Citat:
Ursprungligen postat av
Edgerton
De ”ociviliserade vildarna” i Asien vinner det ekonomiska och tekniska kriget. Kina är ledande (
https://www.youtube.com/watch?v=l_qr-4AKM18) och bygger upp modernt försvar. De ”ociviliserade vildarna” i Afrika, Latinamerika och Asien vinner det demografiska kriget. De har alltid varit starkare och mer intelligenta än oss. Det handlar inte längre om ”inter-etniska” krig som under prehistorisk och historisk tid. Det handlar om civilisationernas krig. Västerlandets tid är på väg att nå sin ända. Inte på grund av att västerlandet inte har kunnat försvara sig men på grund av att folket medvetet och givit sitt stöd till en elit som vill se vår civilisations slutgilltiga död. På medeltiden exploaterades bondebefolkningen av en vit aristokratisk elit. Juden var elitens mellanhand och när det slog fel så pekade eliten på juden.
Senare exploaterade kapitalisterna folket. En del i västerlandet försvarade sig med reaktionära, konservativa och frihetliga rörelser men de förlorade slutligen 1945. Mycket på grund av det amerikanska inflytandet. Liberalismens högborg. Antagligen den mest destruktiva ideologin någonsin skapats av människan. Den omgivande världen har lärt sig från den vita mannens misslyckanden, dumhet, girighet, brutalitet, korrupthet, egoism, och illvilja. De kommer inte gå vårt öde till mötes. Den här gången står vi inte inför inter-etnisk konflikter. Vi står inför en värld där de omgivande civilisationerna kommer köra över oss – inte för att de har den styrkan men för att våra folk här i väst vill detta. Vi har förlorat vår vilja till att leva och frågan är om vi någonsin har haft den. Vita kommer ändå leva kvar inom Europas framtida folk. Visst, vi kommer bara vara en DNA-sträng i framtidens folk men på det sättet kommer vi leva. Det är utan tvekan sorgligt men oundvikligt. Det är vår plikt att göra motstånd mot det oundvikliga.
Det är också vår plikt att säga det som det är. Vårt slutgiltiga etniska, religiösa, politiska och ekonomiska fall står skrivet. Vi skall inse att det är över precis som Sparta vid Thermopyle men vi skall ändå fortsätta att slåss tills vi försvinner och går under – vilket inte är under vår livstid men om många hundra år. Det är något tragikkomiskt när de svarta männen skickades över till Afrika på slavskepp drivna av judar och vita män. Om ett par hundra år kommer de dominera västvärlden tillsammans med alla andra folk som den vita mannen byggt sin civilisation på. De är den nya eliten. Den vita amerikanen, svensken, norrmannen, fransmannen, greken, italienaren, islänningen och nederländaren har alla fått som de vill. De har medvetet agerat för slå sönder sin egen civilisation. Vi har inte mer rätt till den här delen av världen än afrikaner, asiater eller amerindianer precis som afrikaner, asiater och amerindianer inte har mer rätt till vad som är deras. Det finns ingen objektiv moralitet eller ”rätt till något”.
Om du vill ha något måste du ta det och när du tagit det måste du försvara det med både list och ultra-våld. Detta är grunden i den realistiska skolan (
https://en.wikipedia.org/wiki/Realis...onal_relations) ). Vår västerländska elit har istället valt att ge bort det som är vårt till främmande folk. Det har gjort så att vår elit har kunnat bli rika. Vårt folk har förlorat på det men nästan alla har accepterat sitt eget förfall på ett nästan stoiskt sätt. Antagligen gick prehistoriska folk i Europa under på samma sätt. En girig och kleptomanisk elit och en nihilistisk folkstam. Till slut kunde främmande folk etablera ett brohuvud in i folket och sedan ta över det. Det var så vita män besegrade indianerna. De utnyttjade deras Indianens egen girighet, dumhet och okunskap. Många amerindianer överlevde dock. Skillnaden mellan dem och oss är att fienden inte är afrikaner, muslimer, kineser, araber eller någon annan. Det är vår egen elit som drivs av ett blint hat mot det egna och anser att det är deras rätt att exploatera oss och ersätta oss med andra folk som de föreställer sig kan kontrollera. De främmande folken ”spelar med” och bildkar sin tid. Det gör ont, och kommer jag plikttroget fortsätta att bekämpa det oundvikliga men accepterar att vår tid som civilisation snart är förbi.
Tyvärr pekar mycket på att vår civilisation håller på att gå under, det kan du ha rätt i men jag är mer tveksam till att övriga världen skulle gynnas av detta, utan att vara ekonom så påstår jag att världsekonomi inte är ett nollsummespel. Bara för att ett land eller världsdel stagnerar, konkar eller går under så innebär inte det att ett annat land eller världsdel kan berika sig, "stiga i rang" eller blomstra ekonomiskt.
Här tolkar jag dig säkert fel men det låter lite på dig ungefär som vissa svenskar gör när när de jämför Sverige med "utlandet". Rätt många invandrare jag har hört på brukar också göra så, de ställer Sverige å ena sidan mot "utlandet" å andra sidan men så är det ju inte världen består ju av en massa olika "utländer" som är totalt olika var för sig, vårt land är en pusselbit bland andra pusselbitar.
Samma med västerlandet, vi kan inte ställa västerlandet mot resten av världen på det sättet (vilket jag inte påstår att du gör...fast kanske liiite!)
Vår kommande kollaps tror jag blir en katastrof även för resten av världen, kanske, kanske Kina med grannar kan ta vår plats som en ekonomisk motor om vi försvann. Dock är jag inte säker på detta eftersom den rovkapitalism som präglar kina undrar jag om det är möjligt att kunna driva med framgång under en längre tid, orättvisorna och förtrycket måste säkert ständigt ökas för att hålla den vid liv och det tror jag inte är hållbart hur duktiga och smarta dessa länders medborgare än är.
Jag kan givetvis ha totalt fel om Kinas framtid, men man ska väl komma ihåg att hela den kinesiska framgången på ett sätt bygger på stöld eller vår naivitet eller hur? Man har tagit vår framgångsrika kapitalism och kört den utan hjärta och empati.
Afrika då?
Nej, de kommer inte att komma någon vart ekonomiskt utan att ett mirakel skulle ske, kulturen är helt enkelt inte kompatibel med storskalig ekonomisk framgång.
Först en anekdot, på mitt jobb finns en väldigt arbetssam och duktig afrikansk man som jag klickar ganska bra med, antagligen pga min fördomsfulla karaktär, jag har fått mycket nyttig och skrämmande info om olika afrikanska diasporors agerande i vårt land ifrån honom, mina godare och mer toleranta kollegor har dock svårare för att acceptera hans annorlunda tankesätt och åtbördor.
Nåväl, en dag fick han veta att en annan kollega var klasskamrat med en i landet mycket högt uppsatt persom som dessutom hade blivit nära anhörig till en av världens mest framgångsrika och omskrivna idrottsmän.
Då frågade vår afrikanske vän ivrigt om kollegan inte hade ringt och tiggt eller snarare krävt pengar av sin klasskamrat och han blev mycket förvånad när svaret var ett självklart nej.
I mitt land skulle minsann alla som kände en sådan rik person kräva att få en del av kakan förklarade han lite upprört. Bara en anekdot men nog en viktig förklaring till att Afrika aldrig tycks lyckas.
Hörde nämligen för ett antal år sedan ett radioprogram om just detta där bla en framgångsrik afrikansk entreprenör förklarade svårigheten med att driva företag med just detta.
Så fort någon tjänar en hacka så kommer hela släkten och byn och kräver en del och det gär inte att neka utan att bli utskämd, detta gör att ingen är motiverad att göra det lilla extra för att lyckas, att just han lyckades berodde på att just hans föräldrar var så annorlunda och bröt med den normen.
Detta avspeglas även i arvsystemet fick man vidare veta, hade någon ett företag så skingrades allt vid arvskiftet.
Var det en lastbilsägare som dog så skulle alla ha sin del av lastbilen som då skruvades sönder och fördelades ut till släkten istället för att fortsätta att dra in pengar till någon lämpad efterträdare.
Ta dessutom gärna del av Patrik Engellaus erfarenhet av afrikansk kultur och hur den skiljer sig ifrån vår arbeta och göra rätt för sigkultur.
Mellanöstern, vars hela framgång bygger på sin oljetillgång och västs välvilja att faktiskt generöst betala för oljan istället för att bara ta den vilket hade varit hur enkelt som helst.
Inte så kul att förlita sig på att kineserna skulle vara lika gentlemannamässiga när vi är ute ur leken.
Dessutom plågas de av islam som lägger en hämsko över allt.
Sydamerika...nja, motsättningar och brist på tillit mm mm, dessutom brottas till exempel Brasilien med samma problem som västvärlden, ja, faktiskt skulle jag absolut räkna in hela Sydamerika till västvärlden så de sitter i samma båt som vi.
Oj, det blev väl för långt det här?
Kort sagt, vår kollaps skulle nog bli allas kollaps. Dessutom är vår eventuella kollaps inte en naturlig kollaps som beror på att vi har blivit omsprungna av en mer utvecklad civilisation utan en konstruerad kollaps beroende på hybris och lättsinne hos våra styrande.