2018-07-01, 18:21
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Egor Putilov sablar ner trådfavoriten Johan Hakelius längst med fotknölarna efter att fjanten sagt sitt tycke om alternativa medier. Där förfasas han över alternativmedias framgångar och förtroende hos folket.

Nyheter Idag ägs av den israelfödda "svensken" Ilan Sadé, som också är partiledare för MED.
Det är klart att Hakelius slår ett slag för sånt och att det ligger högt på hans "finhetsskala".
Citera
2018-07-01, 19:26
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Kan Svenska soldater vara tillförlitliga för att försvara muslimsk/islamsk utbredning eller multikultur?.

Vad tycker du?

Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Varför skulle Storbritanniens ekonomi drabbas värre än Svensk som förespråkar massiv massinvandring?. På vilka ekonomiska grunder bygger du det?.
Finland har valt en restrektiv invandringspolitik och det verkar nu som de är på god väg komma ikapp Sverige och enligt mig med största sannolikhet gå förbi.

Storbritannien är beroende av EU som marknad. Bank sektor måste uppfinna något för att ersätta verksamhet som Euro värdepapper.

När det gäller invandring har de många muslimer redan.
Citera
2018-07-01, 21:29
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Egor Putilov sablar ner trådfavoriten Johan Hakelius längst med fotknölarna efter att fjanten sagt sitt tycke om alternativa medier. Där förfasas han över alternativmedias framgångar och förtroende hos folket.
Men herregud, finns det fortfarande någon som tar Hakelius på allvar? Han skulle heller äta en burk mask än lämna den trygga vänsterliberala tillvaron.

Hans person är uppbyggd på att låtsas vara lite lagom i opposition mot det progressiva samhället, men han vill för sitt liv inte ha en förändring till ett mer konservativt samhälle eftersom hela hans position skulle rasa då.

Att vara två millimeter till höger om Grön Ungdom är ändå helt utanför kartan när allt fler länder tar kliv åt höger.
Citera
2018-07-01, 21:34
Medlem
frasselitos avatar
Ungerns utrikesminister Péter Szijjártó i intervju med BBC angående Ungerns nya lag som gör det olagligt att hjälpa asylsökare:
https://youtu.be/q8itF62yIJg ca 7min

Snacka om ideologikrock mellan globalisten och den lokala människan.

Löst citerat,
BBC:
"this is no longer a democracy, this is a creeping authoritarianism"
"this is against the EU, the EU is tolerance, diversity and human rights and you are rejecting them all"

Szijjártó:
"multiculturalism is not per definition something good"
"there was an election and we won by 70%, the hungarian people have voted for this ... Why don't you respect the decision of the people?"
"you are lies in this television, you are unbalanced and biased"
"I understand the liberal mainstream don't like our laws, but you have nothing to do with them"

Ganska komiskt att se den överstatliga globalistreportern snacka om hot mot demokratin när folket har röstat fram detta. Syntax error.
Citera
2018-07-01, 23:04
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Ganska komiskt att se den överstatliga globalistreportern snacka om hot mot demokratin när folket har röstat fram detta. Syntax error.

Ordet "demokrati" har ju kapats och perverterats av globalisterna på samma sätt som ordet "rasism". Så fort man hör ordet demokrati i MSM bör man dra öronen åt sig.

Det är knappast någon tillfällighet att DN i flera veckors (månaders?) tid upplåtit stort utrymme åt en annons som lyder "Vill du bidra till demokratiforskningen?". Om man klickar på denna dirigeras man till obskyr undersökning utförd av Göteborgs universitet.

Att DN upplåter värdefull reklamplats tillsynes gratis åt en perifer studie utförd av ett universitet på andra sidan landet är ytterst suspekt. Det går inte ihop. En pusselbit saknas, och det är nog ingen tillfällighet att ordet demokrati är inblandat.
Citera
2018-07-01, 23:22
Medlem
Citat:
Ungerns utrikesminister Péter Szijjártó i intervju med BBC angående Ungerns nya lag som gör det olagligt att hjälpa asylsökare:
https://youtu.be/q8itF62yIJg ca 7min

Snacka om ideologikrock mellan globalisten och den lokala människan.

Löst citerat,
BBC:
"this is no longer a democracy, this is a creeping authoritarianism"
"this is against the EU, the EU is tolerance, diversity and human rights and you are rejecting them all"

Szijjártó:
"multiculturalism is not per definition something good"
"there was an election and we won by 70%, the hungarian people have voted for this ... Why don't you respect the decision of the people?"
"you are lies in this television, you are unbalanced and biased"
"I understand the liberal mainstream don't like our laws, but you have nothing to do with them"

Wow. Jag har sällan sett en så obalanserad journalist. Det är extra intressant hur EU framställs som havandes så fina värderingar, med tanke på att britterna är i färd med att lämna det skeppet. Vilka är då de att anklaga länder för att inte leva upp till EU:s ideal?

Vilket underbetyg till BBC, jag trodde att de höll lite bättre klass, även om detta inte var den första grundstötningen jag sett från deras sida.
Citera
2018-07-01, 23:23
Medlem
fasligts avatar
Detta är ju priceless. Kommunistunderhållarduon Rebecca & Fiona utmanas på duell av Ungsvenskarnas ordförande Tobias Andersson. För er som missat så passade kommunistunderhållarduon på att göra ett politiskt statement i något av TV4:s familjeunderhållningsprogram genom att ha dansare med FUCK SD på tröjorna.

Citat:
På fredagsmorgonen bestämde sig SD:s ungdomsförbund Ungsvenskarnas ordförande Tobias Andersson för att utmana artisterna på debatt.

– De har gjort ett tydligt ställningstagande, men de har inte grundat det i några sakpolitiska argument. De hatar oss, men har inte sagt varför.
[...]
I form av ett öppet brev bjuder han in dem till debatt i Visby:

"Ni tycks onekligen ha visst politiskt intresse men givet era utspel idag finner jag fog för att ifrågasätta er politiska kunskap. Men jag kanske har fel? Därför vill jag passa på att bjuda in er till en debatt om vår tids stora samhällsutmaningar. En riktig debatt framför filmande kameror och i vilken både ni och jag tillåts tala till punkt och motivera våra ställningstaganden."

Tobias Andersson fortsätter:

"Vad sägs om att diskutera vilka sakpolitiska åtgärder ni finner lämpliga för att upprätta den svenska vården, vår skola eller kanske hur vi säkerställer ett tryggt Sverige? Jag befinner mig i Almedalen hela den stundande veckan och debatterar gärna med er när det passar här i Visby eller vid ett annat tillfälle. Att tycka är bra så länge man kan backa upp vad man tycker, låt oss ta pulsen på varandra!"

Expressen har sökt Rebecca och Fiona för en kommentar, men hittills utan resultat.
https://www.expressen.se/nyheter/alm...ungsvenskarna/

Nej självklart har de inte gått at nå för en kommentar. Vad skulle de ha att säga? De har signalerat bara, och är för korkade att fatta att det liksom inte räcker längre.

På Instagram ska den välsituerade kommunistduon tydligen också ha lagt ut uppmaning till alla sina följare att övertyga, manipulera eller hota bekantskapskretsarna att inte rösta SD.
https://twitter.com/daccraft/status/1013395360704843776
Citera
2018-07-01, 23:46
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Detta är ju priceless. Kommunistunderhållarduon Rebecca & Fiona utmanas på duell av Ungsvenskarnas ordförande Tobias Andersson. För er som missat så passade kommunistunderhållarduon på att göra ett politiskt statement i något av TV4:s familjeunderhållningsprogram genom att ha dansare med FUCK SD på tröjorna.

https://www.expressen.se/nyheter/alm...ungsvenskarna/

Nej självklart har de inte gått at nå för en kommentar. Vad skulle de ha att säga? De har signalerat bara, och är för korkade att fatta att det liksom inte räcker längre.

På Instagram ska den välsituerade kommunistduon tydligen också ha lagt ut uppmaning till alla sina följare att övertyga, manipulera eller hota bekantskapskretsarna att inte rösta SD.
https://twitter.com/daccraft/status/1013395360704843776
Här är klippet från Sommarkrysset:
https://youtu.be/mU6u_gTO18Q

Hade tv4 accepterat en text med Fuck V, Fuck Mp, Fuck S, Fuck M, Fuck C, Fuck Kd eller Fuck L? Hade man accepterat det?

TV4 tar tydlig ställning. Varför tryckte man inte bara upp tröjor med texten 'Fuck Sverige', lixom.
Senast redigerad av frasselito 2018-07-01 kl. 23:51.
Citera
2018-07-02, 00:09
Medlem
fasligts avatar
Lysande krönika av Jens Ganman i GP.
Citat:
Vad är det de försöker flytta fokus ifrån? Jag brukar själv driva hårt med Annie Lööf i sociala medier och det slår mig: “Herregud, tänk om jag gör det som en slags projicering?” Som man känner sig själv känner man andra, ni vet. Det kanske är JAG som är fullständigt substanslös? En opportunistisk pladderpåse? En modern Råttfångare från Hameln?
Hemsk tanke, men jag utesluter den inte.

Huruvida reportrar och producenter på exempelvis SVT funderar i liknande banor kring fenomenet Trump är oklart. Svensk media borde rimligtvis ha fått sig en tankeställare efter den “omöjliga” segern. Hur kunde så många briljanta analytiker med Wolodarski, Lindberg, Wiman, Schulman, Lindström, Gardell, Televinken med flera göra en så monumental felbedömning?
[...]
Fast på ett sätt är ju denna kognitiva dissonans lika underhållande som när Rolf Anderberg, med flera, hyllade stjärnskottet Pierre Brassau i samband med en konstutställning i Göteborg 1964. [PB visade sig vara en chimpans från Borås Zoo]
[...]
När Anderberg konfronterades med sanningen stod han på sig. Han hävdade att apan Peters målning, tillbakabildade tummar eller ej, var konstutställningens bästa tavla. Och precis så är det med dagens politiska analys och Trump – fast tvärtom. Även om Trump, med sina oortodoxa metoder, har lyckats utrota ISIS, decimera gatugängen MS-13, mäkla fred mellan Nord- och Sydkorea och därtill skapa massor med jobb i USA är han ändå galen.

Detta har DN bestämt.

Jag vet inte hur det är med er, men jag misstänker att den här arroganta inställningen till verkligheten kommer att förvandla nästa valnatt i Sverige till en rätt formidabel tillställning. Med vidhängande intellektuell baksmälla för stora delar av den svenska tyckareliten.
Den indignerade slutanalysen kommer (gissningsvis) den allestädes närvarande Alexandra Pascalidou att stå för. I direktsändning, i en dystert bedövad SVT-studio; Sverige har blivit kallt. En brun vind. Nu går jag i landsflykt, och så vidare.
Kanske kommer någon, med Westerbergskt patos, att resa sig ur soffan och gå.
Ingen kommer att veta var de ska fästa blicken.

Och sen är vi tillbaka på ruta ett, med ytterligare fyra års förvirrat famlande kring varför vanligt folk inte beter sig som journalistkåren VILL att de ska bete sig.

Jag sätter på popcorn redan nu.
http://www.gp.se/ledare/ganman-apan-...alet-1.6783956

Folkets återkomst kanske blir en passande beskrivning i kommande eftervalsanalyser.
Citera
2018-07-02, 00:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Här är klippet från Sommarkrysset:
https://youtu.be/mU6u_gTO18Q

Hade tv4 accepterat en text med Fuck V, Fuck Mp, Fuck S, Fuck M, Fuck C, Fuck Kd eller Fuck L? Hade man accepterat det?

TV4 tar tydlig ställning. Varför tryckte man inte bara upp tröjor med texten 'Fuck Sverige', lixom.
Självklar tar dom ställning, det finns i deras arbetsbeskrivning.

Svinen på Bonniers har gett tydliga instruktioner till TV4, som dom nu följer. Svårare än så är det inte.
Gå direkt till Finspång, utan att passera Gå.
Citera
2018-07-02, 00:45
Medlem
Almedalen är ett stort medialt och politiskt skämt. Först ut är vänsterliberala moderaterna som tänker gå till val på Ulf Kristersson är en trevlig, saklig och intelligent person. Vad lovade han idag? Tja, minst tio minuter av hans tal gick ut på att det är synd om judar på grund av nynazister och islamister. Sedan sade han att han skulle sänka skatter, stärka försvaret, få med Sverige i NATO, mer ”klimatpolitik” och fortsätta driva Sverige djupare in i EU. Han talade också kort om en stram migrationspolitik (det handlar ungefär om att ta emot lika många som under Fredrik Reinfeldts tid) och att han absolut inte tänker regera med eller förhandla med Sverigedemokraterna.

Det var de sista tio minuterna som gick åt Sverigedemokraterna för att de hyser så populära åsikter som att de vill lämna EU, inte gå med i NATO och anser att judar och samer inte är etniska svenskar. Det är egentligen ingen som helst skillnad mellan Fredrik Reinfeldt och Ulf Kristersson. Det är
Det enda egentligen skarpa förslaget är att Moderaterna tänker ge 100 miljoner kronor till försvaret. Ingångspriset för ett Jas Gripen 39 är drygt 250 miljoner kronor och försvaret bränner ungefär 65-70 miljoner om året på reklam till allmänheten. Det är småpengar.

Hela Almedalen Opinion diskussionen pekar på att ingen bryr sig längre om vad de liberala journalisterna och politikerna säger. Idag skulle det tydligen handla om ”Högerinriktade moderaterna” och sedan någon underlig debatt mellan Ann Heberlein (M) och Gudrun Schyman (FI). Pensionerade ”Svenskt Näringsliv först” moderaten Per Schlingmann, Liberala redaktörskoftan Alice Teodorescu och S-märkta redaktören Anders Lindberg medverkade i den första debatten. SVT hade också bjudit in ett par lokala politiker. Per Schlingmann verkar inte tycka någonting längre annat än att han saknar Reinfeldt för allt är så ”tufft och hårt” i dagen debatt. Det känns dock rätt spelat från hans sida. Han bryr sig egentligen inte alls. Han drar in 3-4 miljoner per år bara på hans PR-firma och har inte direkt varit involverad i partipolitiken sedan 2014.

Alice Teodorescu drog det vanliga; ”vi som tror på liberal öppenhet vill ha en stram invandringspolitik”. Genast sätter Anders Lindberg i gång och gapar och skriker om allt mellan himmel och jord. Teodorescu biter tillbaka men Lindberg fortsätter. Det är något allvarligt fel på den mannen. Under allt smink ser du en nybliven och ung mamma som inte orkar mer. Majoriteten av journalisterna och proffstyckarna avskyr henne. Hon är där som en slagpåse för vänstern. Den växande ”alternativa” högern är rätt ointresserade av liberal kritik av mångkulturalism och invandringspolitiken. Drygt 1/3 av väljarna som kommer att rösta på SD i höst. Hon kommer representera det som kommer vara kvar av Moderaterna. Vidare arbetar Teodorescu på en döende tidning som ingen jävel med självrespekt läser och antagligen ingen annan heller.

Sedan följer en gapig debatt mellan Gudrun Schyman (FI) och Ann Heberlein (M). Den senare har skrivit någon bok afghansk kultur. Tydligen ger den upphov till en homofil våldtäktskultur. Schyman är ovanligt tillbakadragen innan hon börjar skrika om att det är krig i Afghanistan och sedan är debatten slut.

https://www.svtplay.se/video/1835281...-3-1-jul-20-00

Vi har val om två månader till valet och SD har redan vunnit det här. Det står mest bara en massa skit och trivialiteter i media. Jag tror inte längre på ett SD på 25-30 procent. Jag tror de kan nå 35+ procent i det här valet. Folk är så jävla trötta på skitsnacket. Du slår upp Dagens Nyheter på söndagsmorgonen och möts av en massa hat. Sedan slår du på TV:n och kollar på det stora moderata hoppet som säger att NATO, EU, judar, invandrare, samer, skattesänkningar och internationalism skall prioriteras högre än du. Jag fan skäms för att att jag sympatiserat med moderaterna hela mitt liv och röstat på Fredrik Reinfeldt. De är en skam för Sverige.

Det visar sig att partiledaren har alltså sett till så han och sina vänner bor i lägenheter som kom till för att ge dödsjuka hemlösa en sista värdighet i livet. Han var alltså socialborgarråd i Stockholm när han gjorde detta.

https://www.youtube.com/watch?v=4EQ0EVlH1u4

Sedan sitter han och tjafsar om någon jävla SD-tjänsteman som skrivit skit i affekt för tio år sedan. Detta är så fruktansvärt upprörande.
Senast redigerad av Edgerton 2018-07-02 kl. 00:56.
Citera
2018-07-02, 01:16
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Almedalen är ett stort medialt och politiskt skämt. Först ut är vänsterliberala moderaterna som tänker gå till val på Ulf Kristersson är en trevlig, saklig och intelligent person. Vad lovade han idag? Tja, minst tio minuter av hans tal gick ut på att det är synd om judar på grund av nynazister och islamister. Sedan sade han att han skulle sänka skatter, stärka försvaret, få med Sverige i NATO, mer ”klimatpolitik” och fortsätta driva Sverige djupare in i EU. Han talade också kort om en stram migrationspolitik (det handlar ungefär om att ta emot lika många som under Fredrik Reinfeldts tid) och att han absolut inte tänker regera med eller förhandla med Sverigedemokraterna.

Det var de sista tio minuterna som gick åt Sverigedemokraterna för att de hyser så populära åsikter som att de vill lämna EU, inte gå med i NATO och anser att judar och samer inte är etniska svenskar. Det är egentligen ingen som helst skillnad mellan Fredrik Reinfeldt och Ulf Kristersson. Det är
Det enda egentligen skarpa förslaget är att Moderaterna tänker ge 100 miljoner kronor till försvaret. Ingångspriset för ett Jas Gripen 39 är drygt 250 miljoner kronor och försvaret bränner ungefär 65-70 miljoner om året på reklam till allmänheten. Det är småpengar.

Hela Almedalen Opinion diskussionen pekar på att ingen bryr sig längre om vad de liberala journalisterna och politikerna säger. Idag skulle det tydligen handla om ”Högerinriktade moderaterna” och sedan någon underlig debatt mellan Ann Heberlein (M) och Gudrun Schyman (FI). Pensionerade ”Svenskt Näringsliv först” moderaten Per Schlingmann, Liberala redaktörskoftan Alice Teodorescu och S-märkta redaktören Anders Lindberg medverkade i den första debatten. SVT hade också bjudit in ett par lokala politiker. Per Schlingmann verkar inte tycka någonting längre annat än att han saknar Reinfeldt för allt är så ”tufft och hårt” i dagen debatt. Det känns dock rätt spelat från hans sida. Han bryr sig egentligen inte alls. Han drar in 3-4 miljoner per år bara på hans PR-firma och har inte direkt varit involverad i partipolitiken sedan 2014.

Alice Teodorescu drog det vanliga; ”vi som tror på liberal öppenhet vill ha en stram invandringspolitik”. Genast sätter Anders Lindberg i gång och gapar och skriker om allt mellan himmel och jord. Teodorescu biter tillbaka men Lindberg fortsätter. Det är något allvarligt fel på den mannen. Under allt smink ser du en nybliven och ung mamma som inte orkar mer. Majoriteten av journalisterna och proffstyckarna avskyr henne. Hon är där som en slagpåse för vänstern. Den växande ”alternativa” högern är rätt ointresserade av liberal kritik av mångkulturalism och invandringspolitiken. Drygt 1/3 av väljarna som kommer att rösta på SD i höst. Hon kommer representera det som kommer vara kvar av Moderaterna. Vidare arbetar Teodorescu på en döende tidning som ingen jävel med självrespekt läser och antagligen ingen annan heller.

Sedan följer en gapig debatt mellan Gudrun Schyman (FI) och Ann Heberlein (M). Den senare har skrivit någon bok afghansk kultur. Tydligen ger den upphov till en homofil våldtäktskultur. Schyman är ovanligt tillbakadragen innan hon börjar skrika om att det är krig i Afghanistan och sedan är debatten slut.

https://www.svtplay.se/video/1835281...-3-1-jul-20-00

Vi har val om två månader till valet och SD har redan vunnit det här. Det står mest bara en massa skit och trivialiteter i media. Jag tror inte längre på ett SD på 25-30 procent. Jag tror de kan nå 35+ procent i det här valet. Folk är så jävla trötta på skitsnacket. Du slår upp Dagens Nyheter på söndagsmorgonen och möts av en massa hat. Sedan slår du på TV:n och kollar på det stora moderata hoppet som säger att NATO, EU, judar, invandrare, samer, skattesänkningar och internationalism skall prioriteras högre än du. Jag fan skäms för att att jag sympatiserat med moderaterna hela mitt liv och röstat på Fredrik Reinfeldt. De är en skam för Sverige.

Det visar sig att partiledaren har alltså sett till så han och sina vänner bor i lägenheter som kom till för att ge dödsjuka hemlösa en sista värdighet i livet. Han var alltså socialborgarråd i Stockholm när han gjorde detta.

https://www.youtube.com/watch?v=4EQ0EVlH1u4

Sedan sitter han och tjafsar om någon jävla SD-tjänsteman som skrivit skit i affekt för tio år sedan. Detta är så fruktansvärt upprörande.

Precis så beklämmande var det, men du glömde nämna att Ulfen hälsar att stämningen är på topp inom Alliansen.

Vi får se hur det fortlöper med massinvandringsprojektet nu när tyske Seehofer meddelat sin avgång.
Citat:
Under söndagen kom beskedet att Tysklands inrikesminister Horst Seehofer lämnar regeringen. Orsaken till avhoppet ska vara ett missnöje med Angela Merkels alltför liberala invandringspolitik. Seehofer har varit av åsikten att Tyskland borde neka vissa asylsökare att få uppehälle i Tyskland, rapporterar Sky News.
https://nyadagbladet.se/utrikes/tysk...regeringskris/

Jag tycker alternativmedia ska ha cred för nyheten då de bland annat var först, men MSM har bekräftat så den klentrogne kan få det bekräftat där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in