det någon som talat om för dem att journalister på andra medieföretag inte får sitt lönekuvert av Jan Helin, och därför kan skita i vad han tycker?
Citera
2012-10-31, 22:23
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonslasket
SVT:s Aktuellt spelar fult med vinkling och dramaturgi
Ja det kom ju från rätt håll... Herregud vad hjärndöda de är på Aftonslasket, verkar vara ett krav för att få bli anställd där.
Citera
2012-10-31, 22:27
Medlem
mr.arnes avatar
Frida Johansson Metso vill "ha en öppen gräns, och en öppen famn, framför allt för dem".
Dem = de mest hopplösa grupperna. Hon kallar dessutom Ullenhag för "klok"...

http://www.gp.se/nyheter/ledare/1.11...varintegrerade
Citera
2012-11-01, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Ahh, en nihilist och identitär. Spännande. Det går inte att infiltrera fram rätt politik i dagens klimat eftersom det inte är politiker utan media som i slutändan styr processen. Du slängs ut ur partiet om du vill göra vettiga saker oavsett om du är identitär, radikal nationalist eller bara en vanlig bonnlurk som råkar säga fel saker. Såna infiltrationsidéer är dödsdömda. (Judarna har för övrigt inte vunnit genom att infiltrera utan genom att ta kontrollen och styra)

Jag hämtar inspiration från Gyllene Gryning. Ideologiskt konsekventa (åk ner till Kasidiaris och svamla om att ideologi inte är viktigt, om du törs) och med fokus på principer, enhet och handling är Grekland nu närmare ett nationalistiskt styre än vad något land har varit sedan 1945. Utan identitär infiltration, utan nihilism, utan töjbar "ideologi".

Och kontrollerade av kriminella busar - jag betackar mig. Danmark och Finland visar hur en slipsten ska dras. Behövs inga centraleuropeiska hafslösningar här (även om jag erkänner att östuropa sköter sig bättre än nuvarande Sverige i frågan).
Citera
2012-11-01, 08:26
Moderator
Siegfrids avatar
Inlägg om maktkamp inom Sd utbrutna och flyttade till annan tråd:
https://www.flashback.org/t1998918
/Mod
Citera
2012-11-01, 19:29
Moderator
Diagorass avatar
Idag i Expressen uppmärksammades mobbmentaliteten i journalistkåren. Att snabbt kunna tysta kritiker av mångkulturen är journalistkårens viktigaste uppgift och för att kunna göra detta krävs att alla journalister drar åt ett och samma håll. Att det bara presenteras ett narrativ när det gäller invandrings- och flyktingfrågor är ett tydligt bevis på att det råder en gruppmentalitet bland journalister. För att det verkligen ska kunna utbryta ett mediakrig om mångkulturen måste monologen i media splittras. Detta kan vara ett tecken på det.

http://www.expressen.se/kultur/varning-for-troll/
Citera
2012-11-01, 20:27
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackrabbitSlims
Det finns ingen ideologi i de svenska partierna. Det är ett tydligt vänsterval - v(pk) och ett tydligt högeralternativ - SD. Resten står och stampar varandra på tåarna på det politiska mittfältet.
du glömde KPLMR (tror jag dom hette ännu mera vänster än Vänsterpartiet.
Citera
2012-11-02, 07:46
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Frida Johansson Metso vill "ha en öppen gräns, och en öppen famn, framför allt för dem".
Dem = de mest hopplösa grupperna. Hon kallar dessutom Ullenhag för "klok"...

http://www.gp.se/nyheter/ledare/1.11...varintegrerade

Inte ett enda ord om hur det ekonomiskt ska gå ihop. Fridas artikel är ett svar på Anna Dahlbergs artikel i Expressen 7/10 (som vi diskuterat tidigare i tråden) där hon bl.a. sa:

Citat:
I alliansens idévärld är arbetslinjen svaret på alla problem. Bara flyktingarna placeras närmare arbetsmarknaden så kommer jobben automatiskt.

Men det måste också finnas jobb som de nyanlända kan ta.

Vilka arbeten är det som kvinnorna på SFI i Borlänge ska ta? Där är regeringen svarslös.

Förmodligen behöver man ompröva såväl storleken på flyktingmottagandet som hur integrationen ska fås att fungera bättre.

Det sista skulle göra Frida arbetslös, vilket är anledningen till att hon skriver som hon gör. Ullenhag hade tydligen varit på besök hos hennes arbetsplats och lovat ännu mer resurser, alltså mer i lön till sådana som Frida. Visserligen ömmar hon för sådana invandrare som är mest svåra att integrera. Dessa känslor är säkert äkta. Tyvärr brister hennes sympati med de kommubner som går på knäna och att välfärden raseras.
Citera
2012-11-02, 08:56
Medlem
Slicjays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Idag i Expressen uppmärksammades mobbmentaliteten i journalistkåren. Att snabbt kunna tysta kritiker av mångkulturen är journalistkårens viktigaste uppgift och för att kunna göra detta krävs att alla journalister drar åt ett och samma håll. Att det bara presenteras ett narrativ när det gäller invandrings- och flyktingfrågor är ett tydligt bevis på att det råder en gruppmentalitet bland journalister. För att det verkligen ska kunna utbryta ett mediakrig om mångkulturen måste monologen i media splittras. Detta kan vara ett tecken på det.

http://www.expressen.se/kultur/varning-for-troll/
Tycker det intressanta i den texten är citatet: "Och medan nästa krönikör på Nöjesguiden hyllar gruppen "Vita kränkta män" knyter det arga nättrollet näven allt hårdare i fickan. Och tänker att nästa valdag, då ska jag fanimej ge igen." Artikelförfattarna har tydligen lagt örat mot rälsen och hör att något typ av tåg är på väg. De har rätt. Som livslång, välutbildad och väletablerad Moderatväljare och fb-troll kommer jag proteströsta på SD i nästa val och även fast jag aldrig pratar politik med mina vänner så hör jag indirekt att jag troligtvis inte kommer vara den enda. Vissa journalister börjar nog märka av denna utveckling och funderar över hur de ska ompositionera sig när Sveland-retoriken börjar nå vägs ände.
Citera
2012-11-02, 10:45
Medlem
SwedishDissidents avatar
Debatten mellan massinvandringshögern och Sanandaji fortsätter:

http://super-economy.blogspot.se/201...tasies_31.html
Citera
2012-11-02, 14:55
Medlem
SeverianTheLames avatar
Andreas Bergström visar sig vara ännu mer förvirrad än vad man tror.

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas Bergström
4. Which brings us to the ideology - while western civilization since the American and French revolutions has moved on to individual's freedoms and rights, solidarity and equality, you're stuck in nationalism. I shouldn't be surprised that you describe liberal politicians and debaters as "libertarian". This is classical left- and right-wing rhetorics, trying to label your opponents as extremists.

Andreas Bergström fattar inte att han tillhör en liten politisk extremgrupp i förhållande till väljarna.
Senast redigerad av SeverianTheLame 2012-11-02 kl. 15:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in