Citat:
https://www.expressen.se/kultur/ide/...nte-andas-har/Helt korrekt analys. Det är så uppenbart att svensk vänster drömmer om en Amerikansk verklighet i Sverige, de vill kunna yra om historisk svensk rasism, att Sveriges rikedomar enbart bygger på slavägande i flera hundra år, att svenskar historiskt förtryckt alla svarta. De vill kunna låtsas att MENA invandrarna inte är frukten av frivillig migration till Sverige för 10-20 år sedan utan att deras förfäder byggt upp Sverige och levt i förtryck i hundratals år här. De vill kunna yra om historisk svensk skuld och att svenskar måste betala reparation till alla icke vita invandrare för det förtryck de tvingats utstå i Sverige. Om kravaller skedde i Sverige hade svensk vänster varit helt förstående, trots att dessa invandrare lever i världens minst krävande nation, som formligen öser ut pengar till invandrare utan några som helst krav på motprestation, trots det hade kravaller varit helt rättfärdiga enligt svensk vänster då några svenska tanter och gubbar skriver ordet neger på Facebook, vilket är höjden av förtryck.
Helt enkelt vill vänstern leva i en alternativ verklighet som inte har någonting med Sveriges verkliga historia att göra på något plan.
Helt enkelt vill vänstern leva i en alternativ verklighet som inte har någonting med Sveriges verkliga historia att göra på något plan.
Jag satt där och såg en vit polis knäböja på en obeväpnad svart mans nacke. Jag såg polisen titta på kameran och justera sin vikt Jag såg den svarta mannen vrida på huvudet och hans mun kippa efter luft.Här har vi väl ett tydligt exempel på vilka tokigheter svensk vänster skapar genom att hetsa individer och deras verklighetsuppfattning, man häpnar. Den vita vänstern står tyst bredvid, myser och småler, medan deras offer lider psykisk död, fullständigt förvirrade någonstans djupt inne i vänsterträsket. Befria dessa människor från deras inbillade lidande, de är värda ett liv fritt från vänsterpropaganda.
En dag kommer jag att dödas på grund av färgen på min hud – om det så är i fängelse, av social eller ekonomisk ojämlikhet, historiska lögner och desinformation.
Där det inte finns rättvisa finns ingen fred, där det finns lögner kommer sanningarna fram, där det finns mord finns ingen förlåtelse. Vi trodde för en stund att coronan skulle förflytta oss bort från någonting – att coronan inte handlade om klass eller rasism, den är inte homofobisk eller islamofobisk. Men verkligheten blev en annan. Allt finns kvar.
Barnen i våldsamma familjer, kvinnorna som blir misshandlade och alla människor på jorden i sina svåra utmaningar. Psykiska som fysiska.
Svarta liv. Det är lätt att säga att problemen befinner sig långt där borta, någonstans. Sverige har alltid varit duktigt på det. Men missta er inte, den finns här också. Svarta kroppar utsätts för trakasserier, dagliga förolämpningar, subtila kommenterar, strukturell rasism – fördomar – och ja, det händer andra människor också, men bara för ett ögonblick. Mot ett 500 år långt ögonblick av slaveri.
Många kommer invända: det där är USA, det här är Sverige. Men det är inte sant. Vi har diskrimineringen inbäddad i våra utbildningssystem, våra sysselsättningssystem, våra sociala och kulturella landskap. Det finns människor som har dött på grund av rasism. Förstå det. Mordet på George Floyd där var också vårt mord här. Polisens knä på hans nacke är ett knä som är möjligt också i det här landet. Vi kan inte andas där – vi kan inte andas här.