Citat:
Och vad skulle det vara för intressen? Den frågan raserar hela teoribygget. Det finns många svenskar som anser att DN-perspektivet (och övrig medias) ligger i deras intresse. Som jag nämnt tidigare så finns det en mediagrupp som till skillnad från t.ex. DN faktiskt har ett journalistiskt uppdrag: detta är SVT och SR. Det här med den stenhårda kontrollen är enbart fantasier från ditt håll. Journalister med få undantag är just "fanatiska zealoter". Detta är anledningen till att de över huvud taget är journalister.
Det ska tilläggas att det naturligtvis inte är Katerina som skrivit artikeln jag citerade från.
Och vad detta handlar om är att du kräver att Bonniers till skillnad från alla andra människor i deras kretsar (över hela världen) ska göra något radikalt annorlunda. Det är ganska mäktigt krav och det påminner en del om oytos krav på att just Cwejman (och ingen annan, i synnerhet inte, absolut inte, någon som är svensk!!!) ska rädda upp situationen och göra jobbet åt andra. Det här med förgiftade brunnar-resonemanget köper jag inte. Det är att fullkomligt idiotförklara dina landsmän. Titta på de argument som framförs gällande detta i den här tråden, dessa argument är under all kritik och kom då ihåg att argument om detta utanför tråden är avsevärt sämre än till och med dessa. Det du finner med den typen av argument är att ingen anförare av dem kan försvara dem, i stället så går de till personlig attack. Så fullkomligt värdelösa är argumenten som skulle kunna leda till en diskussion om "förgiftade brunnar".
Det ska tilläggas att det naturligtvis inte är Katerina som skrivit artikeln jag citerade från.
Och vad detta handlar om är att du kräver att Bonniers till skillnad från alla andra människor i deras kretsar (över hela världen) ska göra något radikalt annorlunda. Det är ganska mäktigt krav och det påminner en del om oytos krav på att just Cwejman (och ingen annan, i synnerhet inte, absolut inte, någon som är svensk!!!) ska rädda upp situationen och göra jobbet åt andra. Det här med förgiftade brunnar-resonemanget köper jag inte. Det är att fullkomligt idiotförklara dina landsmän. Titta på de argument som framförs gällande detta i den här tråden, dessa argument är under all kritik och kom då ihåg att argument om detta utanför tråden är avsevärt sämre än till och med dessa. Det du finner med den typen av argument är att ingen anförare av dem kan försvara dem, i stället så går de till personlig attack. Så fullkomligt värdelösa är argumenten som skulle kunna leda till en diskussion om "förgiftade brunnar".
Artikeln av Ronneby Hos Katerina speglar ett sociologiskt synsätt. Oklara strömmar av ideer som susar runt i etern och råkar ta fäste hos en klass som tidigare bars av någon typ av sanningsideal. Ingen har ansvar. Ingen har kontroll. Det bara är som det är pga av världsanden eller något. Sen är jag i och för sig glad att någon annan ser det Amerikanska imperiets politik och påtryckningar i det som händer.
Jag upprepar därför att jag ser en företagskultur som utsatts för ideologisk strömlinjeformning av de som kontrollerar systemets design och vilka som tillåts verka inom systemet och förmedla information. Jag har gjort det själv och känner igen en mästares verk när jag ser urverket fungera med samma precision som en klocka tillverkad i Alperna. Börjar någon liten kugge kärva så åker den ut.
Men när de arga bönderna kommer in till staden med högafflar och brinnande facklor så kanske de redan skriker om förgiftade brunnar. De rackarna brukar ju inte vara under av subtilitet utan de söker enkla radikala förklaringar och lösningar. Då brukar de makthavare som vill hålla sig kvar vid makten börja fundera på vem som lämpligen ska kastas åt vargarna. Det är inget jag välkomnar, men så ser världen tyvärr ut. Lär av historien som den gamle Marx predikade. Kanske ägarklanen bör läsa på och fundera lite kring historiens förlopp och fundera på om man inte snabbt bör göra några egna bondeoffer medan tid är? Ett par avgångvederlag kan vara en bra investering medan man fortfarande har tid att byta ut styrmän på den ideologiska skutan?
Strängt taget så är det nog inte en så bra idé att driva mediakrig mot svenskarna i deras eget land. Det kan skada ägarintresset om det vill sig illa.