2020-07-26, 18:02
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Ändringen kommer när vi bryter med USA. Det gör vi genom att själva ta kommando över hur vi tänker och vilka influenser och auktoriteter vi väljer att ställa oss under.

Det är en politisk fråga, och därför en fråga som drivs av aktivt handlande av en minoritet, som med tiden och genom hårt arbete kan göra avtryck på det omgivande samhället. Ju snabbare man själv bryter med det tankehandikappande USA, desto snabbare blir man en del av lösningen i stället för en del av problemet.

Det är möjligen en politisk fråga senare. Min bild just nu är att Sverige är en central del i det vapenindustriella komplexet och även i underrättelsekomplexet. Svenska bolag är centrala i den "globala avlyssningen" som Snowden pratade om. Vi är centrala i vapenexport osv. Detta sker i ett industriellt komplex som innefattar USA. Det här är "deep state". Och när deep state försvagats nog för att våra politiker igen skall vara lojala mot folket istället för det internationella vapenindustriella komplexet då är det en politisk fråga. Det är därför jag håller på tjata om Trump och hans "drain the swamp" och är övertygad om att han får fortsätta i fyra år till efter USAs presidentval.

Vi måste försvaga detta militärindustriella komplex före vi kan ta tillbaka makten till folket i allmänna val i Sverige. För som det är nu spelar det ingen roll vem du röstar på. Regeringslojaliteten ligger hos Sveriges del av det militärindustriella komplexet. Inte hos folket. Det märktes väl senast bara för några dagar sen när herr statsminister kom hem från Bryssel och hade lovat bort 7000 miljarder. Av våra pengar. Ställ frågan... "Who benefits?". Inte är det svenska folket.

Men när det väl händer att vår regering och riksdag igen blir trogna sina uppdragsgivare, folket, då kommer jag nog att stå på samma sida som du.
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-07-26 kl. 18:10.
Citera
2020-07-26, 19:51
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Knappast. Det du beskriver är närmast en utopi, där islam står robust som en fyrbåk mot modern dekadens och konsumism. Nån sån utveckling finns det inte minsta tecken på. Tvärtom står islam ännu mer försvarslös än vad våra egna kristna monarkier och nationalstater gjorde mot amerikaniseringen. Om slöjor kommer att fortsätta användas så kommer det vara i en rent konsumistisk form, likt när batikhäxor orientalistiskt hyllar slöjan som kommersiell produkt, och jämför den med handväskor.

Om islam var vad kontrajihadisterna påstår så borde alla göra en Tage Lindbom och konvertera på studs. Dock har de helt fel. Islam är en tafflig kopia av kristendomen och kommer att stå ännu sämre pall.

426/5000
Islam har inte drabbats av en nedgång på samma sätt som kristendomen. Islam gnagar i många länder som ligger på kanten. Det pågår krig hela tiden. I levande minne inget land någonsin blivit av med islam .... Okej, Jugoslavien, men kostnaden var hemskt för alla.

I hela Sverige går det nu muslimska tonårspojkar ghetto språk går runt och säger Wallah, Wallah. De begår brott och känner sig överlägsna svenskarna.
Citera
2020-07-26, 20:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
426/5000
Islam har inte drabbats av en nedgång på samma sätt som kristendomen. Islam gnagar i många länder som ligger på kanten. Det pågår krig hela tiden. I levande minne inget land någonsin blivit av med islam .... Okej, Jugoslavien, men kostnaden var hemskt för alla.

I hela Sverige går det nu muslimska tonårspojkar ghetto språk går runt och säger Wallah, Wallah. De begår brott och känner sig överlägsna svenskarna.

De känner sig inte överlägsna men de ser ner på svenskarna. Européer är hatade för att MENA-människorna vet att vi är bättre. När vi rättar dem utan att tänka på det så blir de kränkta av mindervärdeskomplex. Tänk på socialfallet som var försvarsminister i Irak. Han vet ju att han är värdelös jämfört med svenskarna.
Citera
2020-07-26, 20:26
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Tänk på socialfallet som var försvarsminister i Irak. Han vet ju att han är värdelös jämfört med svenskarna.

Det kan ju tänkas att han var en korrumperad jävel. Ner och var försvarsminister i Irak ifall Sveriges vapenindustriella komplex skulle vinna maktkampen i Irak. Nu när "deep state" förlorade kontrollen över Irak kom han "hem". Regeringen och rättssystemet lade ner bidragsfuskutredningen. Så han får sitta i nån förort med socialbidrag istället.

Så går det till. För våra skattepengar.

Vakna!
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-07-26 kl. 20:32.
Citera
2020-07-26, 20:33
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
426/5000

Det är varken muslimskt eller något framgångsrecept att dra runt och snacka ghettospråk (infantilt popkulturspråk). Fi:are och miljöpartister är mindre dysfunktionella än dem du beskriver. De har iallafall jobb som gör att de kan få någotsånär stabila relationer och familjer. Post-kristen konsumistisk skräpkultur är dysfunktionell av flera skäl, men inte lika dysfunktionell som den post-muslimska motsvarigheten, som brer ut sig i såväl dispororna som i MÖNA.

Inte heller finns det någon potent motkraft i den muslimska världen. I Europa finns det omfattande material som avhandlar identitet och modernitet på seriösa sätt, som den som klarar av att skaka av sig USA-ADHD:n för ett ögonblick kan börja insupa. Vad gör muslimerna när de inser att nåt är fel? De blir desperata och spränger något som en ren symbolhandling. Totalt egoistiskt och verkningslöst i det större sammanhanget.
Citera
2020-07-26, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det kan ju tänkas att han var en korrumperad jävel. Ner och var försvarsminister i Irak ifall Sveriges vapenindustriella komplex skulle vinna maktkampen i Irak. Nu när "deep state" förlorade kontrollen över Irak kom han "hem". Regeringen och rättssystemet lade ner bidragsfuskutredningen. Så han får sitta i nån förort med socialbidrag istället.

Så går det till. För våra skattepengar.

Vakna!

Jag tror du har helt fel. Om man skall sammanfatta dessa fyra år med Donald Trump;

Israel har fått Jerusalem erkänd som sin huvudstad av USA. USA har också erkänt Golanhöjderna som en del av Israel. Utöver detta planerar Israel att annektera stora delar av västbanken. Det är USA och den amerikanska marionetten Saudiarabien som har tillåtit detta. Detta har resulterat i kalla fötter hos ledarna i UK och EU. Många amerikanska judar med inflytande är också oroliga eftersom Israel nu är månader från att bli en officiell apartheid stat. Utöver detta har Trump avslutat Obamas avtal med Iran och ökat sanktionerna mot landet. Han har till och med mördat en iransk general. Om det inte varit för att Trump är för feg så hade USA och Iran nu varit i krig. Donald Trumps kampanj finansierades av den israeliska och amerikanska ultra-sionistska högern så att det skulle sluta så här var givet. Även amerikanerna röstar bort Trump i höst så kommer Israel kunna genomföra sin annektering.

Det amerikanska kalla kriget mot Ryssland har fortsatt med ytterligare sanktioner. Ryssland har svarat genom att undergräva USA i Libyen och Syrien. USA försöker också stoppa Nord Stream 2 som går igenom Östersjön till Tyskland och skall kopplas ihop med övriga EU där bland Frankrike. Från NYT;

Citat:
The Trump administration, though, is trying to keep the pipeline, known as Nord Stream 2, on ice. Last week, the State Department moved to potentially impose economic penalties on investors and other business participants in the project, an expansion of existing sanctions. The new measures were “a clear warning to companies” that “aiding and abetting Russia’s malign influence projects will not be tolerated,” Secretary of State Mike Pompeo told reporters. “Get out now, or risk the consequences.” The threat from Washington has brought quick condemnation from European leaders, who called it interference in their sovereign right to set energy policy, but it may also put pressure on some European energy companies, including Royal Dutch Shell, that are backing the pipeline. The project is described as 94 percent complete, and while backers are confident it will be finished, the sanctions threat has made it unclear when that will happen.

(...)

And now that the United States has ample supplies of gas from shale drilling and fracking, there is widespread suspicion that Washington may be using geopolitical concerns to bolster American exports of liquefied natural gas. “We want them to buy from us, not the Russians,” said Robert McNally, president of Rapidan Energy Group, a market research firm, describing Washington’s policy.

(...)

Mr. Pompeo continued to press the case this week on a trip to Europe that included a stopover in Denmark, but he apparently did not find a receptive audience. During a news conference with Mr. Pompeo in Copenhagen on Wednesday, the Danish foreign minister, Jeppe Kofod, appeared to rule out blocking the pipeline. “The pipeline runs through Denmark’s economic zone, and here international rules apply and we abide by those,” Mr. Kofod said, according to Bloomberg News.

https://www.nytimes.com/2020/07/24/b...ne-russia.html

Om du inte orkar läsa;

https://www.youtube.com/watch?v=sy4q8B7KDYw
Den amerikanska regimen hotar nu EU med sanktioner. För att du skall förstå. EU handlar med USA och Storbritannien för $1126 miljarder. EU handlar också med Ryssland och Kina. Den här handeln motsvarar totalt 789 miljarder. Handeln med enbart Kina ligger på $559 miljarder. Handeln med enbart USA motsvarar $615 miljarder. Ryssland är EU:s femte största handelspartner. USA blir en allt mindre spelare i EU eftersom länder som Ryssland, Turkiet, Kina, Indien osv. är på väg att ta USA:s plats som viktigare handelspartners. Som du förstår är ilskan i EU mot Donald Trump mycket stor. Som du noterade i artikeln från New York Times vek inte Danmark ned sig.

Notera också det amerikanska kalla kriget mot Kina. År 2030 kommer Kina ha gått om USA i BNP (nominellt) och det är nu bara en tidsfråga innan Kina blir den viktigaste handelspartnern för inte bara Europa men hela världen. USA måste agera mot Kina annars kommer Kina inte bara vinna en symbolisk seger men ekonomisk seger.

Jag antar att du har noterat de senaste dagarna slår USA hårt mot Kina genom att stänga deras konsulat i Texas. USA fängslar kinesiska gästprofessorer, griper företrädare för kinesiska företag verksamma i USA, förbjuder kinesiska studenter att studera i USA och ökar tullar samt inför sanktioner. USA har fått med sig de andra anglosaxiska länderna men EU med undantag för Polen och Litauen ser inte ut att vilja vara med. Det är högst tveksamt om Indien, Filippinerna och Vietnam är kommer följa USA. De asiatiska länderna kommer bara följa USA om Trump skickar miljontals jobb och bygger upp deras infrastruktur.

USA blöder också på andra håll. Irak krävde för ett par månader sedan att USA skulle lämna Irak efter mordet på den iranska generalen. USA vägrade. I Afghanistan så har USA efter snart tjugo år fortfarande inte gjort några framsteg. De omgivande länderna (Kina, Indien, Pakistan, Iran osv.) är roade över det amerikanska misslyckandet.

Inrikespolitiskt är USA i kaos. Ta en sådan "liten" sak som avrättningar. Det sitter ett 60-tal personer i federala dödsceller. USA har inte avrättat någon sedan 2003. Bush Jr. avrättade tre personer och mötes av hård kritik från EU. I dagarna avrättade Donald Trump tre stycken personer. Notera att innan 2001 då Bush Jr. valdes till president hade USA inte avrättat någon i en federal dödscell sedan 1963. Presidenter som Ford, Nixon, Carter, Reagan, Bush Sr., Clinton och Obama förstod vikten av att benåda (i Obamas fall) eller inte röra den exekutiva order (tidigare presidenter) som förbjöd federala avrättningar. Donald Trump precis som Bush Jr. gjorde tvärtom.

Skälet till varför EU är så generösa med våra pengar till bland annat Italien bottnar i att EU måste hålla ihop. Det är bättre att vara förenade mot USA än splittrade. Se hur det gick för Storbritannien. Här om veckan så tillkännagav Boris Johnson att landet skulle ta emot 3-4 miljoner kineser från Hong Kong och ge dem medborgarskap. Så mycket för en begränsad invandring.

Globohomo? Ja, vad jag kan se så är detta fortfarande intakt vilket Donald Trump gjorde en stor sak av på Twitter. Abort? Han fördömde de delstater som ville införa ett förbud. Trump har inte tagit en enda socialkonservativ position under sin tid som president. Tvärtom.

Det Donald Trump har lyckats med under sina fyra år är inte så mycket mer än att ge Israel allt vad de pekar på, startat ett kallt krig med Kina och fortsatt det kalla kriget mot Ryssland. Han har fått Iran samt andra så kallade fiender till USA att hata USA än mer samt förlorat vänner och bekanta i EU. Amerikanerna har inte ens fått en begränsad invandring. Vad USA däremot har fått är mer övervakning. Bland annat tittar gränspolisen i USA igenom 1% av alla datorer. Det kanske inte låter så mycket men de hittar bara något olagligt (mest olaglig nedladdad musik och film) i 1/3 av fallen. Detta är en typisk liberal mentalitet. Liberaler anser att övervakning och hårdare straff är lösningen på kriminalitet och terrorism istället för att reducera invandringen och stoppa krigen för Israel, särintressen och amerikansk liberal hegemoni.

Den nuvarande amerikanska presidenten motverkar inte den "djupa staten" (CIA och FBI). Han är den djupa staten och har gjort Mike Pompeo. Den före CIA-chefen (som han utsåg till CIA-chef) till sin utrikesminister. Han har också gjort en f.d underrättelseofficer till ny CIA-chef som gjorde det illegala smutsjobbet (tortyr) åt George W. Bush.

Det du ser är inte en president som förstör den "djupa staten". Det du ser är en amerikansk president som gör allt för att den skall bevaras men vars metoder är så aggressiva, illegala och ogenomtänkta att hela världen vänder sig mot honom. Trump kommer förlora mot Biden med 60-40%. Men jag skall ge dig rätt i att Trump förstör för de neokonservativa på grund av hans inkompetens.

Citat:
Det är varken muslimskt eller något framgångsrecept att dra runt och snacka ghettospråk (infantilt popkulturspråk). Fi:are och miljöpartister är mindre dysfunktionella än dem du beskriver. De har iallafall jobb som gör att de kan få någotsånär stabila relationer och familjer. Post-kristen konsumistisk skräpkultur är dysfunktionell av flera skäl, men inte lika dysfunktionell som den post-muslimska motsvarigheten, som brer ut sig i såväl dispororna som i MÖNA.

Inte heller finns det någon potent motkraft i den muslimska världen. I Europa finns det omfattande material som avhandlar identitet och modernitet på seriösa sätt, som den som klarar av att skaka av sig USA-ADHD:n för ett ögonblick kan börja insupa. Vad gör muslimerna när de inser att nåt är fel? De blir desperata och spränger något som en ren symbolhandling. Totalt egoistiskt och verkningslöst i det större sammanhanget.
Snubben fattar inte detta. De är kontra-jihadister som tror att Islam är en ond och våldsbejakande religion och att om alla invandrare blev ateister, kristna och liberaler så skulle de upphöra att begå brott. De förstår sig inte heller på kulturell assimilering. De flesta muslimer är kulturella muslimer - och det är knappast de religiösa som säljer droger, begår brott och stör ordningen.
Senast redigerad av Edgerton 2020-07-26 kl. 22:14.
Citera
2020-07-26, 22:09
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Jag tror du har helt fel.

Att just precis du tror att jag har fel gör mig precis ingenting. Du har varit en av dom största svartpillrarna i tråden, och det är klart att du inte har samsyn med mig. Vi får väl ses tillbaka här om fyra år när nästa mandatperiod är slut så får vi se vilken som fick rätt.

Game on.
Citera
2020-07-26, 22:17
Medlem
Citat:
Att just precis du tror att jag har fel gör mig precis ingenting. Du har varit en av dom största svartpillrarna i tråden, och det är klart att du inte har samsyn med mig. Vi får väl ses tillbaka här om fyra år när nästa mandatperiod är slut så får vi se vilken som fick rätt.

Game on.
Skillnaden mellan dig och mig är att jag är pessimist, sällan lycklig och för det mesta kritisk. Utöver detta har du inget som backar upp vad du skriver. Eftersom Trump inte kommer vinna det här valet så är diskussionen meningslös. Med Biden kommer den liberala ordningen fortsätta men han kommer sköta det snyggare och antagligen se till så att Kina kan fortsätta växa eftersom det är gynnsamt för aktieägarna. I slutändan ligger inte framtiden i västvärlden. Den ligger i Asien.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Det nyliberala globala imperiets krig mot islam sker inte med vapen, som våldskåta kontrajihadister fantiserar om, utan kommer ske på samma vis som det långsamt demoraliserade och malde ned Europa och väst. Porr, materialism, undergrävande av familjen som samhällets hörnsten och uppluckring av traditioner.

https://youtu.be/Mk-QrCnf1Mk?t=588
Jag håller med dig men frågan är hur långt liberalerna har kommit. Visst, det liberala imperiet har lyckats väl här i Europa med de muslimska invandrarna men hur långt har de kommit i den övriga muslimska världen? På grund av liberalernas alla ständig krig och metoder verkar inte konverteringen av muslimer till liberalismen lyckats väl utanför västvärlden. Vi får se om muslimerna orkar stå emot liberalernas kulturkrig.
Senast redigerad av Edgerton 2020-07-26 kl. 22:25.
Citera
2020-07-26, 22:20
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Du har ju inget som backar upp vad du säger. MAGA liksom

Det har jag ju visst det. Jag har ju redogjort för det tidigare i tråden, sen att du möjligtvis tycker att de källor jag givit "inte duger" och därför inte räknas som godtagbara eller trovärdiga källor är ju mer ditt problem än mitt.
Citera
2020-07-26, 22:35
Medlem
Citat:
Det har jag ju visst det. Jag har ju redogjort för det tidigare i tråden, sen att du möjligtvis tycker att de källor jag givit "inte duger" och därför inte räknas som godtagbara eller trovärdiga källor är ju mer ditt problem än mitt.

Du har en källa från CNN

(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

och sedan drar du långtgående slutsatser. Bara för att Trump är kritisk till Biden (vilket Trump bör vara eftersom Biden tillhör det blåa laget) och handel med Kina gör det inte Trump till en motståndare till den djupa staten. Donald Trump vill ta hem omkring 10,000 trupper från Tyskland men gör inte honom till en motståndare till NATO. Kritik av NATO är vanligt förekommande. Chuck Hagel ansåg att USA betalade för mycket till NATO. Det är samma kritik mot NATO som Trump fört fram. USA har dragit ned trupp i Tyskland sedan 1990-talet. Obama minskade också trupp i Europa eftersom det är så satans dyrt att ha dem där. Det är ett ekonomiskt beslut.Den liberala ordningen, den djupa staten och NATO är Trump oavsett vad han säger - ingen motståndare till.
Senast redigerad av Edgerton 2020-07-26 kl. 22:38.
Citera
2020-07-26, 22:38
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Du har en källa från CNN

I precis det inlägget har jag en källa. Det är korrekt. Men jag har en längre resonemangskedja i tråden med andra källor än CNN. Det är väl symptomatiskt att du just väljer CNN som källa.
Citera
2020-07-26, 22:46
Medlem
Citat:
I precis det inlägget har jag en källa. Det är korrekt. Men jag har en längre resonemangskedja i tråden med andra källor än CNN. Det är väl symptomatiskt att du just väljer CNN som källa.
Jag kritiserar inte dig på basis av CNN som källa men på grund av de långtgående slutsatser du drar. Trump är en populist. Han skriver och säger all möjlig skit men hans handlingar visar på att han inte vill förändra systemet. Däremot vill Trump precis som Bush jr. använda hårdare nypor men Trump är uppenbarligen fegare än Bush jr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in