2013-09-23, 13:05
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jag trodde den här tråden skulle vara full av kommentarer om medias massiva och förhastade REVA II-drev mot polisens registrering av romer, men när jag tänker efter är det helt logiskt att ingen orkar längre.

Jag reagerade mest på täckningen, att både SvD och DN har det som förstanyhet med fördömanden från experter och "chockade" ministrar. Uppmärksamhet motsvarande ett ministermord. Övriga världens toppnyhet med islamister som massmördar civila i Afrika är nu undanskuffad. Praktiskt ifall en del av islamisterna skulle visa sig vara "svenskar". Nu kan vi istället tjata om svenskarnas ondska och dess rötter. Ser att SvD redan konstaterat att den här "förföljelsen" har "en lång historia".

Som inlägg i kriget om mångkulturen är det ett ambitiöst drag från MSM och de kan nu diskutera detta året ut och ge varandra priser och skriva böcker om. Men visst: en trötthet infinner sig snabbt. Vem orkar egentligen fördjupa sig i det här? Och hur många känner på allvar vrede över att polisen försöker hålla koll på romer? Det här är samma gamla melodi vi hört till leda, lite högre volym bara.

Kanske Ullenhag eller nån skulle ta och avgå?
Citera
2013-09-23, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Jag reagerade mest på täckningen, att både SvD och DN har det som förstanyhet med fördömanden från experter och "chockade" ministrar. Uppmärksamhet motsvarande ett ministermord.
Jag är chockad över hur otroligt snabb mobiliseringen var. På någon timme fanns det färdiga uttalanden och texter från alla håll och kanter.
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Vanliga svenssons skiter fullständigt i det där tjuvpacket.
Jo, men de får ett tillfälle att gotta sig i polisförakt och det är alltid populärt. De "drabbade" av REVA och register över romer är skit samma, men käppar i hjulen för polisens arbete är gott-gottigottgott för pöbeln, som blir sexuellt upphetsad av att polisarbete försvåras.
Citera
2013-09-23, 13:37
Medlem
Ett litet djurs avatar
Nu har SVT text ändrat rubrik till "Polisen har i hemlighet kartlagt romer - Rikspolischefen: Är helt oacceptabelt"

Notera att de inte nämner register. Jag undrar om inte polisen faktiskt har rätt att göra så här och MSM, återigen, gått på en mina.
Citera
2013-09-23, 14:04
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag kollade in alla krigsartiklar på SvD med avseende på facebookdelningar och twitterstormar, och så här såg det ut nu:

Direktrapport: Romer i polisregister
facebook: 18
Tweets: 2

Tusentals romer i olagligt register
facebook: 60
tweets: 38

Rosita Grönfors: Förtroendet borta
facebook: 2
Tweets: 5

Språkrör: Det var inte förvånande
facebook: 0
tweets: 0

Grundlagsexpert: Lagstiftningen mycket snårig

Fred Taikon: Har länge misstänkt detta
facebook: 1

Romernas mörka historia i Sverige
tweets: 2

Jag sket i att länka, men detta är alltså Artiklar på toppen av SvD, med ett gäng "underartiklar". Korrekt avrundat noll personer som bryr sig, trots att media slår på största trumman dom har.
Detta var ju märkligt. Och signifikativt. Romer-pådraget har inte gett någon massiv effekt.

Kanske kan ett slags kulminationspunkt vara passerad. Mättnadsgraden är nådd. Eller varför inte: the båttom is nådd...!

PK-regimen, symboliserad av MSM, är slut. MSM som ljuger dag ut och dag in. Lögner lögner och mer lögner. I nedgångstiden samlar man sig ideologiskt och nu, i maximal nedgång, kommer man bara att driva mer mångkultur, mer PK-ism, fler lögner, fler vädjanden för tiggarasyl.

Men inte ens en bred offensiv i MSM gör någon bred, kill all-effekt längre. Som med dagens kampanj med sitt tal om rom-registrering som likvärdigt med nazism.

Få bryr sig. Klimatet har förändrats. Det är de tiderna nu: tid för sista kapitlet i historien om PK-regimen.

Denna regim (media plus politiker) har inget att komma med längre. Man har till exempel vägrat att släppa sargen och ens bli "lagom-nationalister". Således driver man PK-ism tills man går under. Men även denna option börjar bli utspelad. Det finns inget självförtroende kvar hos PK-ismens aktörer. Jag menar, DN:s Wolodarski var ju igång bra i mars med Hassen Khemiris antivita artikel. Men den saknade uppföljning. Det fanns ingen vad Nato en gång kallade [i]Follow-on Forces Attack. Det fanns ingen Fofa, ingen andra echelong att fullfölja genombrytningen med.

Och det fanns det inte heller i uppropet 13/9 om att Sverige är till för "Oss alla". Man fick 16.000 påskrifter och sedan var det slut. Man fick inte den halva miljon som "gilla olika"-kampanjen fick hösten 2010.

Det har inte kommit någon Fofa på "Oss alla". Och någon Fofa på romer-rytandet kommer inte heller. C'est fini.

- - -

Riktigt vad som ska hända nu vet jag inte. Men det är något slags förändring på gång, något slags skifte på gång från regimen till folket. Men detaljerna i detta, och tiden för "när det äntligen vänt sig", är svårt att bedöma. Dock tycker jag att 2013 haft ganska bra fart hittills. Klimatet detta år har varit tämligen uppåt jämfört med 2012 och 2011.

Sverigevännerna rör på sig. PK-ismen dör. Den har fasciststämplat oss för sista gången. Vi verkar ju fredligt och med öppen debatt. Det är nämligen så jag anser att politik i vår samtid ska lösas fredligt, med samtal, debatt och beslut i laga ordning. Kupper, MSM-kampanjer och hemliga möten i odemokratiska klubbar, som Bilderbergergruppen, hör inte hemma i 2000-talet. Men både Bildt, Stefan Löfvén, Mona Sahlin och möjligen även Reinfeldt har varit på Bilderbergmöten. Detta är sjukt. Man visar helt öppet att man nätverkar med en informell elit som inte vill folkens väl.

Bilderbergruppen anser till exempel att "nationalism is dangerous". Det skrev man på ett möte under 60-talet. Tack, då vet vi varför nationalister motarbetas av regimen. Då vet vi varför positiva, affirmativa texter om Ramsundsristningen och Svenska Frivilligkåren, ja hela den svenska historien anses skadlig för dagens svenskar. På 90-talet kunde en Herman Lindqvist berätta om svensk historia med patriotisk vinkel. Norstedts gav ut hans verk. Idag ger man bara ut Henrik Arnstad och liknande. De historieverk som ges ut är svenskfientliga och har vinklade tolkningar, allt för att gynna mångkultur och PK-ism.

Nåja, kanske detta rättar till sig efter ett tak. Bokbranschen rör sig med långa cykler. Den är massivt PK idag men kanske inte så i morgon. Och i media kan nu, ja möjligen precis nu, ett markant, påtagligt skifte ha skett. Det är något i luften i alla fall, det är vad jag tycker mig känna. En skön känsla av att "ingen bryr sig längre av vad som skrivs i MSM, livet går vidare".
Senast redigerad av lampros 2013-09-23 kl. 14:26.
Citera
2013-09-23, 14:10
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Detta var ju märkligt. Och signifikativt. Romer-pådraget har hamnar i "Ingen bryr sig"-land.

Nja... det twittras i anslutning till DNs artikel.

https://twitter.com/search?q=http%3A...artlaggning%2F

Men... jag är inte hemma på twitter.

Är det här mycket - medel - eller lite?
Citera
2013-09-23, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Twitter är nog mest ett mått på Twitter. Utanför Twitterland tycks rätt få bry sig, i alla fall bry sig i den riktning som DN hoppas. Påfallande många tar som omväxling Polisens parti i denna fråga.
Citera
2013-09-23, 14:15
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:

836 länkningar i skrivande stund
http://urls.api.twitter.com/1/urls/c...artlaggning%2F

Ingen hashtag, ett oförlåtligt misstag av de sociala medieryttarna.

Tillägg:
Delat på Facebook 8058 gånger:
https://graph.facebook.com/http%3A%2...artlaggning%2F
Senast redigerad av Siegfrid 2013-09-23 kl. 14:19.
Citera
2013-09-23, 14:16
Medlem
Citat:

Twitter är inverterade flashback PI + I&I. 90% kulturkoftor som hittar rasism i allt. Att det twittras mycket om sådan här rapportering är ungefär som att det postas mycket här om en Avpixlat-artikel, alltså värdelöst som mått på vad mainstream tycker. Facebookdelningar ligger närmare mainstreamuppfattningen. Om en typisk nyhet som ger invandringskritiska vatten på sin kvarn får 1000 facebookdelningar och 10 tweets, så får motsatsen 2000 facebookdelningar och 200 tweets.
Citera
2013-09-23, 14:54
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DN
DN rapporterar live om registreringen av romer.

Ja, DN rapporterar. Live. Om registreringen av romer.

Samtidigt rapporterar BBC live om massmördande islamister i Kenya.
Senast redigerad av Pandelume 2013-09-23 kl. 14:57.
Citera
2013-09-23, 15:07
Medlem
Pandelumes avatar
Hela romregistreringsbomben verkar lite väl regisserad och orkestrerad i alla tidningar samtidigt och med blixtsnabba analyser och kommentarer. Kanske har man haft det som ett paket redo att släppas vid lämpligt tillfälle. En anledning till att det släpps nu kan vara detta:

Citat:
Ursprungligen postat av Per Gudmundson

Svensksomalier uppges nu ha varit delaktiga i terrorattacken på köpcentret Westgate i Nairobi, Kenya. Dn tyske journalisten Florian Flade skriver i en uppdatering på sin blogg Jih@d att "Mohammed A., from Svalov, Sweden" och "Moulid A., from Sweden" har namngetts i en lista över förövare, som även innehåller en finsksomalier.

Uppgifterna kommer från ett Twitterkonto kopplat till al-Shabaab.

Uppdatering 08.53:

Uppgifterna är mycket osäkra. Även en "ismael ali. 24 from vaxjo" uppges ha deltagit, och nu vara sårad. Siffran på svensksomalier i Nairobi är nu alltså TRE.

Även ovannämnde Mohammed Abdulkadir från Svalöv uppges ha sårats, av gisslan.

http://www.gudmundson.blogspot.se

Det skulle ju bli väldigt jobbigt att fokusera på Sveriges skattefinansierade export av och gödande av muslimska terrorister och massmördare.
Citera
2013-09-23, 15:40
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag kollade in alla krigsartiklar på SvD med avseende på facebookdelningar och twitterstormar, och så här såg det ut nu:

Direktrapport: Romer i polisregister
facebook: 18
Tweets: 2

Tusentals romer i olagligt register
facebook: 60
tweets: 38

Rosita Grönfors: Förtroendet borta
facebook: 2
Tweets: 5

Språkrör: Det var inte förvånande

Grundlagsexpert: Lagstiftningen mycket snårig

Fred Taikon: Har länge misstänkt detta

Romernas mörka historia i Sverige
tweets: 2

Jag sket i att länka, men detta är alltså Artiklar på toppen av SvD, med ett gäng "underartiklar". Korrekt avrundat noll personer som bryr sig, trots att media slår på största trumman dom har.
Jag skrev i någon annan tråd att om någon har tillgång till Radian6 eller liknande analysverktyg för sociala medier skulle vi kunna konstruera ett index och sedan objektivt mäta drevstyrkan, vid sådana här tillfällen, på Forserumsskalan.

Just nu känns det som en sexa på skalan men om MSM inte har mer i bakfickan (och att det just nu är få-dem-att-ljuga-fast-sig-stadie) så kommer det snabbt att dö ut. Vi skulle som sagt behöva bli mer vetenskapliga.
Citera
2013-09-23, 19:49
Medlem
Det känns tryggt att Aftonbladet använder stabila Wikipedia som källa, inte bara för information utan också för formuleringar.

Wikipedia:
Citat:
1942 inleddes en registrering av ”tattare” på initiativ från socialminister Gustav Möller och statssekreterare Tage Erlander. Enligt en tidningsartikel var målet att lägga en grund för radikala åtgärder mot detta ”bottenskikt i den svenska folkmassan".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17527233.ab
Citat:
registreringen går i linje med 1942 års registrering av ”tattare” på initiativ från socialminister Gustav Möller och dåvarande statssekreterare – blivande statsministern – Tage Erlander (S). Enligt en dåtida tidningsartikel var målet att lägga en grund för radikala åtgärder mot detta "bottenskikt i den svenska folkmassan.

Wiki-texten har minst 3 år på nacken eftersom den finns återgiven i fb-inlägg från 2010.
Skulle inte förvåna mig om tidningen som publicerade artikeln 1942 var Aftonbladet själva.
Senast redigerad av CrispyKreem 2013-09-23 kl. 19:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in