2020-01-22, 14:38
Medlem
Ska man se en enda föreläsning på nätet i år så är denna en mycket bra kandidat https://www.youtube.com/watch?time_c...ature=emb_logo

Danska tryckfrihetssällskapet ger Tommy Robinsson pris och Tommy ger en grundlig genomgång hur media manipulerat bilden av honom genom att konsekvent i tio år klippt och klistrat, ljugit och bedragit.

Långt men kunde inte sluta titta då det visar hur muslimska intressen infiltrerat västerländska media långt utöver vad som är känt.

TR är bannad från social media så får se hur länge videon är uppe.
Senast redigerad av Kosegutten 2020-01-22 kl. 14:43.
Citera
2020-01-22, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y

Han har också lanserat ett manifest om "secure tolerance" som tar upp problemen med migration.

http://www.securetolerance.com/what_is.htm

Kan det tänkas att det kommer blåsa nya politiska vindar i närtid?

Jag blev mörkrädd när jag läste om secure tolerance. Ännu ett koncept för att minska friheten i väst.
Men det viktigaste är tydligen att hindra Iran att få kärnvapen.
Citera
2020-01-22, 17:44
Medlem
Kommunikation inom eliten

Den globala elitens medlemmar är tydligen lika tajta med varandra som kärlekskranka tonåringar och även lika säkerhetsmedvetna. Den här nyheten visar väl att det inte är några galaxtiska hjärnor med laserögon som styr världens öden. Bezos som ju äger en av Imperiets mest prestigefulla media plattformar (och lite till) har fått en fil från Saudiarabiens regent. Som han kände att han måste titta på.

Citat:
FN:s särskilda utredare har information som pekar på att Saudiarabiens kronprins kan vara inblandad i övervakningen av Amazonchefen Jeff Bezos, som äger The Washington Post. Riyadregimen avfärdar saken som "totalt strunt".

Saudiarabiens kronprins, Mohammed bin Salman, som i praktiken styr den totalitära oljestaten, ska ha skickat en videofil till Amazonchefen Jeff Bezos, vilket ledde till att it-toppens telefon kunde avlyssnas. Men anklagelserna om att han ska ha varit inblandad i intrånget är absurda, säger utrikesminister, prins Faisal bin Farhan Al Saud, vid Världsekonomiskt forum i Davos i Schweiz.

Även stora män som kontrollerar världens största företag har tydligen vanliga skojiga behov.

Citat:
Bezos har inte kommenterat de senaste detaljerna om vem som ligger bakom intrånget. Men redan för ett år sedan publicerade han en text på medium.com, där han berättade om försök till utpressning. Som utpressningsvapen användes bland annat intima sms och nakenbilder på Bezos, uppenbarligen hämtade från telefonkonversationer han haft.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/ut...kom-avlyssning

Min kvarstående fråga så här långt är alltså vad det var för videofil som hans Kungliga Höghet skickade till Bezos som var så lockande att han klickade på öppna. Men vet samtidigt inte om jag vill få reda på svaret uppriktigt sagt.

Det är alltså vanliga fjabbar och inga galaxiska hjärnor i eliten. Notera på slutet vilka som är bra på avlyssning mm.
Senast redigerad av Ottokar 2020-01-22 kl. 17:51.
Citera
2020-01-22, 20:25
Bannlyst
Tidningen Fokus med Johan Hakelius bestämde precis att Jens Ganman är årets svensk. Hur kommer detta att förändra debatten?
Citera
2020-01-22, 21:40
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Tidningen Fokus med Johan Hakelius bestämde precis att Jens Ganman är årets svensk. Hur kommer detta att förändra debatten?
Det är i vart fall ett tydligt försök från en prominent grupp av mestadels proto-dissidenter att vidga åsiktskorridoren.
Johan Hakelius, politisk chefredaktör på Fokus.
Nina Solomin, journalist, författare och kommunikationsansvarig för »Expertgruppen för biståndsanalys«.
David Eberhard, överläkare i psykiatri på Danderyds sjukhus.
Birgitta Stymne Göransson, styrelseledamot med inriktning på lifescience, innovation och tech.
Katarina Barrling, docent i statsvetenskap på Uppsala universitet.
Magnus Ranstorp, docent i statsvetenskap vid Cats inom Försvarshögskolan.
Joel Halldorf, docent i teologi på Uppsala universitet.
Bella Goldman, Marknads- och kommunikations-direktör för Lidl Sverige.
Eva Trouin, privatmarknadschef Swedbank.
Man hoppas att de lyckas. Jag tror att internetaktiva medborgare kommer att dela detta flitigt medan dominerande medier försöker tiga ihjäl nyheten. Samtidigt som landet ödeläggs i realtid.

Tillägg, länk:
https://www.fokus.se/2020/01/extra-j...s-svensk-2019/

Länksamling till Ganmantexter (läsvärda):
http://invandringsdebatten.se/skribent/2525?pk=0
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2020-01-22 kl. 21:44.
Citera
2020-01-22, 21:47
Bannlyst
Enbart dessa tre har förstått allvaret.
De övriga har inte ens försökt förstå.

Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Det är i vart fall ett tydligt försök från en prominent grupp av mestadels proto-dissidenter att vidga åsiktskorridoren. [indent]

Johan Hakelius, politisk chefredaktör på Fokus.

David Eberhard, överläkare i psykiatri på Danderyds sjukhus.

Magnus Ranstorp, docent i statsvetenskap vid Cats inom Försvarshögskolan.

Tillägg, länk:
https://www.fokus.se/2020/01/extra-j...s-svensk-2019/

Länksamling till Ganmantexter (läsvärda):
http://invandringsdebatten.se/skribent/2525?pk=0
Citera
2020-01-22, 22:33
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Enbart dessa tre har förstått allvaret.
De övriga har inte ens försökt förstå.
Jag håller Barrling lika högt som dina tre förebilder.
Citera
2020-01-23, 07:33
Medlem
Alice om morgondagens väljare

Alice har gjort ett inhopp igen hos Göteborgsposten. Hon har fått en insikt och oroar sig för att dagens rånoffer kommer att bli morgondagens väljare. Så här inleds hennes ledare.

Citat:
Nyligen talade jag med en bekant vars tonåring rånats av ett ungdomsgäng. Jag frågade hur sonen hade påverkats. ”Han har typ blivit rasist. Vi försöker prata om det, påminna om att inte alla ungdomar som ser ut som rånarna är kriminella, vilket han ju rationellt förstår

Antalet anmälda ungdomsrån har nämligen ökat med 31 procent på ett år. Men den stora faran med den epidemiska ökningen av ungdomsrån är alltså att svenska ungdomar riskerar att bli rasister.

Citat:
Den stora majoriteten av alla ungdomar med utländsk bakgrund varken rånar eller ägnar sig åt annan kriminalitet. Den stora massan är skötsam. Problemet är att påfallande många av de som ändå ägnar sig åt den här sortens kriminalitet har utrikes bakgrund. Deras agerande drabbar inte bara de oskyldiga ungdomar, av alla ursprung, som rånas på sin egendom och trygghet, utan också alla de ungdomar med utrikes påbrå som anstränger sig, är laglydiga och gör rätt för sig.

Hon avslutar följaktligen.

Citat:
Om det är något som kommer att förändra det toleranta Sverige i grunden så är det förekomsten av konflikter av etnisk karaktär. När avståndet mellan människor växer påverkas tilliten och i förlängningen solidariteten, själva fundamentet för den svenska välfärdskonstruktionen. I ett sådant samhälle cementeras segregationen, ty vem vill leva nära den som föraktar en? Vad gör det med våra fördomar? Vad finns bortom avhumaniseringen av den andre? Hur röstar den som känner sig sviken av samhället?

https://www.gp.se/ledare/dagens-råno...are-1.22907927

Nej du Alice. Jag tror att de flesta svenskar uppfattar att en epidemisk ökning av ungdomsrån är en fara i sig. Att ofta beväpnade gäng av utlänningar rånar och förnedrar svenska barn. Men ska man nu se det i förlängningen så oroar jag mig också för att dagens rånare antas bli morgondagens väljare. Och jag tror att även de flesta Moderater också anser det.
Senast redigerad av Ottokar 2020-01-23 kl. 07:36.
Citera
2020-01-23, 08:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Alice om morgondagens väljare

Alice har gjort ett inhopp igen hos Göteborgsposten. Hon har fått en insikt och oroar sig för att dagens rånoffer kommer att bli morgondagens väljare. Så här inleds hennes ledare.

Antalet anmälda ungdomsrån har nämligen ökat med 31 procent på ett år. Men den stora faran med den epidemiska ökningen av ungdomsrån är alltså att svenska ungdomar riskerar att bli rasister.

Hon avslutar följaktligen.

https://www.gp.se/ledare/dagens-råno...are-1.22907927

Nej du Alice. Jag tror att de flesta svenskar uppfattar att en epidemisk ökning av ungdomsrån är en fara i sig. Att ofta beväpnade gäng av utlänningar rånar och förnedrar svenska barn. Men ska man nu se det i förlängningen så oroar jag mig också för att dagens rånare antas bli morgondagens väljare. Och jag tror att även de flesta Moderater också anser det.
Ungdomsrånen kommer inte att bli prioriterade förrän ett tilltänkt offer försvarar sig på ett resolut vis & dödar en 3-4 rånare. Då jävlar kommer denna "rasism" att ältas dygnet runt.
Citera
2020-01-23, 10:01
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Jag håller Barrling lika högt som dina tre förebilder.

Jag skulle också degradera Ranstorp. Mycket snack men så fort någon föreslår lite verkstad springer han in i sitt hörn och börjar gråta, skrika, spotta och kasta sina leksaker.

Verkstad kanske skulle slå ut hans nischade inkomst?
Citera
2020-01-23, 10:20
Medlem
Nu kan man väl säga att SD är störst eller jämsides med S.
Och detta oroar Bonnier. Något in i …

Expressens hejduk David Baas´ karaktärsmord på Jomshof i dagens tidning är sannolikt en soppa kokad på mycket tunn spik vågar jag påstå utan att känna Jomshof mer än vad som framgått i intervjuer och i hans egna debattartiklar.

I alla partiorganisationer finns det slitningar och ovänskap mellan partikollegor och det är inte omöjligt att leta upp någon som anser sig förbigången eller illa behandlat och som drivs att avreagera sin besvikelse inför en "grävande" murvel.

Men okey Baas, vi väntar med spänning på nästa karaktärsmord av dig, förslagsvis denna gång på Jan Björklund som genom sin tilldelade ambassadörspost i Rom slutligen avslöjade sin kohandel med potatisnäsan och självmant offentligt placerade sig i ett nytt fack: det korrumperade.
Att Björklund var en icke-politiker som lämnade ett sönderslaget parti och sönderslagen skola efter sig visste vi sedan länge.
Det kan inte vara svårt att leta upp en anonym Liberal som ger sin version om den nya ambassadören vars utnämning genom potatisnäsans pay off sägs ha vållat tal om strejk på UD när då Björklund saknar utbildning, språkkunskaper och utrikespolitisk orientering - inneboende och förvärvade egenskaper som snävt utvalda diplomatutbildade på UD gestaltar i rad.
Men Liberaler och Bonnier är ju som hand i handske så något gräv om Björklund blir det inte.

Man kan koka ihop precis vad som helst inom rimliga ramar om en politiker om agendan och ondskan finns i murveln och hos hans ägare, och källor behöver inte uppges alltid. Oftast tillgrips det luddiga moraliska begreppet som får sätta stämpeln på personen ifråga.

Bonnier kommer trumma på om SD och allt ivrigare fram till valet 2022.
Veckorna innan valdagen blir det dagliga reportage i Expressen, DN och Sydsvenskan på SD:are som heilat och haft Mein Kampf i bokhyllan någon gång i förra seklet?
Falska fotografier och falska historier genom okända uppgiftslämnare som förblir anonyma genom källskyddet brukar underlätta kampanjerna.

Det går att koka ihop mer och mer (om vem som helst i riksdagshuset) ju närmare sanningens minut vi kommer när resurser och illviljan finns i koncernen.
Om folket går på det en gång till som de gjorde hösten 2018 blir den största frågan av alla inklusive de politiska fram till september 2022. Vill minnas att SD tappade ca 4 % i senaste valresultat mot siffran de i opinionsmätningar låg på månaderna före valet.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2020-01-23 kl. 10:56.
Citera
2020-01-23, 17:56
Medlem
Ett mediakrig inom Youtube-sfären

Det finns ju några svenska Youtubers som har uppnått en ansenlig tittarskara och som från tid till annan berör mångkulturella och relaterade frågor. Nu har två av dem, Henrik Jönsson och Aron Flam gjort som många andra svenska underhållare och dragit västerut till det Liberala Imperiets underhållningshuvudstad. För några dar sedan besökte de Dave Rubin i Los Angeles för en show riktad mot en svensk och internationell publik där de talade om det mångkulturella haveriet i Sverige.

Nu har Arga Blatten härsknat till och under tio minuter så roastar han de två herrarna och kallar dem hycklare för deras ställningstaganden och brist på uppriktighet. Han påpekar att de två på hemmaplan inte alls tagit ställning mot massinvandringen och att det inte är så enkelt att allt är Socialdemokratins fel, att välfärdsstaten faktiskt fungerade rätt bra innan massinvandringen och lite annat smått och gott.

https://www.youtube.com/watch?v=LGNlG0_UUiU

Rätt kul faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in