2019-01-07, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Skit nu för fan i ytterligheterna, vi har hört dessa till leda.

Låt höra hur många människor, i siffror, som har nytta av invandringen som igenbommade gränser direkt skulle drabba både kortsiktigt och långsiktigt, förutom invandrarna själva.

Relativt få och de kan ta andra jobb.

Observera redshifts vinkling här: den är att Sveriges ekonomi helt och hållet är byggd på skattepengar som går till invandringsrelaterade saker, detta samtidigt som statsbudgeten visar överskott! Behöver jag förklara hur vansinnigt detta resonemang är?
Citera
2019-01-07, 20:19
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Relativt få och de kan ta andra jobb.

Observera redshifts vinkling här: den är att Sveriges ekonomi helt och hållet är byggd på skattepengar som går till invandringsrelaterade saker, detta samtidigt som statsbudgeten visar överskott! Behöver jag förklara hur vansinnigt detta resonemang är?

Du begriper uppenbarligen inte vidden av problemet du anser dig ha en lösning på. Den saken är klar.
Citera
2019-01-07, 20:33
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
I grund och botten är det här det enda du har att säga.

1) Flyktingboenden och relaterat krävs för att Sverige ska ha någon ekonomiskt aktivitet
2) Utan detta skulle ingen ekonomisk aktivitet (eller ekonomisk tillväxt) förekomma
3) Media vet om detta men rapporterar inte om det eftersom ekonomin skulle krascha om det uppdagades

Finns det enda enda människa som köper det frasselito har att säga?
Du lider fan av kronisk halmgubbesjuka.

1) detta har aldrig uttryckts.

2) jag säger att i längden så är det samhällsekonomiskt bättre att inte bedriva den bidragsinvandring vi har. Detta innebär att jag använder broken window-fallacyn för att invända på rådande situation. Vi har alltså samma syn här. Detta är typ elfte gången jag säger detta, kan du förstå att vi delar syn?

3) jag har aldrig skrivit detta. Tvärtom så har media rapporterat att invandring är samhällsekonomiskt bra, se exempelvis Sandviken-rapporten och alla andra Tesla-pizza-fanta-ekonomer. Varför gör dom det tror du?
Citera
2019-01-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
1) detta har aldrig uttryckts.

Jo, av t.ex. dig.

Citat:
2) jag säger att i längden så är det samhällsekonomiskt bättre att inte bedriva den bidragsinvandring vi har. Detta innebär att jag använder broken window-fallacyn för att invända på rådande situation. Vi har alltså samma syn här. Detta är typ elfte gången jag säger detta, kan du förstå att vi delar syn?

Vad du också säger är att detta på kort sig eller något sätt alls har någon sorts ekonomisk fördel vilket är uppenbart vansinne. Du har inte riktigt förstått broken window fallacy, själv felaktigheten består i att tro att det är bra kortsiktigt, d.v.s felet består av att tro att det på kort sikt är bra med ekonomisk förstörelse eftersom någon måste städa upp.

Citat:
3) jag har aldrig skrivit detta. Tvärtom så har media rapporterat att invandring är samhällsekonomiskt bra, se exempelvis Sandviken-rapporten och alla andra Tesla-pizza-fanta-ekonomer. Varför gör dom det tror du?

De kanske tror på dina ekonomiska haveristteorier.
Citera
2019-01-07, 21:08
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Jo, av t.ex. dig.
Källa?

Du kommer inte hitta något citat för jag har aldrig uttryckt detta. Du har inget hyfs eftersom du bara spyr ur dig en massa grundlös skit.

Citat:
Vad du också säger är att detta på kort sig eller något sätt alls har någon sorts ekonomisk fördel vilket är uppenbart vansinne. Du har inte riktigt förstått broken window fallacy, själv felaktigheten består i att tro att det är bra kortsiktigt, d.v.s felet består av att tro att det på kort sikt är bra med ekonomisk förstörelse eftersom någon måste städa upp.
Nej det är ditt binära intellekt som spelar spratt på dig. Vad jag har sagt är att de globala finansmarknaderna kräver tillväxt för sin existens och att bidragsinvandringen är ett medel för detta.

Det vore bättre för Sverige att investera i framtida svenska generationer istället för att slösa pengar på den samhällseroderande mångkulturen för att tillgodose finansvalparnas vilja. Detta är vad broken windows invändningen oxå menar.

Eftersom jag får uppfattningen att du inte håller med mig så får jag anta att du hellre vill se somalisk klankultur etableras med hjälp av skattekronor.

Citat:
De kanske tror på dina ekonomiska haveristteorier.
Eller så vill dom bevara eliten på bekostnad av Sverige och svenskarna.
Citera
2019-01-07, 21:12
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Jag är intresserad av att veta vilket realistiskt alternativ du ser, mer än att bomma igen gränsen och kalla det för kväll.
Jag vet ärligt talat inte.

Jag tror det är bra med lite tuffa tider så att befolkningen väcks till liv. En finansiell härdsmälta så man känner att man lever. Just nu är alla höga på dopaminkickar från billiga krediter och livsstilar som inte bygger hållbart samhälle.

Fråga en ung vad meningen med livet är. Att tjäna pengar och ha så kul som möjligt blir förmodligen svaret. Kanske är det detta egocentriska och individualiserade som är det svenska. Men då ska man inte klaga på mångkulturen för då är det en logisk följd av ett internaliserat system som man vill ha ty man kan inte ha kvar kakan och äta den också.
Citera
2019-01-07, 21:23
Citat:
Källa?

Du kommer inte hitta något citat för jag har aldrig uttryckt detta. Du har inget hyfs eftersom du bara spyr ur dig en massa grundlös skit.

Nej det är ditt binära intellekt som spelar spratt på dig. Vad jag har sagt är att de globala finansmarknaderna kräver tillväxt för sin existens och att bidragsinvandringen är ett medel för detta.

Det vore bättre för Sverige att investera i framtida svenska generationer istället för att slösa pengar på den samhällseroderande mångkulturen för att tillgodose finansvalparnas vilja. Detta är vad broken windows invändningen oxå menar.

Eftersom jag får uppfattningen att du inte håller med mig så får jag anta att du hellre vill se somalisk klankultur etableras med hjälp av skattekronor.

Nu trivialiserar du allt statsapparatens och delar av näringslivets roll i att vidmakthålla den här chimären.

Det är bekvämt att skuldbelägga "finanseliten", "valparna" och Judarna. Ja, ack vad bekvämt det blir av att inte behöva beskåda den generiska svenskens skuld i detta.
Citera
2019-01-07, 21:29
Citat:
Jag vet ärligt talat inte.

Jag tror det är bra med lite tuffa tider så att befolkningen väcks till liv. En finansiell härdsmälta så man känner att man lever. Just nu är alla höga på dopaminkickar från billiga krediter och livsstilar som inte bygger hållbart samhälle.

Fråga en ung vad meningen med livet är. Att tjäna pengar och ha så kul som möjligt blir förmodligen svaret. Kanske är det detta egocentriska och individualiserade som är det svenska. Men då ska man inte klaga på mångkulturen för då är det en logisk följd av ett internaliserat system som man vill ha ty man kan inte ha kvar kakan och äta den också.

Jag tror inte att du innerst inne vill ha en härdsmälta, då följdverkningarna inte är överblickbara. Det finns helt enkelt inget renande stålbad längre. Den tiden är förbi.

82% av befolkningen visade med all tydlighet var skåpet ska stå. Ja detta mediekriget är inget annat än några slag riktad mot halmgubbar och väderkvarnar.

Nu kör vi full gas in i kaklet.
Citera
2019-01-07, 21:35
Medlem
Citat:
Källa?

Här är inlägget:
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Citat:

Du har sagt ett antal saker, ja. Så du har sagt att de globala finansmarknaderna inte existerar sedan krisen 2008, jag menar enligt dig så krävs det ju "tillväxt" för deras existens, utan tillväxt upphör de existera. Det skulle avfärda dig som psykiskt sjuk så antagligen vill du modifiera detta ytterligare, så ok.

Sveriges ekonomiska tillväxt var -0.2% i kvartal tre. D.v.s ingen tillväxt, d uhar sagt att finansmarknader kräver tillväxt för sin existens. Det vill säga svenska finansmarknader existerar inte längre är vad du säger.

Låt mig göra detta så enkelt som möjligt: de pengar som tas från statskassan för att bekosta invandring skulle lika väl kunna läggas på infrastrukturprojekt eller skattesänkningar och då också skapa ekonomisk tillväxt. Detta skulle gå mycket mer till produktion än konsumtion. Trots det insisterar du med en dåres envishet på att just invandring ger tillväxt (samtidigt som Sverige haft negativ "tillväxt").

Citat:

Utan någon förklaring till hur eller varför "eliten" skulle magiskt försvinna utan invandringspolitiken. Fler haveristteorier.

Och finansvalpar har naturligtvis ingenting med saken att göra. Föreställ er tanken. Någon 27-årig broiler med ett jobb i anslutning till finansmarknaden marscherar in till Rosenbad och deklarerar: Min höga lön beror på invandringen (han kan inte förklara hur det går ihop, att betala hög marginalskatt kanske är en del av det) alltså så kräver jag invandring. Föreställ er sedan att Reinfeldt och Löfven lyder detta.

Min poäng är i varje fall att politiska diskussioner som ligger utanför "mainstream" drar till sig virrpannor av olika slag. Droidlife är inte den ende.
Citera
2019-01-07, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Nämen vad intressant. Adam C försöker ta stöd av andra liberaler i Europa.
Lite lagom mångkulturellt.

Från länken ovan:
I en text i New York Times betitlad ”Mot liberal defaitism” skriver Karolina Wigura och Jaroslaw Kuisz, två polska forskare, om vad de betraktar som en depressiv undergångsmentalitet bland många liberaler. Det upplevda hotet mot liberalismen kommer främst från populister och högerextrema. Försvaret blir därefter: Det varnas konstant för det existentiella hotet mot demokratin och parlamentarismen som populister utgör.
De två är ledande i polska Kultura Liberalna foundation.
https://kulturaliberalna.pl/
https://www.atlasnetwork.org/partner...tura-liberalna

Bara en googling bort:
Givetvis sponsrade av Open Society foundation.....
Varför är jag inte förvånad?

Mångkulturella influenser enligt Adam?
Nej agendadriven liberal imperialism.
Det låter som en motsägelse och är det också. Politiskt hyckleri som alienerar medborgarna från politiken.
Men det kanske är syftet?

Näringslivets lobbyorganisation Atlas Network (Atlas Economic Research Foundation) är verkligen enormt stort med sina 482 medlemmar. De har 186 medlemmar i USA, 131 medlemmar i Europa, 82 medlemmar i Latin Amerika, 25 medlemmar i Östasien, 18 medlemmar i Afrika, 12 medlemmar i Kanada, 10 medlemmar i Sydasien, 9 medlemmar i MENA och 9 medlemmar i Oceanien. I Sverige handlar det om Centrum för Rättvisa, RATIO och Timbro. Så vad gör en Soros sponsrad (genom European Council on Foreign Relations) Kultura Liberalna (Liberal Kultur) i en näringslivsorganisation som Atlas Network. Tja, uppenbarligen har de ett mål;

Citat:
- ” The mission of Kultura Liberalna Foundation is to enrich Polish liberalism by promoting the values of individual freedom, economic freedom, and respect for every individual regardless of his or her group affilliation, ethnicity, gender, and views, as long as they remain within the limits of democratic debate; to establish the highest level of public debate by publishing 80 pages of texts per week, all on the best editorial standard, and available for free to readers; and to work toward a real pluralism of debate to overcome strict political divisions between the liberal-leftist and more conservative-catholic elites.”

https://www.atlasnetwork.org/partner...tura-liberalna

Poängen är att få med sig folk på mainstream högersidan till deras sida genom att inte bete sig som totala idioter. Det är dock så att mainstream högern börjar få kalla fötter och sitta ned med George Soros och den "organiserade liberalismen" är kanske inte ett begåvat drag om man skall bli återvald.

Frågan är hur det går för dem. I deras engelska edition talar de med ”Open Society” chefen Jordi Vaquer, som i princip medger att ”We are all fucked”.

https://liberalculture.org/populist-are-here-to-stay-2/

Den polska sidan är mycket mer aktiv än den amerikanska. Genomgående för den engelska editionen är långrandigt gnäll om att de förlorar. Många varnar för att deras ”institutioner” (Rättstaten, skolan, välfärdsstaten, näringslivet, politiken, icke-statliga organisationer, finansen, akademin osv.) tas över av högern och när de väl förlorat dem kommer de också förlora makten eftersom de inte har en chans på den demokratiska arenan – det vill säga i valen. Om du läser äldre liberaler från 1900-talets början så är det också ett evigt tjafsande om hur de skall ta över samhällets alla institutioner från konservativa och nationalister.

Det är som sagt en begåvad strategi som partier som Moderaterna aldrig har fattat men som SAP fattade redan när de grundades på 1880-talet. En tjänsteman ställer inte upp i val och fyller du statsförvaltningen med likasinnade kommer de driva din politik oavsett vem som sitter i regeringen. Det är också därför Ryssland och Visegrad rensar ut dessa odemokratiska liberala krafter. Själv är jag ju en förespråkare för en liten stat så ingen bestämmer - viket liberaler hatar eftersom det är svårare för dem att styra saker och ting. Det ser ut som högern runt om i världen tar tillbaka institutionerna som liberalerna stulit. Där av det hetsiga tonläget från liberalerna.

Det är tydligen val i november 2019 i Polen. Nu är det ”all hands on deck”. Tankesmedjan ”Liberal Kultur” hoppas därför att PSL, ett litet obskyrt vänsterliberalt parti skall ta makten. De ligger på 5,1 procent i mätningarna. De tror också på Robert Biedron (men är inte lika positiva som vänsterliberala publikationerna Dagens Nyheter och New York Times). Att liberaler aldrig lär sig av sina misstag. Du kan inte lansera obskyra extremister finansierade av Wall Street den dagen då högern har tagit över. Högern i Polen (PIS, K15 och Frihet) sitter på 52 procent av väljarna medan liberalerna är splittrade i fyra partier. Det ser inte ut som högern i Polen kommer förlora någonting. Landet går som tåget. I Ungern fungerar det på ungefär samma sätt. Liberalerna bråkar inbördes om vilken politik de skall driva och så kommer de ingen vart.

Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Det här gnället om sociala medier känns så otroligt falskt. Människor gör som människor alltid har gjort, man omger sig med sina likar och utbyter åsikter och uttrycker känslor primärt tillsammans med dem. Det är intressant att en del, kanske framför allt dylika globalistiska liberaler, utgått från att en gränslös teknik/gränssnitt automatiskt kommer att medföra ett gränslöst tänkande och utbyte av information. Som om allt det som människan redan är, skulle försvinna i och med uppkomsten och förfogandet av nya tekniska möjligheter till kommunikation. En lång rad intellektuella och andra elitister behöver vakna upp och se verkligheten; se människan.
De flesta människor är tillräckligt intelligenta för att se saker och ting. Vad det handlar om är att liberalerna har gjort allting tabu och förbjudet. Du kan ta en sådan sak som social ojämlikhet. De brydde sig inte när det handlade om den lägre arbetarklassen (folk som inte har någon utbildning och jobbar på fabrik). Sedan slog det mot den övre arbetarklassen.

Det vill säga sådana som har en yrkesutbildning (tänk svetsare på Volvo). Liberalerna brydde sig nämnvärt. Nu slår deras politik mot medelklassen, det vill säga högskoleutbildade människor och då talar vi om liberalernas egna barn. Ja, det slår till och med mot dem själva som blir av med jobbet när det antingen automatiseras bort eller så importerar man någon svältfödd indier. Hur tar liberalerna det? Tja, de verkar inte bry sig så länge de inte drabbar dem själva. Så blir det om man har förläst sig på Max Stirner och Ayn Rand - egoistisk individualism.

Jag satt och lyssnade på någon panel med en ett gäng akademiker från elituniversiteten. Jobben blir allt färre i akademin och lönerna blir sämre. Vad blev akademikernas svar? Tja, vi har ”tenure” och vi arbetar på Yale, Harvard, Cornell, Duke, Brown och Colombia och tjänar 250,000 USD om året så vi bryr oss inte. Omstruktureringen drabbar inte oss så vi struntar i vilket. Det är den här attityden som den liberala eliten har. De tror också att de har fått sina positioner genom meritokrati eller för att de är ”smarta” men som alla vet arbetar inte de mest begåvade människorna på universiteten. De mest begåvade människorna arbetar i näringslivet. Så har det alltid varit och så kommer det alltid vara.

Det bästa sättet att bränna liberalerna är att bränna ned deras institutioner. Lägg ned de överflödiga universiteten, ta bort statlig finansiering av icke-statliga organisationer, ta bort press och distributionsstöd, lägg ned överflödiga statliga myndigheter, sluta att subventionera kapitalförstörande klimatsmarta elbolag osv. Utan en försörjning skulle många av de här liberalerna bli fascister. I varje liberal finns en Hitler. Det här snacket om att "medelklassen" inte kan rösta på högern är rätt skitsnack. De vet också själva. Faktum är att den rätt timida Victor Orban har fått akademin att sjunga med i sången. Så länge de får titlar och pengar struntar i vilket.
Senast redigerad av Edgerton 2019-01-07 kl. 22:59.
Citera
2019-01-07, 22:27
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Här är inlägget:
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?
Citera mig och markera vart jag har sagt det du hittar på jag har sagt.

Citat:
Du har sagt ett antal saker, ja. Så du har sagt att de globala finansmarknaderna inte existerar sedan krisen 2008, jag menar enligt dig så krävs det ju "tillväxt" för deras existens, utan tillväxt upphör de existera. Det skulle avfärda dig som psykiskt sjuk så antagligen vill du modifiera detta ytterligare, så ok.
Nej, du har väldigt svårt att ta in vad jag och andra faktiskt skriver.

Eftersom vi har mekanismer i banksystemet som innebär att utomstående skulder inte finns så krävs ekonomisk aktivitet och lånetillväxt så att nya skulder stimulerar gamla skulder. Om detta inte sker så blir det bankrusning och banker blir insolventa varpå ekonomin kraschar och ekonomin så som vi känner den slutar existera därför att tilltron till systemet inte finns iom bankrusningen.

Därav begreppet "too big to fail" vilket syftar till att banker som är för systemviktiga inte får krascha.

Så i alla sådana här kriser så löser man det genom att baila banker genom ännu mer lån, dvs tillväxt. Frimarknad är imperativ på alla marknader förutom finansmarknaden. Är inte det ironiskt.

Citat:
Sveriges ekonomiska tillväxt var -0.2% i kvartal tre. D.v.s ingen tillväxt, d uhar sagt att finansmarknader kräver tillväxt för sin existens. Det vill säga svenska finansmarknader existerar inte längre är vad du säger.
Ekonomin är global. En datapunkt från ett kvartal i ett land säger absolut ingenting. Du greppar halmstrån.

Här kan du läsa lite om BNP och kolla på Sverige utveckling i BNP:
https://www.scb.se/hitta-statistik/a...produkten-bnp/

Stadigt uppåt.

Fundera vad som händer om inga nya lån tas. Det blir finansekonomiskt kaos.

Citat:
Låt mig göra detta så enkelt som möjligt: de pengar som tas från statskassan för att bekosta invandring skulle lika väl kunna läggas på infrastrukturprojekt eller skattesänkningar och då också skapa ekonomisk tillväxt. Detta skulle gå mycket mer till produktion än konsumtion. Trots det insisterar du med en dåres envishet på att just invandring ger tillväxt (samtidigt som Sverige haft negativ "tillväxt").
Det finns något som heter multiplikatoreffekt vilket är den effekt på ekonomisk aktivitet som blir utav offentliga investeringar i samhällsekonomin. Multiplikatoreffektens styrka påverkas av investeringens natur.

Eftersom Sverige har en stor offentlig sektor som sysselsätter flertalet, en privatiserad välfärd som sysselsätter flertalet samt ett utbildningsväsen som gillar socialarbetare (kvinnor) så är det troligt att invandring ger en stor påverkan på den ekonomiska aktiviteten. En invandring som innebär att fler munnar måste mättas och samtidigt skapar byråkrati-jobb för den feministiska socflickan som jobbar på nåt skattefinansierat privat ställe och gör karriär med ring i nosen, Dr. Martens, fjällräven-väska och köper allt nytt från IKEA. Kvinnor handlar mer än män, individualistiska kvinnor som gör karriär handlar ännu mer så många såna handlar ännu mer. Feminism gynnar vem?

Att investera i infrastrukturprojekt såsom gatlyktor i Gällivare kanske inte ger samma ringar på vattnet för storkapitalet. Iallafall inte kortsiktigt.

Och kom-ihåg att man (storkapitalet) också är och nallar på välfärden i och med privatiseringarna av vård, skola osv. Inkomster som ökar om det kommer afghanska barn som ska vårdas och få gå i skolan i nyinköpt outfit osv.

Citat:
Utan någon förklaring till hur eller varför "eliten" skulle magiskt försvinna utan invandringspolitiken. Fler haveristteorier.
Finanssystemet och penningen är tätt sammankopplat med staten. Tror man vi lever i en frimarknad så är man en ignorant schizoliberal.

Finansekonomin existerar för att vi tror på den. Det existerar bara mentalt. Hela samhällsbygget raserar om vi inte tror att SEK är värdefullt.

Och pengar är ett sätt att kontrollera den mänskliga resursen. Med pengar kontrollerar man människor.

Om inte systemet fungerar så ökar risken för att tilltron till systemet minskar vilket innebär risk för de människor som lever av detta system.

Citat:
Och finansvalpar har naturligtvis ingenting med saken att göra. Föreställ er tanken. Någon 27-årig broiler med ett jobb i anslutning till finansmarknaden marscherar in till Rosenbad och deklarerar: Min höga lön beror på invandringen (han kan inte förklara hur det går ihop, att betala hög marginalskatt kanske är en del av det) alltså så kräver jag invandring. Föreställ er sedan att Reinfeldt och Löfven lyder detta.
Finansvalpar, bankirkukar, globalistslipsar.
Kärt barn har många namn. Hatat barn också.

Politiker och staten är inga helgon i det här. Tvärtom är dom nödvändiga delar i mekanismen.

Citat:
Min poäng är i varje fall att politiska diskussioner som ligger utanför "mainstream" drar till sig virrpannor av olika slag. Droidlife är inte den ende.
Det är vi som ser tillvaron för vad den är.

Och sen har du rätt i att virrpannorna hittar hit. Det är du ett levande bevis på.
Citera
2019-01-07, 22:28
Medlem
fasligts avatar
Men vad är det för något fruktansvärt som händer i Norge? En enorm självmordsvåg sköljer över landet. 40 % av de stackars afghaner som tvingats fly ända till Norge väljer tydligen självmant att resa till Afghanistan på besök trots att ett sådant besök per automatik leder till psykisk död. Vi måste skicka vårt riksorakel Khavari till vårt grannland, och en hel bataljon batikhäxor som kan rädda de återvändande stackarna från det zombietillstånd de med säkerhet befinner sig i nu när de dött psykiskt. Som extra behandlingsbonus kan vi skicka med A Lindberg som kan förklara för norska MSM att förmedling av hatfakta undantagslöst leder till naziuniformer och gasugnar.
Hver fjerde flyktning fra Somalia har reist tilbake til opprinnelseslandet. Også personer fra Irak, Eritrea og Afghanistan reiser hyppig tilbake til noen av verdens mest utsatte områder.
https://www.aftenposten.no/norge/i/e...G48yeneEX3ggy8

Somalierna är i sammanhanget ändå återhållsamma med återresandet till sitt flyktingskälsgenererande hemland. Av afghanska sk flyktingar besöker, som sagt, hela 40 % sitt jätte, jättefarliga hemland. Det nästan lika superfarliga Irak med IS och allt får kärt besök av hela 71 % av sina Norgeutvandrare. 55 % av iranierna tycker det är helt halal att besöka sitt hemland medan "endast" 12 % av eritreanerna vågar sig på att återvända till sin numera fredsrusiga fädernejord.

Tur "våra" afghaner är informerade om den säkra psykiska döden vid ett eventuellt Afghanistanbesök. Tur också att imamerna i "våra" moskéer inte ägnar sig åt att piska upp radikal stämning bland besökarna med hatpredikningar och underkastelsetvång så som de gör i Marocko. I både dagens Rapport och Aktuellt fick en marockansk forskare uttala sig om denna styggelse som visst förekommer i hans land och som bidragit till att ett gäng underkastade ansåg det vara rätt och riktigt att halalslakta en danska och en norska. Verkligen tur att vi inte har sådana islamfantaster i vårt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in