Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Du är inte den ende här i världen med ekonomiska haveristteorier.
Briljant argument som verkligen bevisar det du hävdar.
Invänd i sak eller stå förevigt i skamvrån.
Citat:
Sverige har gått bättre på grund av bidragsförsörjning är vad du säger.
Jag säger att politikerna och eliterna säljer ut Sverige genom att ta kapital från skattkistan via invandringen till riskkapitalbolag och storföretag så att finansmarknaden blir stabil ty den kräver ekonomisk aktivitet och tillväxt.
Citat:
Du tror alltså på fullt allvar att det utan invandringen skulle ske någon sorts ekonomisk kollaps (som du inte kan förklara mekanismerna bakom).
Jag har förklarat här:
https://www.flashback.org/p66354046#p66354046
Har du svårigheter att förstå så får du gärna fråga.
Citat:
Och sen hänvisar du mig till konspirations-forumet när du själv lanserat ett mycket skrangligt teoribygge.
Du använder ordet "teori" helt felaktigt.
Det är inget teoribygge, läs den vetenskapliga
empiriska forskningen som ligger till grund för mina logiska slutsatser:
https://www.flashback.org/p66315453#p66315453
Citat:
Du insisterar hela tiden på att Sverige på något sätt eller vis tjänat på invandringen.
Nej, landet blir sönderknullat av finansslipsarna. Sverige tjänar inte på detta i längden.
Citat:
Om vi för sakens skull låtsas att folk i Sverige skulle få mindre pengar på grund av ingen/låg invandring (d.v.s de har billigare försäkringar, billigare varor, lägre skatt, billigare boende vilket enligt din matematik är negativt för privatekonomin)
Va hur tänker du nu? Relativa kostnader är ett okänt begrepp för dig?
Citat:
så.... vad... svenska bankdirektörer ger order till politikerna? Du antyder men säger aldrig. Du säger heller aldrig något om vad detta har med media att göra. Världens största scoop... men ingen är intresserad.
Jag säger hur samhällssystemet fungerar och vad systemet behöver för sin funktion. Jag säger att invandring, såsom den fungerar i Sverige, är ett (enligt mig dåligt) sätt att upprätthålla nämnda system.
Sen när blev verkligheten intressant för media att dissikera och problematisera?