2020-03-06, 15:40
Medlem
S-skalles avatar
En ny plug-in för webbläsare har lanserats där användare själva kan styra över vad för nyhetsmaterial ska visas på YouTube. Programmet kan nämligen besegra plattformens algoritmer som av flera misstänks favorisera innehåll från gammelmedia och särskilt vänsterliberala sådana.
Citat:
Programmet heter De-Mainstream och fungerar till webbläsarna Google Chrome och Mozilla Firefox. Efter installationen kommer en röd ikon att synas i webbläsaren där användare själva kan sortera på vad för innehåll från massmedia som ska döljas.
https://samnytt.se/plug-in-rensar-bo...i-sokresultat/
https://www.youtube.com/watch?v=k1b9P29MH-w
Citera
2020-03-06, 17:06
Medlem
U

Jag vet inte om denna GP-artikel var uppe i tråden tidigare, två vettiga professorer kommer med truismen att det inte är gratis att agera socialkontor på världsbasis:

https://www.gp.se/debatt/vi-måste-mi...den-1.24656852

TCO-tidningens chefredaktör Mikael Feldbaum skriver emellertid en replik på det trådslitna temat att Sverige behöver massmigration för att klara välfärden:

https://www.gp.se/debatt/att-strypa-...den-1.24837499

Feldbaum argumenterar för att Sverige behöver en invandring på 50-60000 lågutbildade/år, argumenten är förvirrande:

”Lågutbildade invandrare kan nämligen visst ta de enklaste jobben i ekonomin i Sverige. De jobben kommer inte vara för få eftersom infödda petas upp i yrkeshierarkien och därmed lämnar plats för de lågkvalificerade invandrarna att fylla deras platser i yrkesstrukturen.
Invandrarna kommer på samma sätt även att ta över rollen som arbetslösa, snarare än addera arbetslöshet.”

Vad menar karln? Som om Sverige var i stort behov av en stor pott av lågkvalificerade långtidsarbetslösa??
Nä, detta är rappakalja, vars enda syfte är att sälja in den usla politiska produkten massmigration.

I klarspråk argumenterar alltså Mikael Feldbaum, på väl beprövat 2014-manér, för en demografisk revolution som enligt all empiri är ekonomiskt kostsam, skapar social oro och reducerar svenska folkets inflytande över sitt eget land.Har Mikael Feldbaum inte fått med sig detta?

Man kan i det här läget misstänka att Mikael Feldbaum är dum i huvudet, men ett alternativ kan vara att han saknar alla lojalitetsband till Sverige? Är det så att han faktiskt skiter i svenska folkets välfärd och dess kulturs framtid? Är det så vi ska tolka det?

Sökningen på namnet gav följande träff (suck!):

https://judiskkronika.se/about-us/

Jag har skrivit det tidigare: jag är uppvuxen i en starkt israelvänlig familj, min fascination inför och kärlek till den judiska kulturen har alltid varit stor.

Men jag börjar härskna rejält på den arrogans som mediala representanter för svenska judar, förlåt, judar i Sverige, visar min kultur.

Med Dan Korn som möjligt undantag, hör jag aldrig en medial judisk röst uttrycka någon som helst förbannad liten omsorg för landet Sverige eller den svenska kulturen.
Senast redigerad av BarrySlisk 2020-03-06 kl. 17:13. Anledning: Ö
Citera
2020-03-06, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarrySlisk
Jag vet inte om denna GP-artikel var uppe i tråden tidigare, två vettiga professorer kommer med truismen att det inte är gratis att agera socialkontor på världsbasis:

TCO-tidningens chefredaktör Mikael Feldbaum skriver emellertid en replik på det trådslitna temat att Sverige behöver massmigration för att klara välfärden:

Feldbaum argumenterar för att Sverige behöver en invandring på 50-60000 lågutbildade/år, argumenten är förvirrande:

”Lågutbildade invandrare kan nämligen visst ta de enklaste jobben i ekonomin i Sverige. De jobben kommer inte vara för få eftersom infödda petas upp i yrkeshierarkien och därmed lämnar plats för de lågkvalificerade invandrarna att fylla deras platser i yrkesstrukturen.
Invandrarna kommer på samma sätt även att ta över rollen som arbetslösa, snarare än addera arbetslöshet.”

Vad menar karln? Som om Sverige var i stort behov av en stor pott av lågkvalificerade långtidsarbetslösa??
Nä, detta är rappakalja, vars enda syfte är att sälja in den usla politiska produkten massmigration.

I klarspråk argumenterar alltså Mikael Feldbaum, på väl beprövat 2014-manér, för en demografisk revolution som enligt all empiri är ekonomiskt kostsam, skapar social oro och reducerar svenska folkets inflytande över sitt eget land.Har Mikael Feldbaum inte fått med sig detta?

Man kan i det här läget misstänka att Mikael Feldbaum är dum i huvudet, men ett alternativ kan vara att han saknar alla lojalitetsband till Sverige? Är det så att han faktiskt skiter i svenska folkets välfärd och dess kulturs framtid? Är det så vi ska tolka det?

Jag har skrivit det tidigare: jag är uppvuxen i en starkt israelvänlig familj, min fascination inför och kärlek till den judiska kulturen har alltid varit stor.

Men jag börjar härskna rejält på den arrogans som mediala representanter för svenska judar, förlåt, judar i Sverige, visar min kultur.

Med Dan Korn som möjligt undantag, hör jag aldrig en medial judisk röst uttrycka någon som helst förbannad liten omsorg för landet Sverige eller den svenska kulturen.

Ok, jag var orättvis: Paulina Neuding och Katerina Janouch -och säkert fler- får väl sägas vara judiska debattörer som argumenterar i Sveriges intresse.
Citera
2020-03-06, 19:01
Avstängd
konstapels avatar
Citat:

Man behöver inte söka på Feldbaum för att höra att han är en av guds utvalda. Nu låter jag som Goebbels men liksom du är jag sympatisk till judar och judisk kultur, jag önskar hett att vi svenskar kunde anamma samma syn på oss själva som de gör för ratt hålla ihop mot omvärlden.
Dock är det ett faktum att många judar tyvärr argumenterar för mångkultur i egenintresse, teorin går som så att ju mer uppblandat ett folk blir desto mindre uppmärksamhet ges till judarna som tidigare var i stort sett den enda invandrargruppen här i Sverige.

Tyvärr har det ju visat sig att antisemitismen ökar kraftigt med mer invandring eftersom de flesta invandrare kommer från kulturer där judar inte ses med blida ögon. Rent spontant känns det - förutom de som du redan har nämnt som att även den gamla kulturmarxisten Jan Scherman har insett det men han kan ännu inte ge fullt uttryck för det i skrift.
Citera
2020-03-06, 19:05
Medlem
Kan flagga för att ett begynnande fake news under uppseglande lanserat av ärevördiga public service kanske skjutits i sank av samma bolag.¨

Det handlar om tjetjenen som uppges ha utsatt för ett mordförsök av en ryss i Gävle härom veckan vilket kablades ut av samtliga media utan källkoll och kritisk granskning.

Men Public service kan ha bättrat sig lite tycks det, visa av sin 30 år långa törnrosasömn med allt som har att göra med flyktingar och asylförfarandet och cirkusen kring de apatiska som gick i repris om åldersbestämningar av ensamkommande och dessförinnan alla kastade id-papper i Öresund sedan början av 90-talet, allt utan kritisk granskning av den skattefinansierade kolossen på Gärdet.

I eftermiddagens Studio Ett verkade journalisten stämma litet i bäcken i den annars reflexmässiga reaktionen på PS, men bara litet.
Journalisten på SR var fräck nog att fråga polistaleskvinnan litet om omständigheterna kring tjetjenen:
Han söker asyl och den misstänkte våldsverkaren som först sades vara ryss i Moskvas tjänst kan spåras till Tjetjenien. Kan det vara ett sätt för honom att få asyl genom ett arrangemang tillsammans med landsmän? Ungefär så löd journalistens fråga till taleskvinnan.

Detta tänkbara scenario tillbakavisades skarpt av taleskvinnan som sade att sådant förlopp alls inte fanns i åklagarens kommande åtal och programinslaget förlöpte sedan efter gängse mall utan frågor om åklagarens förundersökningsgrunder.

För min del luktar det bedrägeri och när Migrationsverket fått säga sitt får han säkert asyl även om mordförsöket kan bevisas som fejk när åklagarämbetet genom public services blygsamma antydan insett att historien är bluff och avstyrker åtal varefter domstolen i MV menar att historien ändå kan ligga tjtjenen till last i hemlandet.

En annan f d sovjetrepublikmedborgare iscensatte ett fejkat bombförsök genom att lasta sin bil med bensindunkar sedan han och hans familj fått slutgiltigt avslag av MV.
Fick han asyl till slut? Inget media meddelar. Kanske har detta triggat denne tjetjen.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2020-03-06 kl. 19:31.
Citera
2020-03-06, 20:52
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:

Totalt obegripligt. Så karln menar att vi blir av med i stort sett all svensk arbetslöshet om vi importerar bänknötare från utlandet som tar över? Alla dessa svenskar som i dag ses som oanställningsbara, eller som bor på platser i landet där det kort och gott saknas arbete; kommer de i sysselsättning p.g.a. efterfrågan, tack vare invandring? När allt dessutom pekar på att behovet av okvalificerad arbetskraft minskar, liksom behovet av enklare jobb, tack vare effektivisering och automatisering? Det är naturligtvis INTE fler värdelösa hitte-på-jobb vi behöver, för att hålla befolkningen i schack, utan tuffa villkor som håller arbetslösheten på minimala nivåer och tvingar icke-svenskar utan plats i näringskedjan härifrån.

Det är även nys att nya outbildade slavararbetare skulle putta upp dagens negerjobbare ett snäpp på karriärsstegen. Vad Feldbaum har för storslagna planer för den som t.ex. skurar toaletter i dag kan man spekulera i. Fänrik i städbrigaden? Det luktar Sovjet lång väg.
Citera
2020-03-06, 21:28
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är även nys att nya outbildade slavararbetare skulle putta upp dagens negerjobbare ett snäpp på karriärsstegen. Vad Feldbaum har för storslagna planer för den som t.ex. skurar toaletter i dag kan man spekulera i. Fänrik i städbrigaden? Det luktar Sovjet lång väg.

Dom här karriärstegsfantasierna syftar till att intala sig själv att det går att göra bolånetorskar av dagens negerjobbare genom att knuffa dem uppåt i hierarkin, och därför kan man underblåsa bubbelekonomin och hävda tillväxt genom utökad belåning.

Dessa idioter som förespråkar det här har redan 2018 hävdat att Stockholms stad skulle låna ut pengar till "personer som är diskvalificerade från ordinarie kreditmarknaden" eller nåt sånt, och detta tillåts torgföras som en framkomlig väg bara 10 år efter Fannie Mae och Freddie Mac krascherna och USAs sub-prime lån.

Här är en artikel som vill ha subprime-lån för skattepengar

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...ter-i-fororten

Tidigare inlägg i tråden, med länk till separat tråd.
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Den "bostadsexperten" visade sig vara någon sorts byggdirektör på norska byggbolaget Wiedekke.

Det gäller att hålla liv i bubbelekonomin, bara lite till. Fler bolån. Tillväxt genom evig skuldsättning. Nu i den liberala demokratins tidevarv vill man omfördela skattepengar till att driva privatlån. Det är precis det som hände i USA med sub-primelånen. Precis samma sak. Hur kan man ostraffat förespråka samma idiotlösning som stjälpte många banker i USA - bara 10 år efter det hände där?

Världskommunism 2.0, "liberal demokrati".
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-03-06 kl. 21:52.
Citera
2020-03-06, 21:57
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Dom här karriärstegsfantasierna syftar till att intala sig själv att det går att göra bolånetorskar av dagens negerjobbare genom att knuffa dem uppåt i hierarkin, och därför kan man underblåsa bubbelekonomin och hävda tillväxt genom utökad belåning.

Dessa idioter som förespråkar det här har redan 2018 hävdat att Stockholms stad skulle låna ut pengar till "personer som är diskvalificerade från ordinarie kreditmarknaden" eller nåt sånt, och detta tillåts torgföras som en framkomlig väg bara 10 år efter Fannie Mae och Freddie Mac krascherna och USAs sub-prime lån.

Den "bostadsexperten" visade sig vara någon sorts byggdirektör på norska byggbolaget Wiedekke.

Det gäller att hålla liv i bubbelekonomin, bara lite till. Fler bolån. Tillväxt genom evig skuldsättning. Nu i den liberala demokratins tidevarv vill man omfördela skattepengar till att driva privatlån. Det är precis det som hände i USA med sub-primelånen. Precis samma sak. Hur kan man ostraffat förespråka samma idiotlösning som stjälpte många banker i USA - bara 10 år efter det hände där?
Det var faktiskt även min tanke. Spöket Reinfeldt och Borg hemsöker fortfarande näringslivet och moderata politiker ur fas med sin tid. Bolånen. Vår tids största bluff. Det skulle inte förvåna mig om vi snart är tillbaka i hela karusellen med maximal belåning utan kredit, nu när det verkar svårt att få ordentlig sprutt på ekonomin endast via konsumtion. Men det är väl som vanligt: smakar det så kostar det. Man kan fråga sig hur stor del av Sverige som ägs och/eller förvaltas av kapitalister i utlandet. Staten och kapitalet, de sitter i samma båt...

Det här var förresten fint, från SVT-artikeln du länkar till i ditt inlägg:
Citat:
– Det är idag för dyrt att få bolån, men detta är en fråga som måste diskuteras och lösas på nationell nivå. Att många människor idag stängs ute från möjligheten att få lån, trots att de kan ha betalningsförmågan, beror på bankernas allt hårdare kreditrestriktioner och det senaste amorteringskravet. Detta är något den nya regeringen behöver snabbutreda, säger Dennis Wedin (M), bostads- och fastighetsborgarråd.
Daterat 18 februari 2019. Jo, att få lån är sannerligen en rättighet som förvägras våra stackars utsatta i förorten. Salt i såren, kan man säga.
Citera
2020-03-06, 22:13
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Daterat 18 februari 2019. Jo, att få lån är sannerligen en rättighet som förvägras våra stackars utsatta i förorten. Salt i såren, kan man säga.

Ja det är ju därför Göteborg skulle ha möte med storbankerna för att hitta "nya lösningar" för bostadslån. Nedan en artikel från regimradion...

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7123417

Citat:
Göteborgs stad har därför bjudit in ledningen för fyra storbanker för att söka lösningar. Det är ett ovanligt initiativ, ett nytt grepp, något som Gårdstensbladet skrivit om.

– Ta ett utsatt område, till exempel Gårdsten eller Tynnered. Ofta finns det kapital för att klara av kontantinsatsen, men den finns kanske inte alltid på bankkonton. Den finns i släkter, i familjer. Där tror jag vi kan hjälpas åt att göra storbankerna mer varse vilka förutsättningarna är i de olika områdena, säger Marin Öbo, kommunens fastighetsdirektör.

Så det ska gå att köpa lägenhet i Göteborg för två ICA-kassar tusenlappar. Fast det ska naturligtvis följa lagarna - och inte vara avancerad penningtvätt för att livsstilskriminell ska kunna "äga sitt boende" och hjälpa till på sitt sätt att driva ekonomisk tillväxt...

De här två exemplen borde visa på att våra politiker är hysteriskt desperata att upprätthålla bubbelekonomin. Allt för att upprätthålla ett pyramidspel för kriminella bankdirektörer.
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-03-06 kl. 22:18.
Citera
2020-03-06, 22:41
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ja det är ju därför Göteborg skulle ha möte med storbankerna för att hitta "nya lösningar" för bostadslån. Nedan en artikel från regimradion...

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7123417

Så det ska gå att köpa lägenhet i Göteborg för två ICA-kassar tusenlappar. Fast det ska naturligtvis följa lagarna - och inte vara avancerad penningtvätt för att livsstilskriminell ska kunna "äga sitt boende" och hjälpa till på sitt sätt att driva ekonomisk tillväxt...

De här två exemplen borde visa på att våra politiker är hysteriskt desperata att upprätthålla bubbelekonomin. Allt för att upprätthålla ett pyramidspel för kriminella bankdirektörer.
Det är utmärkt att de ekonomiska incitamenten bakom fortsatt invandring belyses, samt hur städer och andra förvaltningsområden har ett finger med i spelet.

Ett tilltag som det du tar upp nu spelar naturligtvis de kriminella rakt i händerna; i mångt och mycket samma figurer och nätverk som ett antal uppmärksammade polisinsatser försökt komma åt den sista tiden. Det är lustigt hur bidrag och bistånd från myndigheter ser till att brottslingar kan ägna sig åt sitt i godan ro. Inte bara p.g.a. slarv och noll koll, utan även aktiva beslut som underlättar. Att ovanpå det "bjuda in" storbanker, som gör sig en skön hacka på affären. Artikeln är över ett år gammal: vore kul att veta hur det gått med detta, men det hör väl inte riktigt till tråden.
Citera
2020-03-06, 22:52
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Det är utmärkt att de ekonomiska incitamenten bakom fortsatt invandring belyses, samt hur städer och andra förvaltningsområden har ett finger med i spelet.

Jag vet att det är gammal skåpmat, men jag ville peka dig i rätt riktning angående det här, som varit uppe i tråden förr. Ett måste för att komma tillrätta med sånt här är naturligtvis att återinföra tjänstemannaansvar för tjänstemän i offentlig förvaltning. Att bete sig så här skall vara straffbart.

Men en stor grundorsak är att vi har ett "flawed" ekonomiskt system som måste åtgärdas. Frågan är bara hur, det brukar gå dåligt för diktatorer som försöker återinföra valutor som backas av exempelvis guld eller andra värdebeständiga reserver.

Det faller inte i så god jord hos krigsfinansiärbankirerna på Wall Street.
Citera
2020-03-06, 23:04
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:

Världskommunism 2.0, "liberal demokrati".
När banker krisar är det staten som får hosta fram räddningspaket. Här vill man skippa det steget och lägga notan direkt på kommunen. De konsumtionsglada minoriteterna (utan meningsfull koppling till Sverige eller intresse för svenskarna) får lån att sätta sprätt på och kapitalisterna slipper tänka långsiktigt. Genom att den fria marknaden har fått en överordnad ställning gentemot samhället har de sedan länge makt över politiker och myndighetsbeslut.

Du missar målet när du kallar dem idioter. Idioti skulle det bara vara om kapitalisterna vore patrioter som brydde sig om samhällets väl. Det är de inte, de är aktörer på en fri marknad, och agerar rationellt utifrån de incitament de har framför sig. Liberalismen erkänner bara individer, så dess hegemoniska ställning omöjliggör ansvarsutkrävande på den här nivån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in