Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Starkt iakttagelse. Normalt ligger man inte på denna typen av reportage så länge. Det är helt klart gjort åtminstone delvis före semestern. Kompletteringar gör man på någon dag om det behövs.
Reportaget har helt klart legat i kylskåp av någon anledning ett tag innan det sändes. Någon chef tyckte att det inte höll av någon anledning. Kanske hade zigenarna varit alltför provokativa, kanske hade man inte lyckats få fram någon gråtmild bensinstationsanställd som kunde snyfta om den oerhörda rasism som ledningen tvingade de anställda in i under morgonsamlingen där man sjöng Horst-Wessel-sången och gjorde honnör framför flaggan. Dessutom bokar väl de flesta sin bil direkt via nätet nuförtiden, och har man sina papper klara då med kreditkort och körkort så finns det liksom inget förhandlingsutrymme kvar vid själva utlämnandet. Jag skulle vilja höra hela banden.
Edit, såg nu att de låg utlagda nu.
Om jag tillhörde TTs och Ekots chefsindoktrinörer, så skulle jag ha beordrat mina medarbetare att ha bunkrat upp med en samling reportage om svenskarnas hemska RASISM, som snabbt kan plockas fram, när man vill dra uppmärksamheten bort från något, som är (alltför) dissonant rel. den politiskt korrekta förkunnelsen.
Uppmärksamheten bör *snabbt* avledas bort från Studio Etts reportage om importen av (förmodligen) rel. förståndshandikappade personer från bl.a. Somalia - alltså plockas reportaget om s.k. diskriminering av zigenare fram ur kistan.
S.k. "media management" är ju något som politiska partier och regeringar mycket medvetet sysslar med idag. En regering eller ett parti kan t.ex. tidigarelägga något politiskt utspel eller någon utnämning för att avleda media bort från något och därmed kväva någon mindre smickrande story.
Då svenska s.k. journalister främst arbetar med att indoktrinera befolkningen, så är det imo rimligt att tänka sig, att i Sverige jobbar inte enbart politiker och politiska tjänstemän utan också svenska s.k. journalister mycket medvetet med att försöka styra allmänhetens uppmärksamhet bort från sådant, som man inte vill ha ngn större uppmärksamhet kring.
Ledande svenska s.k. journalister är fullt medvetna om, vilket (obehagligt) samhälle de har skapat och skapar. De har rimligen planerat och förberett - svenskar gillar att planera - hur de snabbt ska kunna hantera händelser och medial bevakning, som de vill neutralisera.