2018-06-10, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Men demokratiska friheter och rättigheter, med ett rättssystem som kan reglera mellanhavanden och lösa konflikter oblodigt samt trygga de demokratiska friheterna och rättigheterna, är en kort passus i människans existens. Eller?

Om PK-värdegrunden är makthavarnas förhärskande irrlära, så är "progressivitet" en maktkonservativ taktik eller dito tonfall. En obruten linje av förfining av den fogliga sovjetmänniskans evolution och vandring mot Utopia. Här förenas globalister, "liberaler" och vänstern. Alla kan profitera och vara varandras nyttiga idioter. De är ändå, tillsvidare, vinnare med medelklassens stöd. Detta håller på att förändras, och de rådande makthavarna upptagna av reklam, framställning och föreställande verksamhet, kan inte hantera kriser. De är ett sänke som man bara vill kasta över bord.

Eliter som systematiskt har behandlat folket illa under lång tid har alltid avsatts och försvunnit. Annars är jag överrens med dig i det du skriver. Den så kallade ”hegemonin” består på grund av den övre medelklassens stöd. Vi är på väg att se en förändring i USA, Italien, Österrike, Danmark, Japan, Indien, Kina, Ryssland, Schweiz och Östeuropa. Jag tror faktiskt att vänsterliberalismen är starkt bunden till globaliseringen – det vill säga att människor, kapital och varor kan flöda fritt. Ett sådant system gynnar enbart de kapitalstarka och de som kan röra på sig och den gruppen är antagligen betydligt mindre än den övre medelklassen som utgör ungefär 15 procent av befolkningen. Idag gör redan den vita arbetarklassen och medelklassen uppror. Det är trots allt inte bara deras länder men deras egna liv som förgås. Hur som helst – den liberala världsordningen kommer att avskaffas. Jag tror att alla delar den uppfattningen i den här tråden.
Citera
2018-06-10, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Har vi närmat oss den desperata slutstriden i media?

Har de senaste dagarna lyssnat på musiklistor på youtube och i bland dyker det upp reklam, ibland några sekunder, ibland några sekunder varefter man kan bryta men ibland har man liksom inte möjlighet att peta till på skärmen.

För några minuter sedan hörde jag bland de mest SD-fientliga reklamen jag hört. Hann inte se vem som låg bakom och fattar inte hur man ska länka till reklamklipp. Men i korthet:

Sd kopplas till mordet på fackkillen Björn Söder. Sd kopplas till förintelseförnekanden. Och så håller det på i några minuter. Gissar att det är något sosseanknutet som ligger bakom.

Det var något av det värsta jag hört och sett i svensk valrörelse. Alltså i genren att i stället för att framhålla sin egen politiks fördelar, helt enkelt skita ned sina motståndare.

Jag länkar om jag lyckas.

På svt streamas zlatans senaste alster för fullt...säkert miljoner visningar. Reagerade på hur de vinklade in SD med gamla mediaklipp för att skrämma PK-svensken. Efter detta förvirrade inslag och propaganda får vi förklarat av zlatan att vi "sd" svenskar är välkomna in i den nya svenska gemenskapen om vi vill annars kan vi stanna utanför och se på när nya zlatans tar över landet.
Citera
2018-06-10, 08:06
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Vill bara lägga till att Huitfeldt nu har spridit vidare Tinos inlägg vilket kan tvinga ut Wolodarski på banan. Det ska bli intressant att se om någon annan media vågar kritisera PW den här gången.

https://mobile.twitter.com/JHuitfeld...31647184375809

Huitfeldt var även oerhört skarp mot DNs kulturchef Björn Wiman för några veckor sedan, men det orkar jag inte leta upp. Huitfeldt känner sig så trygg på sin nya arbetsplats att han inte är rädd ens för Bonniers. Fan vad avundsjuka hans kollegor är nu.

Lyssnade på Mohammed Omars podd i Det goda samhället. Omar intervjuade Gunnar Sandelin som sa att han hellre, eller snarare numer endast vill bli publicerad på alternativ media. Annars får det ingen täckning. Aron Flam tjänar 100 000 i månaden på sin podd Dekonstruktiv kritik och Ann Heberlein säljer väldigt bra på ledarsidorna. Katerina Janouch och Joakim Lamotte når väldigt många som betalar för att läsa eller lyssna på deras alster. Vidare har vi Tino Sanandaji, Nyheter idag, Samhällsnytt, Fria tider och många fler. Sammantaget visar detta att man inte längre behöver mainstreammedia för att få god inkomst som samhällsgranskare.

Aron Flam är idag långt större än Lotta Gröning och Heberlein får väl anses som viktigare än Lifvendahl. Tomas Gür och Paula Neuding har med deras Kvartal ett väldigt mäktigt medium. Så även Johan Westerholm med Ledarsidorna. Det är inte märkvärdigare än varför företag är mer effektiv och har bättre kvalité på sina varor än statligt och kommunalt drivna verksamheter. Aftonbladet, DN och SVT etc ingår i samma kluster som kan liknas med kommunistiska DDR-media. Mainstreammedia har med sin agenda förstört kvalitén och det intelligenta samtalet varvid det finns ett behov av något bättre som faktiskt många är beredda att betala för.
Citera
2018-06-10, 08:22
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CJFleetwood
På svt streamas zlatans senaste alster för fullt...säkert miljoner visningar. Reagerade på hur de vinklade in SD med gamla mediaklipp för att skrämma PK-svensken. Efter detta förvirrade inslag och propaganda får vi förklarat av zlatan att vi "sd" svenskar är välkomna in i den nya svenska gemenskapen om vi vill annars kan vi stanna utanför och se på när nya zlatans tar över landet.

Nåväl, de företag som inte trodde på internet gick ju omkull. Omvänt gäller för de aktörer som satsar på mångkultur. Expressens och GP:s ledarredaktioner är landets mäktigaste eftersom man är invandringskritiska. Wolodarski kommer säkert att bjudas in för att samtala i en sommarsoffa i SVT där han och programledaren försöker ge sken av att migrationen bara varit bra för landet. Samtidigt betalar hundratusentals människor för att få lyssna eller se på fri media.
Citera
2018-06-10, 09:26
Medlem
Den här tråden har aldrig burit syn för sägen. Det mediala motståndet mot mångkultur står enbart alternativa media för. De traditionella medierna håller ut men de vrider och vinklar mer i hopp om att få med sig läsarna tittarna.

De ger inte upp förrän deras mediahus bokstavligen ligger i ruiner och det gör de inte så länge makthavarna ger dem presstöd. Den dagen majoriteten av folket röstar bort Pk regeringar faller stödet till medierna och korthuset rasar. Situationen liknar den i Östtyskland före murens fall. Makthavarna ger inte upp förrän sammanbrottet är fullständigt och då står de tomhänta de har inget kvar.
Citera
2018-06-10, 09:26
Medlem
T-Todts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Eliter som systematiskt har behandlat folket illa under lång tid har alltid avsatts och försvunnit. Annars är jag överrens med dig i det du skriver. Den så kallade ”hegemonin” består på grund av den övre medelklassens stöd. Vi är på väg att se en förändring i USA, Italien, Österrike, Danmark, Japan, Indien, Kina, Ryssland, Schweiz och Östeuropa. Jag tror faktiskt att vänsterliberalismen är starkt bunden till globaliseringen – det vill säga att människor, kapital och varor kan flöda fritt. Ett sådant system gynnar enbart de kapitalstarka och de som kan röra på sig och den gruppen är antagligen betydligt mindre än den övre medelklassen som utgör ungefär 15 procent av befolkningen. Idag gör redan den vita arbetarklassen och medelklassen uppror. Det är trots allt inte bara deras länder men deras egna liv som förgås. Hur som helst – den liberala världsordningen kommer att avskaffas. Jag tror att alla delar den uppfattningen i den här tråden.

Jag ser det största problemet: representativ demokrati. Tanken var bra, att förenkla förvaltningen av landet. Nu har det varit tydligt ganska länge att våra representanter bara vill sko sig själv. S k intellektuella i media gör en smart sak, begränsa ett spektrum där det är okej att föra en livlig debatt. Samtidigt som man stigmatiserar debatt utanför detta spektrum. Den demokratin vi har är en chimär. I en sann demokrati kan folket påverka på både lokal- och riksnivå.

Direktdemokrati är en bra idé.
Citera
2018-06-10, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Vill bara lägga till att Huitfeldt nu har spridit vidare Tinos inlägg vilket kan tvinga ut Wolodarski på banan. Det ska bli intressant att se om någon annan media vågar kritisera PW den här gången.

https://mobile.twitter.com/JHuitfeld...31647184375809

Huitfeldt var även oerhört skarp mot DNs kulturchef Björn Wiman för några veckor sedan, men det orkar jag inte leta upp. Huitfeldt känner sig så trygg på sin nya arbetsplats att han inte är rädd ens för Bonniers. Fan vad avundsjuka hans kollegor är nu.

Wolodarski gick till motattack imorse. Huitfeldt gav dock svar på tal.

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Wolodarski
@JHuitfeldt

Absurt att du okritiskt sprider detta. Jag har känt Magnus Henrekson sen studenttiden på Handels. Vi har haft en mycket nära relation och diskuterat mängder av frågor genom åren. Har inget att skämmas för över dialogen med honom genom åren. Sluta sprid vrångbild. Tino ej ”vittne”

Citat:
Ursprungligen postat av Jörgen Huitfeldt
Replying to @pwolodarski

Första rådet till den som trampar i klaveret brukar vara att stå still. Min erfarenhet är att när man begått ett uppenbart misstag så ber man snarare om om ursäkt än börjar kasta anklagelser omkring sig. Anklagelser som dessutom väl illustrerar det beteende som detta handlar om.

https://twitter.com/JHuitfeldt/statu...00313154772993
Citera
2018-06-10, 09:38
Medlem
Ledarsidorna, som drivs av Johan Westerholm, reagerar också på nyheten om Wolodarskis agerande i samband med Sandvikenrapporten 2014.

Citat:
Ledarsidorna.se
‏ @ledarsidorna_se

Stämmer det @pwolodarski , att du försökte påverka professor Magnus Henrekson, att tysta eller ta avstånd från dr Tino Sanandaji?

@bonnier @dagensnyheter

Isf kommer DN rapportering om @UrbanAhlin och signalspaningen mot @patrikoksanen och @SweMFA i nytt ljus.

https://twitter.com/ledarsidorna_se/...62645708574725
Citera
2018-06-10, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Ledarsidorna, som drivs av Johan Westerholm, reagerar också på nyheten om Wolodarskis agerande i samband med Sandvikenrapporten 2014.

Det verkligt häpnadsväckande är ju att klanen Bonniers ju faktiskt försökte få rikets hösta ämbetsman avsatt genom att låta publicera grundlösa anklagelser när Metoo hysterin stod som högst.
Citera
2018-06-10, 09:58
Medlem
Citat:
Wolodarski gick till motattack imorse. Huitfeldt gav dock svar på tal.

https://twitter.com/JHuitfeldt/statu...00313154772993

Igår så skymtade jag lite spridda glåpord från vänsteraktivister som menade att Tino ljög. Wolodarski bekräftar nu händelsen i sak, vad jag förstår. Det ska bli spännande att följa hur det utvecklar sig. För liberaler och vänster är det viktigt att regimmedias auktoritet inte ifrågasätts, så jag kan tänka mig att försvaret mobiliserar enligt Wolodarskis påstående om "inget konstigt alls".
Citera
2018-06-10, 10:00
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Okej, då har vi nästa veckas snackis. Intressant utveckling där gammelmedias metod att hänga ut eller kontakta chefer till dem man ogillar har vänts till något farligt för mainstreammedia själv. Det är ju inte så att Wolodarski nu kan kontakta Huitfeldts eller Westerholms chefer. Hela metoo kommer att vändas till sin motsatts.
Citera
2018-06-10, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Rätt intressant att han kör Kontra-Jihadisternas konspirationsteori som går ut på att det var araberna som pressade fram mångkulturalismen. Detta är inte riktigt sant. Stegen mot internationalism tas i slutet av andra världskriget och diskuteras från ungefär 1880-talet och framåt. I USA är enormt beroende av olja från arabstaterna men de har nästan ingen muslimsk eller arabisk invandring. Den primära strömmen kommer från Latinamerika. I Australien kommer invandrarna från Östasien. I delar av Europa är invandringen primärt afrikansk medan den är arabisk i andra.

Jag har försökt lista ut detta själv. Jag tror jag har gått igenom allt och nu menar jag även tabu litteratur så som ”Culture of Critique” av Kevin McDonald till vänsterlitteratur till mainstream litteratur. Hur du än vänder och vrider på det ser det ut som att någonting hände i västvärlden med industrialismen. Min förklaring är i slutändan att feminism, mångkulturalism, HBTQ osv. är ett uttryck för en liberal ordning som tog vid på 1880-talet men inte kunde få fotfäste förrän efter andra världskriget. Jag tror inte vi talar om en konspiration.

Snarare tror jag att saker och ting har byggts på och radikaliserats över generationer. Det ter sig som om Nazism, Fascism och andra totalitära ideologier var ett uttryck för mänsklig desperation och en extrem åtgärd för att förhindra utvecklingen av den liberala ordningen. Den liberala ordningen var som sagt minst sagt lyckad från 1945 fram till 1975 och har sedan dess successivt förlorat sin kraft i och med att sociala klyftor ökat och människor har fått det sämre.

Vidare har liberalerna tagit till allt mer extrema metoder för att skydda sina politiska och ekonomiska intressen vilket uppriktigt har skadat den lilla människan. Jag tror inte den liberala världsordningen kommer överleva. En eller ett par finansiella kriser och den kommer att försvinna. Redan idag, i så kallade ”högkonjunktur” är den på väg bort i flertalet länder. Valet av Donald Trump är helt klart en indikation på vad som väntar i framtiden. Det finns ingen civilisation där folket har tillåtit eliten att avskaffa folket. Tids nog tror jag att vi kommer få veta varför och hur den liberala ordningen kom till.

Jag ger heller inte mycket för den kontra-jihadistiska teorin. En av orsakerna är just USA som du nämner, andra orsaker är att den progressiva liberalismen, vilken driver mångkulturalismen, också innehåller så många andra aspekter, t.ex. politiserad homosexualitet och feminism, vilka jag har svårt att se är sprungna ur Islam eller i Islams intresse.

Själv är jag mer lagd åt hypotesen att judiska intellektuella och progressiva krafter har varit starkt bidragande i dessa processer. Framförallt så har judisk överrepresentation i media och underhållning, där händelser och idéer filtrerats och vinklats genom judiska glasögon, varit betydelsefullt för att dessa samhällsförändringar kunnat få fäste. Massmedias makt är oerhört stark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in