Citat:
Jag är svensk - alltså är Sverige och svenskarna det viktigaste folket för mig. Neuding är judinna - alltså är judarna det viktigaste folket för henne. Inget konstigt med detta. Ingen konspiration heller. Sverige bör givetvis styras av sådana som sätter svenskarna i första rummet. Om dessa inte allesammans är etniska svenskar måste de vara jääävligt assimilerade och ha bevisat sin lojalitet mot Sverige på jag vet inte hur många sätt. Men en judinna som opinionsbildar på ett sätt som belyser svenskarnas misär under mångkulturen på ett föredömligt sätt (som etniska svenskar inte riktigt kan och vågar p g a åsiktsförtrycket) ja då klagar inte jag i alla fall. Kräver inget mer av henne heller, utan konstaterar bara krasst att hennes gärning måste kompletteras av etniska svenskar. Sorry.
edit: Dessutom är väl Neuding gift med en svensk man. Det är väl inte osannolikt att detta ökat hennes lojalitet gentemot Sverige?
edit: Dessutom är väl Neuding gift med en svensk man. Det är väl inte osannolikt att detta ökat hennes lojalitet gentemot Sverige?
Paulina skulle aldrig försvara dig när du skriver om "blattar" som beter sig illa eller ett Sverige där minoriteterna lever på nåder - inte ens när du agerar nyttig idiot och likställer min desto mer polerade frågeställning om ömsesidighet från henne med "grotesk judenoja". Och hon skulle inte hålla med någon av sina försvarare i tråden om att judar inte ska kunna förväntas stå upp för etniska svenskar.
Er omsorg och stridslystnad är obesvarad och onödig. Det jag efterlyser är inte det minsta kontroversiellt. Det är er reaktion som är bisarr och faktiskt judenojig. Att hela tiden förankra och normalisera sin ingrupps anspråk i det som redan är halal-stämplad identitetspolitik, kommer innebära en hel massa återkopplingar till den mest etablerade och fullödiga formen av nationalism/tribalism på marknaden.
Citat:
Ang. propsande på ömsesidig etnisk partiskhet/universalism visavi "judenoja":
Följande är ett utdrag ur den ovan berörda BBC-intervjun med Shapiro:
Neil: Did you say they [Jews who voted for President Obama] should turn their badge in, as a Jew. (sic.)
Shapiro: Yes. I believe that, if you are someone who takes Judaism seriously, that comes along with ideological commitment.
(fr.o.m. 12:13 https://m.youtube.com/watch?v=6VixqvOcK8E )
...lek med tanken att lämplig WASP-konservativ yttrat samma innehåll, ungefär - I believe, if you are a White Anglo-Saxon who takes Protestantism seriously, that comes along with ideological commitment to one's race, religion, and country. - Långvarig i medias finsalonger much?
Följande är ett utdrag ur den ovan berörda BBC-intervjun med Shapiro:
Neil: Did you say they [Jews who voted for President Obama] should turn their badge in, as a Jew. (sic.)
Shapiro: Yes. I believe that, if you are someone who takes Judaism seriously, that comes along with ideological commitment.
(fr.o.m. 12:13 https://m.youtube.com/watch?v=6VixqvOcK8E )
...lek med tanken att lämplig WASP-konservativ yttrat samma innehåll, ungefär - I believe, if you are a White Anglo-Saxon who takes Protestantism seriously, that comes along with ideological commitment to one's race, religion, and country. - Långvarig i medias finsalonger much?
"Det är klart att judar bara ska bry sig om sin egen ingrupp", är inget NÅGON socialt kompetent jude skulle skriva under på - ens om de som Ben Shapiro känner det i sitt hjärta. Däremot något som flera tråddeltagare och "nationalkonservativa" servilt internaliserat.
Jag tror att den pushback jag stött på på senaste tiden i tråden beror på en längtan tillbaka till ett Sverige utan jobbig identitetspolitik som gör att svenska postare far ut mot svensk partiskhet OCH vill skydda det judiska undantaget att få vara partiska med det allmännas goda minne. Nostalgi och underordnande.
Det bjuder vi på, funkar bara för den ohotade hegemonen med överskott av resurser,kontinuitet och trygghet. Det dyrbara måste få ett pris.
Senast redigerad av oyto 2019-05-12 kl. 18:46.
Senast redigerad av oyto 2019-05-12 kl. 18:46.