2019-11-19, 22:52
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Som trådens följare och giganter insett så är den starkaste motstående kraften nationalismen. Mångkulturen är introducerad för att uppnå drömmen om en gränslös värld. För att uppnå detta måste nationalismen brytas ned. Det uppnås genom en massiv invandring.

Emellertid vill jag poängtera att det finns i alla fall två sorters nationalister. Sådana som tror på något särskilt inneboende värde i en särskild nation, och sådana som ser nationsinstitutionen som en evolutionär (optimerad) anpassning för att undertrycka rovdjur och parasiter samt förenkla synk/Trust mellan främlingar (av samma nation/kultur).

Man kan kanske kalla dem för en mystisk och en konservativ nationalism?
Citera
2019-11-19, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Emellertid vill jag poängtera att det finns i alla fall två sorters nationalister. Sådana som tror på något särskilt inneboende värde i en särskild nation, och sådana som ser nationsinstitutionen som en evolutionär (optimerad) anpassning för att undertrycka rovdjur och parasiter samt förenkla synk/Trust mellan främlingar (av samma nation/kultur).

Man kan kanske kalla dem för en mystisk och en konservativ nationalism?

Jag skulle nog säga att ur ett helikopterperspektiv så är de båda två bara utslag av ideologiska hårklyverier. De är bara två olika sätt att motivera samma uttryck för vilja hålla samman ett folk och kontrollera sin livsmiljö.

Nationalism är den starkaste ideologin och det är därför mediakriget mot svenskarna har tagit sig så groteska uttryck. Trots det massiva mediala trycket mot svenskarna så håller nationalismen på att vinna mark. Nationalismen kommer till slut att vinna över de progressiva liberala drömmarna.
Citera
2019-11-19, 23:53
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Jag skulle nog säga att ur ett helikopterperspektiv så är de båda två bara utslag av ideologiska hårklyverier. De är bara två olika sätt att motivera samma uttryck för vilja hålla samman ett folk och kontrollera sin livsmiljö.

Nationalism är den starkaste ideologin och det är därför mediakriget mot svenskarna har tagit sig så groteska uttryck. Trots det massiva mediala trycket mot svenskarna så håller nationalismen på att vinna mark. Nationalismen kommer till slut att vinna över de progressiva liberala drömmarna.
Frågan är bara hur nationalismen kommer att må när den vaknar upp i en nation där anhängarna är i andlig och numerär minoritet. Det kanske blir en ny strid i mediakriget? Hur ska nationalisterna forma sin nation när man har opinionen emot sig, även om man "vunnit" politiskt?

Tänk på alla barn som kommer att födas de närmsta åren, både hos "svenskar" och svenskar, och som inte får rösta på länge och inte är nationalister. Det kan innebära att en politisk nationalism kommer att behöva utövas mot en majoritet. Får alla nationalister rum i Staffanstorp?
Citera
2019-11-19, 23:56
Medlem
Mearsheimer om the slutet på the liberal world order

En föreläsning om Australiens situation i kläm mellan Kina och USA med kul frågestund.

Professor Mearsheimer är en akademiker som ständigt värper minnesvärda guldägg. Denna lunchföreläsning i Australien handlar om hans syn på hur landet bör tänka nu när det nya kalla kriget mellan Kina och USA börjar segla upp.

Det är en föreläsning om varför the Rule Based Global Liberal World Order håller på att bryta samman på grund av att nya stormakter håller på att segla upp på värld scenen.

För de som har bråttom så rekommenderas frågor och svar från och med 48 minuter och framåt. Här går han igenom den globala liberalismens krav på öppna gränser.

https://www.youtube.com/watch?v=7kRtt4Jrd_Y
Citera
2019-11-19, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Frågan är bara hur nationalismen kommer att må när den vaknar upp i en nation där anhängarna är i andlig och numerär minoritet. Det kanske blir en ny strid i mediakriget? Hur ska nationalisterna forma sin nation när man har opinionen emot sig, även om man "vunnit" politiskt?

Tänk på alla barn som kommer att födas de närmsta åren, både hos "svenskar" och svenskar, och som inte får rösta på länge och inte är nationalister. Det kan innebära att en politisk nationalism kommer att behöva utövas mot en majoritet. Får alla nationalister rum i Staffanstorp?

Den Stora Hemvandringen kommer att rädda Sverige!
Citera
2019-11-20, 00:11
Medlem
Jag vet uppriktigt sagt inte om detta har med mångkulturen att göra, men å andra sidan vilka negativa samhällsförändringar den senaste tiden är inte förknippade med mångkultur?

Här ett purfärska debattinlägg från tankesmedjan Tiden (endast en enorm självbehärskning framtvingade ett utelämnade av en dispytmarkör vad avser ordet "tankesmedja". Låt dessa vara förbehållna Anders Lindberg et al).

Nåväl, detta är alltså den yttersta tankeelitens rekommendationer inom vänstern kring hur vänstern ska "lösa krisen" (och ja, jag var tvungen att gå tillbaka till rubriken för att komma ihåg exakt vad galningarna använde för termer, och ja, det här med dispytmarkörer är nog ganska härligt ändå när jag tänker närmare på saken!).

Här är svaret. Här är vägen framåt för vänstern, för S, för Mr Svetsare, för alla icke-fascister, för alla..... öhhh... Jag blir förvirrad. Det enda jag vet är att antalet dispytmarkörer för att recensera nedan artikel aldrig kan vara högt nog samtidigt som det är en ren och skär giftcocktail som erbjuds S av "tankesmedjan" (ooops!).

Citat:
Undertryck inte krisinsikten – mobilisera utifrån den. Ingen bör förneka att socialdemokratin befinner sig i en kris. Men i stället för missmod kan opinionsmätningarna trigga lite jävlar anamma och vilja att komma igen.

Lägg det internkritiska tjafset åt sidan. Man ska inte lägga locket på för en levande intern diskussion. Men låt den socialdemokrat som är fri från skuld för partiets opinionstapp kasta den första stenen. Alla i partiet bär ett gemensamt ansvar – i framgång såväl som i motgång. Socialdemokratins årtionden långa opinionstapp beror knappast på enskilda personer.

Strunta i SD!*Socialdemokrater gör klokt i att bygga sin politik på gott självförtroende, egna analyser och starka värderingar. Det är bättre än att ängsligt snegla på hur egna ställningstaganden eventuellt kan påverka andra partier.

Gå i opposition*– mot orättvisor och samhällsproblem. Socialdemokrater bör ta de möjligheter att faktiskt påverka samhällsutvecklingen som finns. Partiet kan förnya sig även när man sitter vid makten. Det förutsätter dock att kommunalråd, ministrar och andra ofta kliver fram som just socialdemokrater och visar att de brinner – för en jämlik skola, en värdig ålderdom, minskade klyftor och mycket annat. Bortom nödvändiga kompromisser, pragmatism och ansvar behöver den egna synen på aktuella samhällsproblem lyftas fram. Det är en politisk överlevnadsfråga.

Utgå alltid från verkligheten*– och forma politiska förslag utifrån starka värderingar om ett rättvisare samhälle. Om en allt för idealistisk karta och en komplex verklighet inte stämmer överens, så behöver socialdemokratin i ökad utsträckning utgå från en progressiv realism i utformandet av lösningarna.

Skapa hållbara politiska lösningar. Socialdemokratin får gärna – oftare – driva populära förslag. Men istället för att populistiskt lura väljarna, skjuta på problemen eller bygga upp nya ”vi-mot-dem” bör utgångspunkten vara en hållbar ekonomisk grund för trygghet i förändring, en hållbar syn på migration och en socialt hållbar klimatomställning.

Visa på vägvalet: en politik för de många vs en för de få.*Socialdemokratin bör inte väja för att granska det nya högerblockets politik. SD:s, M:s och KD:s politik gynnar ett fåtal redan välbärgade och arbetsgivarna, men skapar sämre förutsättningar för vanliga löntagare, pensionärer, studenter m fl. En röst på Åkesson är en röst på sänkta skatter, urholkad välfärd och otrygga anställningar. SD är inte mot etablissemanget – de är en del av det. Det blir en avgörande kontrast till en socialdemokratisk politik för de många, inte de få.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...-stefan-lofven
Citera
2019-11-20, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Jag vet uppriktigt sagt inte om detta har med mångkulturen att göra, men å andra sidan vilka negativa samhällsförändringar den senaste tiden är inte förknippade med mångkultur?

Här ett purfärska debattinlägg från tankesmedjan Tiden (endast en enorm självbehärskning framtvingade ett utelämnade av en dispytmarkör vad avser ordet "tankesmedja". Låt dessa vara förbehållna Anders Lindberg et al).

Nåväl, detta är alltså den yttersta tankeelitens rekommendationer inom vänstern kring hur vänstern ska "lösa krisen" (och ja, jag var tvungen att gå tillbaka till rubriken för att komma ihåg exakt vad galningarna använde för termer, och ja, det här med dispytmarkörer är nog ganska härligt ändå när jag tänker närmare på saken!).

Här är svaret. Här är vägen framåt för vänstern, för S, för Mr Svetsare, för alla icke-fascister, för alla..... öhhh... Jag blir förvirrad. Det enda jag vet är att antalet dispytmarkörer för att recensera nedan artikel aldrig kan vara högt nog samtidigt som det är en ren och skär giftcocktail som erbjuds S av "tankesmedjan" (ooops!).

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...-stefan-lofven
Artikeln kan sammanfattas på följande sätt. S bör stänga gränserna och möta utmaningen från SD med traditionell socialdemokratisk vänsterpolitik och INTE en klimatpolitik som kostar en massa pengar och slår ut svensk industri (”...bör utgångspunkten vara en hållbar ekonomisk grund för trygghet i förändring, en hållbar syn på migration och en socialt hållbar klimatomställning...”).

Det är säkert rätt väg att gå, om det är genomförbart, men pga att S sitter fast i den röd-grön-blå röran så spelar det ingen roll vad man själva går till val på. Med vilket parti ska S genomföra socialt hållbar klimatomställning när Miljöpartiets viktigaste valfråga är att höja bensinskatten? Och så vidare.
Citera
2019-11-20, 06:48
Medlem
snabbfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Artikeln kan sammanfattas på följande sätt. S bör stänga gränserna och möta utmaningen från SD med traditionell socialdemokratisk vänsterpolitik och INTE en klimatpolitik som kostar en massa pengar och slår ut svensk industri (”...bör utgångspunkten vara en hållbar ekonomisk grund för trygghet i förändring, en hållbar syn på migration och en socialt hållbar klimatomställning...”).

Det är säkert rätt väg att gå, om det är genomförbart, men pga att S sitter fast i den röd-grön-blå röran så spelar det ingen roll vad man själva går till val på. Med vilket parti ska S genomföra socialt hållbar klimatomställning när Miljöpartiets viktigaste valfråga är att höja bensinskatten? Och så vidare.

Jag fick mer intrycket av att man skulle ägna sig åt att sentimentalt kapitalisera på det Holodomor man varit med att skapa. Man planerar på att sitta i opposition och kasta skit. Det kanske funkar på de 20% man har kvar, så till vida de utgörs av den offentligt skyddade kasten; lärare, forskare, byråkrater, politiker, socialsekreterare, korrupt kopplade näringsidkare etc.. Ingen som kommer i fysiskt kontakt med deras Holodomor, och kan komma behöva mat ur välfärdssystemet, lämnar nog båten.
Senast redigerad av snabbfot 2019-11-20 kl. 07:45.
Citera
2019-11-20, 08:15
Avstängd
88g14flashplants avatar
Morgonens läsning av Samhällsnytt ger en påminnelse om hur sjukt landet blivit. Bland annat om en person som påträffats efter att ha legat död i sin lägenhet på Södermalm i tre år. Den mardröm som skolan förvandlats till för svenska elever tas upp med exempel från Klippan. Och man tar upp Nyheter Idags avslöjande att en svensk sjukpensionär är utrikesminister i Irak. Sedan sossen Leif GW Persson som månglar konspirationsteorier om orsaken till sprängdåden som han vill skylla på så kallade högerextremister. Detta någon dag efter att Försvarsmakten annonserat att sprängladdningarna som smällar i Sverige är av samma slag som i Mali och Afghanistan. Never mind stenkastaren Hannes Westberg.

Ulf Kristersson har för övrigt bett om ursäkt. Till honom och andra med han finns ett svar: Gud förlåter, vi gör det aldrig.
Citera
2019-11-20, 08:44
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Intressant artikel, tycker mig även minnas att ingen faktiskt ville träda fram och ta för sig ledarrollen när det var tid att välja ledare.

Kommer även ihåg att ingen såg något utav Löfven i ca 8 månader efter att han blev vald som ledare då han skulle "tränas", något liknande har jag aldrig sett någonstans i Världen. Jag skulle vilja veta hur denna "tränning" gick till och vilka som ledde desseringen av vår statsminister.

Jag har lite svårt att få grepp på ifall det överhuvudtaget finns en människa bakom den dresserade fasaden hos Löfven, vem fan är han? Vad fan får hans hjärta att slå? Han saknar familj (både föräldrar och barn) och har någonslags uppenbart passionlöst förhållande med någon tant, hur ser hans vardag ut när han kommer hem? Har han åtminstone en hund som han älskar? Vad har han för hobbien?

Media granskar dåligt och kan knappt måla bilden av en människa. I för sig ser alla våra politiker lite omänskliga ut, det kanske rentav farligt att ha en människa som partiledare, han kan ju möjligen råka göra något som inte följer den förbeställda receptet.

Sista människan vi hade som statsminister var Göran Persson, man kan säga vad man vill om honom, men han tycktes i alla fall vara en tänkande människor som dessutom ägde känslor och känsla för humor. Undrar ifall sosseriet gjort sig av med alla människor med karaktär då det går emot själva jante-andan eller är det för att de är enkelt att kontrollera av kommiten av tanter som tagit över partiet och styr kollektivt från skuggan?

I partistämman före valet förbjöds alla frågor om invandring. Löfven fick 2015 frågan om det fanns en gräns för hur många vi kan ta emot. Han vägrade svara på frågan, vilket säger hur man inom S agerar. Man har ingen politik för invandring lika lite som man har en politik för vädret. Det är något som bara sker. Nu är läget så här, det är inget vi kan göra något åt, och därför måste alla kommuner ta emot de migranter som man blir tilldelade. Inga frågor.

Får invandringen konsekvenser ska man resonera på samma sätt som om det regnar för mycket. Åtgärder sätts in för att lindra problemen där de uppkommer å så fortsätter man som förut. Åsikter är meningslösa eftersom det bara är att gilla läget. Reinfeldt var en föregångare med sina öppna landskap. Det finns ytor sa han. Annie Lööf resonerar på samma sätt. Men när man inte ens längre kan ha en åsikt börjar media reagera. Löfvens ointresse för konsekvenserna och dess orsaker är ett sätt att nedvärdera medias roll. Vad Löfven säger är att media kan strunta i att rapportera om våldet och kriserna i kommunerna.

Förra veckan skedde en misstroendeomröstning mot Morgan Johansson. En enig media sa att det var meningslöst att avsätta Johansson med motiveringen att det inte förändrar något. Men med Löfvens svar i Agenda insåg flera inom media att i så fall kan media sluta rapportera om samhällsutvecklingen. Vilket ju gör att SD och alternativ media får ensamrätt på det ämnet.

Vad som flera förstått är att det är medias roll att försvara en politiklös massinvandring som kommer att förändra samhället i grunden. Ytterst betyder det att media då också får ta ansvaret. Den rollen har media varit omedveten om. Vänsterns, centerpartiets, miljöpartiets och liberalernas väljare kan sammanfattas i att de inte bryr sig om migrationens konsekvenser. Det gör inte heller dessa partier. Därmed får media inte heller något direkt stöd för att försvara mångkultur. Bara man pratar om rasismen så är allt bra. Nej, det är det inte. Jaha säger Löfven och Sjöstedt, det är inget vi bryr oss om i alla fall. SD närmar sig 25 procent, med sikte på 30 och man har stöd från M och KD. Med sig har man en stor skara s-väljare som också är urförbannad på invandringens konsekvenser och allt fokus ligger på media som mörkat, dolt och hånat alla som påtalat problemen utanför vad som media kontrollerar. Den här rollen börjar bli allt för tung för media.
Citera
2019-11-20, 09:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krystian
Se den här länken på Twitter där hånas svenskar som är rädda för utvecklingen i Sverige av andra svenskar,
https://twitter.com/RobinCalmegard/s...90694026149889
de röstar nog på S V C eller L som vill ha mångkultur
Tittar in i Facebook-grupp för orten där jag är uppvuxen och hittar denna mycket skrämmande berättelse från verkligheten.
Ännu en variant på:

"Jag var kufig & småmobbad på hemorten, sen flyttade jag till en sketen tvåa i Enskede, nu har jag gjort en klassresa & titta på alla dumma bönder på landsorten, med EPA-traktor, keps & käften full av snus som röstar SD för att dom är dumma, jag är sååå glad att jag lyckades flytta därifrån & bli en fiiin människa."

Den retoriken funkade kanske för Cissi Wallin i Metro för 10 år sedan. Nu blir det bara pinsamt.
Citera
2019-11-20, 09:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
TV4 fortsätter den judeomarxistiska kampen mot nordisk kultur och tradition.
När TV4 i lördags morse med hjälp av en inredare skulle tipsa allmänheten om årets trender och nyheter inom julpynt hade man på eget bevåg beslutat att ge det hela ett nytt namn – högtidspynt.

Trots att man specifikt talade om att det snart är första advent, och att ”det är en dödssynd att pynta för tidigt”, ansågs alltså ordet julpynt vara alltför kontroversiellt.
https://samnytt.se/julpynt-blir-hogtidspynt-i-tv4/

TV4 är förstås ett i raden av företag som avskaffat julen i sin marknadsföring. Man får hoppas att folk helt enkelt handlar sitt julpynt annorstädes och bojkottar dessa skitföretag.
I Tyskland har det varit debatt i flera år om att diverse tillverkare av livsmedel, konfekt & liknande har bytt beteckning från "Jul" till "Säsong", typ "Julchoklad" blir "Säsongschoklad".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in