2019-01-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Att du har tagit ställning för "shit happens" teorin har jag förstått. En serie av felaktiga beslut och att man lämnat makt åt extremister drivna av en samhällsskadlig ideologi är en delförklaring.

Jag tar in dessa faktorer i kalkylen men ser också att det kan finnas andra förklaringar. Fredrik Reinfeldt är t.ex. en sådan lös tråd som förblir oförklarlig. I hans fall så kan förklaringen vara det gamla ordspråket att ingen stadsmur är så hög att en åsna lastad med guld inte kan ta sig genom den.

Det var väl Filip av Makedonien, fadern till Alexander den store, som myntade uttrycket om åsnan?

Han är även mannen bakom det uttryck som våra härskare tycks ha gjort till sin vägledande princip: ”söndra och härska”.

Han var också, enligt hävderna, upphovsmannen till det som väl borde vara vårt oppositionella motto: ”att kalla en potta för en potta”

Jag ber om ursäkt om detta är OT.
Citera
2019-01-24, 15:54
Medlem
[quote=Ottokar|66537200]Eftersom det mesta som rör "Reinfeldt cash" är nogsamt skyddat av sekretess så lär vi nog aldrig få fakta på bordet med mindre än att Finspång kommissionen tillåts använda waterboarding (vilket jag naturligtvis inte förespråkar).

Men de offentliga spåren sopas även undan efter hand. Bl.a. så har den artikel som belyste Reinfeldts möjliga inblandning i samband med Bonniers köp av TV4 försvunnit. Så nog jobbas det på.

Vilka rymdödlorna är framgår bl.a. av deltagarförteckningarna för Bilderbergruppen och vilka som bjuds in till dessa och liknande gruppers möten. Bara att läsa på.
Citera
2019-01-24, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
I den analysen har du helt rätt. Det problem som konservativa och klassiska liberaler verkar vara födda med är att de alltid genom historien har försökt tala vänstern till rätta. Men vänstern fungerar inte på det sättet. De vill inte lyssna på logiska resonemang och fakta. De vill vinna och bryr sig inte om sådana petitesser som fakta, sanning och konsekvenser. De har ju t.o.m. uppfunnit postmodernismen som filosofi för att kunna borsta bort begreppet sanning.

Den dag som insikten sätter sig att det enda som fungerar är stenhård intolerans och personlig brännmärkning av vänstern. Den dagen kommer vinsterna att börja rada upp sig igen.

Som Nicholas Taleb konstaterade så är det den mest intoleranta gruppen som vinner i långa loppet.

Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Hur tar man, rent praktiskt enligt dig, i med hårdhandskarna? Hör dig ofta beklaga att det tas i med silkesvantar, men har aldrig riktigt sett dig beskriva en behandling med hårdhandskar på ett sätt så man förstår.

Napoleon.Snowball tog upp kontroversen om gymnasie-ungdomarna med Trump-kepsar. Liberaler gick till rasande attack med mord i blick direkt. Nu visade det sig att liberaler, som vanligt, såg vad de ville se. Vad de gör därefter är att modifiera attacken. Nu frågar de en av ungdomarna... borde ni inte ha betett er lite annorlunda? Var ditt ansiktsuttryck inte lite provocerande? Det är en mildare attack men det är fortfarande en attack på ungdomarna. Liberaler, inklusive de i Sverige som tog upp kontroversen, är de som borde attackeras för vad de gjorde här. I stället är det fortfarande liberaler som attackerar om än i mildare form.

Här är en artikel av Neuding i SvD:
https://www.svd.se/de-star-langst-fr...aulina-neuding

Hon skriver: "de står längt fram i drevet mot barn". Det är i varje fall något att tugga på. Liberaler attackerar barn omgående utan minsta tveksamhet samtidigt som liberaler säger att barn är fridlysta apropå Ernmans dotters klimatångest [-- mitt tillägg, inte något Neuding tog upp].

Den liberala positionen är enbart hållbar om de är i attackläge vilket de kan vara så länge de behandlas med silkesvantar. Mediakrigande är ett extra tydligt exempel på detta.

Där har du ett exempel, 88g14flashplant. Vad gäller kriminologer så har de i uppgift att studera kriminalitet i syfte att minimera brottslighet. Detta är inte något de håller på med. Vad de i stället gör är att smussla så att dramatiska våldsbrottsökningar ska sopas under mattan och detta får de betalt för med skattepengar. Att de har "fel" om saker räcker inte. De har haft fel hur länge som helst och de får fortfarande skattepengar för det.
Citera
2019-01-24, 17:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Några av dessa "grupper" du tar upp är EU och FN. I dessa finner vi svenska politker som drivande för globalisering och mångkultur.

Vad skulle detta ha med en amerikansk bank som Merrill Lynch att göra? Svaret är: ingenting.

Om Reinfeldt som statsminister öst pengar över försvaret för inköp från amerikansk vapenindustri vore det en sak, då skulle det finnas något att hänga upp teorin om "utförda tjänster" på. Nu var det det dock inte så, snarare var det tvärtom.
Jag har inte nämnt något om EU & FN.
Citera
2019-01-24, 17:18
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
[Neuding] skriver: "de står längt fram i drevet mot barn". ...

Där har du ett exempel, 88g14flashplant.
Du får ursäkta men jag förstår faktiskt inte. På vilket sätt är det att "ta av silkesvantarna" menar du? Neuding ger ju samma slags silkesvantesbehandling som du klagar på.

Har du något annat mer tydligt exempel?
Citera
2019-01-24, 17:24
Medlem
Citat:
Du får ursäkta men jag förstår faktiskt inte. På vilket sätt är det att "ta av silkesvantarna" menar du? Neuding ger ju samma slags silkesvantesbehandling som du klagar på.

Har du något annat mer tydligt exempel?

Läs noggrannare. Jag tog upp det Neuding skrev, sedan skrev jag själv lite mer.
Citera
2019-01-24, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har inte nämnt något om EU & FN.

Det stämmer. Du har sagt något om "grupper". Men sen blev det knäpptyst. Icke-namngivna "grupper" blir ännu en skuggfigur att vifta mot, en som aldrig går att fånga och som aldrig kan ställas till svars för något.

Det här pratet är som gammal vidskepelse om tomtar och troll som ställer till med saker.
Citera
2019-01-24, 17:42
Medlem
Årets självmål i mångkulturkriget redan nu? Helle Klein tycks se det som ett angrepp mot judar att protestera mot globalism och maktmissbruk.

Citat:
Högerextremister ska alltså tillåtas demonstrera mot "globalism och maktmissbruk" söndag 27 januari - på Förintelsens minnesdag - på Mynttorget ett stenkast från synagogan. Sanslöst!
https://twitter.com/HelleKlein/statu...46969351122944
Citera
2019-01-24, 18:11
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Läs noggrannare. Jag tog upp det Neuding skrev, sedan skrev jag själv lite mer.
Jag har läst ditt föregående inlägg flera gånger om likväl som det lilla jag kunnat läsa av Neudings artikel, som ligger bakom betalvägg.

Du skriver att den "liberala positionen är enbart hållbar om de är i attackläge vilket de kan vara så länge de behandlas med silkesvantar." Du skriver också så som du gjort många gånger förr, att liberaler borde attackeras. Men ingenstans ger du svar på varför Neudings "de står längt fram i drevet mot barn" skulle vara något annat än just silkesvantar och/eller vad det i praktiken innebär att ta av dessa.

Kan du utveckla ett svar här? Tack.
Citera
2019-01-24, 18:13
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Årets självmål i mångkulturkriget redan nu? Helle Klein tycks se det som ett angrepp mot judar att protestera mot globalism och maktmissbruk.

Hon har inte alla indianer i synagogan. Jag tror hon försöker sig på en repris på Malmös synagoga och den där NMR-marschen som skulle gå förbi där. Blev ett jävla liv. Stöveltramp. Fascism. Precis som den där Twittertråden. Det blir festligt när folk skriker "nazisterna kommer" när det är Janouch som är med och arrangerar.

Det bevisar ju att associationskedjorna går på autopilot.
Citera
2019-01-24, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag

https://twitter.com/HelleKlein/statu...46969351122944

Hon måste var en djävel på att kasta sten. Världsmästarklass helt enkelt. Det är väl någon kilometer mellan platserna.

Men om det är så att det judar står för är globalism och maktmissbruk så tycker jag faktiskt att det är osmakligt av arrangörerna att förlägga demonstrationen just på minnesdagen. Någon typ av hänsyn måste man ju ändå ta.
Senast redigerad av Ottokar 2019-01-24 kl. 18:18.
Citera
2019-01-24, 18:38
Medlem
Citat:
Jag har läst ditt föregående inlägg flera gånger om likväl som det lilla jag kunnat läsa av Neudings artikel, som ligger bakom betalvägg.

Du skriver att den "liberala positionen är enbart hållbar om de är i attackläge vilket de kan vara så länge de behandlas med silkesvantar." Du skriver också så som du gjort många gånger förr, att liberaler borde attackeras. Men ingenstans ger du svar på varför Neudings "de står längt fram i drevet mot barn" skulle vara något annat än just silkesvantar och/eller vad det i praktiken innebär att ta av dessa.

Kan du utveckla ett svar här? Tack.

Vad Neuding tog upp var ett gäng liberaler som leder drevet att attackera barn. Liberaler attackerar alltså barn -- detta är en anklagelse mot liberaler som sådana. Detta till skillnad från att bara säga att man inte håller liberalen i en viss fråga. Jag tog det sedan ett steg längre genom att påpeka hur lögnaktiga liberaler är eftersom dessa är de första att säga att barn inte får ifrågasättas, specifikt gällande Ernmans dotters klimatångest. I verkligheten är liberaler som blodhundar när det gäller att attackera barn, och ljuger om det. Ytterligare ett angrepp på dem. Detta i motsats till att bara säga att man intehåller med.

Någon tog upp en diskussion mellan kriminolog och någon högertwittrare och hur högertwittraren "krossade" kriminologen. Jag påpekade att detta inte är tillräckligt, du kan gå tillbaka och läsa inlägget igen.

Det finns nämligen en skillnad här som är extremt viktig. En diskussion med en kriminolog är inte samma sak som en diskussion med en standardproducerad högutbildad hen med ring i näsan. Skillnaden mellan denna hen och en kriminolog är att kriminologen har till uppgift, via skattemedel, att ha koll på kriminaliteten. Det har inte hen med näsring. Kriminologen har fått anseende och gratis utbildning och dessutom hög lön, allt via skattepengar för att utföra detta uppdrag. Något sådant har inte den näsringsprydda. Alltså är detta en punkt på vilken kriminologen måste attackeras. Av med silkesvantarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in