2018-07-28, 10:56
Medlem
hrwdtjs avatar
Sanna Rayman reflekterar lite i Expressen.

Citat:
Migrationsdebatten 2014 vill politikerna helst glömma

I september 2014 efterfrågade dåvarande Kdu-ledaren Sara Skyttedal balans mellan ”vårt lands strukturella kapacitet för flyktingmottagande och omfattningen i mottagandet ” på DN Debatt. Hon påtalade bland annat att inte ens den befintliga bostadsbristen löstes i partiernas valförslag – samt att förslag för att täcka den förväntade invandringen saknades.

Reaktionerna är värda att kontemplera efterhand. Många som i dag skulle se budskapet som självklart deklarerade då sin enorma besvikelse. Välkända KD-politiker stod på kö för att ta avstånd, må illa och beskriva akut huvudvärk. Dåvarande SSU-ordföranden Gabriel Wikström talade om ett genant lågvattenmärke och från MP-håll hördes ord som främlingsfientlighet.

Migrationsverket avfärdade Skyttedal. Att strama åt migrationen var omöjligt – då skulle vi ju behöva lämna EU först, förklarade myndighetens experter. Jo jo.

Tankesmedjan Fores antog i en replik en förment välvillig hållning. Nejdå, Skyttedal har inte blivit en "galen rasist", lugnade vice vd:n Andreas Bergström generöst och förklarade att Skyttedal blott hade tappat proportionerna i sin beskrivning av bostadsmarknaden. Kdu-ledaren behöver hjälp att ta sig ur det "mörka källarrum" hon irrat ner i, skrev Bergström.

Ett år senare tågade en hel regering ner i samma källare, tätt följda av oppositionen. Och nu, när valspurten står för dörren, håller de sina tummar för att ingen ska minnas ”i dag för fyra år sen”.

https://www.expressen.se/ledare/sann...-helst-glomma/

Om politiker inte vill minnas "idag för fyra år sedan" har media större anledning att inte vilja minnas de senaste 30 åren. Ganska absurt att delar av media har börjat klaga på politiker som idag framstår som helt verklighetsfrånvända när de själva har hetsat politikerna att inta dessa positioner. Hade inte media konsekvent drivit på för massinvandringen till Sverige är jag övertygad om att entusiasmen hos politiker inte hade varit lika stor. Framförallt hade kritikerna i partierna varit fler om inte de hade fått Sveriges samlade mediekår emot sig som hotat med rasiststämpeln så fort någon gjort en antydan om att invandringen är problematisk.

Samtidigt lite funderingar över kraven på ökade bidrag till "socialt utsatta" vilket i praktiken handlar om invandrare, såklart.

Citat:
Men det är långt ifrån säkert att föräldrar skulle lägga ökade inkomster på barnens fritidsaktiviteter, eller på ett rum till. Det är rätt vanligt att familjer som helt eller delvis är beroende av försörjningsstöd skickar en del av pengarna till släkten i ursprungslandet.

Men visst har den relativa barnfattigdomen ökat kraftigt. Förklaringen är enkel, det hänger ihop med asylinvandringen. Det tar lång tid innan föräldrarna får arbeten de kan leva bidragsfritt på, om det alls inträffar.

Alldeles för många elever går ut nian som funktionella analfabeter, inte minst pojkar med utländsk bakgrund. Språkfattigdom leder ofta till ett på alla sätt armt vuxenliv, och det varar mycket längre.

Att ge barnen tillgång till en rik svenska är mycket viktigare än att ge dem bananer, bollträning, busskort och föräldrarna högre bidrag.

https://www.expressen.se/ledare/spra...ist-pa-pengar/

Visst är det intressant att det svenska skolsystemet numera producerar analfabeter. Ibland undrar jag vad det är som krävs för att "Svensson" ska vakna upp och se vilken bana det svenska samhället är inne på. Trots alla problem som dyker upp titt som tätt finns det fortfarande en underliggande inställning om att saker och ting kommer lösa sig. Även om Sverige befinner sig i en svacka just nu kommer allting ordna sig till slut.

Förmodligen är det så att folk över 30 år aldrig har varit med om det som sker just nu och därför inte kan sätta det som händer i ett perspektiv. Fler och fler bostadsområden faller bort från det svenska samhället och det som sker i dessa enklaver berör inte folk i allmänhet. Om det var den svenska medelklassen som primärt drabbades av mångkulturen skulle skiten ha stoppats för länge sen. Så länge det är arbetarklassen, folk i glesbyggdskommuner och andra invandrare som får ta de största konsevenserna skiter medelklassen fullständigt i vad som händer i Sverige. Då kan man fortfarande prioritera "värderingar" och de översta stegen på Maslows trappa. Dessvärre kommer den bubblan inte hålla länge till.

Nästa lågkonjunktur kommer garanterat slå undan den ekonomiska tryggheten för det stora flertalet i Sverige. Bostadsmarknaden har redan börjat gunga och den enorma överproduktionen av dyra bostadsrätter som kommer ut på marknaden inom kort kommer förbli osålda. Det kommer sätta press på bankerna vilket kommer skapa kedjereaktioner. När den egna ekonomin tryter kommer fler och fler svenskar behöva hjälp av det offentliga och då kommer det inte vara så roligt att upptäcka att det redan finns stor konkurrens om resurserna från det importerade trasproletariatet som aldrig kommer kunna försörja sig självt. Då och endast då tror jag att kosekvenserna av massinvandringen kommer förstås fullt ut av det stora flertalet i Sverige.
Citera
2018-07-29, 10:18
Medlem
fasligts avatar
Antisemitism används flitigt som bräckjärn från alla håll och kanter för att tvinga sig till tolkningsföreträde och politiskt överhandsläge. På ytan av den politiska offentligheten hålls det ännu för självklart att antisemiter inte kan anförtros politisk makt eller offentligt inflytande överhuvudtaget. Strax under ytans fernissa däremot bubblar det och jäser av annat. Vänstern börjar så sakteliga grillas på antisemitismens spett i den politiska skärselden. I Storbritannien slipper inte Corbyn och Labour undan det antisemitiska brännjärnet och här hemma ser vi också hur vänstern trasslar in sig i det antisemitiska garnet. Sedan länge har vi en socialdemokratisk utrikesminister på Wiesenthalcentrets globala topptiolista över de värsta antisemiterna världen för tillfället kan uppvisa och det senaste stjärnskottet på den vänsterantisemitiska scenen är nu alltså en clown till politiker - Oldoz Javidi - som aspirerar på en riksdagsplats för F!:s räkning. Denna clownpolitiker har fått svidande kritik för sitt inlägg i debatten om Israel-Palestinakonflikten och har nu skrivit ett märkligt försvarstal som publicerats på Expressens debattsida. Ville inte Aftonbladet upplåta utrymme tro?

Clownpolitikern har alltså låtit käften gå, fått mothugg och anser nu att andra borde ha begripit att clownpolitikern omöjligtvis kunde ha menat något förkastligt då hon lät käften gå, och därför borde dessa andra ha censurerat clownpolitikern så att clownpolitikerns uttryckta åsikter inte nått offentlighetens ljus med, för clownpolitikern, negativt efterspel. Feministerna har tagit på sig ansvaret för vad clownpolitikern gett uttryck för då hon låtit käften gå men inte antirasisterna tydligen. Det antirasistiska sveket verkar vara det som smärtar mest för clownpolitikern som ändå har kvinnoiranskt alibi och allt. Clownpolitikerns främsta försvarsargument för att det blev så tokigt, vid sidan av att andra borde tagit ansvar för vad clownpolitikern kläckte ur sig när hon lät käften gå, är att hon var så mitt uppe i en aktion för Ship to Gaza att intellektuell kapacitet för annan tankeverksamhet tillfälligt saknats.

Att ens någon enda människa anser det vara en god idé att lägga politisk makt i händerna på en sådan som denna clownpolitiker är ta mig fan riktigt skrämmande.
Citat:
Jag har under sommaren deltagit i Ship To Gazas resa som representant för Fi – med anledning av att vi i vår politik fördömer Israels illegala blockad och stöder BDS-rörelsen.

Under resans gång kontaktades jag av tidningen Feministiskt perspektiv för en intervju som genomfördes via mejl när jag befann mig på Medelhavet, djupt involverad i den rådande situationen och Israels agerande gentemot det palestinska folket.

Jag skickade texten vidare till Fi för granskning innan publicering då jag ansåg mig vara för starkt känslomässigt påverkad för att själv kunna bedöma den.

Intervjun publicerades. Efter att den legat ute ett tag och hunnit delas av många både internt inom partiet och externt, har några av de ord jag använt i intervjuns sista citat tolkats som antisemitiska.
[...]
Feministiskt perspektiv har bett om ursäkt för att de inte uppmärksammade mig på att citatet skulle kunna misstolkas och säger att det var deras ansvar att inte trycka det.

Mitt parti beklagar den otur jag har haft i och med att texten passerade flera led i semestertider utan att någon förutsåg var det skulle kunna leda. Det ansvaret har de tagit på sig.

Ship To Gaza kritiserade mitt uttalande

Att människor inte kunnat förutse detta leder inte till att jag ser dem som antisemiter. Jag ser det mer som att de med kontext och kännedom om vem jag är och mot bakgrund av det jag tidigare gjort och sagt, tolkade mina ord som jag trott att de skulle tolkas.

Ship to Gaza har utan att överhuvudtaget höra av sig till mig gått ut med ett pressmeddelande där de kallar mitt uttalande för anti-judiskt. Ingenstans i den aktuella intervjun finns det något som överhuvudtaget benämner judar. Staten Israel är inte synonymt med judar. Ship to Gaza är de sista jag trodde behövde påminnas om det faktumet.

Clownpolitiker Javidi har fått smaka sin egen medicin och den var visst besk i överkant.
Citat:
Att jag under ett och samma drev blivit benämnd som antisemit, rasist, homofob, nazist och islamist säger en hel del om mekanismerna kring den hetsjakt som från ingenstans plötsligt uppstår på nätet och förgör människor i sin väg. Och om vilka krafter som i rådande debattklimat fått monopol på att definiera sanningen.
https://www.expressen.se/kultur/drev...r-min-sanning/

Som sagt, revolutionens barn äter sina egna. Och galenskapen framstår i allt bjärtare kulörer för var dag som går, endast de alldeles särskilt naiva kan missa att det handlar om galenskap. Skadlig galenskap, om än med viss metod däri.
Citera
2018-07-29, 10:48
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Antisemitism används flitigt som bräckjärn från alla håll och kanter för att tvinga sig till tolkningsföreträde och politiskt överhandsläge. På ytan av den politiska offentligheten hålls det ännu för självklart att antisemiter inte kan anförtros politisk makt eller offentligt inflytande överhuvudtaget. Strax under ytans fernissa däremot bubblar det och jäser av annat. Vänstern börjar så sakteliga grillas på antisemitismens spett i den politiska skärselden. I Storbritannien slipper inte Corbyn och Labour undan det antisemitiska brännjärnet och här hemma ser vi också hur vänstern trasslar in sig i det antisemitiska garnet. Sedan länge har vi en socialdemokratisk utrikesminister på Wiesenthalcentrets globala topptiolista över de värsta antisemiterna världen för tillfället kan uppvisa och det senaste stjärnskottet på den vänsterantisemitiska scenen är nu alltså en clown till politiker - Oldoz Javidi - som aspirerar på en riksdagsplats för F!:s räkning. Denna clownpolitiker har fått svidande kritik för sitt inlägg i debatten om Israel-Palestinakonflikten och har nu skrivit ett märkligt försvarstal som publicerats på Expressens debattsida. Ville inte Aftonbladet upplåta utrymme tro?

Clownpolitikern har alltså låtit käften gå, fått mothugg och anser nu att andra borde ha begripit att clownpolitikern omöjligtvis kunde ha menat något förkastligt då hon lät käften gå, och därför borde dessa andra ha censurerat clownpolitikern så att clownpolitikerns uttryckta åsikter inte nått offentlighetens ljus med, för clownpolitikern, negativt efterspel. Feministerna har tagit på sig ansvaret för vad clownpolitikern gett uttryck för då hon låtit käften gå men inte antirasisterna tydligen. Det antirasistiska sveket verkar vara det som smärtar mest för clownpolitikern som ändå har kvinnoiranskt alibi och allt. Clownpolitikerns främsta försvarsargument för att det blev så tokigt, vid sidan av att andra borde tagit ansvar för vad clownpolitikern kläckte ur sig när hon lät käften gå, är att hon var så mitt uppe i en aktion för Ship to Gaza att intellektuell kapacitet för annan tankeverksamhet tillfälligt saknats.

Att ens någon enda människa anser det vara en god idé att lägga politisk makt i händerna på en sådan som denna clownpolitiker är ta mig fan riktigt skrämmande.

Clownpolitiker Javidi har fått smaka sin egen medicin och den var visst besk i överkant.

Som sagt, revolutionens barn äter sina egna. Och galenskapen framstår i allt bjärtare kulörer för var dag som går, endast de alldeles särskilt naiva kan missa att det handlar om galenskap. Skadlig galenskap, om än med viss metod däri.

Tror inte hon hade skrivit denna artikel för 5 år sedan. Då F! bildades var de ungefär lika stor som SD. Idag har SD 30 procent och fi runt 2 procent, alltså på samma nivå, trots att F! finns representerad i snart varje myndighet och organisation och man får enormt mycket uppmärksamhet i media. SD är portade från allt. Ändå är det SD folk väljer. Hur mycket än mainstreammedia ratar SD kan man inte bortse från 30 procent av medborgarna och vad de anser om saker och ting. Speciellt vumen för palestinier. Naturligtvis har Javidis kollegor hintat henne att för fan skärp dig.
Citera
2018-07-29, 10:57
Medlem
fasligts avatar
Nu har Tunisien gått med på att låta den tunisiska båten med 40 afrikanska migranter ombord lägga till i tunisisk hamn.
Citat:
– Av humanitära skäl kommer vi att ta emot de 40 migranterna, sade premiärminister Youssef Chahed i parlamentet på lördagen.
http://tt.omni.se/0b54e5ecd9df19553e...90a58a1097f597

Skepparen på den tuniska båten som till vardags ägnar sig åt kommersiella sjöfatssysslor uttrycker lättnad över att få avhända sig Svarte Petter, vilket man förstår, men vad migranterna tycker får vi för tillfället inte veta något om.

Frågan är om detta är en spelvändning? Det går alltså att anlöpa tunisisk hamn utan att något katasrofalt inträffar. Har det gjorts en gång kan det göras fler gånger. Migranter som plockas upp av libysk kustbevakning återförs till Libyen, migranter som plockas upp av andra förs till tunisisk hamn som ju i allmänhet är vad som ligger närmast när de utomparlamentariska godhetssignalisterna utfört sitt fiskafänge. Blir det nytt modus operandi tro?
Citera
2018-07-29, 11:07
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Tror inte hon hade skrivit denna artikel för 5 år sedan. Då F! bildades var de ungefär lika stor som SD. Idag har SD 30 procent och fi runt 2 procent, alltså på samma nivå, trots att F! finns representerad i snart varje myndighet och organisation och man får enormt mycket uppmärksamhet i media. SD är portade från allt. Ändå är det SD folk väljer. Hur mycket än mainstreammedia ratar SD kan man inte bortse från 30 procent av medborgarna och vad de anser om saker och ting. Speciellt vumen för palestinier. Naturligtvis har Javidis kollegor hintat henne att för fan skärp dig.

Men den svamliga skärpningen från Javidis sida var uppenbarligen inte till fyllest, F! ger sin clownpolitiker sparken. Man vill visst, när allt kommer omkring, inte bära ansvaret för vad deras (före detta?) medlem kläckt ur sig då hon låtit käften gå.
Citat:
Feministiskt initiativ, Fi, skriver på sin webbplats att de saknar förtroende för Oldoz Javidi och uppmanar henne att lämna sin plats på partiets riksdagslista.

Orsaken är, enligt partistyrelsen, att Oldoz Javidi "inte längre samverkar med partistyrelsen för att återskapa förtroendet för henne och partiet, med anledning av det antisemitiska uttalande hon gjorde i Fempers som Feministiskt initiativ tagit starkt avstånd från", skriver de på sin hemsida.
https://www.expressen.se/nyheter/eft...l-peta-javidi/

Så kan det gå. Nu får clownen Javidi själv ta ansvar för vad som kommer ut när hon låter käften gå, utan så väl antirasistisk som feministisk uppbackning.
Citera
2018-07-29, 13:21
Medlem
fasligts avatar
Två tecken i skyn. Det första, Gunnar Sandelin, en av de mest pestflaggade skribenter vi har i detta land har medgivits spaltutrymme i kommunfolkets husorgan Dagens Samhälle.
Citat:
Media sprider en felaktig bild om invandringen

Vi har att förvänta oss ett mycket stort inflöde av migranter de kommande åren. Det är viktigt att få helhetsbilden klar, så att vi kan få en öppen diskussion om kostnader och konsekvenser, skriver Gunnar Sandelin.

Via media sprids bilden från politiker, opinionsbildare, journalister och ledarskribenter att Sverige nu tillämpar en strikt migrationspolitik som ligger på ”EU:s miniminivå”. Nyligen fastslog Göteborgs Postens politiska redaktör Alice Teodorescu i en ledarkrönika detta påstående, liksom vår statsminister har gjort flera gånger.

Emellertid har vi haft en tydlig minskning endast om man ser till dem som söker asyl här nu, jämfört med 2015. Konsekvenserna då var att året därpå beviljades 72.000 uppehållstillstånd till asylsökande.
[...]
Visst är det sant att den provisoriska lagändringen på tre år, där regeringen 2016 tvingades skärpa kraven för asyl- och anhöriginvandring med bland annat tidsbegränsade uppehållstillstånd, har givit en tillfällig effekt. Men det är knappast så att Sverige idag rör sig på någon ”miniminivå” om vi ser till Migrationsverkets senaste prognos, som gäller åren 2018-2021.

Sammanlagt beräknas 118.000 asylsökande få rätt att stanna. Därutöver kommer under denna period sammantaget närmare en halv miljon anhöriga samt arbetssökande från länder utanför EU/EES att antas söka uppehållstillstånd, om man också inkluderar förlängningar av de tillfälliga tillstånd som löper ut.

Det är alltså en myt att inflödet till vårt land sjunker jämfört med tidigare år. I år pekar det tvärtom mot totalt 135.000 beviljade uppehållstillstånd
[...]
Vi har alltså att förvänta oss ett mycket stort inflöde av icke-västliga migranter de kommande åren, med fortsatta betydande demografiska förändringar som följd. Det är viktigt att få helhetsbilden klar, så att vi kan få en öppen diskussion om kostnader och konsekvenser.
https://www.dagenssamhalle.se/debatt...ndringen-23225

Till detta ska också läggas, vilket Sandelin påpekar, de enorma "utmaningarna" med att få alla migranter med avvisningsbeslut att lämna landet.

Det andra tecknet (förhoppningsvis) är att storföretag tar chansen att avbörda sig tvånget att bedriva mångkulturellt kampanjarbete. När de rasifierade låter käften gå och kläcker opassande dumheter gäller det att hugga tillfället att avbryta samarbetet.
Citat:
Den kuwaitiska influencern Sondos Alqattan, med 2,3 miljoner följare på Instagram, har vållat debattstorm på sociala medier – två gånger inom loppet av några dagar. Först efter att ha uttalat sig nedlåtande om filippinska gästarbetare, sedan efter att ha kallat kritiken ”islamofobisk”. Nu flyr flera tunga sponsorer som Max Factor, Shiseido och Phytos.

Skönhetsbloggaren och influencern Sondos Alqattan har fått enorm kritik sedan hon postade en video på Instagram där hon gick till attack mot de förändringar i Kuwaits så kallade kefala system, som reglerar förhållandet med utländsk arbetskraft i landet.
[...]
I ett inlägg på Instagram, som numera är raderat, skrev Sondos Alqattan:

”Hur kan du ha tjänare hos dig om de får behålla sitt pass? Om de springer iväg och åker tillbaka till sitt land – vem kommer att återgälda mina pengar?”

”Jag vill inte ha en filippinsk piga längre.”

Instagram-posten väckte omedelbart internationellt raseri och flera kända företag avbröt sitt samarbete med den kuwaitiska skönhetsbloggaren. Men i stället för en ursäkt går Sondos Alqattan till konfrontation mot sina kritiker.

Enligt beprövad, och tidigare framgångsrik, förlaga förminskar den rasifierade sin dumhet genom att beskylla omvärlden för rasistiskt hatdrev och genom ansvarsrelativisering.
Citat:
Enligt The Independent väljer hon att skylla på en ”utländsk mediakampanj” med syfte att attackera islam, hijab, Kuwait och i ett större perspektiv hela Gulfregionen.

Dessutom uppmanar hon sina 2,3 miljoner följare att bojkotta de varumärken som hoppat av sponsorsamarbeten med henne.

– Jag tänker inte be om ursäkt eftersom jag sa sanningen, säger hon.

– De här blir mer upprörda över mina kommentarer än vad de blir över humanitära kriser och massakrer i Syrien, Irak och Gaza. Är det humanitära värderingar?
https://nyheteridag.se/influencer-va...-islamofobisk/

Argumentationen att bara för att det pågår humanitära katastrofer på sina håll är det ok att ta ifrån människor deras pass och hålla dem som hushållsslavar av rasifierade på andra håll funkar liksom inte längre.
Citera
2018-07-29, 15:24
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Två tecken i skyn. Det första, Gunnar Sandelin, en av de mest pestflaggade skribenter vi har i detta land har medgivits spaltutrymme i kommunfolkets husorgan Dagens Samhälle.

Till detta ska också läggas, vilket Sandelin påpekar, de enorma "utmaningarna" med att få alla migranter med avvisningsbeslut att lämna landet.

Den som läst Sandelin tidigare vet också att bakom texten finns en fråga när migranterna själva tvingas ta konsekvenserna för den mängd de utgör.

Att samhället stod handfallna med skogsbränderna gäller även välfärdssystemet. En lågkonjunktur på det här och transföreringssystemet kollapsar. Det är vad som händer då som Sandelin varnar för. Något han inspirerats av Tino Sanandaji. Svensken kommer inte att få det ekonomiskt sämre, utan det är när bidragen inte kan betalas ut på sedvanligt sätt för kanske miljonen människor som det blir allvarligt. Varför ska skattebetalarna känna sympati? Och mer skatt lär man knappast kunna kräva. Nä, invandrarna kommer att uppleva att på grund av deras mängd så försämras deras gemensamma situation. Vi har därmed ett parallellt samhälle i fritt fall.
Citera
2018-07-29, 15:32
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Att samhället stod handfallna med skogsbränderna gäller även välfärdssystemet. En lågkonjunktur på det här och transföreringssystemet kollapsar. Det är vad som händer då som Sandelin varnar för. Något han inspirerats av Tino Sanandaji. Svensken kommer inte att få det ekonomiskt sämre, utan det är när bidragen inte kan betalas ut på sedvanligt sätt för kanske miljonen människor som det blir allvarligt.

Faller transfereringssystemen samman blir det "Husby-kravaller" överallt. Det är bidragsfontänen som ger de här elementen kabel-tv, Netflix och pizza. Och lägenhet. Och när detta inte fungerar blir det farligt på riktigt.

Beredskapen finns inte för det. Någonstans.
Citera
2018-07-29, 16:55
Moderator
Meijis avatar
Citat:

DN, SvD och GP vägrar att publicera hans information, att ”EU:s miniminivå” är lögn. Sandelin skriver på DGS:

Citat:
Är det idag lika omöjligt att kommat till tals i det offentliga samtalet, som tidigare under 2010-talet? Mina försök visade i alla fall att både Dagens Nyheters, Svenska Dagbladets och Göteborgs-Postens debattredaktörer fortsätter att undvika en allsidig debatt. Utan ett enda ord till motivering tackade de nej till underbyggda texter som visade att det inte är sant att vi stramat upp inflödet till något som kallas för ”EU:s miniminivå”.

https://detgodasamhallet.com/2018/07...kt-trots-allt/
Citera
2018-07-29, 18:32
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
En lågkonjunktur på det här och transföreringssystemet kollapsar.
Mål och medel.
Det är målet.

Medlet är mångkulturen.
Fundera sedan ett varv på vem som tjänar på att den svenska modellen kollapsar och ni hittar anstiftaren.
Senast redigerad av longbow4y 2018-07-29 kl. 18:41.
Citera
2018-07-29, 18:53
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:

Varför skall svensk politik tvättas genom ett antisemitfilter för att bli rumsrent.
Says Who?
Citera
2018-07-29, 21:15
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Varför skall svensk politik tvättas genom ett antisemitfilter för att bli rumsrent.
Says Who?

Varför? Ska vi gissa att det kan ha något med den koncentrerade makten över publiceringsplattformarna att göra? Men det mest intressanta med den samtida högkonjunkturen för antisemitismjakt är att vänstern plötsligt blir misstänkliggjord och ifrågasatt. Visst, en del kör fortfarande på med nazihotet men det biter inte längre riktigt lika bra. Självrapporterat antisemitismdrabbade uttalar t o m högt numera att de upplever hotet från islamister som mer påtagligt än hot från nazister. Frågan är om det nya klandrandet av vänsterliberalism är ett utslag av äkta rädsla för hur den nya demografin i Sverige och övriga västvärlden faktiskt påverkar levnadsbetingelserna för en viss särskild grupp, eller om det snarare handlar om att tiden nu anses vara mogen för att en gång för alla slå ner all kritik mot Israel. Vänstern har trots allt fått hållas med sitt Palestinavurmande, allmänna försvar av muslimsk nationalism och onyanserade hat mot allt judeokristet kulturarv i flera decennier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in