2019-07-09, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det här tycker jag är lite intressant med er counterjihadister. Ni räknar upp saker som muslimer gör som är dåligt, där de måste "hållas kort". Ofta ser det ut som din uppräkning. De två första sakerna drabbar andra muslimer, den tredje judar. Ni pratar aldrig om saker som jag tycker är de värsta grejerna med muslimer och araber: Att de begår en jävla massa brott av alla sorter som skadar svenskar, att de ljuger, luras och skapar ett samhälle där man inte kan lita på folk, att de är hänsynslösa och respektlösa rent allmänt i sitt beteende osv osv.

Jag tror aldrig att vi kan förstå varandra riktigt. Liksom, vad muslimer tycker om judar, vad de har för "värderingar" eller hur de agerar mot andra muslimer är låååångt ner på min lista över "problemen med muslimer", men alltid högst på era listor. Det är skillnaden mellan nationalister och liberaler. Vi ser fortfarande Sverige som ett svenskt land, och reagerar instinktivt på saker som skadar svenskar, ni ser Sverige som ett potentiellt demokratiskt lyckorike för individer som frigjort sig från alla identiteter, och reagerar instinktivt mot allt som hindrar den utvecklingen.

Jag ger mig inte in i diskussionen mellan dig och HepCat då jag inte har mycket att erbjuda. Dock utifrån ditt inlägg citerar jag Ann Heberlein.

Citat:
Sverige befinner sig i en våldsam förändring, och jag tycker inte om det jag ser. Att tvära kast, revolutioner och snabba förändringar inte är eftersträvansvärda är en konservativ sanning. Länder, kulturer och samhällen är inte statiska och aldrig färdiga – men förändringar bör växa fram i ett hanterbart tempo, organiskt och naturligt. Den förändring vårt land är stadd i sker i sådan hastighet att varken lagstiftning eller infrastruktur hänger med. Sverige har växt, okontrollerat, och fortsätter att växa.

Citat:
På kort tid har befolkningen ökat kraftigt. Det har lett till bostadsbrist, köer i vården, kraftigt ökade utgifter för ekonomiskt bistånd och andra bidrag, för att nämna något. En ny kriminalitet växer fram, med brott som inte ens fanns i vår vokabulär och knappt i vår lagstiftning för några år sedan – angrepp på brandmän och ambulanspersonal,*home invasions, överfallsgruppvåldtäkter. Det är det som angår mig.

Så sant så sant. Det angår mig också. Faktiskt det enda skulle säga. Nedan det som jag far efter som kommentar till dig.

Citat:
Varför angår det inte våra politiker? Det här är mitt liv, min vardag och min oro. Ingen av de partiledare som talat från Almedalsscenen talar om det som berör mig, det som handlar om mitt liv, om min trygghet, om min oro. De talar om förorten, om hedersvåld, och om rasism. Det är inte mitt liv. Jag är inte ointresserad av varken hedersvåld eller rasism: Men det är inte mitt liv.

Nej, vad har invandrarförorter och hedersvåld för bäring på mitt liv och min vardag? Noll. Zero. Nada. Saker som ligger "låååångt" ned på min lista över vad som bör prioriteras i landet.

Bara som ett exempel i mängden ett debattinlägg från vår s.k jämställdhetsminister.

Citat:
Varje människa har rätt att få leva i frihet och ha makten över sitt eget liv. Trots det finns uppskattningar om att cirka 100 000 ungdomar i Sverige begränsas i sin vardag på grund av hedersnormer. Det kan handla om att inte få delta i aktiviteter eller träffa kompisar, riskera att giftas bort mot sin vilja eller att utsättas för könsstympning.

Arbetet mot hedersrelaterat våld och förtryck är en mycket prioriterad fråga för regeringen och för mig som jämställdhetsminister och miljöpartist. Vi behöver ett starkt förebyggande arbete som bekämpar roten till problemet – hedersnormerna – i syfte att förändra attityder och beteenden.

Hon är alltså avlönad i enda syfte att dränera landet på resurser som borde gå till svenskar men som istället går till invandrare. Ingenting hon någonsin gör har eller kommer att få någon effekt på min tillvaro. Varför ska jag behöva vara med och sponsra skit som överhuvudtaget inte berör mig personligen och, än värre, aldrig kommer mina landsmän till godo? Hela upplägget för departementet är att aldrig bidra till en förbättrad miljö för svenskarna, bara för invandrarna (inte för att det s.k jämställdhetsarbetet kommer göra någon skillnad men ändå). Dylika frågor ligger " låååångt" ned på prioriteringslistan för alla normala människor.

Avslutningen från Heberlein har väl ingen några invändningar mot?

Citat:
Jag är trött på poserande politiker som kråmar och ståtar med sina vackra värderingar men i grunden tycks vara helt ointresserade av hur vi som lever i det här landet har det, vad vi talar om och tänker på, vilken oro som håller oss vakna på nätterna: Det som angår oss. Jag är trött på självföraktande, självutplånande människor som kröker rygg och accepterar att både de och deras barn förvandlats till villebråd. Jag är trött på den hycklande altruismen. Jag är trött på den bristande självrespekten. Det är jag och mina vänner, den föraktade och bespottade medelklassen, som bär det här landet.

https://annheberlein.com/2019/07/06/det-som-angar-mig/
Citera
2019-07-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det här tycker jag är lite intressant med er counterjihadister. Ni räknar upp saker som muslimer gör som är dåligt, där de måste "hållas kort". Ofta ser det ut som din uppräkning. De två första sakerna drabbar andra muslimer, den tredje judar. Ni pratar aldrig om saker som jag tycker är de värsta grejerna med muslimer och araber: Att de begår en jävla massa brott av alla sorter som skadar svenskar, att de ljuger, luras och skapar ett samhälle där man inte kan lita på folk, att de är hänsynslösa och respektlösa rent allmänt i sitt beteende osv osv.
En bra poäng, vårt land, folk och värderingar är inte anpassade för att hantera dessa avarter men lik förbannat startar utredning på utredning för att fastställa faktum. Vi har att göra med skitfolk som till och med lyckas dubbelblåsa två statliga myndigheter utan att blinka, finns inget som berättigar att behålla dessa element inom landets gränser. Att använda sin religion in absurdum och minoritetsstatus är bara ett sätt för att få blickarna riktade åt annat håll än det dom är här för, att våldta och plundra folket och dess tillgångar.

https://www.expressen.se/ledare/satt...-skattefusket/

Dahlbergskan kan väl ta i lite mer när hon kan gömma sig bakom en opersonlig ledartext. Ös på för fan och säg som det är i stället.
Sekretessregler måste anpassas för att hindra bidragsbedragare och skattefuskare.

Till Skatteverket redovisade man färre kunder än man haft, de fick betala med swish utanför bokföringen. Till Försäkringskassan redovisade man många fler, ibland helt påhittade patienter, och dyra behandlingar som inte genomförts.
Citera
2019-07-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Jag rekommenderar alla tråddeltagare att läsa Solzjetnitsyns bok "200 år tillsammans" som behandlar judarnas samexistens med ryssar från det att Katarina den stora släppte in dem i Ryssland 1791 fram till nutid. Den skildrar på ett exemplariskt sätt hur sårbart ett samhälle blir när stora grupper inte vill låta sig assimileras. Boken är klart antijudisk och huruvida författarens kritik mot judarna är rättvis eller inte är mycket svårt att avgöra. Inget europeiskt förlag har velat ge ut boken men jag hittade en engelsk översättning online. https://archive.org/details/Aleksand...0YearsTogether

Det här är ett fenomen som visar att något märkligt pågår. Solzhenitsyn ansågs som en fantastisk författare som var varsam med detaljer och vetenskapligt noggrann med sin bakgrundskontroll. Han fick nobelpris och var allmänt hyllad som en stor författare. Sedan skrev han en bok (som jag inte har läst) om det ryska folkets samlevnad med judar i Ryssland och helt plötsligt så försvann han ut i den stora glömskan.

Likadant var det med Winston Churchill. En till Nobelpristagare som var marinminister under första världskriget och sannolikt hade tillgång till all tänkbar underrättelseinformation som det Brittiska imperiet kunde samla ihop. Han skrev en längre artikel i början av 1920 talet där han konstaterade att den Ryska revolutionen borde betraktas som en judisk statskupp eftersom 80 procent av de ledande revolutionärerna var judar. Samma sak även där. Allt annat kunde Churchill ha rätt om men just den artikeln var fel.
Citera
2019-07-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Jag ger mig inte in i diskussionen mellan dig och HepCat då jag inte har mycket att erbjuda. Dock utifrån ditt inlägg citerar jag Ann Heberlein.

Så sant så sant. Det angår mig också. Faktiskt det enda skulle säga. Nedan det som jag far efter som kommentar till dig.

Nej, vad har invandrarförorter och hedersvåld för bäring på mitt liv och min vardag? Noll. Zero. Nada. Saker som ligger "låååångt" ned på min lista över vad som bör prioriteras i landet.

Bara som ett exempel i mängden ett debattinlägg från vår s.k jämställdhetsminister.

Hon är alltså avlönad i enda syfte att dränera landet på resurser som borde gå till svenskar men som istället går till invandrare. Ingenting hon någonsin gör har eller kommer att få någon effekt på min tillvaro. Varför ska jag behöva vara med och sponsra skit som överhuvudtaget inte berör mig personligen och, än värre, aldrig kommer mina landsmän till godo? Hela upplägget för departementet är att aldrig bidra till en förbättrad miljö för svenskarna, bara för invandrarna (inte för att det s.k jämställdhetsarbetet kommer göra någon skillnad men ändå). Dylika frågor ligger " låååångt" ned på prioriteringslistan för alla normala människor.

Avslutningen från Heberlein har väl ingen några invändningar mot?

https://annheberlein.com/2019/07/06/det-som-angar-mig/

Att göra oro och ångest till en klassfråga är som sagt - problematiskt. Hur definierar Heberlein "medelklassen" på ett sätt som är anständigt eller ens begripligt?

Är det fråga om kläder, mobiltelefoner, fickpengar eller mopeder värda att råna? Ska man bo i villa eller bostadsrätt? Ha postgymnasial utbildning och kunna åtminstone lite om vin och ost? Ett visst inkomstspann?

Är det över- och underklassens hatiska blickar som medelklassifierar de kroppar som ska föraktas och bespottas? Förekommer hetsande kritiska medelklasstudier i akademin? Ja - vem fan har skrivit ett ont ord om "medelklassen" i media?

Vad skiljer i skyddsvärde mellan den "svennehora" med föräldrar som inte hade råd att flytta från hyreslägenheten i förorten och redan för decennier sedan upplevde den vardag i skolan, som tjejen i bostadsrätten först nu erfar?

Man kan absolut vara trött på hycklande och självutplånande, illojalitet och poserande, Anne. Det ansvars- och kärleksfulla är inte att fortsätta osynliggöra och överkoda barns verklighet och föräldrars oro med samma ekonomifixerade abstraktioner som förvandlat dem till enheter och statistik i omänskliga balansräkningar.

Heberlein kommer inte slippa undan anklagelserna om rasistiska hundvisslor, hon har bara kletat en osympatisk, lätt måltavla på sitt resonemang. Det är inte mer rumsrent, bara för att det är vagare, fegare och mer begränsat i sin omsorg.
Citera
2019-07-09, 22:42
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Hur definierar Heberlein "medelklassen" på ett sätt som är anständigt eller ens begripligt?
Det betyder svenskar, om man vill vara begriplig. Precis som "hardworking americans" betyder vita i amerikansk politisk kontext.
Senast redigerad av Tjyvas 2019-07-09 kl. 22:47.
Citera
2019-07-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Det betyder svenskar, om man vill vara begriplig. Precis som "hard working americans" betyder vita i amerikansk politisk kontext.

Ja, det är förstås kod. Och har aldrig hindrat republikanerna för att kallas rasister, långt innan Trump. Eller gjort någon faktisk, vit amerikan tryggare eller vänt någon demografisk trend mot status som hatad minoritet.

En form av "hycklande" och "självutplånande", för att använda Heberleins egna ord.
Senast redigerad av oyto 2019-07-09 kl. 22:52.
Citera
2019-07-09, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
DN skickar fram Margit Silberstein, nu på ledarsidan, för att försöka brunsmeta Ebba och allt tal om "svenska värderingar", svenska högtider osv - eller åtminstone markera att det är "oanständigt" och oacceptabelt att lufta sådana tankar. Silberstein brer ut sig om de högtider hon och hennes familj firar som judar, ropar "Rör inte mina högtider, Ebba!!" (kära nån!), knäpper Ebba på näsan med att kulturella och värdemässiga normer som t ex de tio budorden är judiska och importerade snarare än ursvenska, att Jesus firade judisk Chanukka men inte jul (detta är minst sagt tveksamt och modern judisk Chanukka är definitivt en slags kalkering av julens seder och bruk) osv, Ja, ni har hört det förr.

---

Nästan i förbigående noterar man att Maggan tydligen inte längre jobbar för SVT, hon är i varje fall inte längre kontrakterad där enligt DN. Nu är hon en i Wollos gäng.

Margit Silberstein är pensionerad från SVT. Hon var mycket upprörd över att hon inte fick behålla sin tjänst efter åldersstrecket (som gäller alla).

Av någon outgrundlig anledning får hon göra krönikor i Godmorgon Världen, P1 på söndagar. Hon läser med långrandig ton upp fullständigt meningslösa krior om svensk politik. Hon tycker tydligen att just hennes personliga åsikter om saker och ting ska spridas åt folket. Hon har inget att tillföra för hon har inte längre någon inside information och är usel på analyser också.
Citera
2019-07-09, 23:32
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
DN skickar fram Margit Silberstein, nu på ledarsidan, för att försöka brunsmeta Ebba och allt tal om "svenska värderingar", svenska högtider osv - eller åtminstone markera att det är "oanständigt" och oacceptabelt att lufta sådana tankar. Silberstein brer ut sig om de högtider hon och hennes familj firar som judar, ropar "Rör inte mina högtider, Ebba!!" (kära nån!), knäpper Ebba på näsan med att kulturella och värdemässiga normer som t ex de tio budorden är judiska och importerade snarare än ursvenska, att Jesus firade judisk Chanukka men inte jul (detta är minst sagt tveksamt och modern judisk Chanukka är definitivt en slags kalkering av julens seder och bruk) osv, Ja, ni har hört det förr.

https://www.dn.se/ledare/margit-silb...r-lagga-sig-i/

Problemet för DN är att
1) ingen på allvar tror att Ebba har gått och blivit rasist
2) ingen uppfattar Margit Silberstein som en "vanlig medborgare" och alla fattar att Ebbas markeringar inte handlar om judar (Silberstein däremot verkar ha problem med tanken att i ett fungerande öppet samhälle måste folk med olika etnisk bakgrund ibland kunna gå samman och tydligt markera mot inhumana eller barbariska sedvänjor hos en viss grupp: det räcker inte med enbart blank tolerans och att alltid lita på att varje enskild grupp sopar rent för missbruken på sin egen lilla bakgård).

3) nästan ingen är rädd för DN:s bannbullor i den här stilen längre. Inte när de är så här tafatta.

Nästan i förbigående noterar man att Maggan tydligen inte längre jobbar för SVT, hon är i varje fall inte längre kontrakterad där enligt DN. Nu är hon en i Wollos gäng.
Citat:
När Björn Söder påstod att judar inte är svenskar blev judiska aktivister rasande. När EBT säger att judar är svenskar då blir judiska aktivister rasande. Hur ska ni ha det? Kan man ha kakan och samtidigt äta den? Hur många identiteter kan ni ha & varför får inte vi ha en?
https://twitter.com/Jetbratt/status/1148311888310259712
Citera
2019-07-09, 23:34
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Det här är ett fenomen som visar att något märkligt pågår. Solzhenitsyn ansågs som en fantastisk författare som var varsam med detaljer och vetenskapligt noggrann med sin bakgrundskontroll. Han fick nobelpris och var allmänt hyllad som en stor författare. Sedan skrev han en bok (som jag inte har läst) om det ryska folkets samlevnad med judar i Ryssland och helt plötsligt så försvann han ut i den stora glömskan.

Likadant var det med Winston Churchill. En till Nobelpristagare som var marinminister under första världskriget och sannolikt hade tillgång till all tänkbar underrättelseinformation som det Brittiska imperiet kunde samla ihop. Han skrev en längre artikel i början av 1920 talet där han konstaterade att den Ryska revolutionen borde betraktas som en judisk statskupp eftersom 80 procent av de ledande revolutionärerna var judar. Samma sak även där. Allt annat kunde Churchill ha rätt om men just den artikeln var fel.
Solzhenitsyn är aktuell idag bl a eftersom Jordan Peterson ständigt refererar till Gulag-arkepilagen som ett bevis på kommunismens ondska. Peterson har naturligtvis helt rätt i att kommunismen är ren ondska och att Solzhenitsyns dokument är synnerligen viktigt. Eftersom Peterson talar så mycket om identitetspolitik och är så känd har han på sistone blivit lite pressad beträffande sin syn på judisk identitetspolitik. Hans svar är som de flesta i tråden vet att "judarna är framgångsrika på grund av hög IQ", deras särskilda sammanhållning vill han inte kommentera. Någon frågade honom under en föreläsning vad han ansåg om sitt eget sanningsvittne Solzhenitsyns syn på saken. Peterson blev påtagligt nervös och påstod att han inte var insatt i detta. Tragedikomedi på hög nivå.

Jag köper inte på något vis iden att judarna är roten till all ondska. Det är självklart att en grupp med så hög intelligens kan göra sig fördelar i samhället de verkar i och att deras göranden är på gott och ont. I Tvåhundra år tillsammans framgår det att ryska härskare under artonhundratalet ville behålla den judiska gruppen inom landet eftersom de genererade mycket ekonomisk verksamhet, samt av vad jag förstår rent humanitära skäl, och förgäves försökte förmå den att assimilera sig. Men mig synes det att varje land som inte styres av sunda nationella krafter är dömt att gå åt helvete. Därför är Solzhenitsyn så viktig i Sverige nu.
Citera
2019-07-09, 23:42
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Jag köper inte på något vis iden att judarna är roten till all ondska. Det är självklart att en grupp med så hög intelligens kan göra sig fördelar i samhället de verkar i och att deras göranden är på gott och ont.

Citat:
Ursprungligen postat av TheDrogger
Second, if Jews are high IQ, and that means they are more likely to be in positions of power, that would explain their prevalence. Yet, there are VASTLY more white gentiles that have equal or higher IQs than your average Jews. We can do simple math to prove this. If there are 6 million Jews in the United States with an average IQ of 115 (so 3 million are 115+) and there are 200+ million white gentiles with an average IQ of 105 IQ (so roughly 30% are 115+ IQ). So 200 million x .30 gives us 60,000,000 whites with an IQ of 115+. So, we would think, if all things being equal, then that whites would proportionally represented in positions of power commensurate with their IQ and numbers. Jews should, according to the idea that IQ leads to representation in positions of power, should be 5% or so of millionaires (3 million Jews / 60 million gentiles at 115+). But this is not the case. Jews make up a disproportionate number of millionaires and billionaires (40% according to Forbes) according to the IQ theory Jordan B. Peterson is utilizing.

What explains this? Ethnic nepotism, i.e. identity politics. Jews priviliege others Jews with access to power, money, and positions to perpetuate Jewish influence in America.
https://www.jordanbpeterson.com/psyc...wish-question/
Senast redigerad av Tjyvas 2019-07-09 kl. 23:47.
Citera
2019-07-10, 08:28
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Den relevanta dialogen för att nå politisk legitimitet har aldrig varit med Leni Riefenstahl, utan med svenska mammor i Staffanstorp eller Grums.
Nu ironiserade jag förstås en smula i min kommentar, men du menar att det är för att imponera på kvinnorna i Grums som Åkesson kliver in på scen likt en karaktär ur Sällskapsresan Sun Trip? Jag ser dessvärre inte hur det skulle vara nödvändigt att ha en sådan ohälsosam framtoning för den saken.

Tvärtom faktiskt. Viktökning är långt ifrån den enda effekten av de kemikalier som han nu konsumerat dagligen i dryga fem års tid. En annan kända effekt är också en väl dokumenterad avtrubbning av känslolivet.

Sammantaget ger det inte de bästa förutsättningarna till att föra en dialog med mödrar i Grums och annorstädes i landet där mångfalden nu alltmer berikar familjelivet.
Citera
2019-07-10, 08:42
Avstängd
88g14flashplants avatar
Här är en intressant intervju som ni bör se innan den censureras. Det är Alain Soral som intervjuas av Nordfront och intervjun går in på flera ämnen som är relevanta för tråden. Soral har bland annat varit rådgivare åt Jean-Marie Le Pen och diskuterar bla Frankrikes gula västar, Västerlandets fall och så vidare.

https://youtu.be/_0Wm89SQvuc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in