2019-03-19, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Och vad skulle det vara för intressen? Den frågan raserar hela teoribygget. Det finns många svenskar som anser att DN-perspektivet (och övrig medias) ligger i deras intresse. Som jag nämnt tidigare så finns det en mediagrupp som till skillnad från t.ex. DN faktiskt har ett journalistiskt uppdrag: detta är SVT och SR. Det här med den stenhårda kontrollen är enbart fantasier från ditt håll. Journalister med få undantag är just "fanatiska zealoter". Detta är anledningen till att de över huvud taget är journalister.

Det ska tilläggas att det naturligtvis inte är Katerina som skrivit artikeln jag citerade från.

Och vad detta handlar om är att du kräver att Bonniers till skillnad från alla andra människor i deras kretsar (över hela världen) ska göra något radikalt annorlunda. Det är ganska mäktigt krav och det påminner en del om oytos krav på att just Cwejman (och ingen annan, i synnerhet inte, absolut inte, någon som är svensk!!!) ska rädda upp situationen och göra jobbet åt andra. Det här med förgiftade brunnar-resonemanget köper jag inte. Det är att fullkomligt idiotförklara dina landsmän. Titta på de argument som framförs gällande detta i den här tråden, dessa argument är under all kritik och kom då ihåg att argument om detta utanför tråden är avsevärt sämre än till och med dessa. Det du finner med den typen av argument är att ingen anförare av dem kan försvara dem, i stället så går de till personlig attack. Så fullkomligt värdelösa är argumenten som skulle kunna leda till en diskussion om "förgiftade brunnar".

Artikeln av Ronneby Hos Katerina speglar ett sociologiskt synsätt. Oklara strömmar av ideer som susar runt i etern och råkar ta fäste hos en klass som tidigare bars av någon typ av sanningsideal. Ingen har ansvar. Ingen har kontroll. Det bara är som det är pga av världsanden eller något. Sen är jag i och för sig glad att någon annan ser det Amerikanska imperiets politik och påtryckningar i det som händer.

Jag upprepar därför att jag ser en företagskultur som utsatts för ideologisk strömlinjeformning av de som kontrollerar systemets design och vilka som tillåts verka inom systemet och förmedla information. Jag har gjort det själv och känner igen en mästares verk när jag ser urverket fungera med samma precision som en klocka tillverkad i Alperna. Börjar någon liten kugge kärva så åker den ut.

Men när de arga bönderna kommer in till staden med högafflar och brinnande facklor så kanske de redan skriker om förgiftade brunnar. De rackarna brukar ju inte vara under av subtilitet utan de söker enkla radikala förklaringar och lösningar. Då brukar de makthavare som vill hålla sig kvar vid makten börja fundera på vem som lämpligen ska kastas åt vargarna. Det är inget jag välkomnar, men så ser världen tyvärr ut. Lär av historien som den gamle Marx predikade. Kanske ägarklanen bör läsa på och fundera lite kring historiens förlopp och fundera på om man inte snabbt bör göra några egna bondeoffer medan tid är? Ett par avgångvederlag kan vara en bra investering medan man fortfarande har tid att byta ut styrmän på den ideologiska skutan?

Strängt taget så är det nog inte en så bra idé att driva mediakrig mot svenskarna i deras eget land. Det kan skada ägarintresset om det vill sig illa.
Citera
2019-03-19, 10:28
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Vår Zeitgeist är uppgivenhet, åtminstone i de mest mångfaldsomvandlade länderna, däribland USA, Frankrike och Sverige.

De som tidigare röstade på Trump, Le Pen och Åkesson, i förhoppningen att rädda sina respektive samhällen börjar nu se sig om efter andra alternativ, efter att ha insett att samhällena är bortom räddning. Alternativen är flera: Yang, Gula västar, emigration, vapenhamstring osv. De nya metoderna har det gemensamt att de nu accelererar samhällets sönderfall. En liknande överlevnadsstrategi har också förespråkats av de genuint kristna i USA; se The Benedectine Option.

Jag tror att fler och fler i vårt land ser sig om i sitt närområde för att förena sig med likasinnade, gärna sametniska, som är beredda att försvara den lokala tryggheten och ordningen. Man blir också mindre överseende med lokala ordningsproblem.

Den här uppgivenheten medför att svaga människor blir självdestruktiva eller utåtagerande (Christchurch, t ex).

https://jacobitemag.com/2019/03/18/a...-male-history/
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2019-03-19 kl. 11:02.
Citera
2019-03-19, 10:45
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Vår Zeitgeist är uppgivenhet, åtminstone i de mest mångfaldsomvandlade länderna, däribland USA, Frankrike och Sverige.

De som tidigare röstade på Trump, Le Pen och Åkesson, i förhoppningen att rädda sina respektive samhällen börjar nu se sig om efter andra alternativ, efter att ha insett att samhällena är bortom räddning. Alternativen är flera: Yang, Gula västar, emigration, vapenhamstring osv. De nya metoderna har det gemensamt att de nu accelerar samhällets sönderfall. En liknande överlevnadsstrategi har också förespråkats av de genuint kristna i USA; se The Benedectine Option.

Jag tror att fler och fler i vårt land ser sig om i sitt närområde för att förena sig med likasinnade, gärna sametniska, som är beredda att försvara den lokala tryggheten och ordningen. Man blir också mindre överseende med lokala ordningsproblem.

Det rullar på mot någon sorts fullbordan eller katastrof. Dådet i Utrecht med en förvirrad kriminell missbrukande turk som skjuter vilt omkring sig på en spårvagn och en tolvårig elev i in norsk skola som skär lärare och skolpersonal med kniv. Mångkulturen är inte vacker att se. Varför ska våra samhällen drabbas av detta? Vem träder in till invandringspolitikens försvar nu? Ingen. Det bara mumlas i kön. Men muslimska kinesiska uighurer ska tydligen få generell rätt till asyl i Sverige säger Migrationsverket. Det är bara att beskåda sönderfallet. Jag orkar inte bry mig längre. Rädde sig den som kan.
Citera
2019-03-19, 10:50
Medlem
Citat:

De som tidigare röstade på Trump, Le Pen och Åkesson, i förhoppningen att rädda sina respektive samhällen börjar nu se sig om efter andra alternativ, efter att ha insett att samhällena är bortom räddning. Alternativen är flera: Yang, Gula västar, emigration, vapenhamstring osv. De nya metoderna har det gemensamt att de nu accelerar samhällets sönderfall. En liknande överlevnadsstrategi har också förespråkats av de genuint kristna i USA; se The Benedectine Option.

Det här är ett intressant ämne, ett ämne som kanske förtjänar en egen tråd.

Ett problem är att de alternativ du listar, med undantag av gula västarna, är usla "alternativ" som säger mycket om de personer som gillar dem.

En jämförelse mellan Yang och de gula västar är belysande. Vilka håller på Yang? Jo, det är sådana som tidigare stödde Trump och tänkte att han (själv, en person) skulle fixa allt i ett nafs medan de själva sitter på twitter och podcasts och kommenterar. Att de aldrig skulle göra något är deras principfråga nummer att - alltså passar Yang som hand i handske. De ska nu får $1000 i månaden för att göra noll fantiserar de. Himmelriket! Gula västarna å andra sidan gör definitivt något. Det de saknar är ett eget narrativ som är tillräckligt starkt.

Det här med att ha ett eget narrativ eller ett narrativ man kan ställa sig bakom tror jag är viktigt. Att bara agera på känslor som man inte kan förklara... kommer det att ske? Jag tror inte det och det är därför jag insisterar på att systemets svaga punkter måste attackeras. Ruttna teoribyggen har aldrig motiverat någon till handling annat än galningar (skjutning på Nya Zeeland).
Citera
2019-03-19, 10:56
Medlem
Citat:

Om man kastar ett öga på debatten i det Amerikanska imperiets kärnland så är det fler och fler som oroar sig för inbördeskrig. T.om. Joe Rogan har lyft sin oro för frågan i sin mycket populära podd.

Jo vi ser det utspelas i microformat i Sverige på många olika sätt. White flight är ett tecken på hur svenskarna ser på frågan om de vill blandas med de menaitiska diasporornas folk. Den radikala oppositionen från de skånska spartanerna inom Moderaterna mot centralmaktens diktat är ett annat exempel.

Men förr eller senare kommer en svensk nationalstat att uppstå igen. Det är det naturliga sättet för folk att organisera sig när imperier bryter samman. Just därför bör varje förnuftig människa propagera för en förnuftig kretsloppsmigration av menaitiska diasporor. Låt oss göra det på ett humant sätt medan vi fortfarande har resurser att göra det. Alternativet att det sker med andra metoder om 20 år är motsatsen till humant.

Att Socialdemokraterna måste återgå till att driva politik för svenskar när de förlorar sina nya kärnväljare är ett litet pris att betala.
Citera
2019-03-19, 11:05
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Om man kastar ett öga på debatten i det Amerikanska imperiets kärnland så är det fler och fler som oroar sig för inbördeskrig. T.om. Joe Rogan har lyft sin oro för frågan i sin mycket populära podd.

Jo vi ser det utspelas i microformat i Sverige på många olika sätt. White flight är ett tecken på hur svenskarna ser på frågan om de vill blandas med de menaitiska diasporornas folk. Den radikala oppositionen från de skånska spartanerna inom Moderaterna mot centralmaktens diktat är ett annat exempel.

Men förr eller senare kommer en svensk nationalstat att uppstå igen. Det är det naturliga sättet för folk att organisera sig när imperier bryter samman. Just därför bör varje förnuftig människa propagera för en förnuftig kretsloppsmigration av menaitiska diasporor. Låt oss göra det på ett humant sätt medan vi fortfarande har resurser att göra det. Alternativet att det sker med andra metoder om 20 år är motsatsen till humant.

Att Socialdemokraterna måste återgå till att driva politik för svenskar när de förlorar sina nya kärnväljare är ett litet pris att betala.

Nya mindre, etnostater kommer säkert att uppstå. Jag tror att lapptäcket också kommer att kryddas med ideologiska småstater.
Citera
2019-03-19, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Strängt taget så är det nog inte en så bra idé att driva mediakrig mot svenskarna i deras eget land. Det kan skada ägarintresset om det vill sig illa.

Bonnierkoncernen blir bara rikare och rikare. Ung-klanen lever på mycket högre ekonomisk nivå än de gamla bokförläggarna som berikade och vårdade svenskt kulturarv genom sin utgivning och som med sina få stora tidningar gav sina journalister fria tyglar att ägna sig åt ganska neutral nyhetsförmedling med nationen Sverige som självklar utgångspunkt.

Den stora frågan för den s k forskningen i framtiden - om möjlighet ges - blir att söka röna ut vad som hände i huvudena på judarna som började ta över efter patriarkerna med början av 90-talet ungefär.
DN gick och läsa med sjunkande angelägenhet ända fram förra seklets slut och Expressen bjöd på ungefär samma nedgångshistorik.

Så visst går det för mediaägarna att driva krig mot svenskarna och samtidigt bli rikare på det.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2019-03-19 kl. 11:09.
Citera
2019-03-19, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Bonnierkoncernen blir bara rikare och rikare. Ung-klanen lever på mycket högre nivå än de gamla bokförläggarna som berikade och vårdade svenskt kulturarv genom sin utgivning och som med sina få stora tidningar gav sina journalister fria tyglar att ägna sig åt ganska neutral nyhetsförmedling med nationen Sverige som självklar utgångspunkt.

Den stora frågan för den s k forskningen i framtiden - om möjlighet ges - blir att söka röna ut vad som hände i huvudena på judarna som började ta över efter patriarkerna med början av 90-talet ungefär.
DN gick och läsa med sjunkande angelägenhet ända fram förra seklets slut och Expressen bjöd på ungefär samma nedgångshistorik.

Så visst går det för mediaägarna att driva krig mot svenskarna och samtidigt bli rikare på det.

För mig går brytpunkten ungefär när Wall Street köpte SvD och Aftonbladet. Nästa stora steg kom när Bonniers tog total kontroll över TV4.
Citera
2019-03-19, 11:19
Medlem
Citat:
Nya mindre, etnostater kommer säkert att uppstå. Jag tror att lapptäcket också kommer att kryddas med ideologiska småstater.

Vad vi kommer att se är något som har hänt många gånger under historien. Det brittiska imperiet importerade indier till Uganda och de åkte ut igen när nationalisten Idi Amin bestämde att de måste flytta. Vi ser det nu i Sydafrika när de svarta driver på för att de vita som bott där i över 400 år ska kastas i havet. Vi såg det för över 2 000 år sedan när de de grekiska kolonierna på Krim försvann och när det judiska folket föddes genom din exodus. De tyska hansans företrädare gick upp i folket eller försvann från Sverige. Tyskarna drevs ut från östeuropa efter kriget trots att de bott där i många hundra år och i många fall aldrig ens sett das Vaterland. Behöver jag fortsätta?
Citera
2019-03-19, 11:20
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:

Vi går varvet runt och landar i stadsstater likt antikens Grekland, medeltidens Italien och Tyskland före 1871. Städerna och regionernas Europa återuppstår.

Undrar vem som jublar över den utvecklingen?
Städerna och regionerna behöver Europeiska unionen – Europeiska unionen behöver sina städer och regioner

Europeiska regionkommitténs (ReK) ordförande, Karl-Heinz Lambertz, höll på tisdag sitt andra anförande om ”Tillståndet i Europeiska unionen: regionernas och städernas ståndpunkt” ,

I anförandet som hölls under ReK:s plenarsession i Bryssel framhölls att EU inte bara behöver ”ställa om klockan, utan också behöver en ny riktning och metod”, där regionerna och städerna får mer att säga till om när det gäller EU:s framtid.

Under sitt anförande efterlyste ordförande Lambertz en mer kraftfull EU-finansiering och ett större inflytande för regioner och städer på EU:s beslutsfattande, och betonade att ”EU blir svagare om städerna och regionerna blir svagare. Detta får inte bli en del av vår framtidsplan. Tvärtom – genom att stärka våra städer och regioner stärker vi vår union”.
https://cor.europa.eu/sv/news/Pages/sotreg.aspx

https://en.wikipedia.org/wiki/Karl-Heinz_Lambertz

Alltså ingen slump. Det är målet.
Citera
2019-03-19, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Det rullar på mot någon sorts fullbordan eller katastrof. Dådet i Utrecht med en förvirrad kriminell missbrukande turk som skjuter vilt omkring sig på en spårvagn och en tolvårig elev i in norsk skola som skär lärare och skolpersonal med kniv. Mångkulturen är inte vacker att se. Varför ska våra samhällen drabbas av detta? Vem träder in till invandringspolitikens försvar nu? Ingen. Det bara mumlas i kön. Men muslimska kinesiska uighurer ska tydligen få generell rätt till asyl i Sverige säger Migrationsverket. Det är bara att beskåda sönderfallet. Jag orkar inte bry mig längre. Rädde sig den som kan.

Svenskarna börjar nog känna att de har ryggen mot väggen. Det är därför som Bonniermedia är fyllda med information om hur nice det är för svenskar att flytta till värmen.
Citera
2019-03-19, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Vi går varvet runt och landar i stadsstater likt antikens Grekland, medeltidens Italien och Tyskland före 1871. Städerna och regionernas Europa återuppstår.

Undrar vem som jublar över den utvecklingen?
Städerna och regionerna behöver Europeiska unionen – Europeiska unionen behöver sina städer och regioner

Europeiska regionkommitténs (ReK) ordförande, Karl-Heinz Lambertz, höll på tisdag sitt andra anförande om ”Tillståndet i Europeiska unionen: regionernas och städernas ståndpunkt” ,

I anförandet som hölls under ReK:s plenarsession i Bryssel framhölls att EU inte bara behöver ”ställa om klockan, utan också behöver en ny riktning och metod”, där regionerna och städerna får mer att säga till om när det gäller EU:s framtid.

Under sitt anförande efterlyste ordförande Lambertz en mer kraftfull EU-finansiering och ett större inflytande för regioner och städer på EU:s beslutsfattande, och betonade att ”EU blir svagare om städerna och regionerna blir svagare. Detta får inte bli en del av vår framtidsplan. Tvärtom – genom att stärka våra städer och regioner stärker vi vår union”.
https://cor.europa.eu/sv/news/Pages/sotreg.aspx

https://en.wikipedia.org/wiki/Karl-Heinz_Lambertz

Alltså ingen slump. Det är målet.

De vet att globalistiska stämningar frodas bäst i storstäder. Därför vill de bryta upp nationalstaterna för att skapa globalistiska städer liknande Judge Dredds Mega City 1. Späckade med mångkulturella områden utanför stadskärnorna.

https://www.youtube.com/watch?v=G-eI5oLlIeY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in