2019-10-08, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Min fetning
Av vad?

Hade det här varit för ett år sedan hade Löfven varit den förste som störtat mot kön för att ta emot nya menaiter. Men inte nu.

Socialdemokratin söker uppenbarligen pröva nya vägar. Jag har svårt att tro att de inte redan i förväg stämt av frågan om att inte ingå i koalitionen av villiga med andra politiska ledare i Europa som Macron eller Merkel.
Citera
2019-10-08, 09:25
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Det var han som fick nervsammanbrott när Janouch beklagade över sig det svenska tillståndet i tjeckisk TV. Tar ett citat:
redan för 15 år sedan misstänkliggjordes familjer med sjuka barn
Bara att dom inte var sjuka utan spelade teater. Följdaktligen hade de som ifrågasatte och "misstänkliggjorde" barnskådespelarna och deras skådespelarfamiljer rätt. Vi behöver inte göra något vidare utlägg om de påstådda "barnen" från "afghanistan" heller. Det är samma slags lögner i ny tappning.

Det här säger mig att människor som Hynek Pallas och medier som Expressen m fl ska ifrågasättas och deras agendor misstänkliggöras. Att de som i exemplet ovan gråter över det bekräftar endast att det är rätt.

De orättvisa utvisningarna som också kan finnas använder han som skäl för att ingen ska ha avslag. I hans värld är det så att om barn kan förmås till att uppträda apatiskt måste deras situation vara sådan att familjen ska få tillstånd av den orsaken. Det är samhället som är vidrigt när föräldrar tvingar barn till att fejka sjukdom.

Problemet för sådana som Pallas är alltså inte att de apatiska barnen fejkade, utan att det avslöjades. Något som han upplever som ett svek. Alla metoder för att få tillstånd är tillåtna. Grejen är emellertid inte att några tycker som han, utan att myndigheter och ansvariga bortser från att hans tyckande kan omsätts i praktiken.

Man ligger alltid ett steg före. Gymnasieamnestin skulle inte vara möjlig idag. Inte heller gratis tandvård till papperslösa. KD skulle inte ha röstat för ännu mer anhöriginvandring. De påtvingande anvisningar av migranter i kommuner skulle ha stoppats. Borgarna skulle inte ha röstat för ett skattefinansierat SVT och SR. Ship to Gaza och mycket mer. Det hela har gått väldigt skyndsamt. Jag upplever det som att man driver igenom en utveckling innan det blir omöjligt. Hysterin om Greta handlar väl om samma sak. Det gjorde Metoo också. Idag framstår den som löjeväckande, även hos dess mest hängivna supportrar som verkade då. Gemensamt är att sådana som Pallas tillåts härja fritt och kommendera ansvariga. Det är de som tillåter vansinnet som ska ställas till svars.
Citera
2019-10-08, 09:41
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Men i en intervju i P1 nu på morgonen så uppgav Morgan Johansson (?) att Sverige inte tillhör de länder som deltar i koalitionen av de villiga. Detta eftersom Sverige redan tagit ett oproportionerligt stort ansvar.

Man kan inte lämna såna här mc-gäng unilateralt utan att få tillstånd och intyg på "good standing". Mållgan måste anpassa sin retorik till hur många kulsprutor på Öresundsbron han kan mobilisera.

Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Min fetning
Av vad?

Från ett önsketänkande till ett annat.
Citera
2019-10-08, 09:50
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Man ligger alltid ett steg före. Gymnasieamnestin skulle inte vara möjlig idag. Inte heller gratis tandvård till papperslösa. KD skulle inte ha röstat för ännu mer anhöriginvandring. De påtvingande anvisningar av migranter i kommuner skulle ha stoppats. Borgarna skulle inte ha röstat för ett skattefinansierat SVT och SR. Ship to Gaza och mycket mer. Det hela har gått väldigt skyndsamt. Jag upplever det som att man driver igenom en utveckling innan det blir omöjligt. Hysterin om Greta handlar väl om samma sak. Det gjorde Metoo också. Idag framstår den som löjeväckande, även hos dess mest hängivna supportrar som verkade då.

Psykopatisk utopism i sin prydno. Brådskande, för att koppla bort pannloben. Irreversibelt, så eftertankens kranka blekhet intet förmår. Syndabockar i efterhand, för att i skymundan kunna dra ostört med bytet.

Karl Popper hade rätt: Det viktiga är inte vilka beslut som fattas, utan att de är små och lätt kan göras ogjorda. Det viktiga är inte vem som bestämmer, utan att de lätt kan bytas ut.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2019-10-08 kl. 09:57.
Citera
2019-10-08, 09:56
Medlem
Citat:
Finns det andra än Putin som har trollfabriker?

Jag vet inte om du är seriös med frågan, men svaret är ja, många länder har "trollfabriker" i meningen organiserad personal som arbetar med psykologisk och politisk påverkan under täckmantel. Vissa länder fokuserar mer på den egna befolkningen, andra länder mer på andras befolkning.
Sverige har det också. MSB, EU STRATCOM.
– Tonläget skiljer sig radikalt från den officiella utrikespolitiken. East StratComs kommunikation är mycket hårdare i sin kritik av Ryssland och använder sig bland annat av ironi i sina budskap
https://www.fhs.se/arkiv/nyheter/201...rigforing.html

Sverige deltar i StratCom som alltså aggressivt kritiserar Ryssland i en gråzon utanför den officiella utrikespolitiken.
Citera
2019-10-08, 10:35
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag upplever det som att man driver igenom en utveckling innan det blir omöjligt. Hysterin om Greta handlar väl om samma sak.
Absolut är det så. Själva strukturen på de argument som används för ändamålet skiljer sig heller inte vidare däremellan. Den här underbara aktionen slår huvudet på spiken:
The extremist, antisemitic LaRouche PAC claimed responsibility for the “troll” at Rep. Alexandria Ocasio-Cortez’s (D-NY) town hall on Thursday, who said we must “eat the babies” in order to save the planet from climate change.

“A Swedish professor [said] we can eat dead people, but that’s not fast enough. So I think your next campaign slogan has to be this: ‘We got to start eating babies! We don’t have enough time! There is too much CO2,” the woman said.
<klipp>
“Too much pollution, so we have to get rid of the babies! That’s a big problem. We need to eat the babies!” she declared.
https://www.breitbart.com/politics/2...casio-cortez/#

Samma struktur anfördes de "apatiska" barnen: "ge dem uppehållstillstånd NU, annars DÖR de, det finns inte tid att tänka, bara gör som vi vill". Gemensamt utöver att sådana som Pallas tillåts härja fritt är förstås den mediala ägarstruktur som underhåller och befrämjar dessa charader mot folkets intressen.

The press is almost entirely in their hands; they thus control public opinion

Citera
2019-10-08, 12:42
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Hade det här varit för ett år sedan hade Löfven varit den förste som störtat mot kön för att ta emot nya menaiter. Men inte nu.

Socialdemokratin söker uppenbarligen pröva nya vägar. Jag har svårt att tro att de inte redan i förväg stämt av frågan om att inte ingå i koalitionen av villiga med andra politiska ledare i Europa som Macron eller Merkel.
Nej, någon omsvängning är det inte tal om. Vilken distributör som distribuerar vilket kösystem är på markplan och för Sveriges del och vidkommande tämligen ointressant så länge färdriktning och nettoimport är oförändrad.
Citera
2019-10-08, 13:50
Avstängd
88g14flashplants avatar
Visar sig nu att svensk sjukvårdspersonal utsatt "apatiska" barnskådespelare för tortyrliknande behandling för att undgå bli kallade rasister. Vad har man då för ryggrad? Svaret är ingen ryggrad alls.
Läkare utsatte apatiska flyktingar för tung medicinering och elbehandling trots att sjukhuspersonal visste att flyktingarna simulerade.

Det berättar psykiatrikern Stefan Krakowski i en text i Kvartal.
https://www.expressen.se/nyheter/de-...cinering-anda/

För den som vill veta mer om vad "elbehandling" är rekommenderas följande. Det handlar om rent kvacksalveri som orsakar svåra skador på hjärnan. Sverige är händelsevis ledande när det kommer till.
https://www.youtube.com/watch?v=QOtacCftvcs

En annan sak som är värd att notera är att "patienterna" vanvårdades månader i sträck och var i sämre skick vid utskrivning än när de lades in. Med tanke på att de här erkänner elektrisk grillning av skådespelarhjärnor så är den uppgiften inte förvånande alls.
Citera
2019-10-08, 14:12
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Visar sig nu att svensk sjukvårdspersonal utsatt "apatiska" barnskådespelare för tortyrliknande behandling för att undgå bli kallade rasister. Vad har man då för ryggrad? Svaret är ingen ryggrad alls.
Läkare utsatte apatiska flyktingar för tung medicinering och elbehandling trots att sjukhuspersonal visste att flyktingarna simulerade.

Det berättar psykiatrikern Stefan Krakowski i en text i Kvartal.
https://www.expressen.se/nyheter/de-...cinering-anda/

För den som vill veta mer om vad "elbehandling" är rekommenderas följande. Det handlar om rent kvacksalveri som orsakar svåra skador på hjärnan. Sverige är händelsevis ledande när det kommer till.
https://www.youtube.com/watch?v=QOtacCftvcs

En annan sak som är värd att notera är att "patienterna" vanvårdades månader i sträck och var i sämre skick vid utskrivning än när de lades in. Med tanke på att de här erkänner elektrisk grillning av skådespelarhjärnor så är den uppgiften inte förvånande alls.

Nja.. just det här handlar inte om "barnskådespelare".

Stefan Krakowskis skriver: "I mitt fall handlade det om vuxna människor som kom från samma länder som de drabbade barnen. Jag träffade uppskattningsvis 40 till 50 patienter och symptombilden var alltid densamma. Det var åren 2004 till 2006 som jag träffade de flesta av dem."

Han berättar t.ex. om "Patienten, som vi kan kalla Nadia, hade legat inne i en månad på sjukhusavdelningen när jag tog över som överläkare. Kvinnan var runt 40 år gammal, gift och hade ett barn på fem år."

https://kvartal.se/artiklar/sa-gjord...a-vuxna-sjuka/

Det är intressant att Expressen inte tiger ihjäl Kvartals artikel. Blir det fler omnämnaden i andra kanaler? Kommer SR/Studio Ett att uppmärksamma detta?

-----

Svenska s.k. journalister kommer att lägga fokus på att anklaga vårdpersonal som föll till föga inför medias hetsjakt på dem, som hade en avvikande uppfattning om de påstått apatiska barnen.

Fokus bör läggas på medias skräckvälde.
Citera
2019-10-08, 20:32
Medlem
Citat:
Absolut är det så. Själva strukturen på de argument som används för ändamålet skiljer sig heller inte vidare däremellan. Den här underbara aktionen slår huvudet på spiken:
The extremist, antisemitic LaRouche PAC claimed responsibility for the “troll” at Rep. Alexandria Ocasio-Cortez’s (D-NY) town hall on Thursday, who said we must “eat the babies” in order to save the planet from climate change.

“A Swedish professor [said] we can eat dead people, but that’s not fast enough. So I think your next campaign slogan has to be this: ‘We got to start eating babies! We don’t have enough time! There is too much CO2,” the woman said.
<klipp>
“Too much pollution, so we have to get rid of the babies! That’s a big problem. We need to eat the babies!” she declared.
https://www.breitbart.com/politics/2...casio-cortez/#

Samma struktur anfördes de "apatiska" barnen: "ge dem uppehållstillstånd NU, annars DÖR de, det finns inte tid att tänka, bara gör som vi vill". Gemensamt utöver att sådana som Pallas tillåts härja fritt är förstås den mediala ägarstruktur som underhåller och befrämjar dessa charader mot folkets intressen.

The press is almost entirely in their hands; they thus control public opinion

Seriös fråga. Finns det några riktigt säkra bevis för troll eller äkta vara i utspelet om bebisätandet? Cortez såg ju mäkta avståndstagande och förvirrad ut under debaclet men det hade hon väl gjort alldeles oavsett får man anta. Är det ett troll så visar min tvekan i frågan vilken djup mental störning jag tilldelar de värsta klimatalarmisterna. Äkta vara gör förstås saken än värre.
Citera
2019-10-08, 20:47
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Seriös fråga. Finns det några riktigt säkra bevis för troll eller äkta vara i utspelet om bebisätandet? Cortez såg ju mäkta avståndstagande och förvirrad ut under debaclet men det hade hon väl gjort alldeles oavsett får man anta. Är det ett troll så visar min tvekan i frågan vilken djup mental störning jag tilldelar de värsta klimatalarmisterna. Äkta vara gör förstås saken än värre.
Inte mer än deras uttalande vad jag sett. Finns det några säkra bevis för att de är antisemiter? Är inte vidare bekant med LaRouche. Skulle de ta på sig något de inte gjort? Jag vet inte. Men det var ett bra framförande och snyggt att hon fick med den svenska professorn.
Citera
2019-10-08, 23:53
Medlem
Kolla på den här intervjun som Nya Tider gör med Tomas Backlund, vice ordförande i Jornalistförbundet om varför han intresserar sig för yttrandefriheten i Afrika men inte i Sverige.

Briljant! Jag lyfter på hatten.

https://m.youtube.com/watch?v=Gn-mMB...ature=youtu.be
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in