2019-01-09, 23:27
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det är oklart vad du försöker argumentera emot. Vad jag säger är att om man har toalettpapper som förklaringsmodell för något så är man en ren haverist. Så vitt jag vet har du inte sagt emot mig där, du uttryckte det ungefär som om ingen kan väl vara så idiotisk, det vore en halmgubbe!, men vi har en trådvän som faktiskt är det. Läs hans inlägg lite noggrannare.

Vidare så är "vinst" inte ett särskilt passande uttryck. Utbildnings/social-industrin får visserligen lön men det är inte ekonomisk vinst (profit) per se som är deras intresse.
Förklaringsmodellen är att en del människor tjänar på mångkulturen och därför har ett intresse av att försvara den och dölja problemen. Vissa verksamheter inom näringslivet, banker och så vidare kan tjäna mycket pengar. Folk inom offentliga verksamheter hålls sysselsatta. ”Journalister” kan fortsätta sin propaganda och så vidare.

För att uttrycka det ännu enklare så drivs mångkulturen av olika människors egoistiska intressen. Dessa människor skiter i om det är skadligt för landet som helhet. Är det svårt att förstå?
Citera
2019-01-10, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Förklaringsmodellen är att en del människor tjänar på mångkulturen och därför har ett intresse av att försvara den och dölja problemen. Vissa verksamheter inom näringslivet, banker och så vidare kan tjäna mycket pengar. Folk inom offentliga verksamheter hålls sysselsatta. ”Journalister” kan fortsätta sin propaganda och så vidare.

För att uttrycka det ännu enklare så drivs mångkulturen av olika människors egoistiska intressen. Dessa människor skiter i om det är skadligt för landet som helhet. Är det svårt att förstå?

Det finns gott om folk som faktiskt tror på vad de själva säger (exempel på Expressen-skribenter som tänkt om lite grann finns i tråden). Detta är det rödaste pillret av dem alla, det som är svårast att svälja. Att det på sätt och vis gynnar dem personligen på olika sätt hjälper till.
Citera
2019-01-10, 00:00
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Socialt konservativa och ekonomiskt vänster/mitten saknar politiska företrädare i vårt land. S har övergivit dem. SD täcker delvis upp, såklart, men problemet är att de borgerliga, också, har stympat sig i den armen, särskilt C och M. Varför skall konservatism innebära frihandel och massinvandring? Varför skall socialdemokrati innebära frihandel och massinvandring?

En av få sossar som inser att han befinner sig i den övergivna kvadranten är Stig-Björn Ljungren. Han förutspår att 2019 blir vredens år.
Ansamlingen av många små förolämpningar är en underskattad politisk kraft. Det är ofta de små irriterande detaljerna i vardagen som till slut får bägaren att rinna över och människor att byta uppfattning. Därför leker staten med elden när den fattar beslut som snarare trakasserar medborgarna än stärker samhället.

[...]

Det kan vara skärpta amorteringskrav för bostadsköp, samtidigt som vi ser hur andra får sitt boende levererat på silverfat, nya galna parkeringsbestämmelser och en konstant brist på parkeringsplatser, krav på smartphone för att kunna parkera, svårigheten att använda kontanter, tåg som systematiskt slutat gå enligt tabellen, politiker som inte klarar av att bilda regering, hantverkare som inte kommer i tid.
Det kan vara ungdomsligor som hänger på stan, böneutrop och burkor, regelbundna skjutningar, för mycket att göra på jobbet samtidigt som latmasken i bekantskapskretsen ordnar en förlängd sjukskrivning, Metoo-skandaler (antingen i sig, eller för att de gör folk nervösa för vad de ska våga säga och göra), tiggarna utanför affärerna, bråk om luciatågen, mediernas underrapportering av brottslingars etnicitet, censur av Kalle Anka på julafton, usla pensioner, vårdköer, stenkastning mot blåljuspersonal, dieselbilar som plötsligt ses som miljöförstörare i stället för som förr: subventionerade miljöräddare.
Det kan vara hot mot sjukvårdspersonal, Annie Lööfs piruetter, att tvingas kryssa i en ”jag accepterar”-ruta vid varje besök på en hemsida, förföljelsen av snusare, köttfria måndagar, folk som inte står till höger i rulltrappan, telefonköer på 39 minuter hos myndigheter eller företag som inte har en ”Jag vill bli uppringd”-funktion, bussar som slutar kolla biljetterna eftersom chaufförerna blir hotade, idioter på badhuset som duschar med badkläderna på, idioter som pratar högt i mobiltelefon på allmänna transportmedel, idioter som inte blinkar i rondeller, idioter som tillverkar påslakan utan hål i hörnen.
Det kan vara bankernas ohemula vinster, att Greider får vara med i radio och TV hela tiden, huliganer på fotbollsläktaren, att sjukvården skickar kallelser med snigelpost om när de förväntar sig att vi ska vara där, TV-kanaler som tillåter kockar som använt halvnakna kvinnor i reklam att delta i program – eller att sekundärkränkta fåntrattar ens orkar klaga på sådant.
https://timbro.se/smedjan/teorin-om-...nas-betydelse/

Sverige behöver en femstjärnerörelse. Vänsterpopulister, var är ni?

Den gode Ljunggren har definitivt sina lysande stunder. Det här var en sådan, hans 41 teser om medialogiken en annan.
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

En och annan vänsterpopulist in spe kan tänkas ha gästat Antipodden för intressanta samtal. Jens Ganman är ett givet exempel:
https://www.youtube.com/watch?v=uEK87jQ0UhY

Lars Åberg ett annat:
https://www.youtube.com/watch?v=X4l68lbthUA

Boris Benulic har varit vänster men har väl bytt sida nu. Eller så tillhör han de vilsna vänstersjälar som velar. Libertariansk marxist, kallar han sig, precis som Alexander Bard. Intressant hur som helst:
https://www.youtube.com/watch?v=0HKZ3qCfPrY

Alexander Bard själv är för tillfället företrädare för Medborgerlig Samling, men som libertariansk marxist är det väl inte helt osannolikt att klivet till populismvänster kan komma att tas:
https://www.youtube.com/watch?v=Y1WqYKy7sZw

Vänsterpopulism torde i allt väsentligt vara synonymt med konservativ vänster.
Citera
2019-01-10, 00:06
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det finns gott om folk som faktiskt tror på vad de själva säger (exempel på Expressen-skribenter som tänkt om lite grann finns i tråden). Detta är det rödaste pillret av dem alla, det som är svårast att svälja. Att det på sätt och vis gynnar dem personligen på olika sätt hjälper till.
Ja, men givetvis. Människor och livet är inte statiskt. Människor utvecklas, lär sig, anpassar sig till nya förhållanden och så vidare.

EXAKT VAD är det du vill tillföra tråden? Försök att förklara tydligt så att även jag kan förstå. Tack.
Citera
2019-01-10, 00:15
Medlem
Citat:
Ja, men givetvis. Människor och livet är inte statiskt. Människor utvecklas, lär sig, anpassar sig till nya förhållanden och så vidare.

EXAKT VAD är det du vill tillföra tråden? Försök att förklara tydligt så att även jag kan förstå. Tack.

Diskussionsämnet nu har varit frasselitos ekonomiska haveristteorier. Jag tycker att det finns ett värde i att värdelösa teorier stampas sönder. Tänk tanken att folk på allvar skulle konfrontera ICA-handlare med att de bombat Mellanöstern för att få invandring så att de kan sälja mer toalettpapper...
Citera
2019-01-10, 00:34
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Diskussionsämnet nu har varit frasselitos ekonomiska haveristteorier. Jag tycker att det finns ett värde i att värdelösa teorier stampas sönder. Tänk tanken att folk på allvar skulle konfrontera ICA-handlare med att de bombat Mellanöstern för att få invandring så att de kan sälja mer toalettpapper...
Det är inga haveristteorier – det är sakliga resonemang. Det är du som gör groteska halmgubbar. Antingen är du extremt dum eller så vill du bara störa forumet. Du håller på med samma jävla trams i tråd efter tråd.

Mångkulturen är ett stort affärsområde och medieområde som sysselsätter mängder av människor. Om det är människor som drivs av idealism eller girighet spelar ingen roll när det gäller konsekvenserna. Det är människor som sätter sitt eget intresse före nationens intresse.

Vidare är detta ett diskussionsforum. Om du hela tiden vill ”stampa sönder” det som andra människor uttrycker kanske en psykiatrisk klinik är ett bättre forum för dig.

VAD är dina EGNA åsikter och förklaringar till medieklimatet i Sverige när det gäller mångkulturen?
Citera
2019-01-10, 00:45
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Jag tycker att det finns ett värde i att värdelösa teorier stampas sönder.

Du begriper ju inte ens vad som skrivs när man förklarar det i lavemangresonemang en femåring skulle begripa. Eller, rättare sagt, du låtsas inte begripa. Lite tröttsamt kan jag tycka.

Du måste vara den ende i världshistorien som inte bara låter bli att ställa dig frågan "cui bono", du slår bort den och säger "det spelar ingen roll, och ställ inte frågan igen"

PAY NO ATTENTION TO THE MAN BEHIND THE CURTAIN!
Citera
2019-01-10, 00:47
Medlem
Citat:
Det är inga haveristteorier – det är sakliga resonemang. Det är du som gör groteska halmgubbar. Antingen är du extremt dum eller så vill du bara störa forumet. Du håller på med samma jävla trams i tråd efter tråd.

Du har inte läst hans inlägg tillräckligt noga. Det är inga halmgubbar det handlar om och just eftersom det inte är det så bör hans dravel inte få stå oemotsagt.

Citat:
Vidare är detta ett diskussionsforum. Om du hela tiden vill ”stampa sönder” det som andra människor uttrycker kanske en psykiatrisk klinik är ett bättre forum för dig.

VAD är dina EGNA åsikter och förklaringar till medieklimatet i Sverige när det gäller mångkulturen?

För all del, diskussion är ett bättre ord. Om du är intresserad så kolla inläggshistorik.
Citera
2019-01-10, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Du begriper ju inte ens vad som skrivs när man förklarar det i lavemangresonemang en femåring skulle begripa. Eller, rättare sagt, du låtsas inte begripa. Lite tröttsamt kan jag tycka.

Du måste vara den ende i världshistorien som inte bara låter bli att ställa dig frågan "cui bono", du slår bort den och säger "det spelar ingen roll, och ställ inte frågan igen"

PAY NO ATTENTION TO THE MAN BEHIND THE CURTAIN!

Det finns ingen bakom gardinen. Allt sker helt öppet. Du har som sagt inte läst frasselitos haveristteori tillräckligt noga, läs mina svar till dig också.
Citera
2019-01-10, 00:55
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Det finns ingen bakom gardinen. Allt sker helt öppet. Du har som sagt inte läst frasselitos haveristteori tillräckligt noga, läs mina svar till dig också.

Seså, besvara nu frågan på vem som gör vinst på ditt oavbrutna sprutande av fekalier. Tips: det är det enda av mina inlägg du inte svarat på.
Citera
2019-01-10, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Seså, besvara nu frågan på vem som gör vinst på ditt oavbrutna sprutande av fekalier. Tips: det är det enda av mina inlägg du inte svarat på.

Läs noggrannare, sista stycket här: (FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?
Citera
2019-01-10, 01:02
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du har inte läst hans inlägg tillräckligt noga. Det är inga halmgubbar det handlar om och just eftersom det inte är det så bör hans dravel inte få stå oemotsagt.

För all del, diskussion är ett bättre ord. Om du är intresserad så kolla inläggshistorik.
Jag har givetvis läst historiken – det är därför jag är trött på ditt ständiga tramsande.

Jag tycker du ska jämföra faktiska förhållanden med trådstarten. Det är intressant att göra med facit i hand.

Sjuklövern med en kontrollerad opposition från SD i symbios med medierna är en lysande konstruktion för samvetslösa människor som vill driva sina agendor och sko sig själva. Det finns massor av pengar att tjäna för den som vill. Den som vill vara ”god” kan vältra sig i ”godhet”. Och medierna har massor av material för lättproducerad ”journalistik”. Ingen vill väl slakta guldkalven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in