Citat:
Det här tycker jag är lite intressant med er counterjihadister. Ni räknar upp saker som muslimer gör som är dåligt, där de måste "hållas kort". Ofta ser det ut som din uppräkning. De två första sakerna drabbar andra muslimer, den tredje judar. Ni pratar aldrig om saker som jag tycker är de värsta grejerna med muslimer och araber: Att de begår en jävla massa brott av alla sorter som skadar svenskar, att de ljuger, luras och skapar ett samhälle där man inte kan lita på folk, att de är hänsynslösa och respektlösa rent allmänt i sitt beteende osv osv.
Jag tror aldrig att vi kan förstå varandra riktigt. Liksom, vad muslimer tycker om judar, vad de har för "värderingar" eller hur de agerar mot andra muslimer är låååångt ner på min lista över "problemen med muslimer", men alltid högst på era listor. Det är skillnaden mellan nationalister och liberaler. Vi ser fortfarande Sverige som ett svenskt land, och reagerar instinktivt på saker som skadar svenskar, ni ser Sverige som ett potentiellt demokratiskt lyckorike för individer som frigjort sig från alla identiteter, och reagerar instinktivt mot allt som hindrar den utvecklingen.
Jag tror aldrig att vi kan förstå varandra riktigt. Liksom, vad muslimer tycker om judar, vad de har för "värderingar" eller hur de agerar mot andra muslimer är låååångt ner på min lista över "problemen med muslimer", men alltid högst på era listor. Det är skillnaden mellan nationalister och liberaler. Vi ser fortfarande Sverige som ett svenskt land, och reagerar instinktivt på saker som skadar svenskar, ni ser Sverige som ett potentiellt demokratiskt lyckorike för individer som frigjort sig från alla identiteter, och reagerar instinktivt mot allt som hindrar den utvecklingen.
Jag ger mig inte in i diskussionen mellan dig och HepCat då jag inte har mycket att erbjuda. Dock utifrån ditt inlägg citerar jag Ann Heberlein.
Citat:
Sverige befinner sig i en våldsam förändring, och jag tycker inte om det jag ser. Att tvära kast, revolutioner och snabba förändringar inte är eftersträvansvärda är en konservativ sanning. Länder, kulturer och samhällen är inte statiska och aldrig färdiga – men förändringar bör växa fram i ett hanterbart tempo, organiskt och naturligt. Den förändring vårt land är stadd i sker i sådan hastighet att varken lagstiftning eller infrastruktur hänger med. Sverige har växt, okontrollerat, och fortsätter att växa.
Citat:
På kort tid har befolkningen ökat kraftigt. Det har lett till bostadsbrist, köer i vården, kraftigt ökade utgifter för ekonomiskt bistånd och andra bidrag, för att nämna något. En ny kriminalitet växer fram, med brott som inte ens fanns i vår vokabulär och knappt i vår lagstiftning för några år sedan – angrepp på brandmän och ambulanspersonal,*home invasions, överfallsgruppvåldtäkter. Det är det som angår mig.
Så sant så sant. Det angår mig också. Faktiskt det enda skulle säga. Nedan det som jag far efter som kommentar till dig.
Citat:
Varför angår det inte våra politiker? Det här är mitt liv, min vardag och min oro. Ingen av de partiledare som talat från Almedalsscenen talar om det som berör mig, det som handlar om mitt liv, om min trygghet, om min oro. De talar om förorten, om hedersvåld, och om rasism. Det är inte mitt liv. Jag är inte ointresserad av varken hedersvåld eller rasism: Men det är inte mitt liv.
Nej, vad har invandrarförorter och hedersvåld för bäring på mitt liv och min vardag? Noll. Zero. Nada. Saker som ligger "låååångt" ned på min lista över vad som bör prioriteras i landet.
Bara som ett exempel i mängden ett debattinlägg från vår s.k jämställdhetsminister.
Citat:
Varje människa har rätt att få leva i frihet och ha makten över sitt eget liv. Trots det finns uppskattningar om att cirka 100 000 ungdomar i Sverige begränsas i sin vardag på grund av hedersnormer. Det kan handla om att inte få delta i aktiviteter eller träffa kompisar, riskera att giftas bort mot sin vilja eller att utsättas för könsstympning.
Arbetet mot hedersrelaterat våld och förtryck är en mycket prioriterad fråga för regeringen och för mig som jämställdhetsminister och miljöpartist. Vi behöver ett starkt förebyggande arbete som bekämpar roten till problemet – hedersnormerna – i syfte att förändra attityder och beteenden.
Arbetet mot hedersrelaterat våld och förtryck är en mycket prioriterad fråga för regeringen och för mig som jämställdhetsminister och miljöpartist. Vi behöver ett starkt förebyggande arbete som bekämpar roten till problemet – hedersnormerna – i syfte att förändra attityder och beteenden.
Hon är alltså avlönad i enda syfte att dränera landet på resurser som borde gå till svenskar men som istället går till invandrare. Ingenting hon någonsin gör har eller kommer att få någon effekt på min tillvaro. Varför ska jag behöva vara med och sponsra skit som överhuvudtaget inte berör mig personligen och, än värre, aldrig kommer mina landsmän till godo? Hela upplägget för departementet är att aldrig bidra till en förbättrad miljö för svenskarna, bara för invandrarna (inte för att det s.k jämställdhetsarbetet kommer göra någon skillnad men ändå). Dylika frågor ligger " låååångt" ned på prioriteringslistan för alla normala människor.
Avslutningen från Heberlein har väl ingen några invändningar mot?
Citat:
Jag är trött på poserande politiker som kråmar och ståtar med sina vackra värderingar men i grunden tycks vara helt ointresserade av hur vi som lever i det här landet har det, vad vi talar om och tänker på, vilken oro som håller oss vakna på nätterna: Det som angår oss. Jag är trött på självföraktande, självutplånande människor som kröker rygg och accepterar att både de och deras barn förvandlats till villebråd. Jag är trött på den hycklande altruismen. Jag är trött på den bristande självrespekten. Det är jag och mina vänner, den föraktade och bespottade medelklassen, som bär det här landet.
https://annheberlein.com/2019/07/06/det-som-angar-mig/