Det är antagligen detta som läckt ujt och som ligger bakom att Agenda m fl tagit upp frågan om invandring och integration.
Citat:
Moderaterna pekar ut integrationen som en av de allra viktigaste frågorna inför valet 2014.
Enligt partisekreteraren Kent Persson är svaret att fokusera ännu mer på jobb och utbildning.
– Det handlar om att ge människor förutsättningar att komma in i vårt samhälle, säger han.
...
Men man pekar nu också ut ännu en fråga som man tror kommer få stor betydelse - den om integrationen.
– När jag reser runt i landet så är det många som ställer frågor om detta. Människor är oroliga då de ser att många som kommer hit inte får jobb, säger Kent Persson.
...
Den senaste tiden har Sverigedemokraterna, som kraftigt vill begränsa invandringen, fått ett lyft i opinionen.
- ..Vi måste ta på allvar att folk blir oroliga. På kort sikt tror jag att en del uttrycker sin oro genom att signalera att man tänker rösta på missnöjespartier, säger han.
Alltså har det regeringsbärande partiet gått ut med att man ska göra integration - alltså inte invandring till en valfråga.
Svaret på frågan är som vanligt: sänkta trösklar vilket betyder slut på den svenska modellen, mer bidrag till låtsasjobb och anställningar, samt till och med kvoteringar.
Gissar också på att det blir mer av riktade skattesänkningar till vissa branscher som antas sysselsätta mer invandrare. Nystartzoner mm.
Själva invandringen nåmns inte och det tänker man inte röra, och Aftonbladets intervjuare har läst vad deras husbonde sagt och utelämnat denna "rasistiska" frågeställning.
Lägg ihop det med centerns utspel igår så blir det tillsammans mer tjat om integration och mer pengar som ska kastas över oanställbara, mer kritik av den svenska inneboende rasismen som gör att de somaliska raketforskarna inte får jobb mm.
Jag kan höra Björklund på nästa partiledarutfrågning: "Låt mej tala om integrationen...".
Det är helt klart, invandringen är helig och det finns inga gränser för hur mycket goda pengar som kan kastas efter dåliga för att försöka sminka upp liket. Någon omställning i den frågan ser jag inte alls. Dock kan det ha det goda med sig att vanligt folk inte har samma uppdelning i huvudet som politikerna försöker ha, och kanske börjar ifrågasätta massinvandring på ett annat sätt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15658357.ab