Citat:
Den öppnar rejält för frågan om vem som är tolerant eller inte.
Texten väcker så många frågor
När en vanlig svensk kvinna utsätts för våld utsätts vi alla. Eller skall vi tolerera det för att det sker av en intolerant gruppering?
Kan en religiös inte tolerera att på arbetsplatser i vårt land utelämnar vi religionen? Just för att vi tolererar alla på lika grunder.
Kan vi vara toleranta mot intoleranta?
Kan vi vara toleranta mot etniska autism som inte ser alla på samma sätt?
Vem skall betala för den önskade mångfalden?
Sista raden gäller oss alla som konsekvensen av mångfalden:
För i morgon kan det vara du eller jag.
Enligt Willy är våld en väldigt stark varningssignal.
Och vem är det som utsätts för kraftigt ökat våld? Unga vita kvinnor.
Och vi skall inte ta det som "En väldigt stark varningssignal," utan bara tiga.
Är det tolerant eller är det rent översitteri?
Klippt från debattartikeln:
DEBATT. Förbudet i Bromölla mot bönestunder har ett enda syfte: att diskriminera.
Det handlar inte om effektivitet, det handlar inte om arbetsdisciplin. Syftet är att stänga ute.
Jag ska erkänna att jag inte känner till förhållandena på kommunala arbetsplatser i Bromölla. Men jag törs ändå säga att bönestunder inte kan vara något stort problem. Jag kan inte tänka mig att horder av exempelvis muslimer, judar eller kristna avbryter sitt jobb mitt i ett viktigt moment för att be till sin gud.
...
Min övertygelse är att de ansvariga med Sverigedemokraterna i spetsen gör detta bara för att markera mot i första hand muslimer, men indirekt också mot andra religiösa grupper.
Att partier som kristdemokrater och moderater hänger på är betydligt mer förvånande.
En religiös jude kan behöva cirka sju minuter om dagen för en kort bönestund. Ska en jude med det sättet att leva alltså stoppas från att ta jobb i Bromölla?
Det tar inte längre tid än ett normalt toalettbesök. Men ingen tror att Bromöllas kommunledning försöker komma åt omotiverade toalettbesök, dels självklart för att det är något svårt att kontrollera. Men också för att det inte träffar de grupper som är måltavlan.
Mindre än 80 år efter Förintelsen är religiösa judar på väg att stoppas från att ta jobb i en svensk kommun.
...
Jag är helt övertygad om att vi som vill se mångfald och tolerans är i kraftig majoritet i Sverige. Men det räcker inte. Vi kan inte sitta hemma och säga bra saker.
Vi måste göra oss hörda på gator och torg. När en jude eller en lesbisk kvinna utsätts för hot eller våld i Almedalen utsätts vi alla.
Texten väcker så många frågor
När en vanlig svensk kvinna utsätts för våld utsätts vi alla. Eller skall vi tolerera det för att det sker av en intolerant gruppering?
Kan en religiös inte tolerera att på arbetsplatser i vårt land utelämnar vi religionen? Just för att vi tolererar alla på lika grunder.
Kan vi vara toleranta mot intoleranta?
Kan vi vara toleranta mot etniska autism som inte ser alla på samma sätt?
Vem skall betala för den önskade mångfalden?
Sista raden gäller oss alla som konsekvensen av mångfalden:
Enligt Willy är våld en väldigt stark varningssignal.
Och vem är det som utsätts för kraftigt ökat våld? Unga vita kvinnor.
Och vi skall inte ta det som "En väldigt stark varningssignal," utan bara tiga.
Är det tolerant eller är det rent översitteri?
Det är frågor, som Willy Silberstein och likasinnade *aldrig* kommer att lyfta. Blir "unga vita kvinnor" jagade, våldtagna, slagna blodiga, sparkade och misshandlade .. blir vita barn jagade, våldtagna, slagna blodiga, sparkade och misshandlade... gäsp.. who cares, anser Willy Silberstein och likasinnade.
Citat:
Kaptenen är klarvaken. Kaptenen förstår helt och fullt, vad han gör och vad som sker.
Kaptenen anser, att det gynnar kaptenen och hans närmaste män, att de mha den ansvarslösa migrationspolitiken förvandlar Sverige till "en blandning av ett dysfunktionellt, lågtillitssamhälle i Mellanöstern och ett brotts- och gangsterromantiserande amerikanskt ghetto [med] bl.a. en skjutningskris, sprägningskris, rånkris, bostadskris, energikris, vårdkris, skolkris, kommunkris o.s.v." (för att låna en pregnant formulering av en annan skribent).
De s.k. svennejävlarna och svennehororna är blott kaptenens (och hans närmaste mäns) kanonmat (collateral damage).
Regering och riksdag i Sverige förkastar the first duty of government; the first duty of government is to protect and safeguard its citizens.
Inte minst Annie Lööf har varit tydlig med, att "the first duty of government" är "unken nationalism".
Senast redigerad av Meiji 2019-07-06 kl. 12:41.
Senast redigerad av Meiji 2019-07-06 kl. 12:41.