2019-02-08, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Jaha ja, två fel blir ett rätt och därmed är skuldfrågan avgjord!?

Tillåt mig le en smula. Man kan peka på vilka historiska skeenden som helst, är man bara tillräckligt ohederlig helgar det också ens syften - men bara om man använder moderna glasögon.

Önskar du vittvätta strukturella ägarintressen med Bonnierkoncernen i spetsen får du allt vässa pennan något bättre.
Vi har haft den här diskussionen ett tiotal gånger här och jag har sagt att jag det finns goda skäl att studera uppenbart dysfunktionella beteenden hos västerlänningar. Det finns ingen mening med att tvätta vår historia och hylla en historia som i stora delar inte har varit gynnsam för varken Sverige eller västvärlden. Jag är oftast på den lilla människans sida. Jag har inte skrivit att mediepolitiken inte har betydelse men jag är också villig att diskutera intern problematik med västerlandets folk.

Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
De flesta människor är helt ointresserade av politik. Jag läste en klok grej på twitter av nån som skrev att allt fokus ligger på familjen. Allt annat är surr i bakgrunden. Det är den här egenskapen hos goda människor som utnyttjas av de onda.
Titta på hur fan det ser ut i alla västländer. Titta på hur folk röstar. Titta på data. Detta är inte bara en fråga om invandringspolitiken men politiken överlag. Ingenting verkar ju fungera och ingen gör något. Allt är bara skit. Jag tror jag får skaffa mig en thailändska ändå. Bli som de där snuskgubbarna som sitter i Pattaya. De har ju givit upp och ägnar sig åt att supa och ligga med 25 år yngre desperata halvprostituerade kvinnor.
Citera
2019-02-08, 00:11
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Vi har haft den här diskussionen ett tiotal gånger här och jag har sagt att jag det finns goda skäl att studera uppenbart dysfunktionella beteenden hos västerlänningar. Det finns ingen mening med att tvätta vår historia och hylla en historia som i stora delar inte har varit gynnsam för varken Sverige eller västvärlden. Jag är oftast på den lilla människans sida. Jag har inte skrivit att mediepolitiken inte har betydelse men jag är också villig att diskutera intern problematik med västerlandets folk.

Titta på hur fan det ser ut i alla västländer. Titta på hur folk röstar. Titta på data. Detta är inte bara en fråga om invandringspolitiken men politiken överlag. Ingenting verkar ju fungera och ingen gör något. Allt är bara skit. Jag tror jag får skaffa mig en thailändska ändå. Bli som de där snuskgubbarna som sitter i Pattaya. De har ju givit upp och ägnar sig åt att supa och ligga med 25 år yngre desperata halvprostituerade kvinnor.

Det finns ju en väldigt konkret lösning på alla de problem du radar upp här. Vi kastar ut alla som tillhör utomeuropeiska folkgrupper.

En konkret vision som alla kan samlas runt. Men så har vi den samlade Bonnierpressen. Vad vill du göra åt dom för att repatrieringsvisionen ska bli verklighet?
Senast redigerad av rough-justice 2019-02-08 kl. 01:08.
Citera
2019-02-08, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Du skriver så mycket att jag inte har möjlighet att följa upp allt. Men det spelar inte så stor roll eftersom jag kan hålla med om det mesta av din beskrivning av det ideologiska/idemässiga.

Men identitetspolitiken har inte alls förlorat i betydelse. Den har redan avgjort amerikanska val som när Barrak Hussein Obama vann två presidentvalskampanjer genom att han fick det svarta amerika att gå man ur huse och till valurorna. Den första som körde ett försök till regnbågskampanj var Jesse Jackson redan på slutet av 1980 talet. Orsaken är att identitetspolitik är rasism och rasism fungerar alldeles utmärkt när bara den goda sidan är tillåten att använda rasistiska argument. Identitetspolitik fungerar också för att den vänder sig till en primär källa hos varje människa. Den etniska tillhörigheten i en konkurrensutsatt och hård alltmer individualiserad värld där tillhörigheten till den etniska ingruppen blir både en sköld och ett svärd.

Men för att bättre förstå amerikansk politk på den basala nivän som jag talar om nu så måste du acceptera grundsatsen att den svarta delen av USAs befolkning har en genomsnittlig IQ som är ca 85 poäng. Det är inte ens föremål för diskussion. Det är resultatet av massiva mätningar som genomförts under mer än 100 år bl.a. av USAs militär och alla mätserier är entydiga. Det är bara så. Vad man har en diskussion om är om intelligensen är ärftlig eller om det är miljön (blank slate) vilket de vänsterliberala naturligtvis vill ha det till. Nästan all forskning pekar dock på en stark ärftlig komponent om i vart fall 80 %.

De svarta i USA kommer därför aldrig (som befolkningsgrupp) att kunna klara sig lika bra som den vita majoriteten vilket gör att de ständigt kommer att känna sig underlägsna och motarbetade eftersom en stor andel av dem (bildlikt talat) blir som den dummaste i rummet som inte förstår vad diskussionen handlar om. Om du söker på en tabell om IQ och arbete så förstår du vad ett medel om 85 poäng ger för möjligheter. USAs arme har en gräns vid 83 poäng så det betyder i princip att halva USAs svarta manliga befolkning inte ens kvalificerar sig för att sopa däcket på hangarfartyg.

Det här är ju en intressant existentiell fråga eftersom den berör hela samhället på alla plan. För en mindre intelligent person är de diskussioner som normalbegåvade för lika begripliga som när högt begåvade försöker förstå avancerad kvantfysik som endast riktigt smarta personer kan greppa. Man kan förstå metaforer, enskilda ord och meningar, men man förstår inte deras inbördes sammanhang eller djup. Alla som varit den dummaste i rummet känner igen känslan. Det är inte kul och till slut vill man inte vara med längre och börjar kasta suddegum så att de ska hålla käften med det obegripliga babblet som ju inte betyder något viktigt.

Men ingen vill ju känna sig som korkad och missanpassad i ett samhälle så därför utarbetades ideologin om den vita strukturella rasismen som på ett osynligt och omärkligt sätt håller ned de rasifierade kropparna i ett evigt förtryckt slavtillstånd. Den visan har vevats på positivet sedan 1960 talet och det vita majoritetssamhället har hela tiden befunnit sig på reträtt eftersom det hela tiden också moraliskt underminerats av vänstern, akademin och Hollywoods nöjesindustri som hela tiden gnider in narrativet om den onde vite förtryckande mannen i USAs befolkning. Du kan ju på skoj söka dra dig till minnes hur många filmer som kommer årligen om slaveriet och de svartas rättmätiga vrede mot den vite mannen (aldrig kvinnan nota bene eftersom kvinnorna ska vara allierade i den intersektionella alliansen).

Så den intersektionella alliansen kanske trycks ned och ser ut att dö. Men den återuppstår alltid igen för att likt Särimner bli basen till en fest som är den vita befolkningens resurser. Aldrig är skulden för slaveriet eller förintelsen fullt återbetald. Till och med svenskens hela välstånd och samhällsbygge vilar på arvet från slaveriet som ju Jesse Jackson lät meddela i Almedalen när han föreläste som utsänd från Obamaadministrationen.

Nu uttrycker jag mig väldigt dramatiskt och tillspetsat men om du vill lyssna på redogörelse om de komplikationer som uppstår i ett mångetniskt samhälle med olika kognitiva förmågor från en rar gammal mormorstyp istället så föreslår jag detta samtal med Linda Gottfredson.

https://www.youtube.com/watch?v=CZPsXYo7gpc

Den minnesgode trådföljaren känner kanske igen namnet på denne rare dam. Det var hon som blev förbjuden att hålla föredrag i Sverige förra året. Hon är en erkänd forskare och i USA anlitad expert för att komma med praktiska lösningar inom utbildningssystem där man konfronteras med denna typ av frågor. Men den intersektionella skrikvänstern lyckades alltså hindra henne att lämna välbehövlig information till experter i Sverige.

Vi har ju som sagt importerat denna typ av skillnader och med det också behovet av Gottfredsons expertis.

Lägger ni ihop denna kunskap med de uppgifter som förekommer om genomsnitts IQ i MENA (dock inte lika väl underbyggda som jag förstår) och de oroväckande resultat som Sariaslan kom fram till som indikerar att människor t.o.m. kan vara genetiskt disponerade att söka replikera sin ursprungsmiljö så ligger vi riktigt illa till här i Sverige.

Det är inte den genomsnittliga svarta personen driver organiserad identitetspolitik precis som det inte är den genomsnittliga vita personen som hänger sig åt liberalism. Alla rörelser är och har alltid varit elitrörelser eller rörelser där ledarna har haft en viss eller full kapacitet att driva någonting framåt. En av de ledande för just intersektionalitet är Kimberlé Crenshaw (hon är svart) och professor i juridik. Av allt att döma är hon tämligen intelligent. Jag vill hävda att ledarna för Nation of Islam också är tämligen intelligenta precis som jag vill hävda att antagligen Donald Trump och George W. Bush som beskrivs av media som idioter faktiskt är hyfsat begåvad. Begåvning är dock någonting skiljt från moralitet, ideologi och intressen. Jag är inte helt förtjust i den här ”intelligens diskussionen”. Jag har läst IQ: The Wealth of Nations, The Bell Curve och den typen av böcker. The Bell Curve hävdar att intelligens är (nära) den enda faktorn som förklarar social mobilitet och menar att rika människor och framgångrika människor är mer begåvade än andra.

Charles Murray har gått så långt att han hävdat att den fattiga, arbetarklassen och den lägre medelklassen förtjänar sin nedåtgående status eftersom de är ”dummare” än eliten som han beskriver som högintelligent. Variansen ligger på 15 procent eller någonting sådant. Det är också omdiskuterat hur mycket som är ”nature” och ”nurture”. Låt det vara sagt att jag inte förnekar biologisk intelligens men jag anser att den bör problematiseras och ges nyanser. Vidare, människor kan hamna i en lägre klass av andra skäl än att de är ”dumma”. Låt oss då säga att människor med bättre jobb och högre status är smartare än andra människor. Varför skall det legitimera att alla andra skall leva i fattigdom och social misär? Det finns en del studier som pekar på att högintelligenta tenderar att försvåra enkla problem och ta komplexa omvägar när vägen är tämligen spikrak. Vi vet också att de tenderar att slingra in sig i underliga resonemang. Charles Murray noterade själv att den absolut framgångsrikaste gruppen inte är de mest begåvade men de som är ”över medel” men inte sådana som går med i MENSA.

Hur som helst - ingen av de här vänsterrörelserna (vare sig de är svarta, vita eller judiska) grundades eller drivs av dumma människor.
Citera
2019-02-08, 00:48
Medlem
Citat:
Det finns ju en väldigt konkret lösning på alla de problem du radar upp här. Vi kastar ut alla som tillhör utomeuropeiska folkgrupper. End of story.

En konkret vision som alla kan samlas runt. Men så har vi den samlade Bonnierpressen. Vad vill du göra åt dom för att repatrieringsvisionen ska bli verklighet?

Jag tycker inte att vi skall kasta ut alla icke-europeiska folkgrupper. Jag tror inte det är en realistisk lösning. Du måste göra ett antal undantag, det handlar om adoptivbarn, blandbarn, ingifta, nyckelpersoner du vill ha kvar, välintegrerade personer och många andra. Politisk är det omöjligt och orealistiskt att riva upp folks medborgarskap och sparka ut dem. Sverige kommer alltid ha en grupp icke-europeiska människor. Sedan kan vi diskutera hur stor den kan och bör vara. Du måste ha folklig legitimitet för vad du gör. De flesta människor (inklusive jag själv) är inte emot invandring som sådan men det måste vara sådana nivåer att naturlig (inte påtvingad) assimilering är möjlig.

Om vi hade fört en normal invandringspolitik hade Sverige (eller något annat land) haft en invandring som motsvarat det vi kan absorbera. Det har vi inte haft och där med har Sverige etniska enklaver. Handel och invandring behöver inte vara någonting dåligt i sig. Gästforskare, giftemål, adoptioner, högkvalificerade gästarbetare, familjerelationer osv. tillhör en normalitet och som de flesta inte har några problem med eftersom sådan invandring är relativt liten och modest. Till exempel den invandringen av asiatiska kvinnor (det handlar om någon liten fraktion av befolkningen) till Färöarna.

https://www.youtube.com/watch?v=Q0br4Ujitu0
https://www.youtube.com/watch?v=KXh2YDQdUAQ

Den är obetydlig och skapar få spänningar. Snarare finns det positiva aspekter av en liten icke-europeisk invandring. I deras fall handlar det om kvinnor till ensamma män på grund av att ett stort underskott på kvinnor. Problemet med svensk invandringspolitik är att utgångspunkten är ”ersättningsmigration” – vilket är någonting annat än låt oss säga den migrationen vi hade på 1950-talet. Det jag förespråkar är en återgång till en äldre konservativ politik där fokus bör ligga på hur många vi kan ta emot i demografisk, ekonomisk och social bemärkelse.

När det kommer till just Bonnierkoncernen tror jag inte den kommer finnas kvar inom de kommande tjugo åren. De har sålt TV4 och försöker sälja av Sydsvenskan. Många av deras medier kommer säljas eller upphöra. Bonnierfamiljen uttryckte för något år sedan att de på sikt skulle avveckla medieverksamheten för fastigheter och mer lönsamma affärer. På sikt gäller det här även mängder av medieföretag men vill du hjälpa media att dö sotdöden skulle jag höja momsen på pappersmedier och böcker till 25 procent samt införa en rätt hög skatt på att annonsera i pappersmedier. Jag hade också tagit bort press och distributionsstödet. Det hade effektivt dödat flertalet av alla mediehus i Sverige. De är på upphällningen och det trots stöd från staten. Medier är ingen lönsam verksamhet. Du kan inte tjäna pengar på journalistik längre. Framtidens medielandskap kommer vara helt digitalt utan något direkt centrum för information så som det ser ut idag.
Senast redigerad av Edgerton 2019-02-08 kl. 01:03.
Citera
2019-02-08, 01:05
Medlem
Citat:
[...]
Jag sitter och hoppas på en förändring i valet 2018. Vad får jag? Ingenting. Ingenting. Titta på hur det ser ut. Alla kan se förfallet men ingen jävel gör någonting. Hur fan skall jag ta det? Gå runt och vara lycklig?

Så vad ska folk göra? Det har närts fantasier om massivt föräldrauppror om politikerna får för sig att "integrera" skolorna i ännu högre grad. Detta är föga troligt. Folk kan inte eftersom de inte känner att de kan artikulera vad som är felet med det hela på ett bra sätt. "Rasist" är en dödsom.

Sluta helst läsa John Derbyshire. Mannen skrev till och med en bok med titlen "We're doomed". Detta är inte en person som har något att bidra med, vare sig vad gäller perspektiv eller analys. Hans kinesiska fru är hans minst allvarliga synd.

Citat:
De flesta människor är helt ointresserade av politik. Jag läste en klok grej på twitter av nån som skrev att allt fokus ligger på familjen. Allt annat är surr i bakgrunden. Det är den här egenskapen hos goda människor som utnyttjas av de onda.
Citat:
Det finns ju en väldigt konkret lösning på alla de problem du radar upp här. Vi kastar ut alla som tillhör utomeuropeiska folkgrupper. End of story.

Så du ska kasta ut alla utomeuropeiska folkgrupper? Du har den konkreta lösningen och ska nu omsätta den. Jag tvivlar. Folk måste ha något de kan ställa sig bakom, om man inte har det så kan man inte göra något eftersom man är demoraliserad. Här skulle alternativmedia kunna bidra men gör det inte.

Citat:

Ett konstigt sätt att tänka då DI och Expressen (båda Bonnier) är de mest invandringsskeptiska större mediaorganen.
Citera
2019-02-08, 01:06
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Jag tycker inte att vi skall kasta ut alla icke-europeiska folkgrupper. Jag tror inte det är en realistisk lösning. Du måste göra ett antal undantag, det handlar om adoptivbarn, blandbarn, ingifta, nyckelpersoner du vill ha kvar, välintegrerade personer osv. Politisk är det omöjligt och orealistiskt att riva upp folks medborgarskap och sparka ut folk hur som helst. Sverige kommer alltid ha en grupp icke-europeiska människor. Du måste ha folklig legitimitet för vad du gör. De flesta människor (inklusive jag själv) är inte emot invandring som sådan men det måste vara sådana nivåer att naturlig (inte påtvingad) assimilering är möjlig.

Om vi hade fört en normal invandringspolitik hade Sverige (eller något annat land) haft en invandring som motsvarat det vi kan absorbera. Det har vi inte haft och där med har Sverige etniska enklaver. Handel och invandring behöver inte vara någonting dåligt i sig men det blir det när utgångspunkten för invandringspolitiken är ”ersättningsmigration” – vilket är någonting annat än låt oss säga den migrationen vi hade på 1950-talet. Det jag förespråkar är en återgång till en äldre konservativ politik där fokus bör ligga på hur många vi kan ta emot i demografisk, ekonomisk och social bemärkelse.

När det kommer till just Bonnierkoncernen tror jag inte den kommer finnas kvar inom de kommande tjugoåren. De har sålt TV4 och försöker sälja av Sydsvenskan. Många av deras medier kommer säljas eller upphöra. Bonnierfamiljen uttryckte för något år sedan att de på sikt skulle avveckla medieverksamheten för fastigheter och mer lönsamma affärer. På sikt gäller det här även mängder av medieföretag men vill du hjälpa media att dö sotdöden skulle jag höja momsen på pappersmedier och böcker till 25 procent samt införa en rätt hög skatt på att annonsera i pappersmedier. Jag hade också tagit bort press och distributionsstödet. Det hade effektivt dödat flertalet av alla mediehus i Sverige. De är på upphällningen och det trots stöd från staten. Medier är ingen lönsam verksamhet. Du kan inte tjäna pengar på journalistik längre.

Så du tänker låta dig kokas ihjäl av den här sörjan av människor som förpestar din vardag? Självklart kan man kasta ut miljontals med invandrare från ett land. Men du vill ju inte det. Istället sitter du och hatar det svenska folket.

Bonniers har snart fått 10 miljarder för TV4 och är spekulant på att köpa upp landsortstidningar. Än är det för tidigt att räkna ut den invandrade klanen Bonnier.
Citera
2019-02-08, 01:09
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ett konstigt sätt att tänka då DI och Expressen (båda Bonnier) är de mest invandringsskeptiska större mediaorganen.

Bonnierklanen kör med the good guy och the bad guy. Bara du som inte har räknat ut det.
Citera
2019-02-08, 01:12
Medlem
Citat:
Bonnierklanen kör med the good guy och the bad guy. Bara du som inte har räknat ut det.

Det här teoribygget tror jag inte att du får med dig många på. Det är lite väl foliehatt för den vanlige teoribyggaren.
Citera
2019-02-08, 01:16
Medlem
Citat:
Det är inte den genomsnittliga svarta personen driver organiserad identitetspolitik precis som det inte är den genomsnittliga vita personen som hänger sig åt liberalism. Alla rörelser är och har alltid varit elitrörelser eller rörelser där ledarna har haft en viss eller full kapacitet att driva någonting framåt. En av de ledande för just intersektionalitet är Kimberlé Crenshaw (hon är svart) och professor i juridik. Av allt att döma är hon tämligen intelligent. Jag vill hävda att ledarna för Nation of Islam också är tämligen intelligenta precis som jag vill hävda att antagligen Donald Trump och George W. Bush som beskrivs av media som idioter faktiskt är hyfsat begåvad. Begåvning är dock någonting skiljt från moralitet, ideologi och intressen. Jag är inte helt förtjust i den här ”intelligens diskussionen”. Jag har läst IQ: The Wealth of Nations, The Bell Curve och den typen av böcker. The Bell Curve hävdar att intelligens är (nära) den enda faktorn som förklarar social mobilitet och menar att rika människor och framgångrika människor är mer begåvade än andra.

Charles Murray har gått så långt att han hävdat att den fattiga, arbetarklassen och den lägre medelklassen förtjänar sin nedåtgående status eftersom de är ”dummare” än eliten som han beskriver som högintelligent. Variansen ligger på 15 procent eller någonting sådant. Det är också omdiskuterat hur mycket som är ”nature” och ”nurture”. Låt det vara sagt att jag inte förnekar biologisk intelligens men jag anser att den bör problematiseras och ges nyanser. Vidare, människor kan hamna i en lägre klass av andra skäl än att de är ”dumma”. Låt oss då säga att människor med bättre jobb och högre status är smartare än andra människor. Varför skall det legitimera att alla andra skall leva i fattigdom och social misär? Det finns en del studier som pekar på att högintelligenta tenderar att försvåra enkla problem och ta komplexa omvägar när vägen är tämligen spikrak. Vi vet också att de tenderar att slingra in sig i underliga resonemang. Charles Murray noterade själv att den absolut framgångsrikaste gruppen inte är de mest begåvade men de som är ”över medel” men inte sådana som går med i MENSA.

Hur som helst - ingen av de här vänsterrörelserna (vare sig de är svarta, vita eller judiska) grundades eller drivs av dumma människor.

Nu tillskriver du mig slutsatser som jag inte gör och börjar med moraliserande. Jag förespråkar inte någon platonisk stat där upplysta filosofer ska styra de korkade. En man en röst duger bra för mig i en demokrati. Jag påstår inte heller att det inte finns intelligenta svarta. För det finns det bevisligen. Men tyvärr är genomsnittet så lågt att hälften av populationen inte ens accepteras som malajer i militären. Du kanske kan fundera över varför 80 % av somalierna i Sverige inte har något arbete. Är det strukturell rasism eller är det beroende av någon faktor som du inte tycker är smaklig att tänka på?

God hård moral och pliktetik kan t.ex. vara värdefull och väga upp mycket. Men det är ju inte direkt dygder som predikas av den intersektionella vänstern efter att den dödat basen för den kristna moralen och församlingarnas sammanhållning?. Kan vi enas om det i vart fall?

Men vad jag söker visa att identitetspolitik som den drivs av den intersektionella alliansen grundar sig i biologiska skillnader mellan etniska grupper som det är svårt om inte omöjligt att överbrygga.

För att få lugn och ro så har USAs vita majoritet accepterat att kvotera anställning och befordran inom företag och förvaltning efter etnicitet. Likaså inom utbildningsväsende, social housing, offentlig upphandling och riktade lån till minoritetsgrupper mm. Allt detta medför en gradvis åderlåtning av den vita majoritetsbefolkningen och vad detta medfört för USAs näringsliv och konkurrenskraft sedan början på 1970-talet får jag låta vara osagt.

Vi har i Sverige importerat samma tankegods som driver identitetspolitiken i USA och vi ser redan att den slagit rot i det vänsterliberala tankegodset även här i Sverige. Du kan ta exemplet med grupptalan som smögs in i Sverige för ett antal år sedan. Ingen begrep riktigt varför. Men min misstanke är att grupptalen introducerades i Sverige bakvägen eftersom det är det mest potenta vapnet som minorieterna i USA har för att tvinga företag på knä när det mångfaldsindustriella komplexet slår till och pressar ut miljardbelopp ur storföretagen. Hur tror du det kom sig att Obama blev rik redan innan han flyttade in i Vita Huset. han jobbade som en medlem av det mångfaldsindustriella komplexet och det är så många svarta blir rika. De är som en form av laglig maffia. Så kommer det att bli även i Sverige vad det lider.

Ja det är ett djävla problem att folks föds med olika intelligens och förutsättningar i livet. Och det djävligt synd att vi inte vet vad vi ska göra åt det.
Senast redigerad av Ottokar 2019-02-08 kl. 01:39.
Citera
2019-02-08, 01:16
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Det här teoribygget tror jag inte att du får med dig många på. Det är lite väl foliehatt för den vanlige teoribyggaren.

Du spelar korkad, men är inte så dum som du vill att alla andra ska tro.

Bonniers kontrollerar opinionsbildningen genom att ha två spelare på planen som spelar bollen till varandra. Inget konstigt alls. Alla andra i tråden fattar
Citera
2019-02-08, 01:22
Medlem
Citat:
Så vad ska folk göra? Det har närts fantasier om massivt föräldrauppror om politikerna får för sig att "integrera" skolorna i ännu högre grad. Detta är föga troligt. Folk kan inte eftersom de inte känner att de kan artikulera vad som är felet med det hela på ett bra sätt. "Rasist" är en dödsom.

Sluta helst läsa John Derbyshire. Mannen skrev till och med en bok med titlen "We're doomed". Detta är inte en person som har något att bidra med, vare sig vad gäller perspektiv eller analys. Hans kinesiska fru är hans minst allvarliga synd..

Det är inte jag som har klagat på att folk gifter sig över etniska gränser men den här Rouge-Justice. Jag påpekade bara att Derbyshire har en asiatisk fru och att det inte gör honom mindre höger. Min poäng var att man måste skilja på det ”lilla” och det ”stora” och det ”privata” och ”policy”. Varför skall jag sluta läsa Derbyshire? Jag läser Pat Buchanan, Ann Coulter, Edwin Rubenstein, Steve Sailor, Linh Dinh och mängder av andra skribenter på både vänster och högerkanten. På det sättet har jag inga begränsningar. Sedan är Derbyshire en pessimist och jag är också pessimist. Faktum är att det är ren feghet att vara optimist. Det var inte jag som skrev det men Oswald Spengler. Alla konservativa är pessimister och så är även jag.

När det kommer till svensken. Det råkar vara så att du kan rösta på vad du vill i Sverige och röst båset är anonymt. Trots det röstar sådär 58 procent på de rödgröna och liberalerna/centerpartiet. Även om vi justerar för demografi (invandrare röstar på socialister) så spelar det fan i mig mindre roll. Svensken ser alla problem. Det för fan fortfarande tiggare och hemlösa överallt i hela Sverige. Det om något borde få den mest dumliberala svensken att fatta att en röst på socialister och liberaler kommer leda till mer fattigdom, mer tiggare och mer hemlösa. Ja, för att inte tala om mer bostadsbrist, försämrad löneutveckling osv. Fan, titta på infrastrukturen, titta på skolan, titta på sjukvården, titta på överutbildningen, titta på lånenivåerna. Titta på alla samhällsproblem som liberaler/socialister/gröna har skapat. Jag säger inte att de skall rösta på SD men de borde fan i mig fatta att Kd eller M är ett bättre alternativ än Stefan Löfven och Annie Lööf.
Senast redigerad av Edgerton 2019-02-08 kl. 01:25.
Citera
2019-02-08, 01:24
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Jag tycker inte att vi skall kasta ut alla icke-europeiska folkgrupper. Jag tror inte det är en realistisk lösning. Du måste göra ett antal undantag, det handlar om adoptivbarn, blandbarn, ingifta, nyckelpersoner du vill ha kvar, välintegrerade personer och många andra. Politisk är det omöjligt och orealistiskt att riva upp folks medborgarskap och sparka ut dem. Sverige kommer alltid ha en grupp icke-europeiska människor. Sedan kan vi diskutera hur stor den kan och bör vara. Du måste ha folklig legitimitet för vad du gör. De flesta människor (inklusive jag själv) är inte emot invandring som sådan men det måste vara sådana nivåer att naturlig (inte påtvingad) assimilering är möjlig.

Om vi hade fört en normal invandringspolitik hade Sverige (eller något annat land) haft en invandring som motsvarat det vi kan absorbera. Det har vi inte haft och där med har Sverige etniska enklaver. Handel och invandring behöver inte vara någonting dåligt i sig. Gästforskare, giftemål, adoptioner, högkvalificerade gästarbetare, familjerelationer osv. tillhör en normalitet och som de flesta inte har några problem med eftersom sådan invandring är relativt liten och modest. Till exempel den invandringen av asiatiska kvinnor (det handlar om någon liten fraktion av befolkningen) till Färöarna.

https://www.youtube.com/watch?v=Q0br4Ujitu0
https://www.youtube.com/watch?v=KXh2YDQdUAQ

Den är obetydlig och skapar få spänningar. Snarare finns det positiva aspekter av en liten icke-europeisk invandring. I deras fall handlar det om kvinnor till ensamma män på grund av att ett stort underskott på kvinnor. Problemet med svensk invandringspolitik är att utgångspunkten är ”ersättningsmigration” – vilket är någonting annat än låt oss säga den migrationen vi hade på 1950-talet. Det jag förespråkar är en återgång till en äldre konservativ politik där fokus bör ligga på hur många vi kan ta emot i demografisk, ekonomisk och social bemärkelse.

När det kommer till just Bonnierkoncernen tror jag inte den kommer finnas kvar inom de kommande tjugo åren. De har sålt TV4 och försöker sälja av Sydsvenskan. Många av deras medier kommer säljas eller upphöra. Bonnierfamiljen uttryckte för något år sedan att de på sikt skulle avveckla medieverksamheten för fastigheter och mer lönsamma affärer. På sikt gäller det här även mängder av medieföretag men vill du hjälpa media att dö sotdöden skulle jag höja momsen på pappersmedier och böcker till 25 procent samt införa en rätt hög skatt på att annonsera i pappersmedier. Jag hade också tagit bort press och distributionsstödet. Det hade effektivt dödat flertalet av alla mediehus i Sverige. De är på upphällningen och det trots stöd från staten. Medier är ingen lönsam verksamhet. Du kan inte tjäna pengar på journalistik längre. Framtidens medielandskap kommer vara helt digitalt utan något direkt centrum för information så som det ser ut idag.
Återstår då bara en liten detalj för dig att förklara.

Hur ett problem kan bli mindre av att det blir större. Visst det låter märkligt men det är precis vad du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in