2018-07-26, 21:23
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Argumentet är alltså att ha mer mångkultur så att det materiella välståndet för proffstyckarna ska kunna upprätthållas.

Vi ska alltså ha ökande brottslighet och våldtäkter mot flickor. Vi ska alltså ha mer miljöförstöring och ett ohållbart ekonomiskt system. Så att dessa eliter ska kunna leva sina liv. Och så undrar hon varför folk är trötta. Vilken jävla jubelidiot.

Det är den liberala demokratin. Materiellt välstånd för vissa på bekostnad av kriminalitet och otrygghet. Detta samtidigt som den liberala demokratins ledare och förespråkare har visat sig inkapabla att lösa några problem överhuvudtaget när det gäller det materiella välståndets baksidor.

Sofia Nerbrand kan sjunga den gamla Madonna-dängan...

Citat:
They can beg and they can plead
but they can't see the light cause
the boy with the cold hard cash is
always mr. Right.

Cause we are living in a material world,
and I am a material girl. You know that we're
living in a material world and I am a material girl.

Frågan är om hennes "Mr. Right" är George Soros. Det verkar inte bättre. Men det håller på bli pinsamt uppenbart att utom för materiellt välstånd så klingar den "liberala demokratin" ihåligare än en död trädstam. Det finns inget substantiellt som den kan erbjuda på ett mellanmänskligt plan.

Det blir mer och mer uppenbart ju mer DN och dess kosmopoliter bekänner sina verkliga färger. Tvärt emot andra här läser jag inte liberaldumdryghet mellan raderna utan rädsla. Rädsla att tappa sin livsstil och tvingas bort från den överbelånade livsstilen och ner på marken igen.

Kosta vad det kosta vill.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-07-26 kl. 21:28.
Citera
2018-07-26, 22:27
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Tvärt emot andra här läser jag inte liberaldumdryghet mellan raderna utan rädsla. Rädsla att tappa sin livsstil och tvingas bort från den överbelånade livsstilen och ner på marken igen.

Även jag såg rädslan i artikeln, en rädsla som verkar gripa omkring sig bland globalister. Jag måste erkänna att jag njuter av att se deras rädsla! Själv var jag minst lika rädd 2014 och 2015 när jag trodde att allt var kört men MIN rädsla hånades av dessa globalister och vi som kände rädsla för VÅR framtid idiotförklarades. Globalisternas rädsla ger mig mer hopp än 7-klöverns åtstramningsförslag under galgen. Mer hopp än rekordsiffrorna för SD och mer hopp än alla tecken på hårdare tag från EU.
Citera
2018-07-26, 22:46
Medlem
SvartaVredaVattens avatar
Citat:
Det blir mer och mer uppenbart ju mer DN och dess kosmopoliter bekänner sina verkliga färger. Tvärt emot andra här läser jag inte liberaldumdryghet mellan raderna utan rädsla. Rädsla att tappa sin livsstil och tvingas bort från den överbelånade livsstilen och ner på marken igen.

"It's afraid," https://www.youtube.com/watch?v=wY57Vn0qTiU <-- This might be you.

Bakom de morska förkunnandena av de korrekta kosmopolitiska sanningarna finns kanske rädsla. Eller formlös förträngd skräck. Och skräcken stryker förhoppningsvis alltid runt där bakom sakramenten att begå globalismlovsjungande debattartikel, kippavandring, osv.

Mångkulturarbetare med viss begåvning och någorlunda fungerande vindflöjel borde rimligtvis känna andlig svindel inför avgrunden många av oss länge bistert, sorgset, hatiskt noterat på horisonten.

Men jag är fan osäker.

"No, wait!" https://www.youtube.com/watch?v=t6pvMFfQF50 <-- This might be them.

Jag hoppas verkligen du har rätt. För jag vill att de krymper av skräck inför insikten att deras (...och vår) värld rusar allt hårdare åt helvete. Jag hoppas att de är precis så dödligt rädda som de borde vara. Men det skär i mig att risken finns att de faktiskt tror på den hånfulla, dumdryga, glättiga jävla galla de spyr ur sig.

Finspång. Rättegångar. Lyktstolpar. Helikoptrar. För att radera varje tvivel.
Senast redigerad av SvartaVredaVatten 2018-07-26 kl. 22:57. Anledning: tillägg
Citera
2018-07-26, 22:47
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Även jag såg rädslan i artikeln, en rädsla som verkar gripa omkring sig bland globalister. Jag måste erkänna att jag njuter av att se deras rädsla!

Hårdare tag från 7K och EU är fortfarande samma etablissemang. Se bara på den där polska ministern och vad han sa när polska brandmännen kom för att hjälpa med skogsbränderna. "Vi hjälper det svenska folket, inte den svenska eliten".

Det är en ganska grov markering. Så grov så hade den hänt för några år sen hade Sverige skickat hem en polsk ambassadör. Nu händer ingenting, men signalerna går fram till folket iallafall, utan att etablissemanget kan visa styrka och beslutsamhet.

Det är klart globalisterna är rädda för dom håller på tappa greppet, och nu letas det halmstrån. "Filantropen Soros" till och med. Enligt vissa är han en kriminell oligark, men det gör ingenting för kan han hålla globalisterna och deras underhuggare i en bekväm livsstil spelar hans gärningar mot Sverige ingen roll - då är han en fin filantrop, trots allt skit han ställt till med för Sverige.
Citera
2018-07-26, 22:58
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVredaVatten
Bakom de morska förkunnandena av de korrekta kosmopolitiska sanningarna finns kanske rädsla. Eller formlös förträngd skräck.

Jag tror det är rädsla eller skräck som du säger. Anledningen till att jag tror det är att om man ska vara uppkäftigt dumdryg måste man vara säker på att man ska vinna. Det gäller att lita på kättingen som fjättrar hunden om du ska spöa den med en lång påk. Brister kättingen kan det visa sig vara dyrt att vara en dumdryg globalistfitta.

Hur hon avslutar sin artikel leder mig att tro att hon inte alls litar på kättingen som fjättrar oss under dogs:

Citat:
Det kan bli mycket litet för oss "kosmopoliter" att skåla för efter dessa val. Det materiella välståndet och den fria rörligheten – som vi vant oss vid – är alls inte givna.

Så skriver inte en segerviss globalist. Det luktar ängslan lång väg, och skulle det visa sig att det blir "mycket litet" för dem att skåla för efter det svenska valet och EU-valet så kommer ängslan att övergå i ren skräck.

Jag är inte främmande för att det svenska valresultatet kommer att göra att regeringsbildningen tar många många månader. Precis som det gjorde i Belgien där också Socialdemokratin klappade ihop helt. Och då hinner vi komma nära EU-valet 2019 där globalisterna och Merkel kommer att få storstryk också mot de framväxande nationella krafterna i Europa. Och då är det ett helt annat läge.
Citera
2018-07-26, 23:16
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Demonoligi igen. Sveriges situation skulle inte ha varit annorlunda utan Soros pengapåse.

Vi har, precis som du säger, ett etablissemang. Vid varje jakt på skuggfigurer, vid varje omnämnande av dem, så låter man etablissemanget slippa undan kritik och ansvar.

På så vis förblir samma etablissemang (inklusive det mediala) kvar vid makten. Och pengarna.
Vittrar rädsla i luften. Vinden vänder. Momentum byggs upp.

Figurer som personifierar den maktapparat som givit oss detta läge ska självklart lyftas fram och demoniseras.

Vi som befinner oss lägre ner i samhällspyramiden har allt att vinna. Dom har allt att förlora. Vi behöver inte dom, dom behöver oss. Simple as that.
Citera
2018-07-27, 00:54
Medlem
Citat:
Jag tror det är rädsla eller skräck som du säger. Anledningen till att jag tror det är att om man ska vara uppkäftigt dumdryg måste man vara säker på att man ska vinna. Det gäller att lita på kättingen som fjättrar hunden om du ska spöa den med en lång påk. Brister kättingen kan det visa sig vara dyrt att vara en dumdryg globalistfitta.

Hur hon avslutar sin artikel leder mig att tro att hon inte alls litar på kättingen som fjättrar oss under dogs:

Så skriver inte en segerviss globalist. Det luktar ängslan lång väg, och skulle det visa sig att det blir "mycket litet" för dem att skåla för efter det svenska valet och EU-valet så kommer ängslan att övergå i ren skräck.

Jag är inte främmande för att det svenska valresultatet kommer att göra att regeringsbildningen tar många många månader. Precis som det gjorde i Belgien där också Socialdemokratin klappade ihop helt. Och då hinner vi komma nära EU-valet 2019 där globalisterna och Merkel kommer att få storstryk också mot de framväxande nationella krafterna i Europa. Och då är det ett helt annat läge.

Dagens Nyheter har skrivit den här typen av självömkande vänsterliberala drapor i tio år nu och för varje år blir det värre och värre för varje år. Jag har för mig att Peter Wolodarski anlitade Per Svensson som politisk redaktör inför det här valet. Precis som du läser jag in mycket rädsla i den här ledaren. Efter valet 2018 kommer i stort sett varje svensk ha en arbetskamrat, studiekamrat, familjemedlem, släkting, bekant eller granne som lagt sin röst på Sverigedemokraterna eller Alternativ för Sverige. Detta kommer få extrema proportioner i Sverige eftersom media, politiken, byråkratin, rättsväsendet, fackförbund, näringslivet, akademin, välfärdsstaten, icke-statliga organisationer, myndigheter, skolan och kulturlivet osv. är helt genomsyrat av vänsterliberalism.

Det är säkert så att Dagens Nyheter är ”fredade” och kan fortsätta klaga från Marieberg men jag tror inte att politikerna i Skåne kommer vara speciellt glada när 40-45 procent av kommuninvånarna har röstat på SD i något val. Det är därför Staffanstorps moderata starka man kom ut i dagarna och ville samarbeta med SD. Det är inte så konstigt. Staffanstorp är ett moderat flaggskepp men efter valet står valet mellan att samarbeta med SD eller samarbeta med de rödgröna och gör Moderaterna det får antagligen Sverigedemokraterna majoritet i valet 2022.

När det kommer till valet kommer Socialdemokraterna klappa ihop. Om de inte får in de osäkra väljarna faller ned de ned på 19 procent. Moderaterna hamnade ännu lägre. YouGov gav M drygt 16 procent (ungefär där de har legat historiskt) och Socialdemokraterna fick omkring 21 procent. Det är ungefär där partierna kommer att landa.

Det kommer inte gå att bilda regering som du säger om det inte blir en samlingsregering. Om M och S sätter sig i samma regering kommer väljarna fly till Sverigedemokraterna och Alternativ för Sverige. Vad jag tror att Sofia Nerbrand oroar sig mest för är inte regeringskaos men att Moderaterna överger liberalismen i förmån för Sverigedemokraterna. Det kan mycket väl ske eftersom Ulf Kristersson kommer få sparken på valnatten. Vidare, kom ihåg att när SD växer så följer alla (inte bara politikerna) efter. Jag tror att många journalister nojjar över sitt jobb också. Det blir också svårt för hennes vänner i PR-branschen att sälja tjänster till kommunerna om SD utgör en pluralitet av de lokala regeringsunderlagen.

Artikeln är brutalt äcklig.

Citat:
Hur ska man förstå detta? Det stora flertalet har aldrig tidigare haft det bättre ställt. Måhända är det därför ekonomisk tillväxt inte längre är det primära målet, utan i stället säkerhet och stabilitet. Och som ett brev på posten kommer förslag om högre murar och fler poliser, snarare än infrastruktursatsningar eller sänkt bolagsskatt. Har vi börjat ta välståndet för givet? Det vore riktigt farligt. Särskilt om vi börjar ge oss på det som har gett oss en sådan rikedom och rörlighet: demokrati, fria medier, vetenskapliga fakta, globalisering och frihandel.

(...)

Han är helt öppen med att hans huvudfiende är finansmannen och filantropen George Soros, som lägger stora resurser på att stärka just det öppna samhället genom nätverket Open Society. Bland annat stödjer Soros flyktingar, universitet och journalistik. Det behövs fler av George Soros kaliber i Europa. Om inte annat borde fler av Sveriges miljardärer – och för den delen många i medelklassen – fundera ett varv på hur de kan lämna sitt bidrag till att upprätthålla det samhälle som gett dem ekonomiskt välmående, efter valet i september då det omritade svenska politiska landskapet kan beskrivas med riktiga siffror.

https://www.dn.se/ledare/signerat/so...-populisterna/

Jag tror faktiskt varken miljardärer eller den krympande "medelklassen" kommer uppmärksamma detta. Faktum är att liberalernas internationalistiska projekt endast har gynnat 1/4 av samhället och framförallt den rikaste 1/10. Inom tio år kommer det inte längre vara den konservativa som är den jagade men liberalen.

Som någon skrev till Guy Verhofstadt på Twitter: Liberalism is syphilis. Det enda vi konservativa vill ha är detta;

https://www.youtube.com/watch?v=uxAIg_Hv7gU

De flesta vill inte ha mer nihilistisk vänsterliberalism.

Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Vittrar rädsla i luften. Vinden vänder. Momentum byggs upp.

Figurer som personifierar den maktapparat som givit oss detta läge ska självklart lyftas fram och demoniseras.

Vi som befinner oss lägre ner i samhällspyramiden har allt att vinna. Dom har allt att förlora. Vi behöver inte dom, dom behöver oss. Simple as that.

De behöver inte dem lägre ned. De behöver inte ens medelklassen längre. Faktum är att medelklassen har krympt vilket du såklart är medveten om. Liberalerna och post-marxisterna (som också är liberaler) vill att Sverige och kanske hela världen skall bli som Brasilien. I Brasilien lever de rikaste 25 procenten snuskigt bra medan alla (utbildade eller ej) är på botten. Brasilien är liberalernas våta dröm. Vidare och kanske viktigaste av allt är Brasilien etniskt splittrat så det är omöjligt att formulera någon form av arbetaruppror. Det är bland annat därför vår elit förespråkar öppna gränser. Det är bara i etniskt och religiöst homogena stater som liberaler har något att frukta. Jag (som konservativ) bor hellre på marxistiska Kuba än i ett land kontrollerat av liberaler.

Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det är mycket möjligt, rent av sannolikt att Rubar är antisemit, muslimsk bakgrund (?), journalist och vänster som hon är, dessutom jobbar hon på SVT där öppen antisemitism ju förmodligen ses som en merit.

Trots detta tror jag ändå att det bara är Neudings sanningssökande och konsekvensneutrala journalistik som retar upp henne. Kan inte tänka mig att hon skulle vara nedlåtande och spydig mot Göran Rosenberg eller Dror Feiler.

För Neudings del är det garanterat bara en fråga om sanningen om en förändrad verklighet och verklig journalistik, hennes kritik eller fråga riktade sig inte till någon speciell person utan handlade om MSM i allmänhet (eller möjligen SVT specifikt, minns ej och hittar nu ej originaltweeten.)

Det råkade vara Evin Rubar som högg på betet och trasslade in sig i reven.

Du vet att Kontra-Jihadismen dog med Breivik? Faktum är Public Service inte alls är antisemitiskt. De är hyfsat vänligt inställda till Israel och extremt vänligt inställda till judar. Kontra-Jihadisterna (i synnerhet Politiskt Inkorrekt/Avpixlat/Samnytt) har spridit det här skitsnacket i många-många år och sedan riktat irrationellt hat mot konservativa muslimer.
Senast redigerad av Edgerton 2018-07-27 kl. 01:21.
Citera
2018-07-27, 13:28
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DN
Det behövs fler av George Soros kaliber i Europa

Många har misstänkt det i åratal.Men att läsa det svart på vitt i DN och inte som spekulationer på nätet - det trodde jag inte man skulle få uppleva.

I sin lilla sektlika globalistbubbla har man nog glömt bort att Soros rykte hos allmänheten inte är det bästa efter 90-talskrisen.

DN gamblar och det luktar desperation. Bra för Sverige.
Citera
2018-07-27, 21:21
Medlem
Sista ledaren från GP:s Aleksandra Boscanin som ska börja studera istället. Synd på så rara ärtor. Gillade verkligen henes ledare. Har inte sett minsta indikation på att hon skulle vara borttvingad så här och nu så tror och hoppas jag på att det är hennes eget beslut. Nu förväntar jag mig att Alice täcker upp med en kompetent och vettig ersättare.

Hon avslutar sin karriär på GP (för nu i alla fall) med en analys kring problematiken mellan minoritetsregeringar versus folkviljan. Finns det måhända någon särskild samhällsfråga där den politiska "elitens" vilja gått stick i stäv med folkviljan och där den mest revolutionerande samhällsombyggnationen någonsin ägt rum utan att svenska folket överhuvudtaget tillfrågats om de är villiga att delta i samhällsexperimentet eller inte ? Tänka sig, men det finns faktiskt en sådan fråga.

Citat:
Det är en sak när det*parti man själv röstat på inte får igenom sin politik, en annan sak när åsikter som en stor andel av medborgarna hyser överhuvudtaget inte finns representerade i vår högsta beslutande församling.*

Det tydligaste exemplet handlar om migrationspolitiken. Fram till 2010 fanns inget parti i riksdagen som verkade för en mer restriktiv invandring, vilket knappast speglade väljaropinionen. Mellan 2006 och 2010 varierade*andelen av väljarkåren som ansåg att det var ett ganska bra eller mycket bra förslag att ta emot färre flyktingar mellan 42 och 49 procent, enligt de nationella SOM-undersökningarna. Sverigedemokraternas intåg i riksdagen kan därför betraktas som ett tecken på en vital och fungerande demokrati, oavsett vad man tycker om deras politik i sak.

Vi kommer att få väldigt mycket mer fungerande demokrati om ca 7 veckor från nu med det synsättet. Minst dubbelt så fungerande. Bye bye Aleksandra. Until the next time.

http://www.gp.se/ledare/boscanin-hur...atin-1.7374929
Citera
2018-07-27, 21:44
Medlem
fasligts avatar
Viktor Orban skådar en ljusare framtid för Europa efter vårens val till Europaparlamentet. Tiden för den nuvarande EU-kommissionen rinner snabbt ut och dess sprattlanden är som “the last movements of frogs’ legs in biological experiments which we saw when we were at school, which no longer had significance.”
Citat:
“We need a Commission after the European elections which does not punish those countries that protect their borders like Hungary,” he added.

He said the EU executive should instead punish those who let millions of migrants into Europe in violation of the existing rules of the EU. He did not name any member states.
https://www.reuters.com/article/us-h...-idUSKBN1KH0HS

Nej, han behöver inte nämna några namn, vi vet alla vilka som avses, Sverige t ex. Samtidigt fortsätter det väldigt trista sällskapsspelet Svarte Petter, där ingen vill ha några fler svarta kroppar från Afrika.
Citat:
Ett fartyg med 40 migranter, däribland två gravida kvinnor, är fast på Medelhavet efter att fyra länder vägrat att låta det lägga till, rapporterar CNN.
Fartyget befinner sig just nu tre kilometer från Tunisiens kust. Varken Malta, Frankrike, Italien eller Tunisien vill låta det gå i land.
https://omni.se/40-migranter-fast-pa...jalpa/a/Mg8n00

Svarte Petterspelandet har blivit så förskräckligt ledsamt att just denna last tydligen guppat ouppmärksammat på Medelhavet i hela två veckor. yesterdays news. Gäsp.
Citat:
A ship carrying 40 migrants, including two pregnant women, has been stranded for two weeks in the Mediterranean, after four countries refused it permission to dock.
The Tunisian-flagged offshore supply vessel, the Sarost 5, is currently three kilometers from Zarzis on the southeastern Tunisian coat, the ship's second-in-command, Aymen Ourari, said.

En båt från Tunisien, folk från alla möjliga håll i Afrika bör rimligtvis inte ha med Europa att göra. Röda Halvmånen har varit på besök och vittnar om hur förfärligt synd det är om migranterna. Röda Halvmånens talesperson, Mongi Slim, i Tunisien påstår att migranterna på den tunisiska båten är föremål för behov av globala förhandlingar där Slim hoppas på ett positivt utfall för migranterna. Positivt vore det tydligen inte för migranterna att komma till det muslimska Tunisien där det inte råder krig. Nej, nej, nej. Europa ska det vara, annars kan det kvitta. Dessa morska män utan tillstymmelse till asylskäl vet att ställa krav minsann. Men Malta ger välgrundat .
svar på tal. Att böja sig för lögner och hot är inte aktuellt.
Citat:
Malta denied that it should have taken the migrants. In a statement on July 19, Malta rejected claims that it illegally directed the boat into Tunisian territorial waters.
"Malta strongly refutes allegations in some reports quoting organizations saying that Malta broke international rules when directing rescued migrants to be disembarked in Tunisia," the statement read. "The applicable conventions stipulate that disembarkation should take place at the nearest place of safety. In this case, Tunisia was the nearest place that satisfies the requirement as a safe place of disembarkation."
The statement also said officials there were told that the migrants "initially refused to be rescued unless they would be taken to a European port, irrespective of international rule."
"Such a situation would not only have been illegal but would have created a precedent against the said rules. It was only later that they accepted to board the ship that rescued them, and which complied with international rules."
https://edition.cnn.com/2018/07/27/e...ntl/index.html

Och som grädde på moset pågår visst en form av myteri i den liberala globalismens högborg. En väldig massa hycklande korruptionsstater levererar endast läpparnas bekännelse till överkommandots FN, lip service but no money.
Citat:
According to the United Nations, 112 out of 193 member states have so far paid their share of the core budget. The United States, which is responsible for 22 percent of the budget, traditionally pays later because of its budget year.
[...]
Guterres told staff he was concerned with a broader trend: “We are running out of cash sooner and staying in the red longer.” He said the United Nations would take measures to reduce expenses with a focus on non-staff costs.

USa har sedan tidigare meddelat att man inte ämnar låta sina skattebetalare agera kassako för andra länders fripassagerare. Nu riskerar således ett icke föraktligt antal skitländer att förlora rösträtten i det FN som hyllas som garant för den liberala världsordningen.
Citat:
Under U.N. rules, if a country is in arrears in an amount that equals or exceeds the contributions due for the previous two years, it can lose its General Assembly vote unless the country can show its inability to pay is beyond its control.

Det händer grejer.
Citera
2018-07-27, 21:53
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Sista ledaren från GP:s Aleksandra Boscanin som ska börja studera istället. Synd på så rara ärtor. Gillade verkligen henes ledare. Har inte sett minsta indikation på att hon skulle vara borttvingad så här och nu så tror och hoppas jag på att det är hennes eget beslut. Nu förväntar jag mig att Alice täcker upp med en kompetent och vettig ersättare.

Hon avslutar sin karriär på GP (för nu i alla fall) med en analys kring problematiken mellan minoritetsregeringar versus folkviljan. Finns det måhända någon särskild samhällsfråga där den politiska "elitens" vilja gått stick i stäv med folkviljan och där den mest revolutionerande samhällsombyggnationen någonsin ägt rum utan att svenska folket överhuvudtaget tillfrågats om de är villiga att delta i samhällsexperimentet eller inte ? Tänka sig, men det finns faktiskt en sådan fråga.

Vi kommer att få väldigt mycket mer fungerande demokrati om ca 7 veckor från nu med det synsättet. Minst dubbelt så fungerande. Bye bye Aleksandra. Until the next time.

http://www.gp.se/ledare/boscanin-hur...atin-1.7374929

Johan Hakelius var inne på samma sak häromdagen, med anledning av allt tal om ödesval, demokratins kris och svårigheter kring regeringsbildandet.
Citat:
Det är trots allt riksdagen, inte regeringen, som är det svenska folkets främsta företrädare. Det är den som utses i de allmänna valen. Under en rätt lång period lyckades regeringar av olika kulör förvandla riksdagen till ett transportkompani, eller i den tidigare riksdagsledamoten Anne-Marie Pålssons ord, ett knapptryckarkompani. Sedan svensk politik fått ett tredje block stämmer inte det längre. Riksdagen har blivit viktig igen. Enskilda ledamöter kan spela roll, har större makt och ett tydligare ansvar än under en regering som kan behandla folkets företrädare som röstboskap.

Det är en riktigt bra förändring.

Det finns något här som är värt att minnas, när partierna talar om "ödesval" och om de enorma problem som landet står inför efter valet: att partierna upplever en kris är inte detsamma som att systemet är i kris. Det kan till och med vara tvärtom. Partierna kan vara i kris, därför att systemet fungerar. När partierna tappat förtroendet hos väljarna, när politiken försvinner iväg i en egen verklighet, som väljarna inte känner igen, är det meningen att systemet ska förmedla det. Så har skett. Man kan tycka illa om det sätt det sker på. Men vi vet faktiskt redan nu vad resultatet kommer att bli.

Vi kommer att få en regering som måste arbeta för att finna stöd i riksdagen för sin politik. Den kommer med andra ord, på ett mer påtagligt sätt, behöva bry sig om hur svenska väljare har röstat.

Är det så hemskt?
https://www.fokus.se/2018/07/partier...s-ar-inte-din/
Citera
2018-07-28, 09:04
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Viktor Orban skådar en ljusare framtid för Europa efter vårens val till Europaparlamentet. Tiden för den nuvarande EU-kommissionen rinner snabbt ut och dess sprattlanden är som “the last movements of frogs’ legs in biological experiments which we saw when we were at school, which no longer had significance.”

https://www.reuters.com/article/us-h...-idUSKBN1KH0HS

Nej, han behöver inte nämna några namn, vi vet alla vilka som avses, Sverige t ex. Samtidigt fortsätter det väldigt trista sällskapsspelet Svarte Petter, där ingen vill ha några fler svarta kroppar från Afrika.

https://omni.se/40-migranter-fast-pa...jalpa/a/Mg8n00

Svarte Petterspelandet har blivit så förskräckligt ledsamt att just denna last tydligen guppat ouppmärksammat på Medelhavet i hela två veckor. yesterdays news. Gäsp.

En båt från Tunisien, folk från alla möjliga håll i Afrika bör rimligtvis inte ha med Europa att göra. Röda Halvmånen har varit på besök och vittnar om hur förfärligt synd det är om migranterna. Röda Halvmånens talesperson, Mongi Slim, i Tunisien påstår att migranterna på den tunisiska båten är föremål för behov av globala förhandlingar där Slim hoppas på ett positivt utfall för migranterna. Positivt vore det tydligen inte för migranterna att komma till det muslimska Tunisien där det inte råder krig. Nej, nej, nej. Europa ska det vara, annars kan det kvitta. Dessa morska män utan tillstymmelse till asylskäl vet att ställa krav minsann. Men Malta ger välgrundat .
svar på tal. Att böja sig för lögner och hot är inte aktuellt.

https://edition.cnn.com/2018/07/27/e...ntl/index.html

Och som grädde på moset pågår visst en form av myteri i den liberala globalismens högborg. En väldig massa hycklande korruptionsstater levererar endast läpparnas bekännelse till överkommandots FN, lip service but no money.

USa har sedan tidigare meddelat att man inte ämnar låta sina skattebetalare agera kassako för andra länders fripassagerare. Nu riskerar således ett icke föraktligt antal skitländer att förlora rösträtten i det FN som hyllas som garant för den liberala världsordningen.

Det händer grejer.

Ja, det börjar närma sig sin spets, vem vill riskera något själv. Det hela svarar på mycket enkla frågor: hur vann till exempel Charlotta Kalla OS-guld eller varför kan familjen Olsson från Saleby bedriva sitt jordbruk? Helt enkelt genom egen enorm uppoffring. Att stå med plakat där det står Welcome refuges är för fan patetiskt eftersom det är andra som ska stå för bostad och försörjning. Aktivister ger ingenting själv. Det är alltid andra som ska betala. Julia Ceasar skriver Elin Erssons aktion:

Citat:
Elin Erssons skamlösa aktion på Turkish Airlines-planet var ingen engångshändelse. Det var toppen på det isberg som utgörs av en stor grupp vänsterindoktrinerade människor – med en koncentration till Västsverige – som sysselsätter sig med lagbrott och ser det som en dygd att stoppa lagliga utvisningar av personer som saknar asylskäl.

De är övertygade om sin egen högstående moral. Men om de verkligen hade stake och moral skulle de var och en ta personligt ansvar i sina privata hem för minst en utlänning utan asylskäl per person, ha honom (det är oftast en han) boende hos sig, betala hans mat, kläder, hobbies och eventuella studier, hans busskort och allt annat som ingår i försörjningen av en människa.

Men det gör de inte. Deras så kallade moral ger jag inte ett ruttet lingon för.
Oxytocindrivna godhetshycklare är vad de är. Sinnesförvirrade människor med samhällssabotage som ideologi.

https://juliacaesar.blog/2018/07/26/...-som-ideologi/

Det är exakt det som bråket med båtmigranterna handlar om. Vem tar eget ansvar? Säger Spanien ja så är det dem som får stå för fiolerna, inte någon annan högre makt. Plötsligt blir det väldigt nära inpå. Och då känns det inte lika bra längre. Varför gick det bra att tala om humanism för en månad sedan, men inte nu? Vad är skillnaden? Den spanska regeringen visste att migranterna skulle röra sig norrut, men nu fungerar inte det. Alltså blir de kvar. Spanien sitter därmed med Svarte Petter. Nu verkar det till och med spilla över på Tunisien, Marocko, Libyen med flera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in