2018-12-03, 23:18
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droidlife
Det "gejmers" och tiktokers och meme warriors sysslar med är intressantare än det mysiga samkvämet i denna tråd eftersom de där företeelserna hör till den nya tiden, och de nya människorna. Vad du tycker om Dahlbergs senaste krönika är ointressant. Det enda av värde som du kan framföra är realiteter i linje med det jag spazzar ut i detta finrum. Jag kan peka ut experten10 som en low down dirty jew rat, en gång, och det är mer värdefullt faktiskt, för
lurkers, än alla de långrandiga analyserna av MSM artiklar som försiggår här i er trädkoja.
Finns ingen motsättning mellan de två. Det 4chan sysslar med är att koka ned budskap för masskommunikation. Det är helt beroende av att mer långrandiga diskussioner pågår på annat håll, varifrån kontentan sedan plockas upp och kokas ned till något klatschigt. Allt lyckat som kommit från 4chan har föregåtts av diskussioner på annat håll. Båda delarna behövs.

Dataspelsmemer o dyl måste dock alltid syfta till att lyfta upp speltorskarna ur träsket. Du har helt fel i att TV-spelskultur tillhör framtiden, eftersom den är fördummande och passiviserande, och därmed i praktiken kastrerande. Framtiden tillhör dem som dyker upp, dvs barnen till de som tar sig ur det där helvetet av billiga dopaminkickar och fjortisspråk och börjar leva i verkligheten. Spelar ingen roll hur patriarkala de populäraste memerna är, om de som nås av dem idkar digital självkastrering.

Datorspelare har samma öde framför sig som feminister, principfasta libertarianer och fedora-ateister - en hänsynslös negativ selektion.
Citera
2018-12-03, 23:29
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Finns ingen motsättning mellan de två. Det 4chan sysslar med är att koka ned budskap för masskommunikation. Det är helt beroende av att mer långrandiga diskussioner pågår på annat håll, varifrån kontentan sedan plockas upp och kokas ned till något klatschigt. Allt lyckat som kommit från 4chan har föregåtts av diskussioner på annat håll. Båda delarna behövs.

Dataspelsmemer o dyl måste dock alltid syfta till att lyfta upp speltorskarna ur träsket. Du har helt fel i att TV-spelskultur tillhör framtiden, eftersom den är fördummande och passiviserande, och därmed i praktiken kastrerande. Framtiden tillhör dem som dyker upp, dvs barnen till de som tar sig ur det där helvetet av billiga dopaminkickar och fjortisspråk och börjar leva i verkligheten. Spelar ingen roll hur patriarkala de populäraste memerna är, om de som nås av dem idkar digital självkastrering.

Datorspelare har samma öde framför sig som feminister, principfasta libertarianer och fedora-ateister - en hänsynslös negativ selektion.

Substansen kommer ifrån oldpol och nu 8chan. Jag började lurka iom valet och har sett hur
4chan /pol/ har dykt i kvalitet. Du hade absolut avant garde itänkande där så sent som 2016.
Diskuskussionerna i den miljön handlade om de fundamentala orsakerna till en identifierad
problematik, istället för att skimma fram och tillbaka över ytan. Att man är red pilled rörande JQ i
alla dess nyanser är basic roll. Så är inte fallet i samtalen här. Det höjs ögonbryn och hummas
över base line jew shit och man "undrar vart det hela skall ta vägen".

Flera av skribenerna här är ej jew pilled. Hur fan skall de då kunna förstå samtiden? Deras input är helt värdelös.

Det unga generationer gör ar att föra ut sin instinktiva zero fucks given för heebs eller people of
color, och detta är enligt mig viktigare än vad som sker i vårt etablissemang som kommer cirkla
avloppet om 10-20 år.
Senast redigerad av Droidlife 2018-12-03 kl. 23:32.
Citera
2018-12-03, 23:37
Medlem
167-steg-kvars avatar
Ägardirektivstyrda massmedier har alltid följt sina herrars agendor. Ägarstrukturerna avkodas utan större svårigheter och det utan insyn i några styrelserums sammanträden. De kosmopolitiska agendorna tycks vara lika gammal som medierna här själva.

Det är ett krig - ett krig om informationen - ett krig om mångkulturen om man så vill. Detta identifierade Corneliu Codreanu redan på 1920-talet.
Det är nödvändigt att understryka massmedias attityd under denna farliga tid för det rumänska folket. Varje gång den rumänska nationens existens var hotad, stödde media de teser som gynnade våra fiender bäst. […] För dem var våra sorger glädjens dagar, medan våra glädjeämnen var deras sorgedagar.

[…]
Pressen utsöndrar sina antinationella teorier, minskar tron på nationen och sliter upp dem från deras folks land som alltid i det förflutna utgjort ett kall till strid och offervilja.

Pressen presenterar våra rumänska intressen falskt, desorienterar rumänerna och leder in dem på vägar som står i motsats till nationella intressen.

Pressen uppvärderar mediokra element och män som kan korrumperas, så att främlingen kan tillfredsställa sina intressen, och nedvärderar de moraliska människor som inte sjunker till att tjäna rumänfientlighetens intressen.

[...]
Sedan dess har massinvandringen ökat stadigt. ”Invasion” må inte vara det rätta ordet, eftersom det innebär ett antagande om våld, om moral och fysiskt mod. ”Sionistisk infiltration” är ett mer passande uttryck, eftersom det bättre innefattar ett slugt inträngande, ett fegt och gement inträngande. Ty det är ingen liten sak att stjäla ett folks välstånd och land utan att rättfärdiga den fullbordade erövringen genom strid, genom att möta risker, genom uppoffring.

Lite i taget tog de över den rumänska småhandeln och småindustrin; sedan med samma falska taktik, angrep de storhandeln och storindustrin, och fick så kontroll över städerna i norra delen av landet.

Angreppet på den rumänska medelklassen utfördes med den precision man endast återfinner hos vissa rovinsekter, som för att förlama sin fiende kan sticka den i ryggraden.
https://www.nordfront.se/corneliu-codreanu.smr

Likheterna är inte svåra att finna.
Citera
2018-12-03, 23:56
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Substansen kommer ifrån oldpol och nu 8chan. Jag började lurka iom valet och har sett hur
4chan /pol/ har dykt i kvalitet. Du hade absolut avant garde itänkande där så sent som 2016.
Diskuskussionerna i den miljön handlade om de fundamentala orsakerna till en identifierad
problematik, istället för att skimma fram och tillbaka över ytan.
Ingenting på nån av channarna är originellt. Allt som finns där har först diskuterats fram i mer långrandiga texter. Jag har sett det ske många gånger om, memerna reflekterar sådant som var populärt i en snäppet mer högbrynt höger något år eller så tidigare, ibland längre än så.

Vit sharia-memen till exempel är ett ovanligt tydligt exempel. Radikalhögern har alltid beundrat aspekter av islam - några av 1900-talets nyplatonister drog det så långt att de konverterade, Julius Evola skrev om det, och det fanns som ett stående inslag bland intellektuella i de här miljöerna. Detta tog Michel Houellebecq fasta på när han skrev sin mellanbrynta roman Underkastelse, som blev diskuterad bland medelklassen, inklusive inom den amerikanska högern, där man skojade om att vi kanske vill ha en vit version av islam. Detta även i mer lättuggade althögerpodcasts, varifrån det sipprade ned till mer burdusa podcasts och texter, varifrån det med något års fördröjning sipprade ända ner till channarna.

Om du slutar spelar TV-spel och drar ned på sockerintaget får du snart koncentrationsförmåga nog för att själv kunna se det här händelseförloppet. Det är innehållet från de substantiella diskussionerna som filtreras och renodlats till memer, redo att kablas ut på bred front.

Ibland på gott, ibland på ont. Det är inget facit på vad som faktiskt är klokt, bara på vad som är spetsfundigt. Trots sin renodling reflekterar memerna ändå samma trevande och testande av idéer som du ser i originaldiskussionerna.
Citat:
Att man är red pilled rörande JQ i
alla dess nyanser är basic roll. Så är inte fallet i samtalen här. Det höjs ögonbryn och hummas
över base line jew shit och man "undrar vart det hela skall ta vägen".

Flera av skribenerna här är ej jew pilled. Hur fan skall de då kunna förstå samtiden? Deras input är helt värdelös.

Det unga generationer gör ar att föra ut sin instinktiva zero fucks given för heebs eller people of
color, och detta är enligt mig viktigare än vad som sker i vårt etablissemang som kommer cirkla
avloppet om 10-20 år.
Judefrågan i all ära. Den behöver dock kompletteras med den amerikanska frågan, och där är du överlägset den värsta analfabeten i tråden. Atlanticist-memerna har inte fötts än, men de bör komma vad det lider. Passa på att läsa en bok eller två redan nu så har du ett försprång.
Senast redigerad av Nix-registret 2018-12-03 kl. 23:58.
Citera
2018-12-04, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Ingenting på nån av channarna är originellt. Allt som finns där har först diskuterats fram i mer långrandiga texter. Jag har sett det ske många gånger om, memerna reflekterar sådant som var populärt i en snäppet mer högbrynt höger något år eller så tidigare, ibland längre än så.

Vit sharia-memen till exempel är ett ovanligt tydligt exempel. Radikalhögern har alltid beundrat aspekter av islam - några av 1900-talets nyplatonister drog det så långt att de konverterade, Julius Evola skrev om det, och det fanns som ett stående inslag bland intellektuella i de här miljöerna. Detta tog Michel Houellebecq fasta på när han skrev sin mellanbrynta roman Underkastelse, som blev diskuterad bland medelklassen, inklusive inom den amerikanska högern, där man skojade om att vi kanske vill ha en vit version av islam. Detta även i mer lättuggade althögerpodcasts, varifrån det sipprade ned till mer burdusa podcasts och texter, varifrån det med något års fördröjning sipprade ända ner till channarna.

Om du slutar spelar TV-spel och drar ned på sockerintaget får du snart koncentrationsförmåga nog för att själv kunna se det här händelseförloppet. Det är innehållet från de substantiella diskussionerna som filtreras och renodlats till memer, redo att kablas ut på bred front.

Ibland på gott, ibland på ont. Det är inget facit på vad som faktiskt är klokt, bara på vad som är spetsfundigt. Trots sin renodling reflekterar memerna ändå samma trevande och testande av idéer som du ser i originaldiskussionerna.

Judefrågan i all ära. Den behöver dock kompletteras med den amerikanska frågan, och där är du överlägset den värsta analfabeten i tråden. Atlanticist-memerna har inte fötts än, men de bör komma vad det lider. Passa på att läsa en bok eller två redan nu så har du ett försprång.

Ja, saker och ting sipprar ned till ungdomen på sociala medier men från vart sipprar det ned? Jag har svårt att tro att någon 17 åring har läst eller har koll på Julius Evola. Som du skriver ser det ut som om du har media och de mer intellektuella högermedierna som sprider den här kunskapen. Sedan dummas ned det till en så kallad ”memes” och sedan sitter en massa snorungar på sociala media och gör sig lustig över det här. När det kommer till ”Gamer Gate” handlar det om typ att äldre spelare sprider högeråsikter till 17-18 åringar (som kan förstå innehållet) som sedan sprider det vidare i fördummad form till 11-12 åringar. Hela den här ”memegrejen” är uppenbart ”kontra-kultur” på det mest primitiva sättet. Det är därför de skämtar om ”gasning”.

Det har en annan historieuppfattning angående förintelsen och därför föringar de den men de gör det inte uppenbart så läsaren vet inte om de ger sitt stöd till förintelsen eller om de har en annan historieuppfattning. De mesta av vad det här trolleriet är faktiskt bortom mig. Det är ren masskultur och masskommunikation och frågan är om det är så effektivt annat än de redan insatta. Själv är jag rätt ointresserad av ”Alt-Right” högern. Det var även Richard Spencer (grundare till Alternativ Right) tills för ett par år sedan då han beslutade sig för att bli ett troll. Breitbart (som Avpixlat fast för den amerikansk publik) har dock tagit till sig det här – av någon anledning. Hur väl fungerar det? Nej, du kan bara vinna det kulturella kriget för högerpolitik genom traditionella metoder där vänder dig till människors uppenbara problem – och de är ganska många.

När det kommer till "judefrågan" så är den helt sönderdiskuterad på Flashback. De har mängder med egna trådar och till och med ett eget underforum för revisionistisk politik. För ett par år sedan ansåg de här skribenterna att de förtjänade alla forum och försökte få hela forumet att bara handla om judar. Sjukt tråkigt.

Citat:
Nej det där är fontlinjerna dtt jävla mong!
Resten i ditt meddelande signallerar bara cuck soi.

1 / 10

https://i.imgur.com/ZZZxunx.jpg

Nej, det är det inte. De påverkar marginellt. Memes och "alt-högern" är för barn. Vuxna människor lyssnar inte på detta.

Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Memes och opinionsbildning på nätet är underhållning och en kuriositet för nördar. Visst blir även den till slut indata för compute-bestarna, men knappast något signifikant för beslutsfattandet, där är det helt andra parametrar som har signifikans.
Ja, precis...

Jag håller med dig. Vad som är relevant är "vem" som läser det och inte hur många. Du vill övertyga rätt personer att följa dig. Du göra det inte genom att häckla judar för att de är judar. Det är inget man vinner vänner på. Sedan vill man ju gärna dra diskursen åt höger men hur drar man den åt höger när dessa snorungar ställer sig på ena kanten och gör romerska hälsningar. Du vill få med dig både eliter och folket. Jag tror att en sådan som Malcom Kyeyune gör mer för högern (trots att han är traditionell marxist) än vad 1000 troll och nazister gör.
Senast redigerad av Edgerton 2018-12-04 kl. 00:32.
Citera
2018-12-04, 00:29
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Inget av ditt jävla care rörande min ton osv har någon betydelse. Endast JQ. Om du tror att vägen framåt är att nämna dem, kontrollerat och på ett trevligt, normie vänligt sätt så är du en dum boomer.

Jag minns dig irån förr då du störde dig på min "4chan svenska" där du triggades av engelsk slang osv, vilket leder mig till den solida tron att du är en bonafide "vikingarock-tard" som tror att krympandets radikalisering vad gäller kultur är vägen framåt.

Jag har en fin bit till dig här som du kan köra på hembyggdsförningsmötet under larpet och "jul blootet".

https://www.youtube.com/watch?v=Kb0xlyGvoKw
Kanske när det kommer till att i ett första skede få folk att reagera. När de väl har insett judefrågan måste de dock gå vidare. För sanningen om judefrågan är att det handlar om exploatering av svagheter som redan fanns hos oss - gamla felslut, orsak och verkan gällande olika typer av imperier med mera. Om man inte diskuterar detta och försöker gå till roten med problemen blir det meningslöst att bara skrika om dem som utnyttjar situationen.

Säger inte att ditt sätt är fel för att få spel- och sockerberoende att börja tänka till. Men du applicerar det på fel ställe just nu. Ingen här blir imponerad av blatteslang. Och vad gäller de stackare som blir det, så måste målet vara att de får ordning på sina liv.
Citera
2018-12-04, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Ja, saker och ting sipprar ned till ungdomen på sociala medier men från vart sipprar det ned? Jag har svårt att tro att någon 17 åring har läst eller har koll på Julius Evola. Som du skriver ser det ut som om du har media och de mer intellektuella högermedierna som sprider den här kunskapen. Sedan dummas ned det till en så kallad ”memes” och sedan sitter en massa snorungar på sociala media och gör sig lustig över det här. När det kommer till ”Gamer Gate” handlar det om typ att äldre spelare sprider högeråsikter till 17-18 åringar (som kan förstå innehållet) som sedan sprider det vidare i fördummad form till 11-12 åringar. Hela den här ”memegrejen” är uppenbart ”kontra-kultur” på det mest primitiva sättet. Det är därför de skämtar om ”gasning”.

Det har en annan historieuppfattning angående förintelsen och därför föringar de den men de gör det inte uppenbart så läsaren vet inte om de ger sitt stöd till förintelsen eller om de har en annan historieuppfattning. De mesta av vad det här trolleriet är faktiskt bortom mig. Det är ren masskultur och masskommunikation och frågan är om det är så effektivt annat än de redan insatta. Själv är jag rätt ointresserad av ”Alt-Right” högern. Det var även Richard Spencer (grundare till Alternativ Right) tills för ett par år sedan då han beslutade sig för att bli ett troll. Breitbart (som Avpixlat fast för den amerikansk publik) har dock tagit till sig det här – av någon anledning. Hur väl fungerar det? Nej, du kan bara vinna det kulturella kriget för högerpolitik genom traditionella metoder där vänder dig till människors uppenbara problem – och de är ganska många.

När det kommer till "judefrågan" så är den helt sönderdiskuterad på Flashback. De har mängder med egna trådar och till och med ett eget underforum för revisionistisk politik. För ett par år sedan ansåg de här skribenterna att de förtjänade alla forum och försökte få hela forumet att bara handla om judar. Sjukt tråkigt.

Nej, det är det inte. De påverkar marginellt. Memes och "alt-högern" är för barn. Vuxna människor lyssnar inte på detta.

Ja, precis...

Jag håller med dig. Vad som är relevant är "vem" som läser det och inte hur många. Du vill övertyga rätt personer att följa dig. Du göra det inte genom att häckla judar för att de är judar. Det är inget man vinner vänner på. Sedan vill man ju gärna dra diskursen åt höger men hur drar man den åt höger när dessa snorungar ställer sig på ena kanten och gör romerska hälsningar. Du vill få med dig både eliter och folket. Jag tror att en sådan som Malcom Kyeyune gör mer för högern (trots att han är traditionell marxist) än vad 1000 troll och nazister gör.

Egentligen pratar vi om olika saker här. Alt-Right, memes och /pol/ är en sak. TikTok en helt annan.

Såvitt jag förstår äger Richard Spencer eller Sargon of Akkad inget inflytande alls över tonåringarna på TikTok, som interagerar med varandra i en kaotisk experimentverkstad av trams och ingruppshumor.

Det intressanta är att det bildas politiskt inkorrekta memes i ett virtuellt grupptryck bland uppmärksamhetstörstande tonåringar. Organiskt har det blivit en grej att tjejer kallar sig själva "Property" som gör sin patriotiska plikt genom att bre smörgåsar i köket åt sina "gamerboys" när dessa drar i fiktivt krig med Furries. Ironiskt och på skoj, förstås. Men ändå självfostrande i svårt reaktionär anda där samhällets allvarsamma mästrande blir löjets nerv.

Om man vant sig vid att göra en Fortnite-dans som svar på moralisk indignation - vad har uppfostrarna då för makt?
Citera
2018-12-04, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Egentligen pratar vi om olika saker här. Alt-Right, memes och /pol/ är en sak. TikTok en helt annan.

Såvitt jag förstår äger Richard Spencer eller Sargon of Akkad inget inflytande alls över tonåringarna på TikTok, som interagerar med varandra i en kaotisk experimentverkstad av trams och ingruppshumor.

Det intressanta är att det bildas politiskt inkorrekta memes i ett virtuellt grupptryck bland uppmärksamhetstörstande tonåringar. Organiskt har det blivit en grej att tjejer kallar sig själva "Property" som gör sin patriotiska plikt genom att bre smörgåsar i köket åt sina "gamerboys" när dessa drar i fiktivt krig med Furries. Ironiskt och på skoj, förstås. Men ändå självfostrande i svårt reaktionär anda där samhällets allvarsamma mästrande blir löjets nerv.

Om man vant sig vid att göra en Fortnite-dans som svar på moralisk indignation - vad har uppfostrarna då för makt?
Jag inser att jag inte fattar någonting om Memes och jag vet inte vad Fortnite är för något. Ett TV-spel?. Jag skall vara tyst om det här med internetdriven metapolitik. Tiktok? Det låter helt galet. Är de det som ungdomarna gör? I det liberala kaoset så tar de på sig de gamla könsrollerna och gör det på skämt. Jag är fan för gammal för det här. Jag trodde alla fortfarande höll på med Facebook, Twitter och Youtube? Så killen (Droitlife) som menade att kvinnor var "property" gjorde det på skoj eller var det en meme? Är vi en Meme nu? Gjorde han sig lustig över oss. Skönt att det här forumet har 18 års gräns.

Citat:
Vad har det med mitt inlägg att göra. Begrep du vad jag ville ha sagt?
Ja, jag återupprepade bara det du sade i god ton. Jag håller med dig.
Senast redigerad av Edgerton 2018-12-04 kl. 01:41.
Citera
2018-12-04, 01:47
Medlem
Just som jag hade lagt mina spekulationer om judar åt sidan så dök följande förklaring från en uppgiven rabbi upp.

https://m.youtube.com/watch?v=DgZBZ5ZUW-8

Vet inte om den är fejk eller äkta men denne uppgivna rabbi påstår att det är sekulära judar som ligger bakom massinvandringen.

Ni får själva bilda er en uppfattning.
Citera
2018-12-04, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Just som jag hade lagt mina spekulationer om judar åt sidan så dök följande förklaring från en uppgiven rabbi upp.

https://m.youtube.com/watch?v=DgZBZ5ZUW-8

Vet inte om den är fejk eller äkta men denne uppgivna rabbi påstår att det är sekulära judar som ligger bakom massinvandringen.

Ni får själva bilda er en uppfattning.

Han som snackar är den ortodoxa (ej ultra-ortodox) rabbinen David Bar-Hayim (född; David Mandel). Han är ursprungligen från Australien och flyttade till Israel på 1970-talet.

https://en.wikipedia.org/wiki/David_Bar-Hayim

Han driver det här institutet i Israel
http://machonshilo.org/en/index.php

Hans Youtube kanal
https://www.youtube.com/user/MachonShilo1/videos

Jag har aldrig hört talas som snubben. Det ser ut som han stödjer den radikala ultra-sionistiska ledaren Meir Kahane som mer eller mindre förespråkade folkmord på palestinier. Hela kanalen en mix av kontra-jihadism, sådant som den evangeliska kristna i USA gillar och judisk socialkonservatism. Det senare är dock vanligt förekommande bland ortodoxa judar i Israel. Jag får som sagt rätt mycket kontra-jihadist vibbar av hela videon och hela kanalen. Jag vet om sagt inte men jag tror inte det här institutet har rent mjöl i påsen.

Citat:
Det är bara kids som leker på nätet.

Memes genereras nuförtiden med DNN:s. Det är inget annat än en del i opinionsbildningen på autopilot.

https://arxiv.org/abs/1806.04510

Detsamma gäller all annan ekonomisk doktrin som genereras i realtid med hjälp av compute.

https://www.hpcuserforum.com/downloa...essStories.pdf

Det är vad jag menar med att den här shitshowen kör på autopilot.

Om det var det du svarade på?
Jag fattar ingenting - det är över mitt huvud. De här "memsen" som är datorgjorda fungerar de eller?

Citat:
Edgerton är en wrinkly old boomer som inte ens vet hur man dabs like Wiz Khalifa!
Guess din gamle gubbe till partner never kissed ya!

https://www.youtube.com/watch?v=41ZkBFRZK2E
Jag är en man och yngre än du tror. Jag är inte en heller kvinna. Jag fattar inte videon. Vem är Wiz Khalifa? Kollade upp honom. Killen är ju född på 1980-talet. Det är knappast dem födda på 1980-talet (29-38 år) som sitter och skriver en massa skit på de här nya sociala medierna. De som är födda på 1980-talet sitter på Facebook, Flashback och möjligen Instagram.Det handlar om dem födda på 2000-talet. Förövrigt är det 18 årsgräns här så jag fattar inte hur du har fått ett konto här på forumet.
Senast redigerad av Edgerton 2018-12-04 kl. 02:57.
Citera
2018-12-04, 02:51
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Han som snackar är den ortodoxa (ej ultra-ortodox) rabbinen David Bar-Hayim (född; David Mandel). Han är ursprungligen från Australien och flyttade till Israel på 1970-talet.

https://en.wikipedia.org/wiki/David_Bar-Hayim

Han driver det här institutet i Israel
http://machonshilo.org/en/index.php

Hans Youtube kanal
https://www.youtube.com/user/MachonShilo1/videos

Jag har aldrig hört talas som snubben. Det ser ut som han stödjer den radikala ultra-sionistiska ledaren Meir Kahane som mer eller mindre förespråkade folkmord på palestinier. Hela kanalen en mix av kontra-jihadism, sådant som den evangeliska kristna i USA gillar och judisk socialkonservatism. Det senare är dock vanligt förekommande bland ortodoxa judar i Israel. Jag får som sagt rätt mycket kontra-jihadist vibbar av hela videon och hela kanalen. Jag vet om sagt inte men jag tror inte det här institutet har rent mjöl i påsen.

Jag fattar ingenting - det är över mitt huvud. De här "memsen" som är datorgjorda fungerar de eller?

Jag är en man och inte en kvinna. Jag fattar inte videon. Vem är Wiz Khalifa?

Tror du att exempelvis tweetsen från Trump är skrivna av en människa?

Du ser bilder/memes och läser content dagligen som är skapade av DNN’s.

Så ja, det fungerar tydligen.

https://www.hans-bredow-institut.de/...nion-formation
Citera
2018-12-04, 02:55
Medlem
Citat:
Tror du att exempelvis tweetsen från Trump är skrivna av en människa?

Du ser bilder/memes och läser content dagligen som är skapade av DNN’s.

Så ja, det fungerar tydligen.

https://www.hans-bredow-institut.de/...nion-formation
Ja, jag tror att det är Trump som skriver sina tweets. Det är omöjligt att de skrivs av en dator och varför skulle de vara skrivna av någon annan? Det handlar om 5-6 tweets per dag. Det tar en 1-2 minuter att skriva en tweet och hans är sällan speciellt genomtänkta. Vidare ser de ut att vara för komplexa för att kunna vara skrivna av en dator. Helvete...

Citat:
We introduce a novel meme generation system, which given any image can produce a humorous and relevant caption. Furthermore, the system can be conditioned on not only an image but also a user-defined label relating to the meme template, giving a handle to the user on meme content. The system uses a pretrained Inception-v3 network to return an image embedding which is passed to an attention-based deep-layer LSTM model producing the caption - inspired by the widely recognised Show and Tell Model. We implement a modified beam search to encourage diversity in the captions. We evaluate the quality of our model using perplexity and human assessment on both the quality of memes generated and whether they can be differentiated from real ones. Our model produces original memes that cannot on the whole be differentiated from real ones.

https://arxiv.org/abs/1806.04510

Om jag förstår det här rätt;

1. Du har sociala medier där folk diskuterar
2. Du har ”memes” (det är sådana där bilder eller hur?) som hoppar om krig på nätet som är skrivna av datorer
3. Du har en massa snorungar på ”Tiktak”, Youtube och Snapchat som gör en massa underliga videos där de driver med politiskt korrekthet.

Är det så här fungerar? Det kan ju inte vara så att du kan ha diskussioner med datorer. I synnerhet inte djupare diskussioner. Det är nästan omöjligt även för en dator. På PS4 Plus finns det ju typ datorgenerade botar som kontaktar dig och försöker sälja in internetporr men det väldigt primitivt. Du vet att det inte är en riktig person. Kan du göra det mer komplext än så?
Senast redigerad av Edgerton 2018-12-04 kl. 03:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in