2018-11-17, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton

Nej, Winston Churchill var inte konservativ eller det beror väl på vad man man menar med det. Ja, varför kan inte Australien bestå av urinvånare sm jagar känguru med bumerang. Det fungerande ju för dem. Hur ser det ut idag? De bor i husvagnar i Alice Springs och ägnar sig åt att drickande, incest och småbrott. Allt finansierat av den australienska staten. Är det bättre eller? Vad har den vita mannen utanför Europa att göra?

Jag har verkligheten som den ser ut som utgångspunkt. Nu levande människor har inget ansvar för vad deras anfäder i sjunde led bakåt kan ha gjort eller inte gjorde. Vi lever i den värld som finns nu och det går inte att reversera historiska förlopp. Har svårt att se att världen skulle bli bättre om alla med europeisk bakgrund flyttade hem från Australien till England, Irland, Tyskland eller för den delen Sverige där deras anfäder en gång levde.

Tyvärr är det så att de australiska urinvånarna har den i genomsnitt lägsta intelligens som uppmätts för någon befolkningsgrupp och de mår sannolikt illa i ett samhälle som skapats av vita från Europa.

De goda och anständiga antikolonialisternas ständiga exempel brukar vara Sydafrika. De är då djupt okunniga om landets historia. De svarta som ursprungligen fanns där är visserligen fördrivna, men det skedde i huvudsak genom krigiska bantustammar som kom norrifrån och flyttade in i landet. De utrotade och drev ut de ursprungliga invånarna mot ofruktsamma kanter mot ökenområden. Boerna var inte guds bästa barn men de ägnade sig i vart fall inte åt organiserade folkmord vad jag känner till.
Senast redigerad av Ottokar 2018-11-17 kl. 14:47.
Citera
2018-11-17, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Jag har verkligheten som den ser ut som utgångspunkt. Nu levande människor har inget ansvar för vad deras anfäder i sjunde led bakåt kan ha gjort eller inte gjorde. Vi lever i den värld som finns nu och det går inte att reversera historiska förlopp. Har svårt att se att världen skulle bli bättre om alla med europeisk bakgrund flyttade hem från Australien till England, Irland, Tyskland eller för den delen Sverige där deras anfäder en gång levde.

Tyvärr är det så att de australiska urinvånarna har den i genomsnitt lägsta intelligens som uppmätts för någon befolkningsgrupp och de mår sannolikt illa i ett samhälle som skapats av vita från Europa.

De goda och anständiga antikolonialisternas ständiga exempel brukar vara Sydafrika. De är då djupt okunniga om landets historia. De svarta som ursprungligen fanns där är visserligen fördrivna, men det skedde i huvudsak genom krigiska bantustammar som kom norrifrån och flyttade in i landet. De utrotade och drev ut de ursprungliga invånarna mot ofruktsamma kanter mot ökenområden. Boerna var inte guds bästa barn men de ägnade sig i vart fall inte åt organiserade folkmord vad jag känner till.
För att använda ditt argument: Ja, det bor nu så många invandrare i Sverige att återvandring är omöjligt. Vi får helt enkelt leva med att 30+ procent av befolkningen kommer från Afrika, Asien och Latinamerika. Jag lever i verkligheten? Jag har inte sagt att vi skall fimpa Australien men det kan vara på sin plats att ge ursprungsbefolkningen i Australien ett eget land där de kan vara. Det är en stor kontinent och de behöver inte bo som en minoritet i landet. När det kommer till andra folk säger jag inte att de är mer moraliska än vad vi är. De har också sina fel och brister vilket innefattar de här afrikanska stammarna som förslavade och slog ihjäl San-folket som är ursprungsbefolkningen i Sydafrika. Frågan är då. Vad hade vi Afrika att göra från första början?

Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Alla grupper i världen har gjort sig skyldiga till kolonialism och liknande saker men du lägger enbart skulden på en grupp. Det där är ett bekant sätt att tänka som varit uppe i tråden tidigare. Liberalen Segerfeldt motsatte sig denna (din) syn på saker. Det du skriver kan tolkas s.om att du rättfärdigar folkmord. På ditt eget folk dessutom.

Det är lite oklart hur då får uppfattningen att jag anser att högern inte förlorat. Jag beskrev deras misslyckanden. Du påstår att allt är kört, vilket är en återkommande tendens inom högern och ett av många skäl till dess misslyckanden, bekräftande att mitt påstående att du har ett deprimerat sätt att se på saker.

Vi kan påpeka detta uppenbara också: ingen annan kan åstadkomma något bättre. Just därför vill så många till västvärlden för här är det bäst. Fortfarande. Det här är din teoretiskt konservativa inställning som gör sig påmind.

Kinas hopp står till det demokratiska partiet i USA. Hela deras system hänger på att de lyckas göra motstånd mot Trump. Annars är de rökta. Knappast imponerande.

Jag förespråkar inte folkmord på någon. Jag stödjer rakt av att svensken gör motstånd mot den liberala regimen men uppenbarligen så gör de inte det. Det är inte mitt fel och jag kan fan inte ta ansvar för hur folk röstar. Du kan inte tvinga folk att adoptera din världssyn. Svensken vill ha tiggare överallt, massvåldtäkter, skjutningar, ensamhet, massarbetslöshet, fattigpensionärer, drogmissbruk, en bostadsmarknad som inte fungerar, massinvandring, slöseri med skattemedel, vänstermedia, ett oreglerat banksystem osv. Det är inte jag som vill ha det så här. Det är svensken som vill ha det så här. Det är vad 82 procent i det här landet röstar för.

När det kommer till Donald Trump så har han sålt ut. Jag tror inte kineserna är ett dugg rädda för honom. Det enda Trump har lyckats med är att flytta den amerikanska ambassaden till Jerusalem och sänkt skatterna för de rika. Annars har han inte gjort någonting av större värde för amerikanerna. Hur röstade då amerikanerna mellanårsvalet? De vita amerikanerna? Drygt 46 procent av de vita amerikanerna röstade på Demokraterna. Vad säger du om det? Demokraterna gick till val på öppna gränser och nu har GOP förlorat huset vilket innebär att det definitivt inte blir någonting gjort. Det är inte direkt så att det inte finns ”högermedier” i USA. Fan, deras egen President är populist och lik förbannat får han inte mer makt men mindre makt. Så, de vita amerikanerna får skylla sig själva precis som svenskarna.
Citera
2018-11-17, 15:07
Medlem
Citat:
Jag förespråkar inte folkmord på någon. Jag stödjer rakt av att svensken gör motstånd mot den liberala regimen men uppenbarligen så gör de inte det. Det är inte mitt fel och jag kan fan inte ta ansvar för hur folk röstar. Du kan inte tvinga folk att adoptera din världssyn. Svensken vill ha tiggare överallt, massvåldtäkter, skjutningar, ensamhet, massarbetslöshet, fattigpensionärer, drogmissbruk, en bostadsmarknad som inte fungerar, massinvandring, slöseri med skattemedel, vänstermedia, ett oreglerat banksystem osv. Det är inte jag som vill ha det så här. Det är svensken som vill ha det så här. Det är vad 82 procent i det här landet röstar för.

Det här är ditt depressiva sätt att se på saker som tar sig uttryck. Det finns opinionsundersökningar om tiggare och dessa motsäger vad du säger. Men om vi ändå utgår från vad du skriver så röstade 100% på detta för 20 år sedan, men nu är det bara 82%. En dramatisk och hoppingivande förbätttring.

Citat:
När det kommer till Donald Trump så har han sålt ut. Jag tror inte kineserna är ett dugg rädda för honom. Det enda Trump har lyckats med är att flytta den amerikanska ambassaden till Jerusalem och sänkt skatterna för de rika. Annars har han inte gjort någonting av större värde för amerikanerna. Hur röstade då amerikanerna mellanårsvalet? De vita amerikanerna? Drygt 46 procent av de vita amerikanerna röstade på Demokraterna. Vad säger du om det? Demokraterna gick till val på öppna gränser och nu har GOP förlorat huset vilket innebär att det definitivt inte blir någonting gjort. Det är inte direkt så att det inte finns ”högermedier” i USA. Fan, deras egen President är populist och lik förbannat får han inte mer makt men mindre makt. Så, de vita amerikanerna får skylla sig själva precis som svenskarna.

Jag påpekar det uppenbara först: de saker du tar upp att han gjort är saker som inte kräver kongressens medgivande och som kongressen var med på. Och det han har gjort rent retoriskt är naturlligtvis enormt vädefullt.

Vad säger jag om påståendet att 46% av vita amerikaner röstade på demokraterna i kongressvalet. Jag säger det självkara: det är inte sant. Det är långt, långt, långt ifrån sanningen. Siffran du tar upp refererar till de som röstade vilket är något helt annat än antalet totalt sett. Med andra ord: högern har misslyckats med att mobilisera väljare. Valdeltagandet totalt sett var på 40% i mellanårsvalet.

Och jo, kineserna är rädda. Detta eftersom hela deras affärsmodell är beroende av USA.
Citera
2018-11-17, 15:14
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Läste tidigare artikeln och reagerade som du. Hon är ju en del av problemet med att gruppvåldtäkter inte uppmärksammas. GW Persson uppmärksammar de ju inte heller. F! är väldigt tyst om dem. Tar man upp ämnet uppstår två problem: metoo kommer att blekna i jämförelse och framstå som dagisgnäll, och säger man att gruppvåldtäkt är ett manligt problem uppstår det så mycket protester att invandrarbakgrunden kommer fram i alla fall.

Det är mycket möjligt att feminismen med dess besynnerliga kransfenomen nu börjar bli mogen för den där beryktade platsen under bussen. Radikalfeminism är när allt kommer omkring ett medelklassfenomen, liksom allehanda HBTQ-positioner och antirasistiska empowermentstrategier som utväxter på jämställdhetsvegetationen. Den feministiska hållning som godkänner alla utom vita uttalat heterosexuella män som något slags hederskvinnor har utvecklats till en självmordspakt. Att kräva fjollifiering av vita män medan rasifierade dito har lämnats att utan större invändningar odla sina respektive kvinnofientliga machovarianter av manlighet börjar straffa sig rejält. Massvåldtäktsvågen är ett exempel där såväl feminister som svenska stjärtgossemän och diverse andra kastrater står handfallna men det finns andra exempel också. Laborationer med könstillhörighet och framkrävd lagstiftning kring individens makt över egen könsidentifiering börjar visa vilket hot mot kvinnor som skapats. För inte alls länge sedan hade vi fallet med den bestialiske styckmördaren från Boden som bestämt sig för att han är kvinna och därför kräver att få avtjäna sitt straff på kvinnoanstalt. Vi ser damidrotten långsamt dö som konsekvens av transgenderfilurer med manlig grundfysik pulvrisera sina naturkvinnliga konkurenters resultat och så har vi könsöverträdarnas terror i vardagen. Kajsa Ekis Ekman skriver upprört på Facebook om en händelse i ett omklädningsrum i ett norskt gym. Norge antog en lag 2016 som ger var och en rätt att efter eget tycke juridiskt bestämma sitt kön utan krav på modifiering av detsamma. Med den juridiska självdefinitionen som grund skyddas den omodifierade från diskriminering på grund av det kön som endast i juridisk mening ändrats.
Detta är hysteriskt komiskt. Norsk man som legalt registrerat sig som kvinna skrämmer livet ur kvinnor i omklädningsrum. Kvinna (en utan penis) protesterar och blir åtalad för trakasserier av den penisbärande kvinnan.
https://twitter.com/FredricMorenius/...04498246680577

Detta är så komplett vansinnigt att det inte går att försvara med ens de allra mest fantasifulla argument. Att tålamodet med galenskaperna och att de mest galna ska ha tolkningsföreträde i debatten tryter visas på flera olika sätt och fullständigt övertydligt av den australiensiske senator som helt sonika könsbestämde sig som kvinna för att få möjlighet att uttala sig i abortdebatten.
AUSTRALIEN Ett förslag om att avkriminalisera abort debatteras för fullt i Australien. Ett oväntat inslag kom när den konservative senatorn Barry O’Sullivan mitt under debatten bytte kön för att kunna debattera frågan.
[...]
– Jag kommer inte att stå stum medan dessa människor fortsätter att försöka marginalisera politik och idéer som vi vill diskutera för den här nationen, som jag tror till stor del stöds av en majoritet, sade Sullivan.

Sedan släppte han bomben:

– Idag deklarerar jag mitt kön – som jag kan – att vara kvinnligt, så att ni inte längre kan angripa mig.
https://nyheteridag.se/australiensis...r-abortdebatt/

Vi kommer att få se mer av sådana djärva debattgrepp i kulturkriget. Demokraternas Elisabeth Warren försökte sig nyligen på att positionera sig som något slags urinvånare light och varför skulle inte vem som helst kunna åberopa exempelvis judiskt påbrå? Det kan visserligen inte ledas i bevis som skulle tillfredställa judiska församlingens funktionärer men tillhörighet kan ändå hävdas och förklaras med undercovertillvaro av rädsla för den utbredda antisemitismens hot. Samma förfarande kan tillämpas mot varje offerposition. Jodå, jag är trans, homo, queer eller whatever, törs bara inte visa det öppet med tanke på risken för hatbrott och diskriminering. Jag är ju egentligen same ... rom, muslim eller varför inte papperslös. Möjligheterna är omfattande och den klentrogne motståndaren kan inte göra annat än skära tänder eller begå fullt rasbiologiskt motiverat integritetsbrott.
Senast redigerad av fasligt 2018-11-17 kl. 15:18.
Citera
2018-11-17, 15:27
Medlem
Citat:
Vad hade vi Afrika att göra från första början?

På frågan om vad folk från Europa hade i Afrika att göra så hänvisar jag till historieböckerna. Alla de svenskar som jag har känner som har åkt till Afrika har gjort det för att hjälpa afrikanerna och göra gott. Att de kanske misslyckats är en annan sak.

Jag blir så trött på det ständiga tjatet om 82 procent. Svensken börjar bli rädd och väljer därför i stor utsträckning vad man tror är trygghet. De etablerade partierna som lovar runt och håller tunt. Media som mörklägger och ljuger. Vad ska svensken tro på om hela etablissemanget 24 timmar om dygnet säger åt svensken att de har situationen under kontroll och att allt kommer att bli bra bara de gör fortsatta ansträngningar med integrationen och betalar skatt.

Men det handlar om vad svenskarna gör framåt. Det är det väsentliga.
Citera
2018-11-17, 15:33
Medlem
Citat:
På frågan om vad folk från Europa hade i Afrika att göra så hänvisar jag till historieböckerna. Alla de svenskar som jag har känner som har åkt till Afrika har gjort det för att hjälpa afrikanerna och göra gott. Att de kanske misslyckats är en annan sak.

Jag blir så trött på det ständiga tjatet om 82 procent. Svensken börjar bli rädd och väljer därför i stor utsträckning vad man tror är trygghet. De etablerade partierna som lovar runt och håller tunt. Media som mörklägger och ljuger. Vad ska svensken tro på om hela etablissemanget 24 timmar om dygnet säger åt svensken att de har situationen under kontroll och att allt kommer att bli bra bara de gör fortsatta ansträngningar med integrationen och betalar skatt.

Vad gäller procentsiffror så har vi faktiskt en viktig sådan: 33% av de som ville minska invandringen röstade på SD.

Om man inte har det i bakhuvudet så kan man enligt mig inte göra rimliga analyser av situationen.
Citera
2018-11-17, 16:29
Medlem
Citat:
Alla grupper i världen har gjort sig skyldiga till kolonialism och liknande saker men du lägger enbart skulden på en grupp. Det där är ett bekant sätt att tänka som varit uppe i tråden tidigare. Liberalen Segerfeldt motsatte sig denna (din) syn på saker. Det du skriver kan tolkas s.om att du rättfärdigar folkmord. På ditt eget folk dessutom.

Det är lite oklart hur då får uppfattningen att jag anser att högern inte förlorat. Jag beskrev deras misslyckanden. Du påstår att allt är kört, vilket är en återkommande tendens inom högern och ett av många skäl till dess misslyckanden, bekräftande att mitt påstående att du har ett deprimerat sätt att se på saker.

Vi kan påpeka detta uppenbara också: ingen annan kan åstadkomma något bättre. Just därför vill så många till västvärlden för här är det bäst. Fortfarande. Det här är din teoretiskt konservativa inställning som gör sig påmind.

Kinas hopp står till det demokratiska partiet i USA. Hela deras system hänger på att de lyckas göra motstånd mot Trump. Annars är de rökta. Knappast imponerande.

Jag vill bara påpeka att den högeligen suspekte Segerfeldt förstås har fel. Som andra debattörer med passerkort till det svenska samtalets Paralympics, är han halvdan i sin normkritik mot normkritiken.

Den vite mannen ÄR fundamentalt annorlunda i frågan om t ex slavhandel. Till skillnad från gula, bruna och svarta kroppars patriarkat, inte bara avstod han frivilligt från den utan förbjöd den också globalt. Med vapen i hand.

Vad gäller Edgertons svartpillerknarkande, så brukar jag påminna om att det på 1800-talet förekom tankar om att den vita rasen helt nödvändigt skulle tränga ut alla konkurrenter och befolka hela planeten. Ett tag extrapolerade ju trenderna åt det hållet. Nu extrapolerar de åt andra hållet, vilket lika lite innebär att saken är avgjord.

Att det numera inte finns tyska minoritetsbefolkningar över hela Östeuropa men däremot en etnonationalistisk stat i Israel var heller inget som var organiska, lagbundna processer utan större politiskt styrda omvälvningar än något som krävs för en fortsatt svensk kontinuitet.

Hur ska Malmö-Sverige realiseras och vidmakthållas, rent praktiskt? Sker det utan förlängda försörjningslinjer och i ett säkerhetspolitiskt vakuum? Hur påverkas den repressiva kontrollapparaten som håller europeisk nationalism nere, av att bemannas av minoritetsvita och andra nätverkande, konkurrerande ingruppsidentitärer som alla inser att allt bara var en cynisk plan att söndra och härska?

Kommer Kina/Ryssland inte se fördelen med att exploatera inre spänningar i de postvästliga mångkulturella imperierna - om inte annat i självförsvar mot det gränslöst gränslösa exploaterandet?
Citera
2018-11-17, 16:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Den djupt obehaglige Uppsalaprofessorn Mattias Gardell har varit i farten igen. Nu har han hunnit med att. vid sidan av sitt islamismförhärligande värv, finna inget mindre än bevis för antisvart rasism i det svenska samhällets varje skrymsle och vrå, dock allra värst i Stockholmsområdet. Att afrikaner i genomsnitt har sämre ekonomi beror absolut inte på fallenhet för gigantiska familjer, nej å nej, det beror endast på svenskens fruktansvärda rasism och diskrimineringslusta.
Förutom att afrosvenskar har lägre lön jämfört med övriga befolkningen med samma utbildning visar undersökningen dessutom att det är mycket svårare för en afrosvensk att få chefspositioner i arbetslivet. De afrosvenskar som ändå blir chefer har dock mycket lägre lön än andra med motsvarande utbildning.

Mattias Gardell, vetenskaplig ledare vid Cemfor och en av de tre forskare som står bakom rapporten, menar att det finns anledning att se över diskrimineringslagen.

– Undersökningen visar att antisvart rasism och diskriminering strukturerar villkoren på svensk arbetsmarknad. Forskningen behöver nu undersöka hur och varför det ser ut som det gör.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...-i-arbetslivet

Ack ja. Men intressant nog har denna nyhet drabbats av någon sorts pyspunka under dagen. Tidigare fanns den på Omni, Gardell fick sitta i skinnbyxor som borde göra brodern Jonas - riksbögen - stolt och orera om sin avslöjade orättvisa i Rapport. Om det vevats på radio vet jag inte men i Aktuellt visades inte professor Skinnbralla i alla fall, inte heller nämndes hans sk forskning. Läderislamistens antisvarta rasismfynd finns nu inte med i nyhetsflödet hos vare sig Sveriges Radio, Omni eller SVT. Inte ens Stockholmsredaktionen hos SVT skyltar på prominent plats med detta viktiga avslöjande trots att man tidigare under dagen yvigt lagt ut texten och även haft Landshövding Sven-Erik Östberg till att offentligt förfasa sig. Märkligt.
SVT lyfter naturligtvis upp rapporten och visar upp ett exempel:

Ley har två masterutbildningar – men får inte jobb
Afrosvenskar har dåliga förutsättningar på arbetsmarknaden visar en ny rapport. Ley Ikpo har två masterutbildningar, en från Stockholms universitetet och en från Sorbonne i Paris. Trots detta får han inga jobb inom sitt område.
– Hur länge ska jag vänta tills jag får ett jobb som motsvarar min utbildning? säger Ley Ikpo.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/l...-far-inte-jobb

De skulle genomföra sin research lite bättre då han tycks förekomma i Lexbase:

https://lexbase.se/personsok?Search%...e%5D=Ley+Ikpo&

Enl. denna Twittrare handlar det om det här:

Chris
‏ @chris_af_VP
(4) Slutkläm: Den enda afrosvensken som de lyckas hitta som är tillräckligt presentabel för tv-rutan är dömd för flera fall av misshandel. Slutsatsen av detta kan ej skrivas ut på grund av lagar mot åsiktsbrott.
https://twitter.com/chris_af_VP/stat...69990594248704

Kan kanske ha något med saken att göra men vad vet jag?
Citera
2018-11-17, 16:53
Medlem
Citat:

Du är en sådan optimist. Bara vi får folk att ”vakna” så kommer de göra annorlunda med det kommer de inte. Fan, lyssna på gemene svensk och du inser rätt fort att det är kört. I synnerhet är det riktiga illa ställt med svenska kvinnor. Det spelar ingen roll vilket samhällsklass vi talar om. Det är samma sak överallt. Det är ungefär samma sak bland de svenska männen. De flesta är obelästa, okunniga, ointresserade och tror någon professor eller mainstream politiker kommer lösa saker och ting. När någon varnar dem blir de nervösa och tycker det är jobbigt. Då tar de ungarna och går ut och leker med dem i trädgården eller tittar på någon HBO serie. Visst, du kan skylla på eliter men till och med när de snavar över de romska tiggarna på ICA så verkar det inte finnas något liv i dem. De rationaliserar bort allting. Det är ett evigt prat om att svensken kommer att ”vakna” men vad sker det? Jag ser ingenting av det. Till och med när hela världen på 1920 och 1930-talet var 100 gånger mer höger än idag stod det till synes still i svenskens huvud.

Det var högerrevolutioner i stort sett varje land men inte i Sverige. Där satt socialdemokrater, liberaler och fega moderater ut hur de skulle kunna skapa den nya spännande liberala svensken. Svensken som inte direkt hade speciellt bra i Sverige på 1920-talet och in på 1930-talet klagade inte utan han nickade i samförstånd. Inte ens om ISIS stormade in i Sverige med 1,5 miljoner man skulle svensken göra någonting. Han skulle stå där och sedan predika ”alla människors lika värde” för ISIS krigarna. Detta har intet med att svensken är naiv eller dum att göra men att svensken är moraliskt problematisk och medvetet saknar nationell samhörighet.

Det handlar bara om svenskar i stort men det handlar om sina egna barn. Svensken är ett av få länder i världen där föräldrar inte älskar sina egna barn. Det är nog det enda land där föräldrarna historiskt har ägnat sig åt att auktionera ut sina ungar. Det skulle inte hända i östra Europa. De slaviska folken, som svensken fram tills 1945 och än idag anser är underlägsna, är uppenbarligen inte så underlägsna trots allt. Faktum är att svensken har då inte bidragit till något. Så frågan är vad värdet ligger i att bevara denna ”hen” (för det är ju vad svensken kallar sig för idag).

Citat:
Det här är ditt depressiva sätt att se på saker som tar sig uttryck. Det finns opinionsundersökningar om tiggare och dessa motsäger vad du säger. Men om vi ändå utgår från vad du skriver så röstade 100% på detta för 20 år sedan, men nu är det bara 82%. En dramatisk och hoppingivande förbätttring.

Jag påpekar det uppenbara först: de saker du tar upp att han gjort är saker som inte kräver kongressens medgivande och som kongressen var med på. Och det han har gjort rent retoriskt är naturlligtvis enormt vädefullt.

Vad säger jag om påståendet att 46% av vita amerikaner röstade på demokraterna i kongressvalet. Jag säger det självkara: det är inte sant. Det är långt, långt, långt ifrån sanningen. Siffran du tar upp refererar till de som röstade vilket är något helt annat än antalet totalt sett. Med andra ord: högern har misslyckats med att mobilisera väljare. Valdeltagandet totalt sett var på 40% i mellanårsvalet.

Och jo, kineserna är rädda. Detta eftersom hela deras affärsmodell är beroende av USA.
Ja, och du är en optimist. Optimism är feghet för verkligheten och verkligheten är alltid mörk, kall och brutal. Det finns inget ljus i tunneln. Det är nattsvart. Hur många procent som röstade och inte röstade och hur valdeltagandet ser ut spelar mindre roll när USA och hela västvärlden är på väg att bli en förslummad kåkstad. Det finns inget att hämta i västvärlden vare sig det är materialism eller själsligt. Det är över. Så här tycker jag i alla fall vi konservativa skall gå. (2:21)

https://www.youtube.com/watch?v=jimBqTJ-Ngw
Senast redigerad av Edgerton 2018-11-17 kl. 17:12.
Citera
2018-11-17, 17:03
Medlem
Citat:
Du är en sådan optimist. Bara vi får folk att ”vakna” så kommer de göra annorlunda med det kommer det inte. Fan, lyssna på gemene svensk och du inser rätt fort att det är kört. I synnerhet är det riktiga illa ställt med svenska kvinnor. Det spelar ingen roll vilket samhällsklass vi talar om. Det är samma sak överallt. Det är ungefär samma sak bland de svenska männen. De flesta är obelästa, okunniga, ointresserade och tror någon professor eller mainstream politiker kommer lösa saker och ting. När någon varnar dem blir de nervösa och tycker det är jobbigt. Då tar de ungarna och går ut och leker med dem i trädgården eller tittar på någon HBO serie. Visst, du kan skylla på eliter men till och med när de snavar över de romska tiggarna på ICA så verkar det inte finnas något liv i dem. De rationaliserar bort allting. Det är ett evigt prat om att svensken kommer att ”vakna” men vad sker det? Jag ser ingenting av det. Till och med när hela världen på 1920 och 1930-talet var 100 gånger mer höger än idag stod det till synes still i svenskens huvud.

Det var högerrevolutioner i stort sett varje land men inte i Sverige. Där satt socialdemokrater, liberaler och fega moderater ut hur de skulle kunna skapa den nya spännande liberala svensken. Svensken som inte direkt hade speciellt bra i Sverige på 1920-talet och in på 1930-talet klagade inte utan han nickade i samförstånd. Inte ens om ISIS stormade in i Sverige med 1,5 miljoner man skulle svensken göra någonting. Han skulle stå där och sedan predika ”alla människors lika värde” för ISIS krigarna. Detta har intet med att svensken är naiv eller dum att göra men att svensken är moraliskt problematisk och medvetet saknar nationell samhörighet.

Det handlar bara om svenskar i stort men det handlar om sina egna barn. Svensken är ett av få länder i världen där föräldrar inte älskar sina egna barn. Det är nog det enda land där föräldrarna historiskt har ägnat sig åt att auktionera ut sina ungar. Det skulle inte hända i östra Europa. De slaviska folken, som svensken fram tills 1945 och än idag anser är underlägsna, är uppenbarligen inte så underlägsna trots allt. Faktum är att svensken har då inte bidragit till något. Så frågan är vad värdet ligger i att bevara denna ”hen” (för det är ju vad svensken kallar sig för idag).

Svarta piller och självförakt. Jag anser att svenskarna har rätt att existera som ett eget folk och i ett land som är deras egna.

Kommer att fortsätta att leva, agera, arbeta och tala för att det.
Citera
2018-11-17, 17:30
Medlem
Citat:
Svarta piller och självförakt. Jag anser att svenskarna har rätt att existera som ett eget folk och i ett land som är deras egna.

Kommer att fortsätta att leva, agera, arbeta och tala för att det.

Jag har precis samma åsikt som du har (alla folk har rätt till sitt eget land) men jag ser på detta realistiskt. Rättigheter existerar inte objektivt. Det är någonting man tar. Jag gillar det inte men så är det. En av de mest bortglömda tänkarna i Europa var Corneliu Zelea Codreanu. Även om jag inte delar hans politiska åsikter så förstod han att ingenting kommer att förändras om folket i sig själv inte förändras. Han ansåg att detta problem var långt mer problematiskt än liberaler och judar. Visst, han agiterade mot dem men framförallt menade han att du måste bygga ett gott folk. Förvisso var han inte ensam om detta men han insåg i alla fall problemet med Rumäniens och västerlandet folk. Oskorei har skrivit en recension av Codreanus "Prison Notes".

https://motpol.nu/oskorei/2012/05/14...-prison-notes/

Förbjuden läsning men uppenbarligen så finns det en poäng att vända sig mot sig själv istället för att skylla på andra.
Senast redigerad av Edgerton 2018-11-17 kl. 17:54.
Citera
2018-11-17, 17:43
Medlem
Citat:
jag har precis samma åsikt som du har men jag ser på detta realistiskt. Rättigheter existerar inte objektivt. Det är någonting man tar. En av de mest bortglömda tänkarna i Europa var Corneliu Zelea Codreanu. Även om jag inte delar hans politiska åsikter så förstod han att ingenting kommer att förändras om folket i sig själv inte förändras. Han ansåg att detta problem var långt mer problematiskt än liberaler och judar. Visst, han agiterade mot dem men framförallt menade han att du måste bygga ett gott folk. Förvisso var han inte ensam om detta men han insåg i alla fall problemet med Rumäniens och västerlandet folk. Oskorei har skrivit en recension av Codreanus "Prison Notes".

https://motpol.nu/oskorei/2012/05/14...-prison-notes/

Förbjuden läsning men uppenbarligen så finns det en poäng att vända sig mot sig själv istället för att skylla på andra.

Jag kan instämma med dig att den första prioriteten bör vara den egna personen och inställningen till livet. Man behöver inte ens fundera kring legionen utan även Jordan Peterson har rätt på den punkten. Om svenskarna saknar ens vardaglig heroism och vilja att reproducera sig så kommer svenskarna att försvinna oavsett om den stora hemvandringen sker eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in