2019-04-03, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Singapore är inte muslimskt. Kineserna dominerar, och de är sällan muslimer. (Men få se om Sverige blir massdestination för uigurer och andra figurer.)

Singapore har en kraftfullt verkande mjukrepressiv politik. I praktiken fungerar landet som en diktatur med repression av oliktänkande. Tror det lilla öriket har fungerat som en förebild för både Kina och givit inspiration till ett antal länder i väst. Ekonomisk framgång och repression går hand i hand. De olika befolkningsgrupperna tvångsintegreras i en rad olika avseenden.
Citera
2019-04-03, 09:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Socialdemokraterna går i opposition mot sig själva igen.

Idag har Nyheter Idag en podd där Robinson Emanuel tydligen bland annat skyller de fortsatt öppna gränserna på Centerpartiet.

https://nyheteridag.se/nyheter-idag-...litik-genom-s/

Det är egentligen fantastiskt att de Socialdemokratiska "dissidenterna" lyckas med tricket gång på gång. Det största maktpartiet lyckas inte stävja MP och nu Centern. Själv vill de naturligtvis strama åt inflödet av de nya kärnväljarna.

Men som vi vet så sitter det partistrateger vid ett hus vid Sveavägen och slickar sig om munnen vid tanken på en konverteringsgrad på mellan 70-90 % för varje menait som får medborgarskap till S-röstande. Men Ottokar lurar de inte så lätt.

Om inte allt för många år stundar den eviga vänsterliberala hegemonin.
Lite festligt att dom förra mandatperioden körde "The Hippie made me do it", för att nu långsamt övergå till "The Yuppie made me do it".

Alltid någon annans fel.
Citera
2019-04-03, 09:22
Avstängd
88g14flashplants avatar
Någon i tråden som deltog på Scandza Forum?
Temat för årets konferens var anarko-tyranni, en term lanserad av Sam Francis. Det Francis menar är att makthavare i den nuvarande samhällsordningen inte vill, eller kanske inte kan, kontrollera kriminella element utan istället lägger fokus på offren, de oskyldiga, som är lättare att kontrollera. Med benämningen anarki menas avsaknad av kontroll av kriminella, och med benämningen tyranni avses kontroll av de oskyldiga. Francis menar också att i förlängningen kommer normala och skötsamma medborgare inte kunna leva i ett sådant samhälle utan det kommer bli outhärdligt. Konsekvenserna av en anarko-tyrannisk samhällsutveckling togs upp av de olika föreläsarna, och i en avslutande diskussionsstund kunde frågor ställas direkt till föreläsarna.

Föreläsarnas berörde utifrån sina olika bakgrunder och erfarenheter olika infallsvinklar det anarko-tyranniska samhällets utveckling, ett samhälle där staten fortfarande innehar våldsmonopolet, men selektivt väljer hur och mot vilka detta skall nyttjas.
https://nyadagbladet.se/inrikes/nord...atlig-tyranni/

Som ni kanske vet drabbades Jared Taylor av ett tillfälligt inreseförbud till Schengen varpå han deporterades till USA så snart han landade i Zürich. Det verkar i varje fall ha varit en intressant tillställning och temat är bekant då det skildras i vardagen. Själv har jag dock inte satt mig in något djupare i de teoretiska aspekterna kring anarkotyranni varför jag gärna ser att det lyfts till diskussion i tråden.
Citera
2019-04-03, 09:32
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Temat för årets konferens var anarko-tyranni, en term lanserad av Sam Francis. Det Francis menar är att makthavare i den nuvarande samhällsordningen inte vill, eller kanske inte kan, kontrollera kriminella element utan istället lägger fokus på offren, de oskyldiga, som är lättare att kontrollera. Med benämningen anarki menas avsaknad av kontroll av kriminella, och med benämningen tyranni avses kontroll av de oskyldiga. Francis menar också att i förlängningen kommer normala och skötsamma medborgare inte kunna leva i ett sådant samhälle utan det kommer bli outhärdligt. Konsekvenserna av en anarko-tyrannisk samhällsutveckling togs upp av de olika föreläsarna, och i en avslutande diskussionsstund kunde frågor ställas direkt till föreläsarna.

Föreläsarnas berörde utifrån sina olika bakgrunder och erfarenheter olika infallsvinklar det anarko-tyranniska samhällets utveckling, ett samhälle där staten fortfarande innehar våldsmonopolet, men selektivt väljer hur och mot vilka detta skall nyttjas.

Som ni kanske vet drabbades Jared Taylor av ett tillfälligt inreseförbud till Schengen varpå han deporterades till USA så snart han landade i Zürich. Det verkar i varje fall ha varit en intressant tillställning och temat är bekant då det skildras i vardagen. Själv har jag dock inte satt mig in något djupare i de teoretiska aspekterna kring anarkotyranni varför jag gärna ser att det lyfts till diskussion i tråden.

Anarkotyranni verkar vara ett intressant ämne, av det lilla jag förstått så är det också högaktuellt för svensk del.

Se bara hur illegala marockaner och afghaner fick härja runt ostörda i Stockholm, men när ett medborgargarde upprättades kom varenda polisresurs i hela Stockholm och omkringliggande län.

Vi ser det i att rättsväsendet lägger ner resurser på att åtala svenskar för åsiktsbrott.

Kort sagt, rättsväsendet har kollapsat och förlorat mot den importerade kriminaliteten, så det är bättre att rikta kvarvarande resurser mot svenskar för att undvika folklig resning.

Anarkotyranni. Gillart.

Också, se Frankrike och England med liknande repression.
Citera
2019-04-03, 09:48
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Anarkotyranni verkar vara ett intressant ämne, av det lilla jag förstått så är det också högaktuellt för svensk del.

Se bara hur illegala marockaner och afghaner fick härja runt ostörda i Stockholm, men när ett medborgargarde upprättades kom varenda polisresurs i hela Stockholm och omkringliggande län.

Vi ser det i att rättsväsendet lägger ner resurser på att åtala svenskar för åsiktsbrott.

Kort sagt, rättsväsendet har kollapsat och förlorat mot den importerade kriminaliteten, så det är bättre att rikta kvarvarande resurser mot svenskar för att undvika folklig resning.

Anarkotyranni. Gillart.

Också, se Frankrike och England med liknande repression.
Exempel finns det gott om. Så kallade flyktingar som våldtar och går fria av den enkla anledningen att påstår sig vara barn är ett annat. Det är uppenbart knutet till idén om att vrida samhället rättssystem till offrets nackdel som en metod att bedriva subversion.
Citera
2019-04-03, 13:43
Medlem
Citat:

Jag måste erkänna att det var väldigt förvånande att det var Polen av alla länder som tryckt på knappen och sett till så att Taylor fick ett Schengenförbud för inresa.
Citera
2019-04-03, 14:38
Medlem
Citat:
Citat:

Det finns en tråd om detta evenemang och enligt deltagare var det inte särskilt intressant men deltagarens beskrivning av det hela var lite kul. I allmänhet tycker jag att dessa "nazist"-konferenser är fullkomligt meningslösa. Vad åstadkommer de annat än att smutsa ner upphovsmannen till begreppet anarkotyranni?

Bara åsynen av Jared Taylor gör mig förbannad. Börjar han snacka vill jag slå knytnäven rakt in i skärmen. Jag är glad att han är portad.

Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Jag måste erkänna att det var väldigt förvånande att det var Polen av alla länder som tryckt på knappen och sett till så att Taylor fick ett Schengenförbud för inresa.

Jag vill gärna tro att Trump sagt åt Polens regering att göra det. Taylor är anti-Drumpf numera, troligen sedan ett bra tag. Han är alltså som Dagens Nyheter.
Senast redigerad av experten10 2019-04-03 kl. 14:44.
Citera
2019-04-03, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty

Tja - Taylor tillhör väl de rasrealistiska debattörerna och förespråkar väl någon typ av apartheid liknande delning av USA vad jag förstår. Det är ju en ganska kontroversiell ståndpunkt i sig.

Men dels så tar väl inte Polens president denna typ av beslut och dels så bör man nog fundera kring hur allianser och samarbeten fungerar. I det här fallet så var det väl troligen Sverige som ville stänga ute Taylor. Men det bedömdes väl som om det fanns fördelar med om någon annan tog beslutet. Det kan helt enkelt vara så att någon/några i den polska administrationen behövde betala tillbaka en tjänst som Sverige gjort tidigare. Eller så byggde Sverige upp en informell samarbetsskuld till Polen som Polen senare kan kräva tillbaka. Jag menar Anna Lind lämnade ju ut muslimer till USA för att USA begärde det för att ta ett exempel. Tjänster och gentjänster. Den ena handen tvättar den andra som man säger i Italien.
Citera
2019-04-03, 14:56
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Tja - Taylor tillhör väl de rasrealistiska debattörerna och förespråkar väl någon typ av apartheid liknande delning av USA vad jag förstår. Det är ju en ganska kontroversiell ståndpunkt i sig.

Men dels så tar väl inte Polens president denna typ av beslut och dels så bör man nog fundera kring hur allianser och samarbeten fungerar. I det här fallet så var det väl troligen Sverige som ville stänga ute Taylor. Men det bedömdes väl som om det fanns fördelar med om någon annan tog beslutet. Det kan helt enkelt vara så att någon/några i den polska administrationen behövde betala tillbaka en tjänst som Sverige gjort tidigare. Eller så byggde Sverige upp en informell samarbetsskuld till Polen som Polen senare kan kräva tillbaka. Jag menar Anna Lind lämnade ju ut muslimer till USA för att USA begärde det för att ta ett exempel. Tjänster och gentjänster. Den ena handen tvättar den andra som man säger i Italien.

Sverige och Polen har väl inte de bästa av relationer, däremot ställer Polen gärna upp på minsta vink från USA (Polen har väl än idag trupper på plats i Irak).

Sen så ska man komma ihåg att Jesus är kung i Polen i största allmänhet och hos regeringspartiet i synnerhet. Kan tänka mig att icke-religiös vit nationalism inte står högt i kurs där. Är enda anledningen jag kan komma på som skulle få Polen att ta ett eget beslut i frågan.
Citera
2019-04-03, 15:04
Medlem
Citat:
Sverige och Polen har väl inte de bästa av relationer, däremot ställer Polen gärna upp på minsta vink från USA (Polen har väl än idag trupper på plats i Irak).

Sen så ska man komma ihåg att Jesus är kung i Polen i största allmänhet och hos regeringspartiet i synnerhet. Kan tänka mig att icke-religiös vit nationalism inte står högt i kurs där. Är enda anledningen jag kan komma på som skulle få Polen att ta ett eget beslut i frågan.

Så kan det naturligtvis vara, men vi kommer nog sannolikt aldrig att få reda på skälen till varför det hände. Jag ville bara söka beskriva hur jag uppfattar att samspelet mellan administrationer i olika länder fungerar. Ibland handlar det bara om tjänster och gentjänster. På något plan så samarbetar även formella fiender med varandra om de har gemensamma intressen. USA och Ryssland utbyter t.ex. information om terrorister.
Senast redigerad av Ottokar 2019-04-03 kl. 15:08.
Citera
2019-04-03, 16:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Vi vet väl inte heller säkert vilken instans i Polen som fattat beslutet?
Citera
2019-04-03, 16:25
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vi vet väl inte heller säkert vilken instans i Polen som fattat beslutet?

Nej, och en schengenspärr lär inte behöva tas på högsta nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in