2018-09-28, 16:00
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han fick in 813 underskrifter. Nu är den insamlingen stängd, han har dessutom tagit bort sin jobb-mail & ersatt den med en privat adress. Han har nog fått bassning av rektorn skulle jag tro.

Att utnyttja sin ställning på universitetet för att få en journalist avskedad för tankebrott. Det om något borde vara skäl nog till uppsägning.

Han skriver:
Jag har under dagen kommit till insikt att mitt initiativ kan tolkas kontraproduktivt. Dessutom har jag mött ett massivt näthat riktat mot mig och min familj.
https://www.change.org/p/stampen-ab-...-gp/u/23334628

Han hänvisar till att "kampen" för att få AT avskedad fortsätter på en blogg:
http://stoppaaliceteodorescu.blogspo...-nan-gang.html

Men det verkar inte heller ha gått så bra:
Bloggen har tagits bort

Bloggen på stoppaaliceteodorescu.blogspot.com har tagits bort. Den här adressen är inte tillgänglig för nya bloggar.

Tyvärr verkar det inte gå att se vilka som skrev på hans lista. En sådan lista kunde vara av värde att bevara åt eftervärlden.

Edit: Nu har det kommit en petition för att få Andreas Önnerfors avsatt.
https://www.change.org/p/g%C3%B6terb...gs-universitet

Haha, summa summarum; Gick inget vidare för hans korståg mot en av de mest ansedda mediaprofilerna.

Trodde han på allvar att han skulle få något vidare gehör?
Citera
2018-09-28, 16:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Haha, summa summarum; Gick inget vidare för hans korståg mot en av de mest ansedda mediaprofilerna.

Trodde han på allvar att han skulle få något vidare gehör?
Han lever helt enkelt med en viss tidsfördröjning. För 2-3 år sedan hade han säkert lyckats att få henne avsatt. Nu nu har pendeln svängt, men idioterna har inte upptäckt det än.
Citera
2018-09-28, 16:52
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Han lever helt enkelt med en viss tidsfördröjning. För 2-3 år sedan hade han säkert lyckats att få henne avsatt. Nu nu har pendeln svängt, men idioterna har inte upptäckt det än.

Ja, peak idioti inträffade väl i Januari 2015 då alla skulle springa runt och vurma för flktingbarn. Dessa hemuler verkar sedan dess ha avstagit något i medial vindstyrka. En bra tokstollsfaktor de senaste åren tycker jag har varit hur frekvent Lars Lindström släpper sina nazistalster.

Darko gjorde ett alldeles förträffligt jobb med att förlöjliga honom på Twitter. Det var ibland som att ha ren humor intravenöst direkt in i blodomloppet.
Citera
2018-09-28, 18:08
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Han fick in 813 underskrifter. Nu är den insamlingen stängd, han har dessutom tagit bort sin jobb-mail & ersatt den med en privat adress. Han har nog fått bassning av rektorn skulle jag tro.

Att utnyttja sin ställning på universitetet för att få en journalist avskedad för tankebrott. Det om något borde vara skäl nog till uppsägning.
En lyckad JO-anmälan är en bra början. Dock finns det ju massvis med folk som får JO-kritik utan att få sparken sen

Det är verkligen ironiskt att han är docent i idéhistoria men agerar för att sabotera debatt.
Citera
2018-09-28, 18:55
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ja, peak idioti inträffade väl i Januari 2015 då alla skulle springa runt och vurma för flktingbarn. Dessa hemuler verkar sedan dess ha avstagit något i medial vindstyrka. En bra tokstollsfaktor de senaste åren tycker jag har varit hur frekvent Lars Lindström släpper sina nazistalster.

Darko gjorde ett alldeles förträffligt jobb med att förlöjliga honom på Twitter. Det var ibland som att ha ren humor intravenöst direkt in i blodomloppet.
Inte undra på att han rök då: man ska inte det för roligt serru.
Citera
2018-09-28, 18:58
Medlem
Enligt uppgift är jurister inkopplade med anledning av att Önnerfors använt sig av universitetets mailservice i sitt kampanjande mot Teodorescu.

Citat:
Jag har varit i kontakt med prefekten på institutionen för idé- och lärdomshistoria vid Göteborgs universitet och fått meddelandet att jurister är inkopplade på fallet, med anledning av att han använt universitetets mail-service.
https://twitter.com/kvartovertolv/st...03599999918081

Säkert har detta varit en starkt bidragande orsak till att namninsamlingen avbröts.
Citera
2018-09-28, 19:03
Medlem
Dock har en ny 50-öreshonecker (Christian Munthe, professor i praktisk filosofi i Göteborg), tagit vid där Önnerfors slutade. Han "bevisar" på ett mycket skakigt sätt att Alice är antisemit.

(FB) Alice Teodorescu börjar på GP - Stort tumult

Munthe påstår dock att han inte deltar i någon kampanj, utan anser att GP själva ska få bestämma om de vill ha en antisemit som ledarskribent.

Citera
2018-09-28, 19:17
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Inte undra på att han rök då: man ska inte det för roligt serru.

De judiska oligarkerna fläkte ut tentaklerna och flexade lårmusklerna i ett samordnat försök att stänga av en relativt harmlös samhällssatiriker. Har svårt att se att de eller andra ser besväret som lyckat så här med facit i hand.
Citera
2018-09-28, 19:23
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Dock har en ny 50-öreshonecker (Christian Munthe, professor i praktisk filosofi i Göteborg), tagit vid där Önnerfors slutade. Han "bevisar" på ett mycket skakigt sätt att Alice är antisemit.

Munthe påstår dock att han inte deltar i någon kampanj, utan anser att GP själva ska få bestämma om de vill ha en antisemit som ledarskribent.

Alice kvittrar lite om det hela:

https://twitter.com/alicemedce/statu...23993146359808
Citera
2018-09-28, 20:11
Medlem
Citat:
De judiska oligarkerna fläkte ut tentaklerna och flexade lårmusklerna i ett samordnat försök att stänga av en relativt harmlös samhällssatiriker. Har svårt att se att de eller andra ser besväret som lyckat så här med facit i hand.
Fast nu är det ju också en rad judiska personer som försvarat Teodorescu samtidigt som en massa pursvenska vänsterliberaler angripit henne.

Att Wolodarski och hela (?) DN hatar henne vet vi redan.
Citera
2018-09-28, 20:21
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Fast nu är det ju också en rad judiska personer som försvarat Teodorescu samtidigt som en massa pursvenska vänsterliberaler angripit henne.

Att Wolodarski och hela (?) DN hatar henne vet vi redan.

Nu menade jag explicit fallet med Darko. I fallet Alice är det nog inte särskilt många judiska tentakler som ojar sig, vad jag märkt.
Citera
2018-09-28, 22:23
Medlem
Expohunters avatar
”Jag är medlem i Centerpartiet” – Önnerfors talar ut om drevet mot Teodorescu

https://nyheteridag.se/plus/jag-ar-m...ot-teodorescu/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem