Citat:
Ursprungligen postat av
fasligt
Jag tror du har, om inte missuppfattat så i alla fall missat att det till stor del handlar om samtidsbedrövade människor som söker sin flock och som trevar efter en Ariadnetåt som kanske, kanske kan leda ut ur labyrinten och undan den på människooffer omättlige Minotaurus. Ibland träffas det rätt i vad som är på gång och vad som faktiskt händer, ibland trampas det vatten och tuggas teser, emellanåt bjuds på storartad underhållning, andra gånger tröttsamt gnäll. Ingen är ett ofelbart orakel. Jag kan inte se något problem med detta, och den ointresserade kan ju alltid ta sig för något annat än att hänga här. Var och en blir salig på sin fason. Gott så.
Sammantaget har denna tråd givit mig mer sista 10 åren - även om jag bara läst i sekvenser i den stora textmassan men bra mycket ändå - än det som kunnat inhämtas i tv och radio och som kunnat läsas samma tid på de stora tidningarnas ledarsidor, debattsidor och kultursidor om det politiska och samhälleliga tillståndet i Sverige och hur detta skall bibehållas enligt etablissemanget.
Några ”giganter” finns väl inte i tråden utan dessa får man leta på biblioteken, kända män (ja män, kvinnor har inte hunnit dit än) som det finns ett 30-tal av i historien.
Det finns ett antal väl bildade och utbildade deltagare med god svenska i tråden men det är inte givet att dessa alla gånger säger mig mer än andra härinne som inte har samma status. Det enkelt sagda är ibland det bäst tänkta och det dunkelt sagda är ibland det dunkelt tänkta, men inte generellt gällande båda parter.
Dessutom angriper
Totius – objektet i mitt svar här till
fasligt - användare i tråden för att vara tragiska och patetiska med bekräftelsebehov.
Totius med alla sina inlägg har då inte bekräftelsebehov? Och
Totius är alltså inte patetisk eller tragisk här inne på flashback med alla sina inlägg i andra trådar?
Det är bra sysselsättning att skriva istället för att vara kriminell eller drogslav –
detta är tragiskt och många gånger patetiskt men visst är det ett visst nöje i att vädra sina åsikter i ett skrivarforum och som sagt, man är härigenom inte kriminell och man kostar inte samhället ett skvatt på något vis.
Och kan skibenter i tråden få en enda ”bortom räddning” som läser härinne att ändra uppfattning så är det nog.