Citat:
Men demokratiska friheter och rättigheter, med ett rättssystem som kan reglera mellanhavanden och lösa konflikter oblodigt samt trygga de demokratiska friheterna och rättigheterna, är en kort passus i människans existens. Eller?
Om PK-värdegrunden är makthavarnas förhärskande irrlära, så är "progressivitet" en maktkonservativ taktik eller dito tonfall. En obruten linje av förfining av den fogliga sovjetmänniskans evolution och vandring mot Utopia. Här förenas globalister, "liberaler" och vänstern. Alla kan profitera och vara varandras nyttiga idioter. De är ändå, tillsvidare, vinnare med medelklassens stöd. Detta håller på att förändras, och de rådande makthavarna upptagna av reklam, framställning och föreställande verksamhet, kan inte hantera kriser. De är ett sänke som man bara vill kasta över bord.
Om PK-värdegrunden är makthavarnas förhärskande irrlära, så är "progressivitet" en maktkonservativ taktik eller dito tonfall. En obruten linje av förfining av den fogliga sovjetmänniskans evolution och vandring mot Utopia. Här förenas globalister, "liberaler" och vänstern. Alla kan profitera och vara varandras nyttiga idioter. De är ändå, tillsvidare, vinnare med medelklassens stöd. Detta håller på att förändras, och de rådande makthavarna upptagna av reklam, framställning och föreställande verksamhet, kan inte hantera kriser. De är ett sänke som man bara vill kasta över bord.
Eliter som systematiskt har behandlat folket illa under lång tid har alltid avsatts och försvunnit. Annars är jag överrens med dig i det du skriver. Den så kallade ”hegemonin” består på grund av den övre medelklassens stöd. Vi är på väg att se en förändring i USA, Italien, Österrike, Danmark, Japan, Indien, Kina, Ryssland, Schweiz och Östeuropa. Jag tror faktiskt att vänsterliberalismen är starkt bunden till globaliseringen – det vill säga att människor, kapital och varor kan flöda fritt. Ett sådant system gynnar enbart de kapitalstarka och de som kan röra på sig och den gruppen är antagligen betydligt mindre än den övre medelklassen som utgör ungefär 15 procent av befolkningen. Idag gör redan den vita arbetarklassen och medelklassen uppror. Det är trots allt inte bara deras länder men deras egna liv som förgås. Hur som helst – den liberala världsordningen kommer att avskaffas. Jag tror att alla delar den uppfattningen i den här tråden.