2019-05-14, 10:29
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Resultatet är konkreta samhällsproblem och det är dessa problem som måste angripas. Att älta om judar är bara kontraproduktivt i nuläget.

Men vad är problemet? Egentligen?

Är inte problemet att de som är utsedda av folket i fria demokratiska val inte genomför folkviljan?
Alla underökningar har visat att folkviljan inte vill ha stor invandring. Ändå genomförs den.
Det jag menar är att problemet EGENTLIGEN inte är migrationen utan demokratiunderskottet.

Dvs någons åsikter är mer värda än flertalets. Angriper vi inte orsaken till det problemet kommer vi aldrig kunna åtgärda konsekvenserna av det egentliga problemet. Och tids nog kommer ytterligare konsekvenser av detta demokratiunderskott.

Vi landar i att medierna, som inte är demokratiska, har en otillbörlig stor påverkan på framförallt de folkvalda, men också på väljarna. Går man igenom hur ägarstrukturen för medierna i Sverige och västvärlden generellt och var de har sina politiska sympatier och agendor blir i alla fall jag orolig för otillbörlig påverkan, ja rent av en kontinuerlig påverkanskampanj av episka dimensioner.

Det är problemet. Konsekvensen är mångkultur.
Citera
2019-05-14, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Ditt exempel om strålkastarljuset är intressant då det ju beskriver svensken som ett djur i mänsklig skepnad, vilket gojen likt av en händelse definieras som i den judiska toran. På tal om djupet av indoktrinering är det träffande.

Men precis som Paludan vände på nazistanklagelsen genom att säga "nej, men du är en nazist", så kan man ju vända rasistkortet med "ja men, är inte du rasist?" Det hade varit en bättre strategi för SD än "jo, men vi ska bättra oss genom att införa nolltolerans".

Då ska jag förbättra det genom att liksom Sigmund Freud konstatera att ibland är en cigarr bara en cigarr.

Men tyvärr. För mig är inte rasistkortet desarmerat ännu.
Citera
2019-05-14, 10:43
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Men vad är problemet? Egentligen?

Är inte problemet att de som är utsedda av folket i fria demokratiska val inte genomför folkviljan?
Alla underökningar har visat att folkviljan inte vill ha stor invandring. Ändå genomförs den.
Det jag menar är att problemet EGENTLIGEN inte är migrationen utan demokratiunderskottet.

Dvs någons åsikter är mer värda än flertalets. Angriper vi inte orsaken till det problemet kommer vi aldrig kunna åtgärda konsekvenserna av det egentliga problemet. Och tids nog kommer ytterligare konsekvenser av detta demokratiunderskott.

Vi landar i att medierna, som inte är demokratiska, har en otillbörlig stor påverkan på framförallt de folkvalda, men också på väljarna. Går man igenom hur ägarstrukturen för medierna i Sverige och västvärlden generellt och var de har sina politiska sympatier och agendor blir i alla fall jag orolig för otillbörlig påverkan, ja rent av en kontinuerlig påverkanskampanj av episka dimensioner.

Det är problemet. Konsekvensen är mångkultur.
Ja, men VAD vill du göra åt det då? Privata medier är fria att agera hur de vill. Public service är däremot författningsreglerad verksamhet – det är något helt annat.

Och det är givetvis INTE medierna som styr politiken och statsapparaten. Det är enskilda människor som livnärs av skattemedel som skapar problemen. Det duger INTE att skylla på privata medier.
Citera
2019-05-14, 10:49
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Problemet är att det är en hypotes som vare sig kan bekräftas eller falsifieras i nuläget. Det är spekulationer som är ointressanta i praktiken eftersom det är resultatet som är det intressanta. Resultatet är konkreta samhällsproblem och det är dessa problem som måste angripas. Att älta om judar är bara kontraproduktivt i nuläget.
Det är inte spekulationer utan bekräftas i såväl realpolitik som en lång rad uttalanden av judiska intressenter. Att upplysa om en sådan sak är inte kontraproduktivt men att inte upplysa om det är kontraproduktivt. Personligen tror jag att invändningar som de du vädrar här handlar om helt andra saker.
Citera
2019-05-14, 10:56
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det är inte spekulationer utan bekräftas i såväl realpolitik som en lång rad uttalanden av judiska intressenter. Att upplysa om en sådan sak är inte kontraproduktivt men att inte upplysa om det är kontraproduktivt. Personligen tror jag att invändningar som de du vädrar här handlar om helt andra saker.
Se mitt svar ovan till longbow4y. HUR menar du att ”judefrågan” kan användas på ett konstruktivt sätt i mediakriget för att försöka hitta lösningar på de problem som finns? Hittills har det ju inte lyckats. VAD vill du göra för att det ska kunna lyckas bättre framöver?
Citera
2019-05-14, 11:02
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Då ska jag förbättra det genom att liksom Sigmund Freud konstatera att ibland är en cigarr bara en cigarr.

Men tyvärr. För mig är inte rasistkortet desarmerat ännu.
Förbättra vad menar du? Det är en utmärkt liknelse av personer som approprierat en judisk självbild. Men för att återknyta detta till frågan om problemlösning, hur löser vi problemet med att folk saknar bollar?
Citera
2019-05-14, 11:07
Citat:
Förbättra vad menar du? Det är en utmärkt liknelse av personer som approprierat en judisk självbild. Men för att återknyta detta till frågan om problemlösning, hur löser vi problemet med att folk saknar bollar?

Folket med "bollarna" är de samma som mjölkar systemet för allt vad tygeln håller och då är det inte Judarna jag menar. Bara för att du inte märker något är inget bevis för att det sker.

Det är inget nytt fenomen där sektledare berikar sig på sektmedlemmar.

Citera
2019-05-14, 11:21
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Se mitt svar ovan till longbow4y. HUR menar du att ”judefrågan” kan användas på ett konstruktivt sätt i mediakriget för att försöka hitta lösningar på de problem som finns? Hittills har det ju inte lyckats. VAD vill du göra för att det ska kunna lyckas bättre framöver?
Vadå inte lyckats? Det var väl senast på 30-talet som medvetenheten kring judefrågan var så hög som den är idag. Mycket tack vare internet varför de nu agerar för att inskränka yttrandefriheten. Konkreta lösningar har presenterats i såväl tråden som Sveriges Riksdag, senast i motion av Anna Hagwall. Det handlar om att systematiskt kräva upplösning av det judiska maktmonopolet, helt enkelt.
Citera
2019-05-14, 11:28
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Folket med "bollarna" är de samma som mjölkar systemet för allt vad tygeln håller och då är det inte Judarna jag menar. Bara för att du inte märker något är inget bevis för att det sker.

Det är inget nytt fenomen där sektledare berikar sig på sektmedlemmar.

Nu var det inte skattefifflare som jag tänkte på utan personer som Rasmus Paludan, Jeff Ahl och Simon Lindberg mfl. Alltså den sortens politiska ledare som inte ryggar tillbaka som skrämda djur när någon säger "rasist".
Citera
2019-05-14, 11:49
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Sverigedemokraterna avslutade helt nyligen sitt försök att skapa en mer högstämd och finkulturell kanal. Den kallades Samtiden. Uppenbarligen lyckades den inte dra till sig tillräckligt intresse och besökare.

Men varje problem förtjänar att granskas ur flera vinklar. Trådbekantingen Malcom K skrev härförleden ett försök till klassanlys av den nya vänsterliberala klass som uppstått som man kan kalla Transferiatet i tidskriften Axess. Här är slutet, men den förtjänar faktiskt att läsa i sin helhet.

https://www.axess.se/magasin/default...4#.XNmJXfZuKUk

Den nya klassen Transferiatet har tidigare diskuterats i tråden och min uppfattning är att det ligger mycket i analysen att det finns en vänsterliberal klass som omfattar mycket av den urbana medelklassen som bl.a karakteriseras av att de hyser ett så intensivt förakt så att det gränsar till klasshat mot sina mindre urbana landsmän att de med brått mod importerar vad de hoppas kan vara en ny underklass som ska stödja dem framledes (och utföra skitjobben åt dem). De lever bl.a. av ideologiproduktion i syfte att gynna makthavarna som numera är helt beroende av denna klass och de röster som den kan trumma fram åt dem.

Edit: Tror att om man något tillspetsat tänker på Hunger Games filmerna så kommer man en bit på väg för att se på hur stora delar av Transferiatet ser på merparten av Sverige. Att det kommer en ny spännande etnisk crossover restaurang i kvarteret är fan så mycket mer engagerande än att det finns förlossningsvård i Västerbottens inland. De djävla otvättade bönderna där röstar antagligen ändå bara på SD eller något.
Sent om sider har jag läst Malcom Kyeyunes artikel. Jag fastnade speciellt för följande på slutet:
Snarare kommer denna nya klasspolitik att för första gången självmedvetet och ogenerat bejaka den moderna vänsterns sanna klassbas: studenter, tjänstemän, akademiker, journalister, NGO-anställda; kort sagt, den brokiga men växande skara människor som definieras inte av att de säljer sin arbetskraft till ägare av produktionsmedel, utan deras totala beroende av statlig beskattning och statliga transfereringar för att kunna reproducera sig själva som klass.
https://www.axess.se/magasin/default...4#.XNqHU2Z7mHt

Kanske läser jag artikeln med en viss bias men jag uppfattar att egoism och egennytta är drivkraften för dessa människor. Det är i varje fall min erfarenhet.

En klass av skattelivnärda självgoda egoister bildar en ny härskarklass i Sverige. Jag tycker att vi har kommit väldigt långt på den vägen. Det förklarar också alla de problem som finns. De ansvariga skiter i landet och folket vill bara skapa egennytta och driva det som de själva vill driva. ”Transferiatet” är en mycket bra benämning.

Vidare, som redan påtalats i tråden finns Samtiden kvar. Synd att sajten inte lyckats få större genomslag. https://samtiden.nu/
Citera
2019-05-14, 11:53
Medlem
Citat:
Nu var det inte skattefifflare som jag tänkte på utan personer som Rasmus Paludan, Jeff Ahl och Simon Lindberg mfl. Alltså den sortens politiska ledare som inte ryggar tillbaka som skrämda djur när någon säger "rasist".

Vi ser den här frågan från olika vinklar. Som jag uppfattar det så önskar du att så många ledande offentliga personer (politiker) ska våga köra syna och höja taktiken att den vänsterliberala sidan helt enkelt slutar försöka dra rasistkortet i tid och otid. De ledande personerna ska göra så att svensken vågar låta bollarna trilla ned.
Citera
2019-05-14, 11:55
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ja, men VAD vill du göra åt det då?

Du håller alltså med om problemformuleringen?

Men ställer mig till svars för att jag inte har en lösning som passar dig?

Då måste jag fråga dig VAD vill du göra åt det problem som du uppenbart håller med om existerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in