2011-05-18, 19:50
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl

Juden Neuman skriver en antimångkulturalistisk artikel och hänvisar till juden Grutzky och juden Shachar. De enda exempel på mångkultur de ger är muslimska. Jag har i flera år skrivit att judarnas nästa steg i skapandet av den nya världsordningen är att i antiislamismens namn avskaffa mångkulturen för att stegvis övergå till påtvingad assimilation (rasblandning). Det känns fan som om jag har skrivit manus till hela föreställningen. ALLT jag säger sker EXAKT som jag säger det.

Ni som har hängt med vet vem ni ska lyssna på, ni kan ALDRIG säga att jag inte hade rätt.

Det går inte riktigt som planerat måste jag säga. Jag ser absolut ingen assimilation. Snarare så riskerar hela Europa bli ett nytt libanon med lika dålig BNP. Med ett kaotiskt Europa och fösvagat USA så ligger Israel illa till. Genom Europa har de tom tillgång till Europeiskt vapenteknologi där de kan hjälpa arabstaterna mot Israel

Om juden styr världen så gör juden ett mycket dåligt jobb. Juden har diskvalificerat sig själv.
Citera
2011-05-18, 20:27
Medlem
glimmandes avatar
Citat:

Juden Neuman skriver en antimångkulturalistisk artikel och hänvisar till juden Grutzky och juden Shachar.

Påminner lite om agenda-debatten efter självmordsbombaren. Jan Eliasson (jude) diskuterar med Wolodarski (jude) och Kielan (muslim) om hur man kan stävja den främlingsfientlighet dådet kan leda till

Iallafall så är hela axess-debatten meningslös. Om man massimporterar zigenare, somalier och random klanfolk i tiotusental per år så går det åt helvete. Oavsett vilken flumteori som finns i överbyggnaden (grupp- eller individbaserad) så blir resultatet skit ändå. Problemet är inflödet och antal och ej detaljer i svensk elitdebatt. Den som på fullaste allvar tror att våra problem löser sig bara vi ändrar lite paragrafer i dokument som ingen ändå läser utan att stoppa inflödet är fullständigt galen eller har någon egen agenda man vill skyla över med några nävar skitsnack.
Citera
2011-05-18, 21:51
Medlem
Totyrs avatar
Citat:

Juden Neuman skriver en antimångkulturalistisk artikel och hänvisar till juden Grutzky och juden Shachar. De enda exempel på mångkultur de ger är muslimska. Jag har i flera år skrivit att judarnas nästa steg i skapandet av den nya världsordningen är att i antiislamismens namn avskaffa mångkulturen för att stegvis övergå till påtvingad assimilation (rasblandning). Det känns fan som om jag har skrivit manus till hela föreställningen. ALLT jag säger sker EXAKT som jag säger det.

Ni som har hängt med vet vem ni ska lyssna på, ni kan ALDRIG säga att jag inte hade rätt.

Visst förespråkar kärringen rasblandning som lösning av "problemet" som kallas segregation. Men tror du att resultaten utav hennes ord blir i hennes önskvärda riktning? Eller tror du att denna artikeln med flera spelar dig och andra rakt i händerna?

Tacka och ta emot, men klaga inte när fienden gör ditt jobb. Koncentrera dig på att se till att det ökande missnöjet utmynnar i något vettigare än rasblandning.
Citera
2011-05-18, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Det går inte riktigt som planerat måste jag säga. Jag ser absolut ingen assimilation. Snarare så riskerar hela Europa bli ett nytt libanon med lika dålig BNP. Med ett kaotiskt Europa och fösvagat USA så ligger Israel illa till. Genom Europa har de tom tillgång till Europeiskt vapenteknologi där de kan hjälpa arabstaterna mot Israel

Om juden styr världen så gör juden ett mycket dåligt jobb. Juden har diskvalificerat sig själv.
Och vad fan vet du om nånting, din korkade pajas? Ska du prata med mig så håller du käft. Vänligen citera ALDRIG MER något av mina inlägg. Kontrollpanelen -> "mina citerade inlägg" är en process på flera sekunder. Fattar du vad värdelöst det känns när man ser att det är du som citerar?
Citera
2011-05-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Påminner lite om agenda-debatten efter självmordsbombaren. Jan Eliasson (jude) diskuterar med Wolodarski (jude) och Kielan (muslim) om hur man kan stävja den främlingsfientlighet dådet kan leda till

Iallafall så är hela axess-debatten meningslös. Om man massimporterar zigenare, somalier och random klanfolk i tiotusental per år så går det åt helvete. Oavsett vilken flumteori som finns i överbyggnaden (grupp- eller individbaserad) så blir resultatet skit ändå. Problemet är inflödet och antal och ej detaljer i svensk elitdebatt. Den som på fullaste allvar tror att våra problem löser sig bara vi ändrar lite paragrafer i dokument som ingen ändå läser utan att stoppa inflödet är fullständigt galen eller har någon egen agenda man vill skyla över med några nävar skitsnack.
Du pratar som om människor hade inneboende egenskaper som påverkar deras handlande. Du pratar som om man borde ta hänsyn till dessa egenskaper när man utformar en politik. Du pratar helt enkelt som en rasist eller en mångkulturalist. Men kom ihåg att för kommunisterna är de här individerna och grupperna med olika egenskaper bara en boskapsmassa som ska vallas in i rätt fålla. För kommunisterna är verkligheten ointressant. För kommunisten (ideologisten) är det terrängen som ska terraformas för att passa in på kartan, som ju är "den enda rätta".
Citera
2011-05-18, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totyr
Visst förespråkar kärringen rasblandning som lösning av "problemet" som kallas segregation. Men tror du att resultaten utav hennes ord blir i hennes önskvärda riktning? Eller tror du att denna artikeln med flera spelar dig och andra rakt i händerna?

Tacka och ta emot, men klaga inte när fienden gör ditt jobb. Koncentrera dig på att se till att det ökande missnöjet utmynnar i något vettigare än rasblandning.
Vilket jobb har fienden gjort åt mig i det här fallet?
Citera
2011-05-18, 22:27
Medlem
Som många redan nämnt så verkar SvD och främst P. Gudmundsson gå i bräschen för invandringskritik samt dödsförklarandet av mångkulturen. Och utan att lägga några värderingar i detta som sådant så är det intressant att Svenska Dagbladet så enhetligt rör sig mot en ny hållning. Är detta något man gemensamt verkar för eller är det helt enkelt så att när det blir mer accepterat att tycka som SvD profiler nu gör så vågar ännu fler säga dylika, kontroversiella, åsikter? Är det en strategi eller en naturlig pendel, tidsandan?
Citera
2011-05-18, 22:34
Medlem
De kommer börja förespråka, eller har snarare redan gjort det, en vattnig kulturnationalism som den vi ser i judens favoritland efter Israel: USA. En sådan är inget hot mot judarna som grupp i samhället. De fortsätter infiltrera samhället under ytan, under en etniskt neutral politik. Och var är de mer framgångsrika än i USA? Nej, det känns mycket bedrägligt och alltför lägligt den här omsvängningen från vissa i media. Helt ohederligt.

Citat:
Ska du prata med mig så håller du käft.
http://www.youtube.com/watch?v=CjjAFvMLq0o
Citera
2011-05-18, 22:40
Medlem
Totyrs avatar
Citat:
Vilket jobb har fienden gjort åt mig i det här fallet?

De har nyligen slutat låtsas som att det inte finns olika bra kulturer och folkgrupper. Nu gäller det för dig/er att torgföra ett bättre alternativ än rasblandning för att få samhället att fungera igen (vilket inte borde vara så svårt).
Citera
2011-05-18, 22:58
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulturisten
Som många redan nämnt så verkar SvD och främst P. Gudmundsson gå i bräschen för invandringskritik samt dödsförklarandet av mångkulturen. Och utan att lägga några värderingar i detta som sådant så är det intressant att Svenska Dagbladet så enhetligt rör sig mot en ny hållning. Är detta något man gemensamt verkar för eller är det helt enkelt så att när det blir mer accepterat att tycka som SvD profiler nu gör så vågar ännu fler säga dylika, kontroversiella, åsikter? Är det en strategi eller en naturlig pendel, tidsandan?

Ska medias uppgift vara att spegla sin samtid,tidsandan och dess värderingar eller har de till uppgift att uppfostra och förmedla till medborgarna vilka åsikter som är accepterade och ickestigmatiserande att framföra i det offentliga rummet?

Vi har ingen fri debatt och fritt meningutbyte i Sverige utan denna är köpt av starka ekonomiska intressen som inte ser det som sin uppgift att bevaka makthavarna eller att ge medborgarna en verklighetsbeskrivning de känner igen,utan att uppfostra och inympa i medborgarna rätt åsikter.

Det visar sej att det lock som Makten har haft över den kokande kitteln börjar koka över och att de förlorat greppet och att de inser att allmänheten har ett behov av fenomenet "Glasnost" för känna igen medias verklighetesbeskrivning för inte oroas,att bli mer medgörliga och vallas in i rätt fålla igen.

Mona Sahlins retorik var för många vändpunkten och det som förmådde folk att inse att måttet var rågat.

Allmänheten måste lugnas,så att det inte blir en ny mental frigörelse när den gamla 40-talistgenerationen och 68-rörelsen lämnar oss och allmänheten därefter förbigår media och tar till sej information och nyheter från andra källor, som har samma verklighetsuppfattning som allmänheten.

Makten vill inte se ny revolutionsvåg som i Mellanöstern,där folket genom it-tekniken förmår att debattera fritt och inser att de inte är ensamma om sina åsikter.

Detta fenomen har beskrivits såsom tystnadens spiral av den tyska sociologen Elisabeth Noelle-Neumann i boken Tystnadens spiral (1984). ...Tystnadens spiral har nåt zenit och vänt...och en ny generation utan samma hjärntvätt som den äldre träder fram.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tystnadsspiralen

Vi lever i Orwells 1984.
Senast redigerad av Rektangel 2011-05-18 kl. 23:04.
Citera
2011-05-18, 23:10
Medlem
Beserwissers avatar
Någon som har läst krönikan i SvD kultur och kan berätta lite om den? Den som handlar om det nya samhället osv.
Citera
2011-05-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bauta
Många intressanta talare på den listan. Verkar intressant, särskilt också med tanke på twitter-högerns lyriska omdömen och ryggdunkningar dagarna efter seminariet hade ägt rum. Har inte heller tillgång till Axess TV (vem fan har det egentligen?), men skulle tippa att det kommer att läggas upp på Axess Play så småningom.
Finns nu på Axess Play om ingen redan länkat det: http://www.axess.se/Tv/PlayProgram.aspx?id=2443

(Axess sänds förresten fritt digitalt i ComHems och Telias nät, i marknätet är den däremot kodad numera och kräver Boxerabonnemang).
Senast redigerad av bzo 2011-05-19 kl. 21:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in