Citat:
Ursprungligen postat av
88g14flashplant
Någon i tråden som deltog på Scandza Forum?
Temat för årets konferens var anarko-tyranni, en term lanserad av Sam Francis. Det Francis menar är att makthavare i den nuvarande samhällsordningen inte vill, eller kanske inte kan, kontrollera kriminella element utan istället lägger fokus på offren, de oskyldiga, som är lättare att kontrollera. Med benämningen anarki menas avsaknad av kontroll av kriminella, och med benämningen tyranni avses kontroll av de oskyldiga. Francis menar också att i förlängningen kommer normala och skötsamma medborgare inte kunna leva i ett sådant samhälle utan det kommer bli outhärdligt. Konsekvenserna av en anarko-tyrannisk samhällsutveckling togs upp av de olika föreläsarna, och i en avslutande diskussionsstund kunde frågor ställas direkt till föreläsarna.
Föreläsarnas berörde utifrån sina olika bakgrunder och erfarenheter olika infallsvinklar det anarko-tyranniska samhällets utveckling, ett samhälle där staten fortfarande innehar våldsmonopolet, men selektivt väljer hur och mot vilka detta skall nyttjas.
https://nyadagbladet.se/inrikes/nord...atlig-tyranni/
Som ni kanske vet drabbades Jared Taylor av ett tillfälligt inreseförbud till Schengen varpå han deporterades till USA så snart han landade i Zürich. Det verkar i varje fall ha varit en intressant tillställning och temat är bekant då det skildras i vardagen. Själv har jag dock inte satt mig in något djupare i de teoretiska aspekterna kring anarkotyranni varför jag gärna ser att det lyfts till diskussion i tråden.
Anarkotyranni verkar vara ett intressant ämne, av det lilla jag förstått så är det också högaktuellt för svensk del.
Se bara hur illegala marockaner och afghaner fick härja runt ostörda i Stockholm, men när ett medborgargarde upprättades kom varenda polisresurs i hela Stockholm och omkringliggande län.
Vi ser det i att rättsväsendet lägger ner resurser på att åtala svenskar för åsiktsbrott.
Kort sagt, rättsväsendet har kollapsat och förlorat mot den importerade kriminaliteten, så det är bättre att rikta kvarvarande resurser mot svenskar för att undvika folklig resning.
Anarkotyranni. Gillart.
Också, se Frankrike och England med liknande repression.