2019-04-08, 12:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag har sett termen tidigare även om den inte varit vanligt förekommande. En google-news-sökning ger 28 resultat på svenska nyhetssidor. Det senaste är från 20:e november förra året där den gode Greider breder ut sig i ETC.

https://www.etc.se/ledare/politisk-f...svenska-skolan

Övriga artiklar är ofta några år gamla och det gemensamma är att skribenterna identifierat ett problem. Inte våld, stök och fullkomligt kollapsad skola. Nej, problemet är i stället att det finns sådana som vill bort från detta. En extremt svag punkt för etablissemanget...så jag ber om ursäkt för att jag påpekar att det är det.

Återstår att se om 'white flight' återkommer...

Uttrycket hade säkerligen varit mycket vanligare i svenska tidningar och annan media om inte redaktionerna pestmärkt det, så man kan nog betrakta det som säkert att det verkligen har satts upp på de interna fula-ord-listorna.

Att folk inte ska ha tillgång till slående och tydliga ord för att beskriva det som händer runt omkring dem, det är en grundsten i varje program för hjärntvätt.
Citera
2019-04-08, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Enligt deras torah är icke-judar inte att betrakta som människor utan som boskap. Och du frågar om man skulle kunna säga att de ägnar sig åt en sorts rasism?

Du kanske känner till DR3? (DemsRDRealRacist). Dems syftar här på det demokratiska partiet i USA.

Detta är JR3: JewsRDaRealRacists.
Citera
2019-04-08, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Tack för den texten! Det resonerar med vad jag har läst på sistone om krediter, skuld och makt samt hur civilisationer kollapsar.

Jag kom att tänka på detta klipp från den italienska riksdagen där politikerna Giorgia Meloni säger rakt ut såhär ang FNs Global compact for migration:
https://youtu.be/WViLxbFY-3g

”The migration compact is exactly what is needed by those who have used illegal immigration in recent decades to complete the grand plan of financial speculation to deprive nations and people of their identity. Because without roots you’re a slave, and when you’re a slave you serve the interest of Soros”

Meloni är retoriskt skicklig så jag rekommenderar man kollar på det korta 5-min klippet.

Det som måste till är att skala upp återvandringen. Att göra det strukturellt och organiserat. Och då måste man motivera varför man ska skala upp, och de som måste bli övertygade är ju de som sitter på makten. I ditt förslag finns ingen reciprok aspekt, varför det är ett ekonomiskt agerande som är svårt att övertygas av. En enklare utgångspunkt att argumentera för är att repatriera utan icke-reciprokt bistånd. Det är somsagt simpla cost-benefit kalkyler.

Du skriver om ”aspekter av ett korrupt system/särintressen som verkar mot nationens bästa. .. Pengar tillåts läcka ut landet på ett sätt som inte skulle vara tillåtet om det allt överordnade politiska målet var att maximera svensk BNP” Grattis, detta kallas globalism och är inte alls någon liten aspekt. Det är ju fienden nr1 i det här. Det är ju så strategin har varit - att via bidragsinvandring öppna upp skattekistan i kombination med privatiserad välfärd vilket därmed extraherar skattekraft från landet till globalistslipsar.

Jag citerar Nalle Wahlroos, Nordea:
- Omkring 80 procent av människorna är idioter, åtminstone när det handlar om pengar. Finanssektorn handlar om att flytta pengar från de 80 procenten som saknar idéer till de 20 procent som har det

Du skriver den falska dikotomin ”Antingen är BNP-maffians makt inte absolut - eller så spelar det ingen avgörande roll var pengarna tjänas.”. BNP-maffian har mer eller mindre makt beroende på vilket land man är i. Och det finns mer eller mindre pengar att tjäna beroende på vilket land man är i. Men grejen är att det inte är intjänade pengar som är det viktiga i sammanhanget här. Målet är att hålla systemet flytande, så att civilisationens mekanismer fungerar. Så man ökar investeringar i socioekonomiska lösningar, vilket därmed ökar komplexiteten [det blir mer civilisation] och det är just det som leder till civilisationers kollaps eftersom det blir en avtagande marginalnytta som sjunker till noll, helt enligt Joseph Tainters omfattande forskning.

Din guilt by association var dålig. Jag menar ju visst att svensken absolut finns på riktigt. Och jag menar att man vet att samhället är problematiskt, men de flesta bryr sig inte nämnvärt eftersom allt fungerar på löpande band och man har sysselsättning. Jag vet inte med dig, men så fungerar folk i min närhet - man kan resonera kring invandringens problem men sålänge energiflödet fungerar för överlevnad så är det acceptabelt. Jag menar ju då att accelerationism av rådande system blir en bättre strategi för repatriering och Sveriges överlevnad - dvs att det blir ett krackelerat system så att en tillräckligt stor andel får i sig lite verklighet. Att intensifiera kulturkriget till att bli existentiellt, vilket då öppnar upp maktdynamiken för riktiga människor i dygdens namn att ta tag i Sverige. Allt handlar om tajming och tålamod. Och motiveringen kommer bli att det inte kommer gå att leva här.

Jag tycker också återvandring är rationellt. Jag brukar jämföra mångkulturen med ett badkar som svämmar över. Där vi i Sverige löser det översvämmade badkaret genom att ringa dit grannresurserna som springer med hinkar ut och in för att hinka bort översvämningen - dvs helt onödiga och ineffektiva resurser som går åt till att fixa översvämningen istället för att skapa något av värde för att reproducera samhället - samtidigt som kranen är på samt vattenproppen sitter i. Det rationella för att lösa översvämningen är ju att stänga av vattnet, öppna upp proppen, städa upp i badrummet och sen kan alla fokusera på det som faktiskt betyder något - att skapa. Men de som försöker fixa översvämningen får ersättning av staten, de blir påhejade av media att fortsätta hålla vattenkranen på då ”vatten är bra”, och de känner att dom själva gör nytta när dom agerar som dom gör.

För det första inser jag att varje association till experten10 är kränkande och strider mot den goda ton vi eftersträvar i tråden. Jag ska undvika det. Min poäng är att det är mer konstruktivt att studera pågående processer i rätt riktning än att vänta på någon binär förändring på ett abstrakt plan.

Två saker, alltså. Går det att göra återvandringen till en del av den vinstdrivande, kapitalistiska aktiviteten på global basis? Att jobba med Gordon Gekkos princip om att greed works och inte mot?

Och hur bäst snabba på mognadsprocessen i svensk tribalism, mot ett aktivistiskt deltagande som ett svartsjukt särintresse i mångkulturen istället för en självutplånande arrangör av den? Går detta verkligen att göra på ett så kontraintuitivt sätt som att tala om möjlig- och rättigheter för stackars utanförsinbyggare att återvandra?

I båda fallen svarar jag jag ju kategoriskt JA. Vad är mer ekonomiskt komplext än att hinka in ett bidragsproletariat via flyktingsmugglande, myndighetsentrism och think tanks? Jo, att skapa en logisk och efterfrågad antites i den pågående dialektiken. Nästa lager av komplexitet.

Om du nu är med på att det inte är Sveriges BNP som är enda syftet, utan den globaliserande ekonomiska aktiviteten, så finns ju mycket stora pengar att förmedla och slussa till - varsomhelst. Svenska företag kan bygga modulhusen som krävs i Somalia, Syrien eller Afghanistan. Det kan vara både betong, stål och humankapital som kan exporteras när råvarorna finns.

Det har ju stött på sura miner i tråden att servila svenska skattebetalare ska betala tribut liksom dekadenta romare och kineser - men i den transaktionen fanns åtminstone en globaliserande MÖJLIGHET genom ny efterfrågan och resulterande handel.

Lundin Re-migration kan göra sina pengar, Jan Emmanuel kan göra sina pengar, Rashid Musa kan göra sina pengar genom provision på klienter från orten till ett energisnålt Wakanda med svensk värdegrund, svenska möbler och svenska appar i svenska modulhus.

Den andra frågan är ju vad som händer med svensk nationalism och överlevnadsreflex om och när debatten flyttar fokus och drömmar projiceras på en större duk, i varmare färger än gråmulna Sverige? Om Alice Teodorescus moderater tog upp frågan med att skapa ekonomiska incitament för superfrivillig mysåtervandring som en form av nyttomaximerande biståndspolitik - hade den våldtagna "svennehoran" då glömts bort?

Hade raseriet blivit mindre eller större? Hade kraven på tvångsutvisningar och hårdare tag minskat, bara för att Somalia, Syrien och Afghanistan beskrivits som länder med utvecklingspotential som det går att bo i?
Senast redigerad av oyto 2019-04-08 kl. 13:03.
Citera
2019-04-08, 13:39
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Du kanske känner till DR3? (DemsRDRealRacist). Dems syftar här på det demokratiska partiet i USA.

Detta är JR3: JewsRDaRealRacists.
Nej. Här månglar du ett teoribygge som lanserar fullkomligt värdelösa begrepp till en svensk kontext. Det duger inte.
Citera
2019-04-08, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Nej. Här månglar du ett teoribygge som lanserar fullkomligt värdelösa begrepp till en svensk kontext. Det duger inte.

Du skriver att judarna är de riktiga "rasisterna". Det finns inget teoretiskt med det.

Apropå detta och något som Johan Westerholm försökte med som togs upp i tråden för ett tag sedan, detta med socialdemokraternas "etnofascism"... Vad du och han (och oyto som inte ger sig) gör är att försöka ta vapen som motståndarsidan använder, "rasist", "fascist", och själv använda dem. Detta misslyckas alltid.

Så visst har det en svensk kontext och det är helt fruktlöst här också.
Citera
2019-04-08, 13:59
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Du skriver att judarna är de riktiga "rasisterna". Det finns inget teoretiskt med det.
Trams. Det är du själv som talar om dem i dessa termer. Dr3, jr3 och allt vad dina bokstavskombinationer nu är: värdelöst skräp.
Senast redigerad av 88g14flashplant 2019-04-08 kl. 14:21.
Citera
2019-04-08, 18:59
Medlem
Episkt, som kidsen säger. Nu verkar det som att Mattias Karlsson triangulerat ut SD ur det nära samarbetet med Dansk folkeparti och Sannfinländarna bara för att kunna bli accepterade av fjanten Kristersson.

Eller är det någon som kan hjälpa till att deschiffrera det här inlägget av Mattias Karlsson på Facebook?
Citat:
Under dagen har det presenterats uppgifter som tyder på att det eventuellt kan bli så att Dansk Folkeparti och Sannfinnländarna väljer att bryta sig loss från vår gemensamma ECR-grupp och gå sin egen väg. Jag har den djupaste respekt för att situationen ser olika ut i olika länder och att olika partier av inrikespolitiska skäl känner sig nödgade att göra olika strategiska avvägningar. Jag känner mig också fullständigt trygg i förvissningen om att det nära nordiska samarbetet med våra systerpartier kommer att bestå alldeles oavsett hur gruppformeringarna i slutänden faller ut, inte minst inom ramen för vår gemensamma grupp ”Nordisk frihet” inom Nordiska rådet, men också kring sakfrågor i Europa-parlamentet och genom diverse bilaterala samarbeten av olika slag.
Med detta sagt så måste jag ändå beklaga signalen om positionsförflyttning från våra systerpartier och delvis också sättet som den förmedlades på.
Min personliga analys och bestämda uppfattning är att framtiden inte ligger i att isolera sig i en renodlad nationalist-grupp tillsammans med mer eller mindre radikala och Putin-vänliga partier.
Min långsiktiga vision är att bryta vänsterns makt och stärka traditionella västerländska värderingar genom att så långt det är möjligt ena den europeiska högern genom att bygga broar mellan etablerade konservativa partier av mer traditionellt snitt och den nya patriotiska konservativa rörelsen som vi är en del av. Det finns ingen organisation som ens kommer i närheten av att erbjuda en lika bra och effektiv plattform för detta som vår nuvarande ECR-grupp.
Genom sin mycket nära koppling till den anglosaxiska konservativa rörelsen i USA och Storbritannien så är ECR-gruppen en världsaktör med direkta ingångar till Vita huset, Downing street och många andra av världens mest inflytelserika regeringar.
Till skillnad från en renodlad nationalist-grupp, så har ECR också goda förutsättningar att faktiskt förändra saker på riktigt genom att få till stånd samarbeten kring olika frågor med andra grupper i parlamentet såsom den dominerande liberalkonservativa EPP-gruppen.
ECR-gruppen har dessutom redan en befintlig, välfungerande och högst professionell organisation. Att bygga upp en helt ny struktur och organisation till samma nivå av effektivitet och professionalism kommer sannolikt innebära åratal av förlorad tid och energi som istället hade kunnat läggas på att få till stånd reella politiska förändringar i syfte att minska korruptionen och återföra beslutandemakt till medborgarna.
Citera
2019-04-08, 20:19
Medlem
Hustrumisshandlares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Episkt, som kidsen säger. Nu verkar det som att Mattias Karlsson triangulerat ut SD ur det nära samarbetet med Dansk folkeparti och Sannfinländarna bara för att kunna bli accepterade av fjanten Kristersson.

Eller är det någon som kan hjälpa till att deschiffrera det här inlägget av Mattias Karlsson på Facebook?

Det har inget med varken SD eller Kristersson att göra, tippar jag på.

DF & SF byter grupptillhörighet i EUP helt enkelt.
Citera
2019-04-08, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

Danske folkeparti och Sannfinländarna är inte svenska partier. Samarbete med dem kan för all del vara trevligt men det kan inte ge några politiska resultat i Sverige. Det kan däremot samarbete med M och KD.

Karlsson försöker navigera den nya politiska verkligheten, han ska till och med starta tankesmedja.
Citera
2019-04-08, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hustrumisshandlare
Det har inget med varken SD eller Kristersson att göra, tippar jag på.

DF & SF byter grupptillhörighet i EUP helt enkelt.
Jag kollade vilka grupperingar som var kvar i SDs grupp. Obegripligt att inte SD passar på att byta grupp. Fegt. Eftersom vi vet att det endast är taktiskt, och då blir man dem man kritiserar, dvs triangulerande och taktiserande (som bara fungerar till en viss gräns, om SD undrar kan de ju alltid fråga moderaterna hur de mår).
Citera
2019-04-08, 21:31
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
För det första inser jag att varje association till experten10 är kränkande och strider mot den goda ton vi eftersträvar i tråden. Jag ska undvika det. Min poäng är att det är mer konstruktivt att studera pågående processer i rätt riktning än att vänta på någon binär förändring på ett abstrakt plan.
Väntan jag föreslår är inte på ett abstrakt plan. Tvärtom, väntan är ett reellt utfall som man kan agera på. Jämför att sitta på vakt när man jagar, varför skjuta om det inte finns något att skjuta på? Tålamod och uthållighet framför triggerhappy-festival. Du verkar vilja skotta snö i augusti månad, varpå jag säger stopp och belägg - visst kanske vi kan planera snöskottningen i augusti men det kommer att ske i vinter när omständigheterna är fördelaktig för att få en lyckad snöskottning.

Citat:
Två saker, alltså. Går det att göra återvandringen till en del av den vinstdrivande, kapitalistiska aktiviteten på global basis? Att jobba med Gordon Gekkos princip om att greed works och inte mot?

Och hur bäst snabba på mognadsprocessen i svensk tribalism, mot ett aktivistiskt deltagande som ett svartsjukt särintresse i mångkulturen istället för en självutplånande arrangör av den? Går detta verkligen att göra på ett så kontraintuitivt sätt som att tala om möjlig- och rättigheter för stackars utanförsinbyggare att återvandra?

I båda fallen svarar jag jag ju kategoriskt JA. Vad är mer ekonomiskt komplext än att hinka in ett bidragsproletariat via flyktingsmugglande, myndighetsentrism och think tanks? Jo, att skapa en logisk och efterfrågad antites i den pågående dialektiken. Nästa lager av komplexitet.

Om du nu är med på att det inte är Sveriges BNP som är enda syftet, utan den globaliserande ekonomiska aktiviteten, så finns ju mycket stora pengar att förmedla och slussa till - varsomhelst. Svenska företag kan bygga modulhusen som krävs i Somalia, Syrien eller Afghanistan. Det kan vara både betong, stål och humankapital som kan exporteras när råvarorna finns.

Det har ju stött på sura miner i tråden att servila svenska skattebetalare ska betala tribut liksom dekadenta romare och kineser - men i den transaktionen fanns åtminstone en globaliserande MÖJLIGHET genom ny efterfrågan och resulterande handel.

Lundin Re-migration kan göra sina pengar, Jan Emmanuel kan göra sina pengar, Rashid Musa kan göra sina pengar genom provision på klienter från orten till ett energisnålt Wakanda med svensk värdegrund, svenska möbler och svenska appar i svenska modulhus.
Det går lixom inte att slussa pengar till defekta länder som Somalia, Syrien eller Afghanistan och tro att det är per automatik kommer innebära stimulerad export. Den komplexiteten du tror är möjlig går inte eftersom den nödvändiga underliggande komplexiteten finns inte i dessa länder. Det handlar om att tillräcklig infrastruktur och organisation behövs etableras först för att mål ska uppnås, dvs en viss nivå av socioekonomiska strukturella åtgärder krävs. Att implementera dessa saker krävs ökad kontroll i länder i kaos, dvs hög risk. Det är således ingen säker, lättvindig eller billig sak att implementera. Så ditt jakande framstår som blind tro. Då är alternativkostnaden finansekonomiskt bättre, dvs att importera folk till väst för att stimulera och konstruera nya marknader. Vilket är exakt vad Joseph Tainters argument går ut på; komplexa samhällen löser sina problem genom att investera i socioekonomiska åtgärder vilket i sin tur leder till ökad komplexitet, och så investerar man i mer åtgärder vilket i längden innebär negativ marginalnytta som ger kollaps pga att civilisationen går under av sin egna tyngd.

Citat:
Den andra frågan är ju vad som händer med svensk nationalism och överlevnadsreflex om och när debatten flyttar fokus och drömmar projiceras på en större duk, i varmare färger än gråmulna Sverige? Om Alice Teodorescus moderater tog upp frågan med att skapa ekonomiska incitament för superfrivillig mysåtervandring som en form av nyttomaximerande biståndspolitik - hade den våldtagna "svennehoran" då glömts bort?

Hade raseriet blivit mindre eller större? Hade kraven på tvångsutvisningar och hårdare tag minskat, bara för att Somalia, Syrien och Afghanistan beskrivits som länder med utvecklingspotential som det går att bo i?
Jag vidhåller att den existentiella krisen måste finnas hos en tillräckligt stor andel av befolkningen innan tribalismen kickar in. För det så krävs att överlevnadssystemen krackelerar. Annars är det business as usual. Av den anledningen så menar jag att din tro är blott blind.

All that is meaningless rules
We have learned nothing from history
The people are dead in their lifetimes
Dazed in the shine of the streets
But look how the traffic's still moving
System’s too slick to stop working
Business is good, and there’s bands every night in the pubs
And there’s two for one drinks in the clubs
And we scrubbed up well
Washed off the work and the stress
And now all we want’s some excess
How is this something to cherish?
When the tribesmen are dead in their deserts
To make room for alien structures
Develop, develop
And kill what you find if it threatens you
No trace of love in the hunt for the bigger buck
Here in the land where nobody gives a fuck
Senast redigerad av frasselito 2019-04-08 kl. 21:35.
Citera
2019-04-08, 21:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Det går lixom inte att slussa pengar till defekta länder som Somalia, Syrien eller Afghanistan och tro att det är per automatik kommer innebära stimulerad export.
Självklart inte. När man har, med alla till buds stående medel inkl. bidrag, lyckats få till stånd en återvandring, så är man bara en valrörelse från att spara in på hela skiten & alla får klara sig på egna meriter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in