2019-03-19, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det här är ett intressant ämne, ett ämne som kanske förtjänar en egen tråd.

Ett problem är att de alternativ du listar, med undantag av gula västarna, är usla "alternativ" som säger mycket om de personer som gillar dem.

En jämförelse mellan Yang och de gula västar är belysande. Vilka håller på Yang? Jo, det är sådana som tidigare stödde Trump och tänkte att han (själv, en person) skulle fixa allt i ett nafs medan de själva sitter på twitter och podcasts och kommenterar. Att de aldrig skulle göra något är deras principfråga nummer att - alltså passar Yang som hand i handske. De ska nu får $1000 i månaden för att göra noll fantiserar de. Himmelriket! Gula västarna å andra sidan gör definitivt något. Det de saknar är ett eget narrativ som är tillräckligt starkt.

Det här med att ha ett eget narrativ eller ett narrativ man kan ställa sig bakom tror jag är viktigt. Att bara agera på känslor som man inte kan förklara... kommer det att ske? Jag tror inte det och det är därför jag insisterar på att systemets svaga punkter måste attackeras. Ruttna teoribyggen har aldrig motiverat någon till handling annat än galningar (skjutning på Nya Zeeland).

Ska väl tillägga att jag aldrig har sett någon mångkulturalist från diaspororna iförd gul väst på de filmer jag sett. De är ett exempel på missnöjda bönder med högafflar och facklor som ännu inte format en ideologi och en berättelse om vad som bör ersätta den gerontofile globalisten Macron. De har dock vad jag kan se börjat fundera över vilka som ska bli syndabockar.
Citera
2019-03-19, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Mångkulturen är inte vacker att se. Varför ska våra samhällen drabbas av detta? Vem träder in till invandringspolitikens försvar nu? Ingen. Det bara mumlas i kön.

Nej media över hela fronten har snabbt och massivt mobiliserat efter Christchurch. Man kan blunda och dra ett strå i höstacken och man får till exempel upp Patrik Lundberg i Expressen idag. Hans drapa är en lång hyllning till mångkulturen som Sveriges enda hopp till försvar mot ett nytt 30-tal i Sverige och Europa.
Citera
2019-03-19, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Nej media över hela fronten har snabbt och massivt mobiliserat efter Christchurch. Man kan blunda och dra ett strå i höstacken och man får till exempel upp Patrik Lundberg i Expressen idag. Hans drapa är en lång hyllning till mångkulturen som Sveriges enda hopp till försvar mot ett nytt 30-tal i Sverige och Europa.

Jo jag såg Bonniers nyhetsutsändning igår från TV4. Massiv bevakning och moraliserande kring terrorattacken i Christchurch på andra sidan jordklotet för dagar sedan. Minimal bevakning av det senaste muslimska terrordådet i Europa som inträffat samma dag och alltså var nyheter.

Agenda någon?
Citera
2019-03-19, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Jo jag såg Bonniers nyhetsutsändning igår från TV4. Massiv bevakning och moraliserande kring terrorattacken i Christchurch på andra sidan jordklotet för dagar sedan. Minimal bevakning av det senaste muslimska terrordådet i Europa som inträffat samma dag och alltså var nyheter.

Agenda någon?

Det intressanta här är att Telia köpt TV4. För att teoribygget med Bonnier ska kunna räddas så måste det ske en radikal förändring på TV4... något jag inte tror kommer att hända. Skälet till det är att de som jobbar på TV4 har denna "agenda"... det är bara det att de själva inte ser det som en agenda.
Citera
2019-03-19, 12:34
Medlem
Citat:
Det intressanta här är att Telia köpt TV4. För att teoribygget med Bonnier ska kunna räddas så måste det ske en radikal förändring på TV4... något jag inte tror kommer att hända. Skälet till det är att de som jobbar på TV4 har denna "agenda"... det är bara det att de själva inte ser det som en agenda.

Visste inte att köpet och den fantastiska ägarkoncentrationen har godkänts av Konkurrensverket. Tack för upplysningen i sådant fall.

TV4 har varit en fantastisk vinstmaskin som räddat Bonniers efter uppgörelsen med Reinfeldt regimen om nedläggning av lokala redaktioner och utökade reklamblock. Nu får Telia köpa loss skiten när tablå TV tappar marknadsandelar för vad bedömare ser som ett fantasibelopp.

När jag såg att Bonniers ska betala tillbaka ett miljardlån till EU så minskade det inte min tro på att det finns en agenda.
Citera
2019-03-19, 12:34
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Uppgivenhet över att man kan inte längre påverka sin situation eller säkra barnens framtid ger mer psykiskt illabefinnande, missbruk och självmord. Självmorden ökar snabbt bland vita i USA samtidigt som de sjunker i Ryssland och Kina. (Jag har givit länkar ovan.)

Uppgivenhet ger också mer utagerande terrorism. Om man har givit upp den politiska vägen återstår Raqqa och Christchurch. Detta är såklart påverkat av politiken: samhällen med etablerade populistiska partier har FÄRRE högerextrema brott eftersom politiken återstår som ett alternativ, vilket nämns nedan:

https://foreignpolicy.com/2019/03/16...nders-breivik/

Dock har möjligen artikeln fel i sin huvudsats: det var kanske inte internet som radikaliserade Tarrant utan en resa till Frankrike:
Mr. Tarrant believes that whites have the right to remain a majority in their countries, a right they share with all other peoples. Media and government elites in the West disagree. As the Washington Post editorial board wrote after the Christchurch massacre, “ ‘replacement’ ideology is an unacceptable trope in civilized discourse.” It may be unacceptable for the Post, but for increasing numbers of whites, it is the vital question of our age. They want to know why our elites grant to Japanese or Turks or New Guineans the right to remain majorities in their own lands, but deny it to Frenchman or New Zealanders. Calling Mr. Tarrant a “bigot consumed by Islamophobia” is not an answer to that question.

Our media and government elites claim they want to stop what they call “hate” violence, but the measures they want to take—more censorship and oppression—will increase it. The Washington Post writes that Mr. Tarrant’s mind was poisoned because “he spent his days slinking through online cesspools” and that he got his ideas from “the fervid extremism that suffuses the Internet’s darkest crevices” (in fact, he wrote that he first felt the impact of the great replacement when he visited France).

The New York Times elaborates on this idea:

The internet is now the place where the seeds of extremism are planted and watered, where platform incentives guide creators toward the ideological poles, and where people with hateful and violent beliefs can find and feed off one another. . . .

[W]e need to understand and address the poisonous pipeline of extremism that has emerged over the past several years.

The obvious next step is more censorship. There has already been a wide-spread and unprecedented internet campaign to silence those who oppose the great replacement or who even believes whites have legitimate group interests of any kind. In the wake of the Christchurch massacre, there will be more censorship, and it will make violence more likely.

It is not “hate,” and it is not immoral to want your people to survive. Every day’s news opens the eyes of yet more whites to the long-term crisis of survival they face. They will not quietly resign themselves to oblivion.

What would have prevented Mr. Tarrant’s murderous rampage? Not more repression, censorship, and demonization.

Let us instead imagine a different political environment. Let us imagine one in which there is open discussion about the demographic future. One in which it is not considered “hate” to ask: How many people should our country have? Do we need any immigrants? Do people of certain religions or races assimilate better than others? Why do people of different races consistently build different societies? Is diversity a strength or a weakness? Is it wrong for whites to prefer to live, marry, and work with other whites? Must whites become a minority?

I have been asking these questions, politely but pointedly, for nearly 30 years. I believe that the long-term solution to racial and ethnic conflict is not to force more “diversity” on people who never asked for it but to let them, if they wish, build separate communities. This can be achieved through the democratic process.

For this, I am called a “hater.” Twitter closed my account, Amazon banned my books, my organization lost its Facebook account, hotels will not rent meeting rooms to me, printers refuse my business, and payment processors have cut me off. Many other groups are harassed and silenced in exactly the same way. Any society that crushes opposing viewpoints is treating dissent as a crime. The entire West is rushing towards tyranny, and as we saw in Christchurch, tyranny has consequences. When even the most moderate views are outlawed, extremism—and worse—will flourish.

Mr. Tarrant lives in a world in which there is no political voice for whites who want to build homelands for their descendants. They are demonized and silenced, and their own explanations of their motives are suppressed or caricatured. Mr. Tarrant lives in a world that is developing a system of intolerance and oppression that will soon rival those from the Communist era.

Mr. Tarrant committed a horrible act of mass murder. Anyone who sincerely wants to prevent such murders should remember this: When people have a voice, they speak; when they don’t have a voice, they kill.
Jag tror att de som bestämmer förstår att ökat åsiktsförtryck ger mer radikalisering, men de vill nog ha det, eftersom det göder en spiral mot yttrandefriheten.

https://www.amren.com/commentary/201...rch-massacres/
Citera
2019-03-19, 12:39
Medlem
Citat:
Visste inte att köpet och den fantastiska ägarkoncentrationen har godkänts av Konkurrensverket. Tack för upplysningen i sådant fall.

TV4 har varit en fantastisk vinstmaskin som räddat Bonniers efter uppgörelsen med Reinfeldt regimen om nedläggning av lokala redaktioner och utökade reklamblock. Nu får Telia köpa loss skiten när tablå TV tappar marknadsandelar för vad bedömare ser som ett fantasibelopp.

När jag såg att Bonniers ska betala tillbaka ett miljardlån till EU så minskade det inte min tro på att det finns en agenda.

Jag vet inte huruvida det köpet gått igenom.

Ju fler gånger jag ser ordet agenda desto mer tycker jag det helt saknar innebörd. En liberal har naturligtvis en liberal agenda. Eftersom personen är liberal. Man avslöjar ingenting med det. Det tillför inget. Du har kallat dig "reaktionär", du har med andra ord en reaktionär agenda. Tillför ordet agenda något?
Citera
2019-03-19, 12:40
Medlem
Citat:

Det festliga är att du orkar framhärda i att hävda att privata ägare inte kontrollerar de företag som de äger. Ett familjeföretag utan ägarkontroll. Jag har aldrig sett det i någon annan bransch.

I alla familje/klanägda företag som jag kommit i kontakt med så har ägarna stenkoll och styrning. Ofta på detaljnivå. Annars skulle de gå under.
Citera
2019-03-19, 12:48
Medlem
Citat:
Det festliga är att du orkar framhärda i att hävda att privata ägare inte kontrollerar de företag som de äger. Ett familjeföretag utan ägarkontroll. Jag har aldrig sett det i någon annan bransch.

I alla familje/klanägda företag som jag kommit i kontakt med så har ägarna stenkoll och styrning. Ofta på detaljnivå. Annars skulle de gå under.

Det faller på sin egen orimlighet. Hur många artiklar, TV-program och böcker publiceras av Bonnier dagligen? Årligen? Även om hela familjen Bonnier sitter och lusläser varje rad, tittar på varje program så skulle de ändå inte vara i närheten av att hinna.

Vad det här landar i är det absolut galnaste av teoribyggen. Eftersom DI och Expressen har en annorlunda linje än DN och Sydsvenskan så måste teoribygget säga att Bonnier detaljstyr dessa skillnader i någon sorts stor plan med oklart syfte.

Det finns naturligtvis ingenting, inte ens en indicie, som talar för något av detta.

Du kan inte jämföra Bonnier-företaget med den lokala pizzerian (familjeföretag) på det sätt du gör.
Citera
2019-03-19, 12:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Agenda någon?
Av någon anledning tittade jag på SVT:s "Morgonstudion" i morse. Jag såg de första 40 minuterna, inklusive två nyhetssändningar. Inte ett enda ord om dådet i Holland, inte ett enda. Total blackout.
Citera
2019-03-19, 12:56
Medlem
Citat:
Jag vet inte huruvida det köpet gått igenom.

Ju fler gånger jag ser ordet agenda desto mer tycker jag det helt saknar innebörd. En liberal har naturligtvis en liberal agenda. Eftersom personen är liberal. Man avslöjar ingenting med det. Det tillför inget. Du har kallat dig "reaktionär", du har med andra ord en reaktionär agenda. Tillför ordet agenda något?

Tja du vet till att börja med inte vad min reaktionära agenda är förrän jag berättar om den. Men du kan dra slutsatser om den genom att försöka tolka vad jag skriver och vad jag faktiskt gör. Möjligen kan du dra slutsatser av effekterna av mina handlingar om de avviker från löften och programförklaringar.
Citera
2019-03-19, 13:07
Medlem
Citat:
Det faller på sin egen orimlighet. Hur många artiklar, TV-program och böcker publiceras av Bonnier dagligen? Årligen? Även om hela familjen Bonnier sitter och lusläser varje rad, tittar på varje program så skulle de ändå inte vara i närheten av att hinna.

Vad det här landar i är det absolut galnaste av teoribyggen. Eftersom DI och Expressen har en annorlunda linje än DN och Sydsvenskan så måste teoribygget säga att Bonnier detaljstyr dessa skillnader i någon sorts stor plan med oklart syfte.

Det finns naturligtvis ingenting, inte ens en indicie, som talar för något av detta.

Du kan inte jämföra Bonnier-företaget med den lokala pizzerian (familjeföretag) på det sätt du gör.

Julius Caesar visste inte vad varje enskild legionär gjorde i Gallien. Men han kunde lita på att hans agenda i de flesta fall verkställdes av befälsordningen. Självklart så måste varje enskild befälhavare anpassa sig efter de lokala förhållandena men dagordningen med den överordnade strategin (eller med andra ord agendan) skulle verkställas. En centurion med egen agenda skulle nog snart ha känt att legionen inte var rätt plats för honom. Särskilt inte när han såg fram emot en egen jordplätt och en möjlighet att dra sig tillbaka efter tjänstgöring.

Av olika anledningar så har jag en god inblick i hur Kamprads ägaragenda genomdrivits i en global koncern. Säger inte att det är enkelt. Men det kan bli riktigt bra när ägaragendan verkar i hela koncernen. Kallas en omsorgsfullt odlad företagskultur.

Edit: Med ännu modernare managementlingo skulle man kunna uttrycka det så att Bonniers med bl.a. Wolos hjälp lyckats inympa i koncernens själva DNA att man aldrig seriöst ska kritisera mångkulturen och Kalergi 2.0 programmet. Hela koncernen är involverad i det totala mediakriget mot svenskarna.
Senast redigerad av Ottokar 2019-03-19 kl. 13:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in